Kreatywność, nieszablonowe myślenie i lekkie pióro to cechy, bez których trudno przebrnąć przez proces tworzenia treści. Czy istnieją jednak utarte schematy wspierające przygotowywanie tekstów zamieszczanych na stronie WWW lub w serwisach społecznościowych? W zasięgu ręki pojawiają się reguły, dzięki którym praca nad contentem okazuje się łatwiejsza. Wyjaśniamy, czym jest tajemniczy akronim 3Z i dlaczego warto uwzględnić go podczas kreowania nowych treści.
Szukasz pomysłu, jak ostatecznie trafić z przekazem do szerszego grona adresatów? Sięgnij po lekturę naszego artykułu i poznaj odpowiedzi na wszystkie trapiące Cię pytania.
Zdarzają się przypadki, kiedy tworzenie ciekawych, interakcyjnych treści spychane jest na dalszy plan, a to przecież filar prawidłowej komunikacji pomiędzy zespołem w agencji marketingowej a korzystającymi z kompleksowej usługi klientami. Przedsiębiorstwa pragnące ułatwić konsumentom proces decyzji zakupowej, chwytają się różnych marketingowych sztuczek. Jedną z nich jest sprzedaż tekstem, która polega na wyeksponowaniu własnego asortymentu wśród produktów konkurencyjnych marek.
Proces twórczy bazuje na możliwościach technik neuromarketingowych. Obserwując określone zachowania odbiorcy, jesteś w stanie skuteczniej określić potrzeby swoich adresatów. Opieranie się na sztampowych, uniwersalnych hasłach promocyjnych z góry skazuje Cię na porażkę. Nasycenie treści przymiotnikami wskazującymi na same korzyści wynikające z zakupu produktu okazuje się niewystarczającą praktyką. Współcześni odbiorcy to typowi wzrokowcy wyszukujący wyłącznie potrzebnych dla nich informacji czy rozwiązań problemu. Stanowi to jeden z powodów, dla których warto poznać właściwości języka korzyści koncentrującego się na ekspozycji najważniejszych elementów w komunikacie. Nie można zapominać, że tekst powinien być przejrzysty i w pełni zrozumiały dla zdefiniowanego wcześniej targetu.
Zanim zapoznasz się z techniką 3Z, powinieneś dowiedzieć się nieco więcej na temat języka korzyści. Za pomocą określonych wyrażeń, fraz czy określeń możesz wyrazić potrzeby i oczekiwania odbiorcy. Nie są to puste słowa pozbawione wartości emocjonalnych. W tego typu tekstach “bohaterem” jest klient. Oprócz przedstawienia atutów oferty warto zadać sobie pytanie: “Co konsument zyska po przeczytaniu artykułu?”.
Dlaczego warto sięgnąć po język korzyści? Istnieje wiele powodów, jednak głównym jest nakłonienie konsumenta do zakupów. Dodatkowo, korzystając z jego potencjału, możesz:
Jak wcielić w życie język korzyści? Co zrobić, aby cieszyć się z wyżej wspomnianych efektów? Na ratunek przybywa technika 3Z, która jest rozwinięciem trzech obszarów – zdrowia, zysków i związków. Stojąc przed wyzwaniem, jakim jest konieczność prezentacji nowego asortymentu, możesz śmiało odwołać się do jednego z trzech “Z”.
To nawiązanie do aspektu zdrowia fizycznego w promowaniu produktów czy usług (np. dietetycy czy trenerzy personalni świadczą usługi pozytywnie oddziałujące na organizm ludzki, a ich głównym punktem zaczepienia jest zdrowie). To pojęcie dość szerokie, odnoszące się również do sfery psychicznej, obejmującej relaks czy dążenie do osiągnięcia względnego spokoju. Przykładem hasła promocyjnego/myśli przewodniej marki jest zwrot: “W zdrowym ciele zdrowy duch”.
Głównym graczem jest pieniądz, a w zasadzie możliwość oszczędności czy zarobku przez konsumenta. Marki komunikują, ile potencjalni klienci mogą zyskać, decydując się na wybór ich usługi bądź produktu. Oprócz namacalnych zysków odbiorca treści może poznać zalety w postaci skróconego czasu przeznaczonego na finalizację transakcji zakupowych.
Związki w kontekście relacji międzyludzkich, czyli jak produkt bądź usługa oddziałuje na nawiązywanie więzi pomiędzy jednostkami. Można by rzec, że oferowany asortyment sprowadza się do roli psychologa, który doradza, jak poprawić stosunki społeczne.
Technika 3Z daje możliwość wyjścia z pewnej konwencji i kreatywnego poruszania się w trzech przestrzeniach (zdrowia, zysków i związków), lecz bez konieczności dodatkowego wysiłku wkładanego w poszukiwanie punktu wyjścia w procesie twórczym. Copywriting to nie tylko innowacyjne podejście do tematu, lecz sztuka przekształcenia rozwiązań różnych problemów w codzienne użytkowanie danego produktu bądź usługi.
Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.