Co warto wiedzieć, tworząc wartościowy content? Dowiedz się, jak zoptymalizować swoje treści!

Co warto wiedzieć, tworząc wartościowy content? Dowiedz się, jak zoptymalizować swoje treści!

Lina Kivaka/pexels.com

Każdego dnia z sieci korzystają miliardy użytkowników, a wraz z początkiem 2022 roku Google odnotował ponad 2 miliardy stron. Codziennie poszukujemy treści – od artykułów, poradników, instrukcji, przepisów kulinarnych po obrazy, wideo, e-booki czy prezentacje. Możliwości są wręcz nieskończone.

Jak jednak proces tworzenia treści wygląda po drugiej stronie? Będąc właścicielem strony internetowej, stoisz przed nie lada wyzwaniem – przebić się pośród konkurencji. Z pomocą może przyjść optymalizacja SEO. Na jakie elementy związane z treścią należy zwrócić uwagę, aby mieć szansę pojawienia się na jak najwyższym miejscu rankingowym w SERP?

Dlaczego w ogóle należy zająć się optymalizacją treści?

Treść jest głównym składnikiem każdej strony internetowej. Różni się w zależności od potrzeb i przeznaczenia witryny, jednak niezależnie od tego, zależy nam, aby ktoś po prostu nas czytał. Poświęcamy swój czas i energię, aby stworzyć wartościowy content. Jakie korzyści z tego mogą na nas spłynąć?

  • większy ruch na stronie,
  • poprawienie procesu indeksowania,
  • poprawa współczynnika klikalności (CTR),
  • zmniejszenie poziomu współczynnika odrzuceń (BR),
  • lepsza widoczność w SERP,
  • w przypadku witryn e-commerce wzrost konwersji i przekształcenie potencjalnego użytkownika w rzeczywistego klienta.
Sprawdź: Wszystko, co musisz wiedzieć na temat treści SEO na stronie

Optymalizacja treści – checklista

Po pierwsze, poznaj intencje swoich odbiorców

Zanim przystąpisz do tworzenia treści, konieczne jest zastanowienie się, kto będzie jej odbiorcą. Musisz poznać potrzeby swojej grupy docelowej. Spróbuj więc określić płeć, wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania, zainteresowania, problemy modelowych użytkowników. Pozwoli Ci to na określenie języka, jakim będziesz się posługiwać, a także optymalizację wszystkich pozostałych elementów technicznego SEO.

Źródło: Ivan Samkov/pexels.com

Przeanalizuj działania konkurencji

Drugi etap to weryfikacja naszych pomysłów pod kątem tych, które już istnieją na innych stronach internetowych. Przejrzyj witryny, które mogą mieć zbliżoną tematykę do Twojej. Pozwoli Ci to uniknąć kopiowania tematów, a także dowiedzieć się, czego może brakować odbiorcom.

Znajdź odpowiednie słowa kluczowe

Bez fraz i haseł kluczowych ani rusz. Wiedząc już, kto jest odbiorcą, kolejnym etapem jest zrozumienie intencji wyszukiwania. Musisz zastanowić się, co wpisywane jest do wyszukiwarki, ponieważ im lepsze dopasowanie, tym wyższa pozycja rankingowa strony. Jednym z najlepszych rozwiązań jest sięgnięcie do słów typu long tail – pozwalają one na większą personalizację, są łatwiejsze w pozycjonowaniu od słów ogólnych, a także zwiększają szansę na dopasowanie do potrzeb odbiorców.

Zoptymalizuj meta tagi

Tag tytułowy i opis meta to dwa elementy technicznego SEO, które tylko na pozór nie są widoczne dla użytkowników. To właśnie one sprawiają, że dany link został wybrany spośród innych znajdujących się na liście. Za pomocą tagu tytułowego można więc zachęcić do skorzystania ze strony, a za pośrednictwem opisu meta opisać zawartość witryny w kilku słowach. Pamiętaj jednak o ograniczonej liczbie znaków – tag tytułowy powinien być nie dłuższy niż 60, zaś opis mieścić się w przedziale 150–160 znaków.

Postaw na nagłówki i czytelny układ

Każda treść potrzebuje wsparcia w postaci nagłówków, tytułów i śródtytułów. Nikt z nas nie lubi natrafiać na wielkie bloki tekstu, gdyż są one trudne w odbiorze. Musisz więc zadbać o wysoką jakość wrażeń użytkowników. Podział tekstu jest pod tym względem najlepszym rozwiązaniem. Dzięki temu całość stanie się bardziej przejrzysta nie tylko dla czytelników, ale także dla robotów indeksujących.

Stwórz przyjazny adres URL

Adres prowadzący do Twojej strony powinien być przyjazny odbiorcom. Co to oznacza? Musi być łatwy do zapisania i zapamiętania, w końcu zależy nam na tym, aby użytkownicy do nas wracali i nas polecali. Aby mogło się to udać, unikaj spacji, cyfr, wielkich liter oraz znaków specjalnych, które utrudniają odbiór treści.

Zadbaj o linkowanie wewnętrzne

Jest to jeden z najczęściej zaniedbywanych elementów technicznego SEO. Wiesz już, że odpowiednia nawigacja po stronie to jeden z kluczy do sukcesu. Sięgnij do menu (okruszkowego), kategorii i poleceń, aby nakierowywać ruch na stronie w odpowiednie miejsca. Jeśli piszesz artykuł, zadbaj o to, by odbiorcy mogli poszerzyć swoją wiedzę o inne Twoje materiały.

Dostosuj się do urządzeń mobilnych

W XXI wieku mały ekran to podstawa. Każdy z nas korzysta z telefonów i tabletów, w pracy, domu czy podróży. Jesteśmy nieustannie online i scrollujemy. Musisz więc zadbać o responsywność swojej strony, ponieważ mobilność jest jednym z czynników rankingowych oraz pierwszym elementem oceny podczas procesu indeksowania.

Nie zapomnij o prędkości ładowania strony

Kto z nas lubi czekać? Prozaiczne pytanie, jednak przekłada się ono na widoczność strony w SERP. Od niedawna Google dba o jakość nowego czynnika rankingowego – prędkości. Zadbaj więc o wskaźniki Core Web Vitals. Każdy z nich możesz sprawdzić w panelu Google Search Console i Google Analytics.

O czym jeszcze pamiętać?

Wiesz już, które z techniczny elementów SEO wpływają na optymalizację treści w sieci. Nie możesz jednak zapomnieć o oryginalności i autorskości swoich treści. Wystrzegaj się kopiowania, plagiatowania czy duplikowania treści. Algorytmy Google od razu znajdą treści o niskiej jakości i obniżą Twoją pozycję, dodatkowo nakładając na Ciebie karę.

W zależności od charakteru witryny warto mieć w swoich zasobach tak zwaną „wiecznie zieloną treść” (evergreen content), która się nie starzeje. Są to treści, których nie dotyka znak czasu, nie dezaktualizują się one, a więc nie ma znaczenia, kiedy z nich skorzystamy. Jeśli jednak prowadzisz stronę nakierowaną na lifestyle i trendy, musisz być szybki. Algorytm Świeżości (Freshness) zwraca uwagę na bieżące informacje, ich jakość oraz źródło.

Wnioski

Tak naprawdę najważniejsze jest to, aby Twoje treści były wyjątkowe. Twórz samodzielnie swoje materiały, w ten sposób przekonasz do siebie użytkowników, dając im coś, czego do tej pory nie znali. Jednak to nie wszystko – musisz zadbać o techniczne aspekty treści w ujęciu SEO. Teraz już wiesz, na co zwracać uwagę, czas więc zakasać rękawy do pracy!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym jest czas przebywania na stronie i dlaczego jest istotny dla SEO?

    Czym jest czas przebywania na stronie i dlaczego jest istotny dla SEO?

    Czym jest czas przebywania użytkownika na stronie? Jakie ma to znaczenie w kontekście SEO? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w naszym artykule!
    Content marketing – jak odświeżyć stare treści?

    Content marketing – jak odświeżyć stare treści?

    Jak odświeżyć stare treści? Dlaczego jest to tak istotne? Gdzie szukać aktualnej zawartości? W niniejszym artykule znajdziesz odpowiedzi na te pytania!
    Dlaczego pozycja strony w rankingu spada?

    Dlaczego pozycja strony w rankingu spada?

    Na ranking Google wpływa wiele zróżnicowanych czynników. Przyjrzyjmy się więc elementom, w wyniku których Twoja pozycja w wyszukiwarce znacznie spadła.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę