Co to są linki dofollow i czym kierować się przy ich wyborze?

Co to są linki dofollow i czym kierować się przy ich wyborze?

Christina Morillo/pexels.com

W celach promocji strony internetowej w Google nie wystarczy skupić się na optymalizacji kodu witryny czy jej contentu. Wyszukiwarka uwzględnia bowiem również linki. Obecnie większe znaczenie ma ich jakość, a nie ilość, co także jest szczególnie respektowane przez zaktualizowane algorytmy. Co właściwie oznacza atrybut dofollow i w jaki sposób przyczynia się do poprawy widoczności witryny? Przekonaj się sam dzięki lekturze przygotowanego wpisu!

Atrybut dofollow – co to takiego?

Linki oznaczone atrybutem dofollow informują roboty indeksujące o tym, żeby przekierowali się na witrynę prowadzącą z odnośnika. Nadają stronie rangę rzetelnej, wiarygodnej i godnej polecenia. Co więcej, eksperci ds. SEO wskazują, że tego typu odnośniki korzystnie wpływają na optymalizację platformy pod kątem wyszukiwarek.

Jak wygląda odnośnik dofollow? Tak naprawdę nie ma żadnych cech specyficznych, ponieważ przynależą do niego wszystkie linki, z wyjątkiem uznawanych za nofollow. Możesz pokusić się o uzupełnienie sztampowego hiperłącza o wskazany atrybut dofollow, jednak nie jest to konieczne. W praktyce będzie to prezentowało się w następujący sposób:

  • Przykład bez oznaczenia dofollow:
  • <a href>=”https://www.grupa-icea.pl”>Link</a>

  • Przykład z atrybutem dofollow:
  • <a href=”https://www.grupa-icea.pl” rel=”dofollow”>Link</a>

Jeśli zastanawiasz się, czy dla robotów indeksujących jest to wielka różnica, odpowiadamy: zdecydowanie nie. Trudno o znalezienie odnośników, którym towarzyszy oznaczenie rel=”dofollow”.

Jaką moc mają odnośniki dofollow?

Inne strony dzięki umieszczeniu linków przekierowujących użytkownika do zarządzanej przez Ciebie witryny przekazują część mocy (z ang. “link juice”). Odnośniki dofollow to niebagatelny support w poprawie rangi Twojej witryny w wynikach wyszukiwarki. Jednak nie można pomijać tego, że pozyskiwanie linków z jakiejkolwiek platformy może skutkować brakiem spodziewanych efektów.

Tak naprawdę linki dofollow pochodzące z nierenomowanych bądź niekorzystnie ocenianych z perspektywy Google stron mogą przyczynić się nawet do pewnych strat, np. obniżenia rangi witryny w rankingu bądź uzyskania bana.

W pozyskiwaniu linków dofollow postaw na wartościową treść

Najlepszym patentem na pozyskiwanie odnośników typu dofollow jest kształtowanie wysokiej jakości contentu obecnego na innych witrynach internetowych. Możesz zastosować w tym celu bloga i dzielić się wiedzą z użytkownikami sieci.

Tworząc specjalistyczne artykuły, Twoja strona zyska na atrakcyjności. Dzieje się to w prosty sposób. Wiele osób zainteresowanych treścią udostępnia link prowadzący do niej na swoich witrynach. Stymulujesz ruch z witryn odsyłających, jednocześnie pozyskując wartościowe odnośniki przekierowujące do zarządzanej platformy. W rezultacie zwiększasz renomę marki.

Posiadając odpowiedni budżet, możesz zdecydować się na publikację artykułów sponsorowanych bądź specjalistycznych na popularnych serwisach branżowych.

Sprawdź: Linki dofollow i nofollow – co warto o nich wiedzieć?

Czy linki z atrybutem nofollow są bez znaczenia?

Odnośniki wyposażone w atrybut nofollow nie przyczyniają się do wzrostu rangi strony w wynikach SERP. Jest jednak jedno ALE, ponieważ ich wartości można doszukać się w innym obszarze. Za sprawą tego oznaczenia informujesz roboty wyszukiwarki o tym, aby nie uwzględniały strony, do której kierowany jest odnośnik. Wówczas link prezentuje się w taki sposób:

<a href=”https://grupa-icea.pl/” rel=”nofollow”>Link</a>

Magia linków nofollow

Atrybut nofollow chroni przed niepożądaną praktyką spamowania. Uzupełnia odnośniki zamieszczane w komentarzach na blogu, wśród postów publikowanych na forach dyskusyjnych bądź w miejscach podatnych na manipulację ilością linków.

Źródło: SHVETS production/pexels.com

Samo dodanie atrybutu nofollow nie przyczynia się do przekazania mocy domenie zlokalizowanej w linku. Pomimo tego internauci wciąż mogą śledzić tego rodzaju odnośniki i intuicyjnie przechodzić przez nie na inne strony WWW.

Kiedy najlepiej skorzystać z potencjału odnośników typu nofollow?

Odnośniki, którym towarzyszy atrybut nofollow, najczęściej spotykane są w serwisach społecznościowych. Wynika to z możliwości wygenerowania dużej liczby odwiedzin za sprawą linkowania w tych popularnych kanałach. Omawiany atrybut świetnie sprawdzi się również na Twojej stronie WWW, a także na podstronach, dla których SEO nie ma tak dużego znaczenia. Mowa tu m.in. o regulaminie sklepu czy linku prowadzącym do zalogowania się w panelu platformy.

Podsumowanie

Nie ma cienia wątpliwości, że korzystanie z odnośników typu dofollow wpływa na rangę witryny na liście SERP. Jeżeli chcesz, aby Twoja strona zachowała status wiarygodnej, musisz wziąć pod uwagę także atrybut nofollow. Nie pozwól sobie na to, aby zarządzana przez Ciebie platforma była przesycona małowartościowymi linkami.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Poznaj najskuteczniejsze praktyki dotyczące optymalizacji treści
    Poznaj najskuteczniejsze praktyki dotyczące optymalizacji treści
    Zdarza się, że techniczne SEO to za mało. Jakie działania należy więc podjąć? Czym jest evergreen content i jak podążać za trendami?
    Czym jest strategia SEO?
    Czym jest strategia SEO?
    Trudno mówić o dobrej kampanii bez odpowiedniego planu działania. Przygotowaniu strony internetowej towarzyszy wiele czynników. O jakich mowa?
    Pozycjonowanie notariusza
    Pozycjonowanie notariusza
    Pozycjonowanie zawodów zaufania publicznego to wymagające zadanie. W tym artykule przedstawiamy branżę notarialną i ograniczenia, które ją obowiązują. Czytaj dalej.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę