Co to są linki afiliacyjne?

Co to są linki afiliacyjne?

fauxels / pexels.com

Dziś zakupy online stały się codziennością dla milionów użytkowników na całym świecie. Kupowanie ubrań i butów, nowych gadżetów czy sprzętu AGD, zaciągnięcie pożyczki czy granie w nową grę komputerową – wszystko to odbywa się online, bez żadnego wysiłku. Firmy zainteresowane zwiększeniem sprzedaży już dawno zrozumiały, że można wyświetlać reklamy nie tylko na banerach ulicznych i w telewizji, ale także w Internecie. W końcu, jeśli użytkownik zamierza coś kupić online, to będzie czerpał informacje właśnie z sieci, a form reklamy cyfrowej jest naprawdę wiele. Do jednej z popularnych ostatnio metod promocji należą sieci partnerskie i linki afiliacyjneco to jest i jak działa? O tym opowiemy w artykule.

Linki afiliacyjne (partnerskie) są częścią specjalnej sieci afiliacyjnej, w której udział biorą:

  • reklamodawcy – czyli właściciele witryn, do których prowadzą linki;
  • wydawcy – osoby, które publikują linki na swoich zasobach.

Link afiliacyjny (lub partnerski) różni się od zwykłego linku tym, że zawiera unikalny identyfikator dla każdego wydawcy. Aby stworzyć takie hiperłącze, należy przepuścić je przez specjalny generator w sieci afiliacyjnej, w którym nadawany jest kod ID. Gdy użytkownik kliknie link lub wykona ukierunkowane działania (rejestracja, zakup itp.), wydawca, która ten link opublikował, otrzymuje odpowiednią prowizję. System śledzi wszystkie aktywności za pomocą specjalnych trackerów i zlicza ruch kierowany od wydawców.

Warto wiedzieć, że w systemie afiliacyjnym znaczenie mają pliki cookies. Utrzymują one ważność przez 30 dni od pierwszego kliknięcia w link przez użytkownika. W praktyce oznacza to, że jeśli w tym czasie dana osoba dokona rejestracji, pobrania lub zakupu na reklamowanej stronie, to wydawca również otrzyma za to prowizję.

Drugą ważną rzeczą jest fakt, że sieci afiliacyjne dają wydawcom możliwość generowania linków partnerskich do dowolnych stron. Jedynym warunkiem jest rejestracja w odpowiednim serwisie.

Jak wygląda link partnerski?

Linki partnerskie mogą wyglądać inaczej w różnych systemach. Strukturę określa sam organizator programu partnerskiego. Nie jest jednak trudno odróżnić link afiliacyjny od zwykłego – będzie on zawierał fragmenty wskazujące na współpracę, np. ref, afiliacja, webpartners itp.

Ciąg cyfr i znaków po adresie to identyfikator, czyli osobisty kod ID konkretnego wydawcy. Sama długość kodu również może być różna – zależy od projektu, który oferuje współpracę partnerską lub sieci afiliacyjnej, która obsługuje tę ofertę.

Sprawdź: Linki przyjemne w odbiorze

Gdzie umieszczać linki afiliacyjne?

Powiedzmy, że masz link afiliacyjny do atrakcyjnego zasobu. Jednak to wcale nie jest gwarancja żadnego zysku. Aby hiperłącze zarabiało, musi mieć odbiorców. W tym celu URL z numerem identyfikacyjnym należy umieszczać na różnych stronach i w taki sposób, by budził zainteresowanie potencjalnych odbiorców.

Zadaniem wydawcy jest więc publikowanie treści tekstowej, graficznej, multimedialnej, do której zostanie dodany link partnerski. Oto kilka miejsc, gdzie można to zrobić:

  • Własny blog/kanał YouTube cieszący się dużą popularnością. Umożliwia to uzyskanie dostępu do szerokiego grona odbiorców, w tym takich, na których wydawca ma faktyczny wpływ.
  • Sieci społecznościowe. Linki afiliacyjne można umieszczać również w różnych grupach tematycznych, w których mogą znajdować się osoby zainteresowane konkretną tematyką, usługą czy produktem.
  • Fora tematyczne. W odpowiednich wątkach możesz udzielać odpowiedzi na pytania innych użytkowników i polecać im różne marki poprzez linki partnerskie.
  • Maile i dowolne komunikatory. Linki można przesyłać bezpośrednio do odbiorców, korzystając ze swojej bazy subskrybentów.

Źródło: fauxels / pexels.com

Artykuły tematyczne, recenzje produktów i usług, a także poradniki to treści idealne pod linki afiliacyjne. Kluczowe jest jednak, by hiperłącza były umieszczane w zasobach tematycznie z nimi powiązanych. W innym wypadku niemożliwe jest pozyskanie jakościowego ruchu do witryny reklamodawcy.

Warto też wiedzieć, że linki partnerskie można publikować zarówno w formie adresu URL na stronie, jak i podpinając je pod tekst i dowolny element graficzny.

Cel linków partnerskich

Linki afiliacyjne wykorzystywane są przy tworzeniu programu partnerskiego, co implikuje obecność rozbudowanej sieci wydawców. Im ich więcej, tym szersza reklama i bardziej aktywni użytkownicy w witrynie. Promocja poprzez linki partnerskie to sposób na zarobek dla obu stron – wydawców i reklamodawców. Ci pierwsi otrzymują wynagrodzenie za przyciąganie aktywnych klientów, drudzy zaś budują swoje zasięgi, zwiększają konwersję i zyskują większą rozpoznawalność. Co więcej, wydawcy mogą tworzyć sieć kolejnych polecających, uzyskując tym samym dochód pasywny.

System marketingu afiliacyjnego jest wygodny dla reklamodawców, ponieważ pozwala zwiększyć ruch na stronie i tym samym poszerzyć bazę klientów. Choć teoretycznie wydawcą może zostać każdy, to w praktyce największą wartość dla firm stanowią osoby z dużymi zasięgami oraz siłą oddziaływania na innych użytkowników. Tacy wydawcy mają też większe szanse na zarabianie prawdziwych pieniędzy w systemie partnerskim.

Jeśli chciałbyś otrzymać więcej informacji w danym temacie, wystarczy skontaktować się z grupa-icea.pl poprzez formularz kontaktowy lub czat.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Proste techniki SEO, które musisz znać

    Proste techniki SEO, które musisz znać

    SEO jest strategią, którą powinien wdrożyć każdy właściciel strony WWW. Jednak które z działań są najważniejsze? Sprawdźmy to…
    Jak roboty Google widzą Twoją stronę? Od tego zależą Twoje pozycje

    Jak roboty Google widzą Twoją stronę? Od tego zależą Twoje pozycje

    Poznaj narzędzia dzięki którym będziesz mógł sprawdzić swoją widoczność dla wyszukiwarki Google.
    Na co zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu subdomeny?

    Na co zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu subdomeny?

    Subdomeny dają możliwość założenia dodatkowych stron w obrębie domeny. Czy to lepszy wybór od dodania witryny w podkatalogu? Co wybrać pod kątem SEO?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę