Tworzenie wartościowych treści na rzecz rozwoju marki w sieci stało się fundamentem każdej strategii marketingowej. Aby jednak nieco ułatwić marketerom ten proces, stworzony został zaawansowany system zarządzania treścią, dzięki któremu konfigurowanie postów blogowych przestało być problematyczne. Przyjrzyjmy się bliżej, czym jest i jak działa WordPress.
WordPress to popularny system zarządzania treścią, który obecnie obsługuje ponad 40 % wszystkich stron internetowych. Podstawowy pakiet oprogramowania zapewnia dostęp do kodu dowolnej witryny. Najważniejszą cechą tego modelu jest jednak zdolność do pracy z motywami zawierającymi zaawansowaną funkcjonalność. W odróżnieniu od starych statycznych funkcji nowoczesne motywy WordPressa obejmują niemal nieograniczony zakres funkcji, co czyni go niezwykle przydatnym narzędziem.
Innym atutem WordPressa jest możliwość obsługi widżetów, które są w stanie dodać niemal każdą funkcjonalność do strony internetowej. Ponadto proces ten można przeprowadzić w ciągu zaledwie kilku minut, a elementy mogą być używane z dowolnym motywem.
WordPress cieszy się tak dużą popularnością, gdyż ułatwia również szybką zmianę motywów. Wszystkie pliki witryny przechowywane są wówczas w bazie danych podzielonej na zakresy tematyczne. Projektowanie zawartości jest więc proste i szybkie, a zmiana modyfikacja motywów nie stanowi żadnego problemu nawet dla początkujących twórców.
Z WordPressa korzystają osoby i firmy z całego świata. Większość stron projektowanych przy pomocy tego systemu ma na celu prezentowanie ofert marketingowych, ułatwiania transakcji czy przekazywanie produktów SaaS.
Zanim WordPress stał się popularny, lokalne firmy narażone były na ogromne koszty związane z zatrudnieniem profesjonalnych projektantów stron internetowych. W obecnych czasach wielu właścicieli witryn nauczyło się jednak samodzielnie zarządzać ich zawartością, dzięki czemu wydatki na prowadzenie strony ograniczone zostały do minimum.
Jakie firmy lokalne korzystają z WordPressa? Są to między innymi restauracje, kancelarie prawne, stomatolodzy, hydraulicy, kawiarnie czy projektanci wnętrz. Okazuje się bowiem, że dzięki temu systemowi zarządzania treścią, o wiele łatwiej jest stworzyć skuteczną kampanię content marketingową, która pozwala przyciągnąć nowych, lokalnych klientów i zwiększyć osiągane zyski.
WordPress stał się fundamentem powstania branży marketingu internetowego. Odpowiedni motyw zapewnił możliwość rozpoczęcia tworzenia witryn zoptymalizowanych pod kątem SEO, które generować mogą znacznie większy ruch za pośrednictwem Google i mediów społecznościowych.
Istotną zaletą WordPressa jest również dostęp do rywalizacji z innymi konkurentami w branży, gdyż strony mogą promować usługi za pomocą linków partnerskich, reklam, kampanii e-mail i wielu innych metod.
WordPress to idealne narzędzie do promowania firm technologicznych, gdyż umożliwia tworzenie wartościowych postów dotyczących problemów, które obejmują daną usługę czy produkt. Jest to niezwykle przydatne w procesie budowania świadomości i autorytetu marki, co ma bezpośredni wpływ na osiągane wyniki sprzedażowe.
Ponadto WordPress gwarantuje dostęp do wszystkich narzędzi niezbędnych podczas kierowania treści na odpowiednie słowa kluczowe. Dostęp do zaawansowanych motywów i widżetów to kolejna ważna cecha, która zapewnia możliwość przekształcenia odwiedzających witrynę w klientów.
Pierwotnym zadaniem WordPressa było dostarczanie treści na bloga. Obecnie narzędzie to jest jednak niezwykle korzystne dla wielu organizacji medialnych. Niemal wszystkie tego typu firmy używają WordPressa do projektowania i optymalizowania swojej strony internetowej.
Organizacje non-profit chętnie wykorzystują WordPressa do generowania świadomości swoich inicjatyw. Narzędzie to wspiera zespół programistów, który jest bardzo przychylny tego typu organizacjom. Ponadto wielu sprzedawców oferujących motywy i widżety dla WordPressa gwarantuje spore rabaty, a nawet darmowe produkty dla firm, które przedstawią swój status non-profit.
Istotną zaletą WordPressa, która jest szczególnia ważna z punktu widzenia organizacji non-profit, jest jego niska cena. Nie ulega wątpliwościom, że wielu wolontariuszy chce uniknąć wydawania pieniędzy na prowadzenie stron internetowych, ponieważ zmniejsza to datki na cele charytatywne. Dzięki WordPress organizacje non-profit mogą uzyskać dostęp do systemu zarządzania treścią bez żadnych dodatkowych kosztów.
Istotną cechą tego narzędzia jest fakt, iż każdy może z niego korzystać. Wyżej wymienione branże to tylko niewielki ułamek wszystkich organizacji, które mogą z powodzeniem używać WordPressa. Mały budżet i brak umiejętności programistycznych nie stanowią tu żadnego problemu. System jest bowiem tani i bardzo intuicyjny w obsłudze. Nic więc dziwnego, że jego popularność stale rośnie. Ponadto optymalizacja i zarządzanie treścią za pomocą tego narzędzia jest niezwykle proste, dlatego warto wdrożyć je do swojej strategii marketingowej.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.