Co trzeba wiedzieć podczas migrowania strony na platformę Shoper?

Co trzeba wiedzieć podczas migrowania strony na platformę Shoper?

freestocks/unsplash.com

Migracja sklepu internetowego to dość skomplikowany proces, którego efekt zależy od różnych czynników. Niemniej jednak coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na przeniesienie sklepu na inny system zarządzania. Wielu z nich skłania się w kierunku platformy Shoper. W tym artykule omówimy zatem korzyści tego rozwiązania oraz przedstawimy instrukcję skutecznej migracji strony na Shoper. Co warto wiedzieć o tym procesie?

Czym jest Shoper?

Oprogramowanie Shoper jest jednym z najczęściej wybieranych wśród współczesnych właścicieli sklepów internetowych. Jako że platforma powstała w Polsce już w 2005 roku, zyskała wielu zwolenników. Co więcej, na przestrzeni lat stale rozwijała swoje funkcje i poszerzała zakres przydatnych modułów, dzięki którym prowadzenie witryn e-commerce stało się o wiele łatwiejsze.

Shoper wykorzystuje model SaaS (software as a service), co oznacza, że zapewnia stałe aktualizacje i rozwój poszczególnych funkcji platformy. Wynika to z faktu, iż oprogramowanie udostępniane jest użytkownikom w chmurze, co umożliwia kompleksową optymalizację strony.

Z platformy Shoper mogą korzystać przedsiębiorstwa dowolnej wielkości. Oprogramowanie doskonale sprawdzi się zarówno w przypadku małych, jak i bardzo rozbudowanych sklepów internetowych. Warto też wspomnieć, że system jest dość łatwy w obsłudze, dzięki czemu z jego użytkowaniem poradzą sobie nawet niedoświadczeni właściciele e-commerce.

Obecność wielu przydatnych funkcji i motywów sprawia, że Shoper jest jedną z najczęściej wykorzystywanych platform e-commerce w Polsce. Co dokładnie wpływa na jego popularność?

Sprawdź: Czy treści wideo pomagają stronie internetowej w SEO?

Dlaczego warto przenieść sklep internetowy na Shoper?

Mimo że przeniesienie sklepu internetowego na platformę Shoper jest dość skomplikowane, coraz więcej współczesnych właścicieli decyduje się na ten krok.

Popularność tego oprogramowania wynika z wielu stale rozwijanych funkcji, dzięki którym zarządzanie zawartością serwisu internetowego jest dużo łatwiejsze. Mimo że dla wielu przedsiębiorców zbudowanie witryny na platformie Shoper okazać się może sporym wyzwaniem, zdecydowanie warto rozważyć migrację strony na ten system. Dlaczego? Oto kilka najważniejszych powodów:

  • wiele szablonów zaprojektowanych w technologii RWD, dzięki której strona działa prawidłowo na wszystkich urządzeniach;
  • możliwość prowadzenia bloga wbudowanego w zakres sklepu internetowego;
  • pełne integracje z dostawcami płatności, takimi jak przelewy24.pl, Blue Media, PayPal czy PayU oraz dostęp do dedykowanej firmy „płatności Shoper”, która zapewnia bardzo niskie prowizje;
  • bezpośrednia integracja z platformą Allegro;
  • bezproblemowa obsługa i przyjazny użytkownikom interfejs;
  • kompleksowe wsparcie techniczne innych użytkowników oferowane na wielu forach internetowych;
  • wiele funkcji umożliwiających łatwą optymalizację sklepu pod kątem SEO.

Decydując się na proces przeniesienia sklepu na Shoper, trzeba mieć na uwadze nie tylko zalety, ale też wady tej platformy e-commerce. Jednym z jej najważniejszych minusów jest dość wysoki abonament. Co więcej, instalacja dodatkowych funkcji również wiąże się z nadprogramowymi kosztami. Warto dodać, że podobnie jak w przypadku każdej innej platformy sprzedażowej opartej na modelu SaaS, Shoper nie daje możliwości edycji kodu źródłowego, co nieco zawęża zakres użyteczności systemu.

Źródło: Artem Sapegin/unsplash.com

Niemniej jednak warto przenieść sklep internetowy na Shoper, gdyż platforma ta zapewnia szereg funkcji, dzięki którym prowadzenie biznesu online z pewnością przyniesie pożądane wyniki. Pojawia się jednak pytanie: jak powinna wyglądać migracja sklepu i o czym wówczas pamiętać?

Migracja Shoper – od czego zacząć?

Migracja to dość skomplikowany proces. Na każdym etapie przenoszenia sklepu możemy natknąć się na wiele problemów i niepowodzeń, które zablokują dynamiczny rozwój biznesu. Niemniej jednak warto rozważyć to rozwiązanie, gdyż stać się może najlepszym sposobem na zwiększenie wydajności witryny i pozyskanie nowych odbiorców. Od czego zacząć?

Przenosząc sklep internetowy, trzeba mieć jasno określony cel. Powodów podejmowania się tego procesu może być wiele. Oto najpopularniejsze z nich:

  • problemy z obsługą zamówień na aktualnej platformie sprzedażowej;
  • spadek ruchu na stronie, a także konwersji;
  • wzrost porzuceń koszyków;
  • brak niezbędnych funkcji lub przestarzałe oprogramowanie;
  • problemy z integracją z innymi kanałami sprzedażowymi.

Wystąpienie tych problemów powinno skłonić sprzedawcę do rozważenia przeniesienia sklepu na inną platformę. Jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań okazuje się wówczas oprogramowanie Shoper.

Po zidentyfikowaniu celu przeniesienia sklepu można przejść do tworzenia planu migracji. Pierwszym krokiem powinno być ustalenie zakresu eksportu danych. Często okazuje się bowiem, że nie wszystkie pliki muszą zostać przeniesione. Z drugiej strony nierzadko zdarza się, że pewne ważne elementy zostały pominięte, co z reguły jest przyczyną wielu problemów w kolejnych etapach migracji.

Następnie należy ustalić dokładny termin wdrożenia strony na platformie Shoper. Warto wówczas uwzględnić czas nasilenia sprzedaży w sklepie. Jeśli dana firma oferuje na przykład ozdoby bożonarodzeniowe, idealnym momentem na przeniesienie strony będzie okres wiosenny lub letni, kiedy to serwis generuje znacznie mniejszy ruch. Marka nie straci wówczas zbyt wielu klientów, którzy zakupy świąteczne z pewnością planują na nieco późniejszy czas.

Sklepy internetowe to dość rozbudowane serwisy, których migracja nierzadko okazuje się dość dużym wyzwaniem. Przed podjęciem przeniesienia witryny warto więc opracować dokładny plan działania, dzięki któremu proces przebiegnie sprawnie i skutecznie.

Sprawdź: Narzędzia do crawlowania witryny

Jak przenieść sklep internetowy Shoper?

Przenosząc sklep internetowy, należy pamiętać o wszystkich najważniejszych elementach, jakie powinny znaleźć się na nowej platformie sprzedażowej. Charakterystyka procesu migracji różni się w zależności od tego, czy obejmuje on przeniesienie z licencji samodzielnej na system oparty na abonamencie, czy dotyczy migracji z platform zewnętrznych.

Aby skutecznie przenieść sklep na Shoper, należy postępować zgodnie z zasadami migracji między platformami. Niezależnie od rodzaju oferowanych produktów czy stopnia rozbudowania strony warto kompleksowo podejść do tego zadania, opierając się na następujących krokach:

  1. Stworzenie kopii zapasowych wszystkich plików, na wypadek gdyby w trakcie migracji coś poszło nie tak.
  2. Eksport danych ze starego systemu zarządzania sklepem.
  3. Wdrożenie baz danych i wszystkich plików na platformie Shoper.
  4. Analiza postępu migracji.

Najważniejszym etapem przeniesienia sklepu jest analiza efektów procesu. Nierzadko zdarza się bowiem, że pominięte zostały pewne pliki lub ich ostateczny wygląd na nowej platformie znacznie różni się od zamierzonych rezultatów. Konieczna jest wówczas kompleksowa optymalizacja witryny pod kątem oczekiwań potencjalnych klientów i wytycznych wyszukiwarek.

Analiza efektów migracji

Aby przeniesiony sklep internetowy funkcjonował sprawnie i gwarantował użytkownikom bezproblemowe zakupy, konieczna jest dokładna analiza efektów oraz wprowadzenie niezbędnych poprawek. Z punktu widzenia klientów najważniejsza jest bowiem użyteczność witryny oraz bezpośredni dostęp do wszystkich oferowanych przez serwis funkcjonalności.

Aby zatem budowa sklepu zachwyciła klientów i zachęciła ich do zakupów, warto wykorzystać potencjał optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Oto kilka kluczowych aspektów, na które należy wówczas zwrócić szczególną uwagę:

  • poprawność indeksacji sklepu internetowego;
  • obecność wszystkich produktów;
  • zoptymalizowane opisy świadczonych usług;
  • integracje z innymi kanałami sprzedaży;
  • poprawność wyświetlania liczby produktów;
  • wysokiej jakości zdjęcia i prawidłowe atrybuty ALT;
  • odpowiednie nazwy i opisy produktów;
  • dobrze widoczne ceny.

Na skuteczność działania sklepu wpływa wiele czynników. Chcąc przenieść witrynę na Shoper, należy dokładnie zbadać poprawność elementów, takich jak produkty, zamówienia, ceny czy nazwy oraz skontrolować bazę danych na nowej platformie.

Sprawdź: Pozycjonowanie marki – od czego zacząć?

Migracja sklepu internetowego na Shoper – najczęściej popełniane błędy

Aby skutecznie przenieść stronę czy sklep internetowy, należy uzbroić się w cierpliwość. Pominięcie niektórych etapów czy niedokładny eksport danych może bowiem nie tylko nie przynieść zamierzonych efektów, ale też zapoczątkować poważne problemy z pozycjonowaniem sklepu oraz ruchem na stronie. Jakich błędów unikać, aby każdy klient był zadowolony?

Brak optymalizacji pod kątem SEO

Wiele osób przenoszących sklep internetowy często zapomina o ponownej optymalizacji nowej wersji witryny. Jest to błąd, który wpływa negatywnie nie tylko na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce, ale też doświadczenia klientów oraz ich skłonność do zakupów. Warto więc opracować kompleksowy plan SEO i wdrożyć podstawowe techniki optymalizacyjne, dzięki którym widoczność sklepu w Google znacznie się poprawi. Oto kilka aspektów, na które należy wówczas zwrócić szczególną uwagę:

  • metadane,
  • przekierowania,
  • struktura linków zwrotnych i wewnętrznych,
  • obecność docelowych słów kluczowych,
  • układ treści,
  • szybkość ładowania sklepu,
  • dostępność strony dla urządzeń mobilnych,
  • jakość zdjęć i innych plików multimedialnych,
  • menu i nawigacja,
  • funkcjonalność przycisków call to action.

W SEO chodzi o to, aby sklep internetowy był w pełni funkcjonalny oraz umożliwiał klientom podejmowanie określonych działań. Jako że migrowanie strony może nieco zniekształcić ogólny projekt witryny, warto kompleksowo zbadać jego finalną wersję, wprowadzając przy tym niezbędne poprawki.

Brak przekierowań starych adresów URL

Po przeniesieniu sklepu należy upewnić się, że wszelkie obecne w sieci linki zostały przekierowane do nowej witryny. Jeśli bowiem klienci szukający Twojego sklepu natkną się na błędy 404, z pewnością stracą zainteresowanie daną ofertą, rezygnując tym samym z zakupów i wybierając produkty konkurencyjnej marki.

Aby uniknąć tego typu problemów, należy wdrożyć niezbędne przekierowania 301, dzięki którym osoby zainteresowane ofertą sklepu nie będą miały problemów z jego odnalezieniem. Przydatne może być też stworzenie mapy przekierowań, która w pełni zabezpieczy witrynę przed utratą widoczności w Google.

Niekompletna migracja

Często popełnianym błędem jest również niekompletny eksport danych. Wynika to w głównej mierze z nieodpowiedniego planu lub przenoszenia strony w pośpiechu. Udostępniony użytkownikom sklep internetowy, który nie zawiera kluczowych treści, nie tylko nie spotka się z zainteresowaniem grupy docelowej, ale też straci widoczność w wyszukiwarce Google, co doprowadzi do innych komplikacji.

Warto więc upewnić się, że wszystkie pliki zostały przeniesione, a procesowi indeksowania podlega wyłącznie nowa wersja sklepu.

Podsumowanie

Jak widać, migrowanie strony na platformę Shoper to dość wymagający i czasochłonny proces. Nierzadko okazuje się, że zabiegi, takie jak przeprowadzenie dokładnych badań, kompleksowy eksport danych i wdrożenie zapisanych plików do nowej witryny, wykraczają poza umiejętności przedsiębiorców. Nic więc dziwnego, że właściciele sklepów coraz częściej korzystają z pomocy ekspertów.

Przeniesienie sklepu na Shoper z pomocą specjalisty nie tylko jest o wiele łatwiejsze i szybsze, ale też sprawia, że ryzyko popełnienia ewentualnych błędów spada do absolutnego minimum. Oznacza to, że witryna na nowej platformie będzie w pełni użyteczna, czym z pewnością zachęci konsumentów do zakupów.

Warto więc skonsultować się z wybranym ekspertem i ustalić szczegóły tego procesu, aby mieć pewność, że jego efekty korzystnie wpłyną na widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania oraz napędzą rozwój marki w Internecie.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    5 sposobów na zdobywanie klientów w Internecie

    5 sposobów na zdobywanie klientów w Internecie

    Klienci są bardzo ważni dla każdego przedsiębiorstwa. W tym artykule dowiedz się, jak ich pozyskiwać w internecie.
    Jak dobrać słowa kluczowe i przyciągnąć klientów?

    Jak dobrać słowa kluczowe i przyciągnąć klientów?

    Optymalizacja pod kątem słów kluczowych - jak się do tego zabrać? Dowiedz się więcej, czytając artykuł!
    Poważna zmiana, nie jakaś kosmetyka – migracja witryny a SEO

    Poważna zmiana, nie jakaś kosmetyka – migracja witryny a SEO

    Dla SEO proces migracji, stanowi działanie znacznie poważniejsze, niż wyłącznie kosmetyczne, czy wiesz jak należycie go przeprowadzić?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę