W celach promocji strony internetowej w Google nie wystarczy skupić się na optymalizacji kodu witryny czy jej contentu. Wyszukiwarka uwzględnia bowiem również linki. Obecnie większe znaczenie ma ich jakość, a nie ilość, co także jest szczególnie respektowane przez zaktualizowane algorytmy. Co właściwie oznacza atrybut dofollow i w jaki sposób przyczynia się do poprawy widoczności witryny? Przekonaj się sam dzięki lekturze przygotowanego wpisu!
Linki oznaczone atrybutem dofollow informują roboty indeksujące o tym, żeby przekierowali się na witrynę prowadzącą z odnośnika. Nadają stronie rangę rzetelnej, wiarygodnej i godnej polecenia. Co więcej, eksperci ds. SEO wskazują, że tego typu odnośniki korzystnie wpływają na optymalizację platformy pod kątem wyszukiwarek.
Jak wygląda odnośnik dofollow? Tak naprawdę nie ma żadnych cech specyficznych, ponieważ przynależą do niego wszystkie linki, z wyjątkiem uznawanych za nofollow. Możesz pokusić się o uzupełnienie sztampowego hiperłącza o wskazany atrybut dofollow, jednak nie jest to konieczne. W praktyce będzie to prezentowało się w następujący sposób:
<a href>=”https://www.grupa-icea.pl”>Link</a>
<a href=”https://www.grupa-icea.pl” rel=”dofollow”>Link</a>
Jeśli zastanawiasz się, czy dla robotów indeksujących jest to wielka różnica, odpowiadamy: zdecydowanie nie. Trudno o znalezienie odnośników, którym towarzyszy oznaczenie rel=”dofollow”.
Inne strony dzięki umieszczeniu linków przekierowujących użytkownika do zarządzanej przez Ciebie witryny przekazują część mocy (z ang. “link juice”). Odnośniki dofollow to niebagatelny support w poprawie rangi Twojej witryny w wynikach wyszukiwarki. Jednak nie można pomijać tego, że pozyskiwanie linków z jakiejkolwiek platformy może skutkować brakiem spodziewanych efektów.
Tak naprawdę linki dofollow pochodzące z nierenomowanych bądź niekorzystnie ocenianych z perspektywy Google stron mogą przyczynić się nawet do pewnych strat, np. obniżenia rangi witryny w rankingu bądź uzyskania bana.
Najlepszym patentem na pozyskiwanie odnośników typu dofollow jest kształtowanie wysokiej jakości contentu obecnego na innych witrynach internetowych. Możesz zastosować w tym celu bloga i dzielić się wiedzą z użytkownikami sieci.
Tworząc specjalistyczne artykuły, Twoja strona zyska na atrakcyjności. Dzieje się to w prosty sposób. Wiele osób zainteresowanych treścią udostępnia link prowadzący do niej na swoich witrynach. Stymulujesz ruch z witryn odsyłających, jednocześnie pozyskując wartościowe odnośniki przekierowujące do zarządzanej platformy. W rezultacie zwiększasz renomę marki.
Posiadając odpowiedni budżet, możesz zdecydować się na publikację artykułów sponsorowanych bądź specjalistycznych na popularnych serwisach branżowych.
Odnośniki wyposażone w atrybut nofollow nie przyczyniają się do wzrostu rangi strony w wynikach SERP. Jest jednak jedno ALE, ponieważ ich wartości można doszukać się w innym obszarze. Za sprawą tego oznaczenia informujesz roboty wyszukiwarki o tym, aby nie uwzględniały strony, do której kierowany jest odnośnik. Wówczas link prezentuje się w taki sposób:
<a href=”https://grupa-icea.pl/” rel=”nofollow”>Link</a>
Atrybut nofollow chroni przed niepożądaną praktyką spamowania. Uzupełnia odnośniki zamieszczane w komentarzach na blogu, wśród postów publikowanych na forach dyskusyjnych bądź w miejscach podatnych na manipulację ilością linków.
Samo dodanie atrybutu nofollow nie przyczynia się do przekazania mocy domenie zlokalizowanej w linku. Pomimo tego internauci wciąż mogą śledzić tego rodzaju odnośniki i intuicyjnie przechodzić przez nie na inne strony WWW.
Odnośniki, którym towarzyszy atrybut nofollow, najczęściej spotykane są w serwisach społecznościowych. Wynika to z możliwości wygenerowania dużej liczby odwiedzin za sprawą linkowania w tych popularnych kanałach. Omawiany atrybut świetnie sprawdzi się również na Twojej stronie WWW, a także na podstronach, dla których SEO nie ma tak dużego znaczenia. Mowa tu m.in. o regulaminie sklepu czy linku prowadzącym do zalogowania się w panelu platformy.
Nie ma cienia wątpliwości, że korzystanie z odnośników typu dofollow wpływa na rangę witryny na liście SERP. Jeżeli chcesz, aby Twoja strona zachowała status wiarygodnej, musisz wziąć pod uwagę także atrybut nofollow. Nie pozwól sobie na to, aby zarządzana przez Ciebie platforma była przesycona małowartościowymi linkami.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.