Kiedy Google uznaje Cię za eksperta w danej dziedzinie, zyskujesz na atrakcyjności w oczach internautów. Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, dlatego zaopatrzenie się w certyfikat Google Ads wzmacnia wiarygodność prowadzonej działalności, zwłaszcza z perspektywy potencjalnego pracodawcy. Posiadana certyfikacja to sygnał, że “znasz się na rzeczy” w segmencie związanym z kierowaniem i przeprowadzaniem kampanii reklamowych.
Nie ma wątpliwości, że certyfikat Google AdWords to konieczność dla agencji marketingowych, które chcą być odbierane jako eksperckie. Czym właściwie jest wskazana forma akredytacji? Jak zdobyć potwierdzenie swoich zawodowych zdolności? O tym wszystkim przeczytasz w naszym artykule.
Certyfikat Google Ads to niezbity dowód na posiadanie specjalistycznej wiedzy z zakresu reklam Google. Zdobycie takiej formy potwierdzenia jest możliwe dzięki zebraniu odpowiedniej liczby punktów na egzaminie dotyczącym kampanii reklamowych. Podstawowy Google AdWords certyfikat weryfikuje znajomość takich aspektów, jak obsługa kampanii, ich optymalizacja oraz profity, których możesz się spodziewać, jeżeli zdecydujesz się na wskazaną formę promocji.
Lider wśród wyszukiwarek zadbał o to, aby wiedza każdego mistrza strategii Google Ads nie poszła na marne i w zanadrzu oferuje sześć certyfikatów obejmujących szczegółowe zagadnienia.
Wyspecjalizowana wiedza z konkretnego rodzaju reklamy to kolejny czynnik wpływający na solidną markę i pozytywny odbiór jej wizerunku. Mowa o zapoznaniu się z obszarem zagadnień, które kryje w sobie certyfikat Google Ads z reklamy w sieci wyszukiwania. Pytania, których możesz się spodziewać, odnoszą się do pożądanych aktywności dotyczących procesu tworzenia tego rodzaju kampanii, umiejętnego korzystania ze zautomatyzowanych funkcji m.in. ze Smart Bidding bądź Audience Solutions. Egzamin w zakresie realizowania kampanii w sieci wyszukiwania to także sprawdzian z segmentów obejmujących kreowanie świadomej marki i zwiększanie ruchu organicznego w witrynie.
Reklamy displayowe, choć mogą przybierać różne postacie (formę graficzną, tekstową czy audiowizualną), mają jeden cel – zwrócić uwagę potencjalnego klienta i zachęcić go do zakupowej aktywności. Świetnie sprawdzają się przy kampaniach retargetingowych, dlatego znajomość niuansów z ich zakresu jest na wagę złota. Sukcesywne podejście do egzaminu w tym obszarze to dowód na to, że jesteś świadom etapów tworzenia kampanii w sieci reklamowej Google oraz wiesz, jak przełożyć uzyskane informacje na grunt praktyczny, a tym samym zrealizować określone cele biznesowe.
Coraz większą efektywnością odznaczają się reklamy, które przyjmują formę wideo. W końcu nic tak nie przykuwa uwagi, jak dynamicznie zmieniające się obrazy. Sprawdzenie zagadnień dotyczących wdrażania tego rodzaju kampanii, dostępnych form reklamowych w serwisie YouTube, to marketingowa podstawa dla eksperta.
O responsywności i istocie urządzeń mobilnych można byłoby rozprawiać godzinami. Wraz z postępem technologicznym pojawiają się kolejne sposoby na dotarcie do grupy zainteresowanych odbiorców w sieci. Aplikacje to kolejny patent w pozyskiwaniu lojalnego grona konsumentów treści. Właśnie dlatego wzrasta potrzeba zapoznania się z tematem kształtowania kampanii w aplikacjach. Jak tworzyć przekazy reklamowe spełniające wymogi urządzeń mobilnych? To pytanie, którego możesz spodziewać się na drodze pozyskiwania akredytacji Google.
Wszystko, co wiesz na temat tworzenia oraz optymalizacji kampanii produktowych pod kątem zwiększenia zasięgu i ruchu organicznego, będzie niezbędne dla potwierdzenia znajomości, których oczekuje Google AdWords certyfikat. Znajomość Google Merchant Center może okazać się strzałem w dziesiątkę!
Budowanie kampanii od podstaw to nie wszystko. Prawdopodobnie doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że aby plan został zrealizowany pomyślnie, należy skrupulatnie przeanalizować uzyskane rezultaty. W tym przypadku weryfikowana jest umiejętność posługiwania się narzędziem, jakim jest Google Analytics. Z tym wiąże się także sprawdzenie, czy skutecznie radzisz sobie z monitoringiem kampanii wraz z wyciąganiem rzetelnych wniosków.
Jesteśmy przekonani, że masz kilka, a nawet kilkanaście pytań dotyczących wymogów, które należy spełnić, aby zdobyć certyfikat Google AdWords. Postaramy się najpełniej objaśnić, jak wygląda droga uzyskiwania statusu eksperta z kampanii reklamowych.
Podstawowy egzamin obejmuje 100 pytań, a na ich rozwikłanie masz dokładnie 2 godziny. Na sprawdzenie wiedzy z pozostałych, wspomnianych w artykule zagadnień, masz pulę ponad 60 pytań, dokładnie 63. Czas również jest krótszy, ponieważ odpowiedź zamyka się po 90 minutach. Google to wymagający egzaminator, ponieważ, aby zdać, konieczna jest poprawność w 80%. Haczykiem jest również wielokrotny wybór dostępnych wariantów odpowiedzi.
Test jest dostępny dla każdego, zwłaszcza jeżeli zależy Ci na tym, aby prezentować się jako specjalista w zarządzaniu kampaniami reklamowymi. Certyfikaty Google Ads są szczególnie ważne dla przedsiębiorstw dążących do uzyskania miana Partner bądź Premier Partner w programie Google Partners.
Certyfikat ważny jest przez rok. Po jego upływie musisz przystąpić do egzaminu po raz kolejny celem weryfikacji nabywanej wiedzy. W końcu marketing wciąż się rozwija, a wiele zagadnień ulega modyfikacji.
Wiele serwisów w Internecie będzie kusić Cię testami i płatnymi zasobami. Nie musisz inwestować pieniędzy w proces przygotowawczy do pozyskiwania certyfikatów. W Internecie dostępne są darmowe szkolenia specjalnie przygotowane przez Google. Jeżeli to wciąż nie jest dla Ciebie wystarczająca metoda i gwarancja 100% sukcesu, rekomendowane jest skorzystanie z potencjału, który drzemie w YouTube. Forma audiowizualna jest lepiej postrzegana przez część osób szybciej przyswajających wiedzę ze słuchu.
Posiadany Google AdWords certyfikat to szansa dla Ciebie, aby zmienić oblicza własnej marki. Współczesny klient chce mieć dowód na to, że zaoferowana zostanie mu specjalistyczna pomoc. Udowodnij, że posiadasz umiejętności, którymi wyróżnisz się na tle konkurencji. Zacznij przygotowania do egzaminu z Google Ads już dziś!
W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.