Przyciągnięcie uwagi czytelnika w obecnych, bardzo chaotycznych czasach, może okazać się niezwykle trudnym zadaniem. Wszystkie tworzone treści muszą być możliwie najwyższej jakości i niepodważalnie wiarygodne, aby miały szansę na zyskanie popularności. Tworzenie wartościowego contentu to jednak nie wszystko – musisz podjąć odpowiednie kroki, aby przyciągnąć uwagę użytkownika, który już po przeczytaniu nagłówka, będzie chciał poznać resztę zawartości Twojej strony. Pamiętaj, że jeśli nie będziesz w stanie utrzymać uwagi odbiorców, nie osiągniesz sukcesu. Jaki jest bowiem sens pisania treści, jeśli osoby, do których je kierujesz, nie są nimi zainteresowane? Oto kilka przydatnych wskazówek, które pozwolą Ci na zwrócenie uwagi odbiorców i zachęcenie ich do obcowania z Twoim contentem.
Tego typu słowa i frazy, sprawiają, że odbiorcy chcą czytać dalej. Pamiętaj, że utrzymywanie zainteresowania swoimi treściami i powstrzymywanie użytkowników przed opuszczaniem Twojej strony lub bloga może mieć znaczny wpływ na rankingi wyszukiwania. Zanim przystąpisz do wdrażania nowych strategii, musisz znać odpowiedzi na podstawowe pytania: Czego dotyczą Twoje treści? Jak użytkownicy mogą z nich skorzystać? Jaka jest ich najważniejsza część? Dlaczego mają znaczenie? Odpowiedzi te będą niezwykle przydatne w opracowywaniu nowych metod optymalizacyjnych, dzięki którym zdobędziesz uznanie nie tylko użytkowników, ale też wyszukiwarek, które wypromują Twoje strony na listach wyników wyszukiwania konkretnych słów kluczowych.
Podtytuły dzielą zawartość na łatwe do odczytania sekcje, które mają większą szansę na zwrócenie uwagi czytelnika. Problem polega jednak na tym, że większość pisarzy używa bardzo ogólnych i mało interesujących podnagłówków. Na przykład, jeśli dany akapit dotyczy korzyści płynących z zażywania suplementów diety, Twój nagłówek z pewnością nie powinien brzmieć: “Korzyść z suplementów diety”. Zamiast tego powinieneś podkreślić najciekawszy temat we wspomnianej sekcji i użyć go jako podtytułu. Znacznie korzystniejsze będzie wykorzystanie frazy: “Zażywanie suplementów diety sprawia, że ludzie czują się lepiej i żyją dłużej”. Z pewnością przyciągniesz tym uwagę czytelnika i zachęcisz go do dalszej lektury
Jest to formuła, która ma na celu zatrzymanie odwiedzających z Google na Twojej stronie przez dłuższy czas. To skrót od Agree, Promise, Preview.
Agree: Z pewnością chcesz, aby pierwszą rzeczą, którą odwiedzający pomyśli po przeczytaniu Twojego wpisu na blogu, było “Zgadzam się z tym, co twórca tam umieszcza” lub “W tym wpisie zawarto są odpowiedzi na wszystkie moje pytania”. Biorąc to pod uwagę, nie zaczynaj artykułu od czegoś kontrowersyjnego, trudnego do zrozumienia lub, co najważniejsze, od czegoś, co może sprawić, że odwiedzający uzna Twoją treść za zupełnie sprzeczną z powodem, dla którego otworzył Twoją stronę.
Promise: W tym miejscu komunikujesz swojemu odbiorcy, że masz rozwiązanie jego problemu, czyli powód, dla którego wpisał swoje konkretne pytanie w wyszukiwarkę. Nie trać więc szansy i pokaż mu, że jesteś w stanie zaspokoić jego największą w tym czasie potrzebę.
Preview: W dokładny sposób pokaż czytelnikowi, jak będzie wyglądała odpowiedź na jego pytanie. W tym celu zapowiedź informację, którą będziesz przekazywał w dalszych częściach treści.
Oto przykładowy wpis na blogu, który wykorzystuje wyżej wymienioną formułę. i ustalmy, jak będą wyglądać umowy, obietnice i podgląd. Nasz wymyślony post nosi tytuł: “Najlepsze buty do biegania w 2022 roku”.
Agree: “Spójrzmy prawdzie w oczy, wraz z rozwojem nowych technologii, wybór najlepszych butów do biegania w 2022 roku jest trudną decyzją”. Czytelnik zgadza się, że jest to rzeczywiście niełatwy wybór – w przeciwnym razie nie poszukiwałby tego obuwia, które uważane jest obecnie za najbardziej wartościowe.
Promise: “Istnieje jednak łatwy sposób, dzięki któremu możesz dokonać właściwego wyboru nowych butów do biegania.” Tutaj obiecujesz czytelnikowi, że jeśli będzie kontynuować czytanie, udzielisz mu odpowiedzi na jego pytanie.
Preview: “Pokażę Ci, jak prosta ocena Twojego stylu biegowego pozwoli Ci na podjęcie najlepszej decyzji dotyczącej wyboru odpowiedniego obuwia sportowego.” To jest w istocie punkt zaczepienia, który wyjaśnia odbiorcy, w jaki sposób zostanie udzielona odpowiedź na jego pytanie.
Treści wizualne utrzymają zaangażowanie czytelnika podczas lektury całego artykułu. Według wielu badań, kolorowe wizualizacje zwiększą chęć do przeczytania treści nawet o 80%. Nie martw się, jeśli nie jesteś grafikiem. Istnieje bowiem wiele programów, w których możesz znaleźć odpowiednie obrazy dopasowane do dowolnego tematu Twojego bloga. Pixabay.com jest doskonałym źródłem darmowych obrazów, tak samo jak pexels.com. Ponadto należy zauważyć, że treści zawierające wysokiej jakości obrazy są średnio o 95% częściej wyświetlane, niż te, które nie są wyposażone w żadne grafiki. Uważaj, aby nie znaleźć się w pozostałych pięciu procentach!
Wymienione wyżej cztery podstawowe taktyki możesz z powodzeniem wykorzystać, jeśli chcesz, aby użytkownicy czytali Twoje treści do końca. Nie zapominaj jednak o wysokiej jakości swojej zawartości. Nawet najbardziej interesujący nagłówek nie przyniesie pożądanych wyników, jeśli w połowie lektury czytelnik uzna, że zupełnie zignorowałeś jego potrzeby. Zadbaj więc o wartościową treść, a będziesz mieć pewność, że szybko staniesz się popularny w sieci i zdobędziesz grono zaangażowanych odbiorców.
Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.