DARMOWY AUDYT SEO

Co to jest technika 3Z w copywritingu?

5 min czytania
Co to jest technika 3Z w copywritingu?
Kategoria Content Marketing

Kreatywność, nieszablonowe myślenie i lekkie pióro to cechy, bez których trudno przebrnąć przez proces tworzenia treści. Czy istnieją jednak utarte schematy wspierające przygotowywanie tekstów zamieszczanych na stronie WWW lub w serwisach społecznościowych? W zasięgu ręki pojawiają się reguły, dzięki którym praca nad contentem okazuje się łatwiejsza. Wyjaśniamy, czym jest tajemniczy akronim 3Z i dlaczego warto uwzględnić go podczas kreowania nowych treści.

Szukasz pomysłu, jak ostatecznie trafić z przekazem do szerszego grona adresatów? Sięgnij po lekturę naszego artykułu i poznaj odpowiedzi na wszystkie trapiące Cię pytania.

Spis treści:

Czym jest copywriting sprzedażowy?

Zdarzają się przypadki, kiedy tworzenie ciekawych, interakcyjnych treści spychane jest na dalszy plan, a to przecież filar prawidłowej komunikacji pomiędzy zespołem w agencji marketingowej a korzystającymi z kompleksowej usługi klientami. Przedsiębiorstwa pragnące ułatwić konsumentom proces decyzji zakupowej, chwytają się różnych marketingowych sztuczek. Jedną z nich jest sprzedaż tekstem, która polega na wyeksponowaniu własnego asortymentu wśród produktów konkurencyjnych marek.

Proces twórczy bazuje na możliwościach technik neuromarketingowych. Obserwując określone zachowania odbiorcy, jesteś w stanie skuteczniej określić potrzeby swoich adresatów. Opieranie się na sztampowych, uniwersalnych hasłach promocyjnych z góry skazuje Cię na porażkę. Nasycenie treści przymiotnikami wskazującymi na same korzyści wynikające z zakupu produktu okazuje się niewystarczającą praktyką. Współcześni odbiorcy to typowi wzrokowcy wyszukujący wyłącznie potrzebnych dla nich informacji czy rozwiązań problemu. Stanowi to jeden z powodów, dla których warto poznać właściwości języka korzyści koncentrującego się na ekspozycji najważniejszych elementów w komunikacie. Nie można zapominać, że tekst powinien być przejrzysty i w pełni zrozumiały dla zdefiniowanego wcześniej targetu.

Sprawdź: Co to jest machine learning i jakie ma zastosowanie?

Wszystko, co musisz wiedzieć o języku korzyści

Zanim zapoznasz się z techniką 3Z, powinieneś dowiedzieć się nieco więcej na temat języka korzyści. Za pomocą określonych wyrażeń, fraz czy określeń możesz wyrazić potrzeby i oczekiwania odbiorcy. Nie są to puste słowa pozbawione wartości emocjonalnych. W tego typu tekstach “bohaterem” jest klient. Oprócz przedstawienia atutów oferty warto zadać sobie pytanie: “Co konsument zyska po przeczytaniu artykułu?”.

W jakim celu posługujemy się językiem korzyści?

Dlaczego warto sięgnąć po język korzyści? Istnieje wiele powodów, jednak głównym jest nakłonienie konsumenta do zakupów. Dodatkowo, korzystając z jego potencjału, możesz:

  • w pełni zaprezentować ofertę, dzięki czemu rozwiejesz wątpliwości klientów przed nabyciem produktu/usługi,
  • pozytywnie wpłynąć na współczynnik konwersji (treść napisana językiem korzyści przekonuje internautów do podjęcia konkretnych działań, co z kolei przyczynia się do wzrostu aktywności w witrynie oraz ilość kliknięć),
  • dotrzeć do klientów bez ponoszenia większych kosztów,
  • zwiększyć sprzedaż (to rezultat wygenerowania wyższych konwersji i zasięgów).
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Praktyczne zastosowanie techniki 3Z

Jak wcielić w życie język korzyści? Co zrobić, aby cieszyć się z wyżej wspomnianych efektów? Na ratunek przybywa technika 3Z, która jest rozwinięciem trzech obszarów – zdrowia, zysków i związków. Stojąc przed wyzwaniem, jakim jest konieczność prezentacji nowego asortymentu, możesz śmiało odwołać się do jednego z trzech “Z”.

Diagram - Technika 3Z w copywritingu

1. Z, jak zdrowie

To nawiązanie do aspektu zdrowia fizycznego w promowaniu produktów czy usług (np. dietetycy czy trenerzy personalni świadczą usługi pozytywnie oddziałujące na organizm ludzki, a ich głównym punktem zaczepienia jest zdrowie). To pojęcie dość szerokie, odnoszące się również do sfery psychicznej, obejmującej relaks czy dążenie do osiągnięcia względnego spokoju. Przykładem hasła promocyjnego/myśli przewodniej marki jest zwrot: “W zdrowym ciele zdrowy duch”.

2. Z, jak zyski

Głównym graczem jest pieniądz, a w zasadzie możliwość oszczędności czy zarobku przez konsumenta. Marki komunikują, ile potencjalni klienci mogą zyskać, decydując się na wybór ich usługi bądź produktu. Oprócz namacalnych zysków odbiorca treści może poznać zalety w postaci skróconego czasu przeznaczonego na finalizację transakcji zakupowych.

3. Z, jak związki

Związki w kontekście relacji międzyludzkich, czyli jak produkt bądź usługa oddziałuje na nawiązywanie więzi pomiędzy jednostkami. Można by rzec, że oferowany asortyment sprowadza się do roli psychologa, który doradza, jak poprawić stosunki społeczne.

Sprawdź: Jak stopka na stronie wpływa na SEO?

Podsumowanie

Technika 3Z daje możliwość wyjścia z pewnej konwencji i kreatywnego poruszania się w trzech przestrzeniach (zdrowia, zysków i związków), lecz bez konieczności dodatkowego wysiłku wkładanego w poszukiwanie punktu wyjścia w procesie twórczym. Copywriting to nie tylko innowacyjne podejście do tematu, lecz sztuka przekształcenia rozwiązań różnych problemów w codzienne użytkowanie danego produktu bądź usługi.

Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Zrównoważone blogowanie. Jak wykorzystać potencjał SEO w blogosferze? O które treści warto zadbać?
Zrównoważone blogowanie. Jak wykorzystać potencjał SEO w blogosferze? O które treści warto zadbać?
Jak skutecznie optymalizować oraz pozycjonować własny blog w sieci? Potencjał blogów wzrasta każdego roku. W czym może pomóc odpowiednia strategia SEO?
Treści SEO – dlaczego są tak ważne?
Treści SEO – dlaczego są tak ważne?
Wytyczne dla jakościowych treści SEO stale się zmieniają. Podpowiadamy, jak pisać dobre teksty zoptymalizowane pod wyszukiwarki i na co zwrócić uwagę.
SEO Content: Naturalny sposób na pierwsze miejsce w rankingu
SEO Content: Naturalny sposób na pierwsze miejsce w rankingu
Treści SEO nie tworzy się wyłącznie z myślą o pozycjonowaniu. W artykule zamieszczono rodzaje contentu w Twojej witrynie, które są wartościowe dla potencjalnego klienta.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie