Co to jest tag?

Co to jest tag?

cottonbro/pexels.com

Ilość różnego rodzaju treści w Internecie jest ogromna, wie to każdy z nas. Codziennie powstają prawdopodobnie setki tysięcy postów w Social Media, artykułów na blogach, opisów na sklepach oraz wiele innych tekstów, które mają na celu przykuć oko danego odbiorcy, aby zdobyć jego uwagę!

Zastanów się, jak to działa w Twoim przypadku… załóżmy, że interesujesz się podróżowaniem dlatego, jeżeli wchodzisz na Instagrama, Tik Toka lub szukasz czegoś w Internecie – bardzo często trafiasz na content związany z Twoją pasją!

Jak to się dzieje? Czy to jakaś magia? A może ktoś mnie cały czas śledzi i specjalnie mi pokazuje te wszystkie rzeczy? Mamy na to wszystko logiczne wytłumaczenie, które da Ci odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania związane z tym tematem! Odpowiedzią są wszystkim znane: TAGI – znane, ale czy rozumiane? To już inna kwestia.

Tag - definicja

Przyjrzyjmy się najpierw definicji na temat tagów, jaką możemy znaleźć w Google:

Tag (znacznik) – znak lub słowo kluczowe przypisane do określonego fragmentu informacji, na przykład tekstu lub pliku multimedialnego. Tagi są powszechnie stosowane w bazach danych oraz przy opisywaniu informacji tekstowej”.

Dobrze, że jest ona napisana w dość prosty sposób –co dokładnie znaczy dla nas taka definicja?
Wyobraźmy sobie sytuację, że Internauta kocha podróże i planuje dla siebie kolejne ciekawe wakacje. Z racji, że aktualna sytuacja na świecie jest bardzo zmienna, szuka informacji w Internecie, gdzie warto (oraz gdzie można!) wybrać się w najbliższym czasie. W odpowiedzi na wpisaną frazę w wyszukiwarce wyskakują mu setki artykułów…

Czy on ma czas, aby je wszystkie przejrzeć?
Prawdopodobnie nie – to normalne, nikt nie ma nielimitowanego czasu w ciągu doby na takie rzeczy, dlatego wybiera artykuły, które mają odpowiednie tagi! Te, które według niego najlepiej wpasowały się w jego zapytanie.

Wybór zachodzi już w momencie wpisania danej frazy w wyszukiwarce,
np. „Miejsce na tanie wakacje w 2022 roku – gdzie warto pojechać?”.

Akurat składa się, że wielka pasjonatka podróży po całym świecie prowadzi na ten temat bloga! Zajmuje się skrupulatnie swoją pracą i dostarcza najświeższe informacje! W swoim artykule na temat wakacji dodała tagi:

“Podróże” “2022 rok”, “wakacje”, “tanie wakacje”, “super wakacje”.

Tutaj dochodzimy do sedna definicji: Nasz Internauta trafia właśnie na jej bloga, ponieważ wyszukiwał informacji, które są zgodne z tagami. Gdyby one nie istniały, to mógłby np. trafić na informację o kolejnej wyprzedaży rocznika samochodu XYZ – co w ogóle go nie interesowało!

Dlatego istnienie tagów jest bardzo ważne, słowa kluczowe, które potrafią skierować nas oraz niejako “streścić” treść postu/artykułu są bardzo pomocne. Mimo że często nie zdajemy sobie z tego w ogóle sprawy!

Co to jest znacznik?

Znacznik to inaczej tag – możemy tych dwóch pojęć używać naprzemiennie.

Jaka jest rola znaczników?

Odgrywają one rolę niejako drogowskazów, które pomagają nam zdobyć informację na nurtujący nas temat. Tak jak kierując samochodem, chcemy dojechać do Warszawy; będziemy kierowali się w stronę Warszawy i będziemy zwracać uwagę tylko na znaki z napisem “Warszawa”. Bardzo podobna sytuacja zachodzi w Internecie, gdy czegoś szukasz.


Źródło: Ketut Subiyanto/pexels.com

Rolę tagów finalnie jest ważna dla obu grup w sieci – dla osób, które tworzą treści oraz tych, które je codziennie konsumują.

Jak inaczej można używać tagów?

Tutaj mamy wielkie pole do popisu, ponieważ można używać ich w bardzo różnych celach!

“#Hashtag”

Najpopularniejszy spotykany tag znany przez każdego! Zwróć uwagę na posty na Instagramie. Praktycznie pod każdym postem znajdziemy wiele fraz kluczowych, które są spójne z dodanym zdjęciem lub grafiką.

Przykład:

Trener personalny dodał nowy post na swój profil, gdzie widać, że jest na siłowni. Bardzo prawdopodobne, że użyje właśnie tagów spójnych z tą sytuacją!

#Fitness #Sport #Trening #Zdrowy_styl_życia i tak dalej…

Przykładów może być cała masa!

Przekierowanie poprzez tag!

Drugim często spotykanym zastosowaniem tagów jest przekierowywanie z jednej strony na drugą! Jest to skuteczna metoda dawkowania informacji naszemu odbiorcy, który szukając odpowiedzi na nurtujące go pytanie, dłużej zostaje na naszej stronie/blogu (lub innym miejscu).

Jeżeli zrobimy to umiejętnie i w ciekawy sposób mamy prawie gwarancję sukcesu, że będzie on płynnie przechodzić z jednego artykułu na kolejny! Zwiększając w tym momencie także szansę na skorzystanie z Twojego produktu/usługi – jeżeli takowe oferujesz.

Przykład:

Artykuł blogowy na temat dań wigilijnych, który został napisany przez gospodynię domową. W całym artykule opisuje jakie dania pojawiają się na stołach polaków każdego roku 24 grudnia, dlaczego akurat one oraz jaka jest ich historia.

Następnie w tekście mamy zdanie: “Jak przygotować pyszny czerwony barszcz?”

W przykładzie czerwony barszcz jest jednocześnie tagiem do głównego tematu oraz odnośnikiem do kolejnego artykułu, w którym gospodyni tłumaczy jak przygotować wyśmienity czerwony barszcz!

Teraz zapewne uświadamiasz sobie, jak często to widzisz – czytasz artykuł na dany temat, po czym widzisz różne przekierowania, ciąg dalszy, rozwinięte podtematy lub pojedyncze słowa itd.

Dlaczego tagi są ważne?

Powodów, dla których znaczniki są ważne, jest kilka – warto o nich pamiętać, ponieważ mogą bardzo Ci pomóc w szukaniu wartościowych informacji na interesujący Cię temat lub w tworzeniu atrakcyjnego contentu dla innych osób!

Numer 1:

Trafienie do odpowiedniego grona odbiorców!

Najważniejszym aspektem jest, aby trafić do niszy, która faktycznie zyska na tworzonym przez Ciebie contencie. Tylko w taki sposób zyskasz stałych obserwatorów, którzy podzielają Twoją pasję lub szukają rozwiązania na problem, który Ty rozwiązujesz. Oczywistym faktem jest, że w momencie, kiedy np. oferujesz usługi jako fotograf, chcesz trafić na osoby, które szukają fotografa, a nie mechanika.

Numer 2:

Lepsze pozycjonowanie w Internecie – używanie popularnych fraz kluczowych oraz dodanie odpowiednich tagów skutecznie polepszą pozycjonowanie Twojej strony w Internecie, co w efekcie da jeszcze większe zasięgi dla Twoich postów oraz odbiór przez pożądanych odbiorców. Sytuacja podobna jak powyżej 🙂

Numer 3:

Dobra kategoryzacja swojego contentu – im częściej będziesz używać trafnych tagów w swojej niszy, tym bardziej będziesz rozpoznawany z danym zagadnieniem. W momencie, gdy osoba będzie szukać, czegoś ogólnikowego jest większe prawdopodobieństwo, że trafi na Twoje publikacje 🙂 Z czasem zyskasz większe uznanie wśród obserwatorów oraz zbudujesz wizerunek eksperta w swojej branży!

Numer 4:

Więcej polecanych treści – często przeglądając konkretne strony w Internecie, obserwowanie konkretnych osób na Social Mediach oraz lajkowanie i udostępnianie konkretnych treści powoduje, że… widzimy ich coraz więcej! Algorytmy działają bowiem tak, że bardzo często, gdy uchwycą, że lubimy oglądać np. Zdjęcia z podróży innych osób, to będą nam coraz więcej pokazywać postów oraz profili w tej tematyce. Działa to w każdym momencie, możesz sam spróbować. Zacznij regularnie reagować na treści o innej tematyce, a zobaczysz, że zacznie jej być coraz więcej na Twojej tablicy oraz w proponowanych.

Jak widzisz, odpowiednio dobrane tagi mogą znacząco pomóc w biznesie oraz sprzedaży – dlatego są one bardzo istotne w planowaniu np. kampanii marketingowej lub określaniu docelowej grupy odbiorców na nasz produkt, lub usługę.

Jak zrobić tagi?

Tutaj należy określić, jakie dokładnie tagi mamy na myśli, gdy główkujemy “jak zrobić tagi?”.

W zależności od naszych potrzeb może być to banalnie proste lub… trochę trudniejsze.

Instagram

Jeżeli dodałeś kiedykolwiek post na IG to tagi na tej platformie masz w małym palcu! Cały proces bowiem jest naprawdę łatwy:

Przed frazę, która chcemy mieć za tag, dajemy znak: “#” i gotowe! To jest poprawnie stworzony hashtag! Właśnie po nich inni użytkownicy będą mogli trafić na post lub w efekcie na profil.

Ciekawostka, o której możesz nie wiedzieć: Na Instagramie jest opcja obserwowania danego hashtagu, np. #Sport – oznacza to, że na Twojej tablicy będą wyświetlane różne profile, ale z tym wybranym tagiem 🙂

Strona internetowa w WordPress

Tutaj sprawa jest tylko trochę bardziej skomplikowana.

Krok 1: Zaloguj się do panelu administratora WordPress.

Krok 2: Po lewej stronie ekranu odszukaj “Wpisy”, a następnie “Tagi”.

Krok 3: Tworzysz swój tag – podają nazwę, uproszczoną nazwę oraz opis.

Krok 4: Możesz dodawać stworzone tagi do danych wpisów podczas ich tworzenia.

Tworzenie odpowiednich znaczników jest ważne w sklepach internetowych. Właśnie one znacząco ułatwiają klientom w poruszaniu się po sklepie oraz w znajdowaniu produktów, którymi są zainteresowani. Warto o tym pamiętać, aby klient miał jak najprostszą drogę w dokonaniu u Ciebie zakupu 🙂

W sytuacji, jeżeli nie chcesz zajmować się tym osobiście, ponieważ nie umiesz obsługiwać WordPressa lub nie masz na to czasu, możesz skorzystać z usług osób, które na co dzień zajmują się tworzeniem stron internetowych lub ich pozycjonowaniem w sieci!

Podsumowanie:

Wszelkie tagi oraz znaczniki w Internecie są bardzo ważne. Dzięki nim wszystko staje się w miarę możliwości uporządkowane i możemy szukać informacji na ważne dla nas sprawy. Trudno wyobrazić sobie Internet, gdzie panuje totalny chaos informacji i nie możemy niczego konkretnego znaleźć – jaki byłby wtedy sens istnienia wyszukiwarek, gdyby w praktyce w ogóle nie spełniały swojej funkcji? No właśnie 😉

Temat warty zainteresowania, ponieważ pozwoli to Tobie dokładniej wybrać treści, które na co dzień przeglądasz lub jeszcze bardziej rozwinąć Twoją działalność w Internecie poprzez dotarcie do jeszcze większego grona docelowych odbiorców! Mamy nadzieję, że teraz już dobrze wiesz, czym są tagi!

Dziękujemy za poświęcony czas i zachęcamy do zapoznania się z naszymi poprzednimi publikacjami!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Intencja wyszukiwania – dlaczego jest tak ważna?

    Intencja wyszukiwania – dlaczego jest tak ważna?

    Czy wiesz, czym jest intencja wyszukiwania? A może chcesz wiedzieć, jak wziąć ją pod uwagę podczas optymalizacji strony? Koniecznie przeczytaj!
    Co to jest adres IP?

    Co to jest adres IP?

    Każdy z nas przynajmniej raz w życiu spotkał się z terminem adres IP. Czy jednak wiemy, czym dokładnie on jest? Odpowiedzi szukajcie w naszym artykule.
    GSC – jak sprawdzić indeksowanie witryny przez wyszukiwarkę?

    GSC – jak sprawdzić indeksowanie witryny przez wyszukiwarkę?

    Indeksowanie to niezwykle ważny proces, który ma istotny wpływ na pozycjonowanie witryny. Podpowiemy Ci zatem, jak go zoptymalizować! Zobacz dalej.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.