DARMOWY AUDYT SEO

Co wyróżnia wysokiej jakości treści i jak naprawić błędy w zawartości strony internetowej?

Co wyróżnia wysokiej jakości treści i jak naprawić błędy w zawartości strony internetowej?

Olya Kobruseva / pexels.com

Na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce wpływa niemal niezliczona liczba czynników. Właśnie dlatego warto korzystać ze strategii optymalizacji treści, która w wielu przypadkach pozwala pokonać branżowych rywali i zyskać popularność w sieci.

Jednym z kluczowych elementów, który pozwoli Ci osiągnąć wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania, jest posiadanie wysokiej jakości treści. Oczywiście warto też zadbać o techniczne aspekty witryny, takie jak szybkość ładowania, odpowiednie obrazy czy wartościowe linki, ale jeśli nie skupisz się na zoptymalizowanej zawartości, Twoje działania mogą okazać się nic niewarte.

Pamiętaj, że celem Google jest przedstawienie użytkownikom najwyższej jakości trafnych odpowiedzi na zadawane pytania. W tym celu powstał właśnie algorytm Google Panda, który pozwala szybko filtrować dane w sieci i wyszukiwać te, które spełniają oczekiwania odbiorców.

Nie zapominaj, że dbałość o zadowolenie użytkownika jest najważniejsza. Skup się więc na przekazaniu wartościowych i wiarygodnych treści, które będą dostosowane do potrzeb i preferencji odbiorców. Dzięki temu nie tylko zatrzymasz ich przy sobie na dłużej, ale też pokażesz wyszukiwarkom, że zasługujesz na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Aby jednak zostać uznanym za wartościowe źródło informacji, musisz się najpierw dowiedzieć, jakich metod pisania treści unikać.

Czym jest zawartość niskiej jakości?

Aby uniknąć kary za niskiej jakości treści, musisz najpierw ustalić, czym się one charakteryzują. Pamiętaj, że najważniejsze jest zwrócenie uwagi użytkownika i zachęcenie go do ponownych odwiedzin witryny. Zwróć zatem uwagę na formy zawartości, które niekoniecznie są doceniane przez algorytmy Google, aby wiedzieć, z jakich metod nie korzystać.

Treści niskiej jakości mogą być definiowane przy pomocy wielu czynników. Oto najczęściej występujące problemy, dotyczące mało wartościowej zawartości:

  • zduplikowana treść,
  • plagiat lub kopiowanie zawartości,
  • wiele stron przejściowych,
  • automatycznie generowane treści,
  • nadużywanie reklam.

Należy również wspomnieć, że niskiej jakości treść to taka, która nie uwzględnia oczekiwań użytkowników i pomija algorytmy wyszukiwarek. Aby zyskać nowych odbiorców i pokazać Google, że Twoja witryna zasługuje na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania, musisz zadbać o odpowiednią optymalizację. Tylko dzięki SEO jest możliwe nadanie treści wysokiej wartości, dzięki czemu stanie się popularna w sieci.

Sprawdź: Jak wybrać agencję reklamową na Facebooka?

Treść wysokiej jakości - czym się charakteryzuje?

Wiesz już, jak ważna jest wartościowa treść i jakich błędów przy jej tworzeniu unikać. Pojawia się teraz pytanie: czym charakteryzuje się wysokiej jakości zawartość?

Odpowiedź na to pytanie możesz uzyskać poprzez określenie tego, czego od Twojej strony oczekuje użytkownik. Podczas tworzenia treści zadbaj o dokładne i umiejętne podejmowanie danych tematów, brak błędów gramatycznych, ortograficznych i językowych, działanie w kierunku budowania zaufania czytelników i, co bardzo ważne, strategiczne używanie słów kluczowych.

Pamiętaj, że celem jest zyskanie uznania wyszukiwarki. Postępuj więc według wyżej wymienionych wskazówek, które pozwolą Ci stworzyć wysokiej jakości zawartość i przyciągnąć nowych odbiorców.

Jak naprawić istniejące już treści?

Wiesz już, jak napisać wysokiej jakości treści. Co jednak zrobić z tymi, które zostały stworzone zanim zdobyłeś tę wiedzę? Oto kilka wskazówek, które warto zastosować w celu poprawy istniejącej już zawartości. Dzięki nim starsze posty zyskają nowe życie i będą skutecznie promować Twoją markę w internecie.

Dodaj więcej treści

Pamiętaj, że wysokiej jakości treść musi być odpowiednio długa, aby mogła dokładnie przedstawić podejmowany temat i była w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania użytkownika. Jeśli masz jednak problem z utrzymaniem optymalnej liczby słów i zależy Ci na zachowaniu starszej zawartości, dodaj do niej coś więcej, dzięki czemu znów stanie się aktualna.

Uzupełnij treści o kilka szczegółów lub rozwiń niektóre myśli. Możesz też spojrzeć na pewne kwestie z innej perspektywy lub przedstawić dodatkowe rozwiązania. Dzięki temu dasz im nowe życie i sprawisz, że ponownie staną się interesujące z punktu widzenia zarówno użytkowników, jak i wyszukiwarek.

Zastąp starą zawartość nową treścią

Jeśli po analizie swojej witryny uznałeś, że stare treści nie są już aktualne i nie przynoszą Ci żadnych korzyści, warto zastąpić je nowymi, które skutecznie przyciągną nowych klientów.

Być może masz więcej informacji na dany temat lub pojawiły się kwestie, które mogą uzupełnić opis konkretnego zagadnienia. Możliwe, że poprawiłeś swoje kompetencje w zakresie dodawania plików graficznych i chciałbyś wykorzystać je w tworzeniu nowych treści. W takiej sytuacji najlepszym wyborem będzie zastąpienie starej zawartości nową, świeżą i odpowiednio zoptymalizowaną, która uwzględni algorytmy Google i osiągnie wysoką pozycję w SERP.

Pozbądź się niskiej jakości treści

Jeśli po zbadaniu swojej witryny stwierdziłeś, że wcześniejsze publikacje nie mogą być poprawione dzięki zastosowaniu wyżej wymienionych metod, jest to oczywisty argument przemawiający za tym, że warto się ich pozbyć.

Dzięki temu zrobisz miejsce na nową i zoptymalizowaną pod kątem wyszukiwarek zawartość, która korzystnie wpłynie na Twoje wyniki.

Sprawdź: Rola cen w Google Shopping Ads

Podsumowanie

Wiesz już, co odróżnia wysokiej jakości zawartość od mało wartościowych treści. Zastosuj się więc do wyżej wymienionych wskazówek, napraw błędy i twórz wpisy, które przyciągną nowych odbiorców i zachęcą wyszukiwarki do umieszczenia Twojej witryny na pierwszej stronie listy wyników wyszukiwania. Zacznij działać już dziś, aby jak najszybciej móc cieszyć się niesamowitymi efektami!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 5

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Co to jest fraza?
    Co to jest fraza?
    Skuteczna reklama w Internecie to pozycjonowanie, a jego podstawą jest odpowiednia fraza czy raczej „długi ogon”. Wszystko wyjaśnia lektura tego artykułu.
    Do czego służy plik robots.txt? Gdzie go znajdziemy?
    Do czego służy plik robots.txt? Gdzie go znajdziemy?
    Plik robots.txt pozwala kontrolować dostęp wyszukiwarek do informacji o stronie. Dowiedz się więcej m.in. o tym, jak sprawdzić, czy dana strona zawiera plik robots.txt.
    SEO jako wsparcie Twojego projektu
    SEO jako wsparcie Twojego projektu
    Prowadząc stronę internetową zwróć uwagę na jej pozycję w wyszukiwarce. Sprawdź, co możesz zrobić, aby wznieść się w rankingach i zyskać nowych odbiorców!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę