DARMOWY AUDYT SEO

Co zrobić, aby Google szybciej indeksował stronę internetową?

Co zrobić, aby Google szybciej indeksował stronę internetową?

M&W Studios / pexels.com

Z pewnością używasz na swojej stronie internetowej najbardziej wyszukanych i pasujących do treści słów kluczowych. Mimo to nadal nie wyświetla się ona na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania? Prawdopodobnie dzieje się tak przez brak zindeksowania jej przez algorytm Google.

Pamiętaj, że jest to najważniejszy czynnik sukcesu Twojej strony internetowej. Bez niego nikt nie zauważy witryny, a tym bardziej nie uzyskasz na niej konwersji. Dlatego właśnie z myślą o Tobie postanowiliśmy przygotować ten artykuł, aby pomóc Ci przejść szybko i łatwo przez proces indeksowania algorytmu Google.

Na czym polega indeksowanie strony internetowej?

Indeksowanie polega na systemowym sprawdzaniu plików dostępnych w internecie. Robot indeksujący Google stale przeszukuje sieć w poszukiwaniu nowych treści i przechowuje każdą znalezioną stronę w swojej bazie danych. Jeżeli chcesz zaistnieć w branży, to ważne jest, aby algorytm zauważył Twoją witrynę.

Kiedy użytkownik wchodzi w wyszukiwarkę Google i wyszukuje konkretne zapytanie, Google zwraca mu wyniki złożone właśnie z zaindeksowanych w jego pamięci stron. Google następnie klasyfikuje te strony zgodnie z ich trafnością w wynikach wyszukiwania. Dlatego nawet jeśli tworzysz najlepsze treści na stronie internetowej, ale nie zostaną one zindeksowane przez algorytm, to niestety Twoja praca idzie na marne. Można wyróżnić trzy etapy indeksowania witryny internetowej:

  1. Pierwszy etap

W tym etapie wyróżnia się samo początkowe skanowanie witryny. Kiedy algorytm wykryje nowy adres URL, to szybko skanuje daną zawartość. Podczas skanowania strony WWW roboty biorą pod uwagę zarówno treść na stronie, jak i inne techniczne czynniki, które wpływają na pozycjonowanie witryny.

  1. Drugi etap

Na tym etapie rozpoczyna się filtrowanie danej zawartości strony internetowej. Tutaj najważniejszy jest sam tekst w witrynie, który algorytm zaczyna kategoryzować. W przypadku obrazów, filmów i innej tego typu zawartości trudno jest wyszukiwarce zindeksować stronę, dlatego należy zadbać o tekst alternatywny. Warto stosować krótkie opisy i słowa kluczowe, które pomogą szybciej zindeksować zawartość strony WWW.

  1. Trzeci etap

Ostatnim etapem jest końcowe pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Użytkownik, wpisując konkretną frazę w pasek wyszukiwania, znajduje najbardziej wyselekcjonowane wyniki, które Google wcześniej dla niego zindeksował. Od tego, na której pozycji znajdzie się Twoja witryna, zależy wiele czynników, np. frazy kluczowe, responsywność witryny czy lokalizacja.

Sprawdź: Jak zablokować indeksowanie witryny?

Jak pomóc algorytmowi Google szybko zindeksować witrynę?

Jeżeli zauważyłeś, że Twoja strona internetowa nie jest zindeksowana przez algorytm wyszukiwarki, to czas to zmienić. Istnieje kilka sposobów, aby to zrobić:

  1. Stwórz mapę swojej witryny

To najważniejsza część Twojej strony internetowej, ponieważ jest to zbiór wszystkich podstron znajdujących się w witrynie. Mapa pozwala wyszukiwarkom zrozumieć, które strony w Twojej witrynie są najważniejsze. Pamiętaj, że dodanie mapy witryny może przyspieszyć proces indeksowania.

  1. Usuń strony niskiej jakości

Niska jakość treści w witrynie może zmniejszyć częstotliwość indeksowania jej przez algorytm Google. Tworząc swoje strony z unikalną i zoptymalizowaną zawartością, upewnij się, że niska jakość nie będzie negatywnie wpływać na Twoje wysiłki.

Wystarczy, że zablokujesz strony z plikami robots.txt, usuniesz niepotrzebne niskiej jakości witryny czy ustawisz dla określonych stron opcję NOINDEX.

  1. Stosuj wysokiej jakości linki

Aby poruszać się po dostępnych witrynach, algorytmy wyszukiwarek używają istniejących na nich linków. Jeśli Twoja strona WWW ma już wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, użyj jej zawartości do tworzenia wewnętrznych linków, które przekierowują roboty do nowszych lub rzadziej odwiedzanych stron w Twojej witrynie.

Jednak stale analizuj i upewniaj się, że stosowane przez Ciebie linki są wysokiej jakości i odpowiednio dopasowane do treści, ponieważ w innym przypadku będą one wpływały negatywnie na proces indeksowania witryny.

  1. Unikaj zablokowanych stron

Musisz wiedzieć, że jeśli posiadasz w swojej witrynie zablokowaną stronę to, mimo że dodasz ją do stworzonej przez siebie mapy, algorytm Google i tak jej nie zobaczy, więc nie zacznie jej indeksować. Jeśli plik robots.txt zawiera funkcję „blokowania indeksowania”, roboty mogą pominąć całą zawartość witryny.

Podsumowanie

Indeksowanie strony internetowej przez algorytmy Google to ważny czynnik pozycjonowania jej w wyszukiwarce. Jest ono podstawą do tego, aby witryna była dostępna dla innych. Dzięki temu możesz generować ruch na stronie WWW. Jeżeli nie znajdzie się ona w wynikach wyszukiwania, to tak naprawdę w ogóle ona nie istnieje.

Mimo że algorytm wyszukiwarki działa w sposób automatyczny, warto czasem mu pomóc, właśnie poprzez takie działania, jakie wymienione zostały w tym artykule. Dzięki temu szybciej zobaczysz oczekiwane rezultaty.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie pomożemy Ci odkryć skuteczną strategię SEO.

Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 5

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Szybkość ładowania strony – jak sprawdzić?
    Szybkość ładowania strony – jak sprawdzić?
    Szybkość strony to parametr, który ma wpływ zarówno na pozycję w wynikach wyszukiwania, jak i odbiór witryny przez internautów. Optymalizacja strony powinna obejmować również zwiększenie prędkości wczytywania.
    Filtr algorytmiczny – czym jest i jak go zdjąć?
    Filtr algorytmiczny – czym jest i jak go zdjąć?
    Nieetyczne praktyki w obrębie stron WWW są odpowiednio karane przez Wujka Google. Dość popularną naganą jest nakładany na nie filtr algorytmiczny.
    Poznaj tajniki tagu tytułowego
    Poznaj tajniki tagu tytułowego
    Czym jest tag tytułowy i w jakim celu się go stosuje? Poznaj techniki optymalizowania tagów, aby zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarkach internetowych.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę