Co warto wiedzieć o WordPressie?

Co warto wiedzieć o WordPressie?

olia danilevich/pexels.com

Tworzenie wartościowych treści na rzecz rozwoju marki w sieci stało się fundamentem każdej strategii marketingowej. Aby jednak nieco ułatwić marketerom ten proces, stworzony został zaawansowany system zarządzania treścią, dzięki któremu konfigurowanie postów blogowych przestało być problematyczne. Przyjrzyjmy się bliżej, czym jest i jak działa WordPress.

Czym jest WordPress?

WordPress to popularny system zarządzania treścią, który obecnie obsługuje ponad 40 % wszystkich stron internetowych. Podstawowy pakiet oprogramowania zapewnia dostęp do kodu dowolnej witryny. Najważniejszą cechą tego modelu jest jednak zdolność do pracy z motywami zawierającymi zaawansowaną funkcjonalność. W odróżnieniu od starych statycznych funkcji nowoczesne motywy WordPressa obejmują niemal nieograniczony zakres funkcji, co czyni go niezwykle przydatnym narzędziem.

Innym atutem WordPressa jest możliwość obsługi widżetów, które są w stanie dodać niemal każdą funkcjonalność do strony internetowej. Ponadto proces ten można przeprowadzić w ciągu zaledwie kilku minut, a elementy mogą być używane z dowolnym motywem.

WordPress cieszy się tak dużą popularnością, gdyż ułatwia również szybką zmianę motywów. Wszystkie pliki witryny przechowywane są wówczas w bazie danych podzielonej na zakresy tematyczne. Projektowanie zawartości jest więc proste i szybkie, a zmiana modyfikacja motywów nie stanowi żadnego problemu nawet dla początkujących twórców.

Jakie branże korzystają z WordPressa?

Z WordPressa korzystają osoby i firmy z całego świata. Większość stron projektowanych przy pomocy tego systemu ma na celu prezentowanie ofert marketingowych, ułatwiania transakcji czy przekazywanie produktów SaaS.

Lokalny biznes

Zanim WordPress stał się popularny, lokalne firmy narażone były na ogromne koszty związane z zatrudnieniem profesjonalnych projektantów stron internetowych. W obecnych czasach wielu właścicieli witryn nauczyło się jednak samodzielnie zarządzać ich zawartością, dzięki czemu wydatki na prowadzenie strony ograniczone zostały do minimum.

Jakie firmy lokalne korzystają z WordPressa? Są to między innymi restauracje, kancelarie prawne, stomatolodzy, hydraulicy, kawiarnie czy projektanci wnętrz. Okazuje się bowiem, że dzięki temu systemowi zarządzania treścią, o wiele łatwiej jest stworzyć skuteczną kampanię content marketingową, która pozwala przyciągnąć nowych, lokalnych klientów i zwiększyć osiągane zyski.

Marketerzy internetowi

WordPress stał się fundamentem powstania branży marketingu internetowego. Odpowiedni motyw zapewnił możliwość rozpoczęcia tworzenia witryn zoptymalizowanych pod kątem SEO, które generować mogą znacznie większy ruch za pośrednictwem Google i mediów społecznościowych.

Istotną zaletą WordPressa jest również dostęp do rywalizacji z innymi konkurentami w branży, gdyż strony mogą promować usługi za pomocą linków partnerskich, reklam, kampanii e-mail i wielu innych metod.

Firmy technologiczne

WordPress to idealne narzędzie do promowania firm technologicznych, gdyż umożliwia tworzenie wartościowych postów dotyczących problemów, które obejmują daną usługę czy produkt. Jest to niezwykle przydatne w procesie budowania świadomości i autorytetu marki, co ma bezpośredni wpływ na osiągane wyniki sprzedażowe.

Ponadto WordPress gwarantuje dostęp do wszystkich narzędzi niezbędnych podczas kierowania treści na odpowiednie słowa kluczowe. Dostęp do zaawansowanych motywów i widżetów to kolejna ważna cecha, która zapewnia możliwość przekształcenia odwiedzających witrynę w klientów.

Firmy medialne

Pierwotnym zadaniem WordPressa było dostarczanie treści na bloga. Obecnie narzędzie to jest jednak niezwykle korzystne dla wielu organizacji medialnych. Niemal wszystkie tego typu firmy używają WordPressa do projektowania i optymalizowania swojej strony internetowej.

Organizacje non-profit

Organizacje non-profit chętnie wykorzystują WordPressa do generowania świadomości swoich inicjatyw. Narzędzie to wspiera zespół programistów, który jest bardzo przychylny tego typu organizacjom. Ponadto wielu sprzedawców oferujących motywy i widżety dla WordPressa gwarantuje spore rabaty, a nawet darmowe produkty dla firm, które przedstawią swój status non-profit.

Źródło: Pixabay/pexels.com

Istotną zaletą WordPressa, która jest szczególnia ważna z punktu widzenia organizacji non-profit, jest jego niska cena. Nie ulega wątpliwościom, że wielu wolontariuszy chce uniknąć wydawania pieniędzy na prowadzenie stron internetowych, ponieważ zmniejsza to datki na cele charytatywne. Dzięki WordPress organizacje non-profit mogą uzyskać dostęp do systemu zarządzania treścią bez żadnych dodatkowych kosztów.

Dlaczego warto korzystać z WordPressa?

Istotną cechą tego narzędzia jest fakt, iż każdy może z niego korzystać. Wyżej wymienione branże to tylko niewielki ułamek wszystkich organizacji, które mogą z powodzeniem używać WordPressa. Mały budżet i brak umiejętności programistycznych nie stanowią tu żadnego problemu. System jest bowiem tani i bardzo intuicyjny w obsłudze. Nic więc dziwnego, że jego popularność stale rośnie. Ponadto optymalizacja i zarządzanie treścią za pomocą tego narzędzia jest niezwykle proste, dlatego warto wdrożyć je do swojej strategii marketingowej.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Temat bloga – gdzie szukać inspiracji?

    Temat bloga – gdzie szukać inspiracji?

    Zastanawiasz się nad założeniem bloga? A może już go posiadasz, ale Twoje pomysły na posty zupełnie się wyczerpały? Pomożemy!
    Jak wyróżnić stronę w wyszukiwarce Google? Rich snippets

    Jak wyróżnić stronę w wyszukiwarce Google? Rich snippets

    Efektywne pozycjonowanie nie może obejść się bez rich snippets. Dowiedz się, czym ono jest i jak działa.
    Multilingual SEO – czym jest?

    Multilingual SEO – czym jest?

    Internet daje możliwość prowadzenia i skutecznego promowania działalności w wielu krajach. Sprawdź, co w tym zakresie oferuje multilingual SEO.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.