Strona internetowa zajmująca pierwsze miejsce w wyszukiwarce Google, generuje ponad 30 procent ruchu. Kolejne pozycje nie mają tak świetnych wyników. Istotną rolę w drodze do tego celu odgrywa optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO). Niestety, w obecnych czasach okazuje się, że samo SEO nie wystarczy. Często konieczne okazuje się dodanie kampanii PPC do swojej strategii marketingowej.
Czym jednak jest płatność za kliknięcie? Jak działa i czy może pomóc Twojej firmie? Odpowiedzi na te pytania zawarte są w dalszej części artykułu, więc jeśli chcesz poznać szczegóły pay-per-click, czytaj dalej!
Pay Per Click (PPC) to forma reklamy, w której płaci się za każdym razem, gdy użytkownik ją kliknie. Największą zaletą kampanii PPC jest to, że oferty umieszczane są na samej górze listy wyników wyszukiwania, nawet ponad organicznymi pozycjami.
Reklamy PPC mogą być publikowane na wielu platformach, takich jak Google Ads, Facebook Ads i LinkedIn Ads.
Należy zauważyć, że bezpłatne wyszukiwanie nie wystarczy, zwłaszcza jeśli konkurencja interesujących Cię słów kluczowych jest ogromna. Nawet z najlepszą strategią SEO, możesz nie znaleźć się w pierwszej dziesiątce.
Przemawia to za tym, że PPC jest niezbędnym elementem dla Twojej firmy. W ramach kampanii pay-per-click tworzysz treści, które docierają do odpowiednich odbiorców za pośrednictwem popularnych witryn. Za każdym razem, gdy użytkownik kliknie w ofertę, musisz zapłacić platformie za umieszczenie reklamy.
Wielu twórców uważa, że nie potrzebują strategii PPC. Polegają tylko na organicznych metodach optymalizacyjnych, w głównej mierze dlatego, że są bezpłatne.
Wdrożenie kampanii PPC kosztuje, ale przynosi również niesamowite korzyści. Wykorzystanie płatnych reklam pozwala generować nowe leady i zwiększać sprzedaż, co jest celem każdego sprzedawcy. PPC pozwala również dotrzeć do osób, które są Twoją grupą docelową, przez co rośnie konwersja.
Sposoby reklamowania produktów w sieci ciągle się zmieniają, więc musisz nadążać za nowymi trendami i ulepszać swoje kampanie, aby wciąż były skuteczne.
Wiesz już, że PPC to bardzo istotna metoda marketingowa. Kolejnym krokiem jest dodanie jej do swojej strategii. Na początku musisz wybrać odpowiednią platformę. Masz kilka opcji. Najpopularniejszą z nich jest Google Ads, a reklamy są wówczas wyświetlane w wyszukiwarce Google i innych partnerskich witrynach.
Drugą pod względem wielkości platformą jest Facebook Ads. Twitter, LinkedIn i prawie każda inna witryna społecznościowa również posiada możliwość umieszczenia płatnych reklam.
Twój wybór powinien zależeć od celów, które chcesz osiągnąć. Facebook silnie działa na odbiorców, podczas gdy Google jest związany z wyszukiwanymi słowami kluczowymi. Weź to pod uwagę, gdyż obie opcje prowadzą do innych wyników.
Źródło: Brett Stone / pexels.com
Jeśli zastosowałeś się już do wyżej wymienionych kroków, kolejnym ważnym elementem Twojej strategii będzie wybór słów kluczowych.
Najważniejszym elementem niemal wszystkich kampanii PPC są słowa kluczowe. Przeprowadź dokładne badania, aby dowiedzieć się, które frazy będą najtrafniejsze i skutecznie pomogą Ci osiągnąć najlepsze wyniki.
Zacznij od swojego głównego tematu i określ pokrewne terminy, które mogą być wyszukiwane przez użytkowników. Uwzględnij również wykluczające słowa kluczowe, które pomogą Ci kierować reklamy do konkretnych odbiorców, czyli kogoś, kto rzeczywiście poszukuje produktów lub usług, które oferujesz.
Po ustaleniu słów kluczowych musisz dokładnie określić odbiorców swoich reklam. Uwzględnienie wykluczających słów kluczowych to pierwszy krok w tym kierunku. Dowiedz się, w jakim przedziale wiekowym znajduje się Twoja grupa docelowa, czym się interesuje, w jakich godzinach korzysta z internetu, czym się specjalizuje i jakie ma potrzeby. Wiedza ta pozwoli Ci spersonalizować treść reklamy, która zachęci użytkowników do skorzystania z Twojej oferty, dzięki czemu zauważysz znaczny wzrost sprzedaży.
Powinieneś również uwzględnić kierowanie reklam na konkretne lokalizacje. Jeśli sprzedajesz na przykład sprzęt narciarski, możesz zrezygnować z prowadzenia kampanii w Środkowej Afryce. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzisz swój czas i pieniądze, ale też korzystnie wpłyniesz na współczynnik konwersji.
Wybrałeś słowa kluczowe i konkretnych odbiorców. Przyszedł więc czas na stworzenie reklamy PPC.
Zwróć uwagę, że reklamy tekstowe w AdWords mają dwa 30-znakowe nagłówki i 80-znakowy opis. Warto jednak zadbać również o szatę graficzną swojej kampanii. Nie ważne jednak, jakie zdjęcia wybierzesz, musisz umieścić w reklamie docelowe słowa kluczowe i dobrze widoczne wezwanie do działania.
Warto również przeprowadzić testy A/B, aby dokładnie określić, która wersja reklamy przynosi najlepsze wyniki. Nie zapominaj również, że większość użytkowników korzysta z telefonów, więc prezentowane oferty muszą być dostosowane do urządzeń mobilnych.
Na koniec upewnij się, że Twoja reklama kieruje użytkowników we właściwe miejsce. Muszą oni trafić na stronę docelową, która jest związana z wymienionymi w kampanii słowami kluczowymi.
Pamiętaj, że aby maksymalnie wykorzystać potencjał PPC i nie stracić przy tym swoich pieniędzy, musisz dokładnie zaplanować budżet przeznaczony na płatne reklamy. Określ więc, ile wynosi koszt kliknięcia i jak długo chcesz prowadzić swoją kampanię, aby mieć pewność, że nie obciąża to zbytnio Twojego portfela, a osiągnięte zyski przewyższają poniesione koszty.
Wiesz już z pewnością, czym charakteryzuje się kampania PPC, jak należy się do niej przygotować i na co zwrócić uwagę przy wdrażaniu jej do swojej strategii marketingowej. Wykorzystaj więc powyższe wskazówki i ciesz się niesamowitymi wynikami osiągniętymi dzięki PPC!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.