DARMOWY AUDYT SEO

Co to jest technika 3Z w copywritingu?

Co to jest technika 3Z w copywritingu?

Thirdman/pexels.com

Kreatywność, nieszablonowe myślenie i lekkie pióro to cechy, bez których trudno przebrnąć przez proces tworzenia treści. Czy istnieją jednak utarte schematy wspierające przygotowywanie tekstów zamieszczanych na stronie WWW lub w serwisach społecznościowych? W zasięgu ręki pojawiają się reguły, dzięki którym praca nad contentem okazuje się łatwiejsza. Wyjaśniamy, czym jest tajemniczy akronim 3Z i dlaczego warto uwzględnić go podczas kreowania nowych treści.

Szukasz pomysłu, jak ostatecznie trafić z przekazem do szerszego grona adresatów? Sięgnij po lekturę naszego artykułu i poznaj odpowiedzi na wszystkie trapiące Cię pytania.

Czym jest copywriting sprzedażowy?

Zdarzają się przypadki, kiedy tworzenie ciekawych, interakcyjnych treści spychane jest na dalszy plan, a to przecież filar prawidłowej komunikacji pomiędzy zespołem w agencji marketingowej a korzystającymi z kompleksowej usługi klientami. Przedsiębiorstwa pragnące ułatwić konsumentom proces decyzji zakupowej, chwytają się różnych marketingowych sztuczek. Jedną z nich jest sprzedaż tekstem, która polega na wyeksponowaniu własnego asortymentu wśród produktów konkurencyjnych marek.

Proces twórczy bazuje na możliwościach technik neuromarketingowych. Obserwując określone zachowania odbiorcy, jesteś w stanie skuteczniej określić potrzeby swoich adresatów. Opieranie się na sztampowych, uniwersalnych hasłach promocyjnych z góry skazuje Cię na porażkę. Nasycenie treści przymiotnikami wskazującymi na same korzyści wynikające z zakupu produktu okazuje się niewystarczającą praktyką. Współcześni odbiorcy to typowi wzrokowcy wyszukujący wyłącznie potrzebnych dla nich informacji czy rozwiązań problemu. Stanowi to jeden z powodów, dla których warto poznać właściwości języka korzyści koncentrującego się na ekspozycji najważniejszych elementów w komunikacie. Nie można zapominać, że tekst powinien być przejrzysty i w pełni zrozumiały dla zdefiniowanego wcześniej targetu.

Sprawdź: Czym jest neuromarketing?

Wszystko, co musisz wiedzieć o języku korzyści

Zanim zapoznasz się z techniką 3Z, powinieneś dowiedzieć się nieco więcej na temat języka korzyści. Za pomocą określonych wyrażeń, fraz czy określeń możesz wyrazić potrzeby i oczekiwania odbiorcy. Nie są to puste słowa pozbawione wartości emocjonalnych. W tego typu tekstach “bohaterem” jest klient. Oprócz przedstawienia atutów oferty warto zadać sobie pytanie: “Co konsument zyska po przeczytaniu artykułu?”.

W jakim celu posługujemy się językiem korzyści?

Dlaczego warto sięgnąć po język korzyści? Istnieje wiele powodów, jednak głównym jest nakłonienie konsumenta do zakupów. Dodatkowo, korzystając z jego potencjału, możesz:

  • w pełni zaprezentować ofertę, dzięki czemu rozwiejesz wątpliwości klientów przed nabyciem produktu/usługi,
  • pozytywnie wpłynąć na współczynnik konwersji (treść napisana językiem korzyści przekonuje internautów do podjęcia konkretnych działań, co z kolei przyczynia się do wzrostu aktywności w witrynie oraz ilość kliknięć),
  • dotrzeć do klientów bez ponoszenia większych kosztów,
  • zwiększyć sprzedaż (to rezultat wygenerowania wyższych konwersji i zasięgów).

Praktyczne zastosowanie techniki 3Z

Jak wcielić w życie język korzyści? Co zrobić, aby cieszyć się z wyżej wspomnianych efektów? Na ratunek przybywa technika 3Z, która jest rozwinięciem trzech obszarów – zdrowia, zysków i związków. Stojąc przed wyzwaniem, jakim jest konieczność prezentacji nowego asortymentu, możesz śmiało odwołać się do jednego z trzech “Z”.

1. Z, jak zdrowie

To nawiązanie do aspektu zdrowia fizycznego w promowaniu produktów czy usług (np. dietetycy czy trenerzy personalni świadczą usługi pozytywnie oddziałujące na organizm ludzki, a ich głównym punktem zaczepienia jest zdrowie). To pojęcie dość szerokie, odnoszące się również do sfery psychicznej, obejmującej relaks czy dążenie do osiągnięcia względnego spokoju. Przykładem hasła promocyjnego/myśli przewodniej marki jest zwrot: “W zdrowym ciele zdrowy duch”.

2. Z, jak zyski

Głównym graczem jest pieniądz, a w zasadzie możliwość oszczędności czy zarobku przez konsumenta. Marki komunikują, ile potencjalni klienci mogą zyskać, decydując się na wybór ich usługi bądź produktu. Oprócz namacalnych zysków odbiorca treści może poznać zalety w postaci skróconego czasu przeznaczonego na finalizację transakcji zakupowych.

3. Z, jak związki

Związki w kontekście relacji międzyludzkich, czyli jak produkt bądź usługa oddziałuje na nawiązywanie więzi pomiędzy jednostkami. Można by rzec, że oferowany asortyment sprowadza się do roli psychologa, który doradza, jak poprawić stosunki społeczne.

Sprawdź: 4 sprawdzone sposoby na informację prasową

Podsumowanie

Technika 3Z daje możliwość wyjścia z pewnej konwencji i kreatywnego poruszania się w trzech przestrzeniach (zdrowia, zysków i związków), lecz bez konieczności dodatkowego wysiłku wkładanego w poszukiwanie punktu wyjścia w procesie twórczym. Copywriting to nie tylko innowacyjne podejście do tematu, lecz sztuka przekształcenia rozwiązań różnych problemów w codzienne użytkowanie danego produktu bądź usługi.

Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    SEO dla lokalnych firm – co można dzięki temu osiągnąć?
    SEO dla lokalnych firm – co można dzięki temu osiągnąć?
    Prowadzisz stronę internetową małej firmy? Zależy Ci na zyskaniu popularności? Lokalne SEO to coś dla Ciebie! Czytaj dalej.
    Bądź na bieżąco z najnowszymi metodami SEO!
    Bądź na bieżąco z najnowszymi metodami SEO!
    Strategie SEO ulegają szybkim zmianom, dlatego trzeba je stale analizować i wprowadzać świeże spojrzenie na tę dziedzinę.
    Jaką wartość mają długie treści i co możesz dzięki nim osiągnąć?
    Jaką wartość mają długie treści i co możesz dzięki nim osiągnąć?
    Czym charakteryzują się długie treści? Jak ich zastosowanie wpływa na osiągane wyniki? W naszym artykule poznasz odpowiedzi na te pytania!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę