Co zrobić z porzuconymi koszykami na platformie Shoper?

Co zrobić z porzuconymi koszykami na platformie Shoper?

Sora Shimazaki/pexels.com

Wykorzystanie siły perswazji w formie chwytliwych sloganów bądź zwrotów nakłaniających do zakupu produktu może okazać się niewystarczające wobec wymagań stawianych ze strony klienta. Często swojej roli nie spełniają także wysokiej jakości produkty bądź stosowane rabaty i promocje. Powodów tego typu sytuacji jest naprawdę wiele. W głowie rodzi się mnóstwo pytań dotyczących przyczyny niepowodzeń finalizacji procesu zakupowego. Jak poradzić sobie z kolejno powziętymi działaniami na stronie sklepu i brakiem ostatecznej decyzji co do nabycia produktu bądź skorzystania z oferty? Ten temat omawiamy na łamach niniejszego wpisu. Chcesz dowiedzieć się nieco więcej o porzuconych koszykach w serwisie Shoper? Koniecznie zapoznaj się ze zbiorem informacji!

Czym są porzucone koszyki?

Shoper porzucone koszyki to po prostu niedokończone zakupy. Klient dodał do koszyka wybrane produkty, lecz z pewnych powodów zaniechał dalszych działań. Mamy tu na myśli przede wszystkim brak finalizacji transakcji i opuszczenie e-sklepu. Istnieją jednak metody na reaktywację czynności powziętych przez klienta i dokończenie procesu zakupowego.

Skarbnica wiedzy na temat klienta – jakie tajemnice skrywa porzucony koszyk?

W zależności od tego, czy potencjalny klient zarejestrował się, czy być może odwiedził stronę jako gość, można doszukać się pewnych informacji. Jakie dane gromadzi porzucony koszyk?

  • Koszyk gościa: mieści w sobie informacje dotyczące: IP sprzętu, ID, nazwę asortymentu wraz z jego ilością, kwotę przeznaczoną w celach zamówienia oraz czasu ostatniej aktywności internauty.
  • Koszyk zarejestrowanego klienta: oprócz tych samych danych gromadzonych przez koszyk gościa posiada wgląd w adres mailowy, a także imię i nazwisko realizującego zamówienie.

Nietrwała pamięć wobec porzuconych koszyków

Porzucane koszyki są zapamiętywane przez platformę e-commerce przez tydzień. Bywają przypadki, w których ten czas jest zdecydowanie krótszy. Dotyczy to ręcznego usunięcia wcześniej dodanych produktów, zamknięcia karty przeglądarki w odpowiednim momencie (w konsekwencji wszelkie dane zostały wyczyszczone z zasobów koszyka) bądź wygaśnięcia sesji. Istnieje opcja (dedykowana dla klientów zalogowanych w serwisie) aktywizacji zapamiętywania koszyka. Wystarczy, że przejdziesz do sekcji ustawień, a następnie klikniesz “Obsługa zamówień”. Zostaniesz przekierowany do “Zamówienia i koszyk”, gdzie wybierzesz wariant “Zapamiętaj koszyk”. To pozwala na zapamiętanie wcześniej zamieszczonych produktów w panelu Shoper, nawet w momencie wygaśnięcia sesji bądź wylogowania się z konta.

Sprawdź: Nasycenie frazami kluczowymi w tekście SEO

Patenty na porzucone koszyki – kilka wskazówek

Zdobycie nowego klienta to nie lada wyzwanie dla każdego przedsiębiorcy. Jeśli już udało Ci się zwrócić uwagę odbiorcy, powinieneś dołożyć wszelkich starań, aby zatrzymać go na dłużej (w tym zachęcić do zakupu towaru lub skorzystania z dostępnych usług). Zdarzają się przypadki, w których koszty odzyskania utraconego konsumenta są mniejsze niż pierwotne próby zainteresowania ofertą. Jak możesz poradzić sobie z tym problemem?

Stwórz automatyczną wiadomość e-mail

Źródło: cottonbro/unsplash.com

Taka forma przypomnienia jest skuteczna i nie stwarza wrażenia nachalnej. Jedyną wadą, której nie da się przeskoczyć, jest fakt, że komunikat zostanie przekierowany wyłącznie do zalogowanych użytkowników. Wynika to z dostępności adresu e-mail. Sama konfiguracja nie należy do najtrudniejszych. Sięgnij po zakładkę “Wygląd i treści”, aby następnie przejść do kolejnej sekcji oznaczonej jako “Szablony wiadomości automatycznych”. Kolejny krok polega na kliknięciu “Wiadomości automatyczne”, a tam wystarczy już dodać e-mail automatycznie.

Case studies – problem i możliwe rozwiązanie

Co jeszcze możesz zrobić, aby zapobiec porzucaniu koszyków? Zorganizować kampanię remarketingową na platformie Facebook. Stworzenie krótkiej informacji zachęcającej do ponownych odwiedzin e-sklepu to trafiony pomysł, który z pewnością warto wykorzystać.

Dość uniwersalnym sposobem jest znalezienie problemu i podjęcie próby jego rozwikłania. Często konsumenci rezygnują z zakupów ze względu na wysokie koszty dostawy. Wówczas dobrym pomysłem może okazać się wprowadzenie darmowej przesyłki od pewnej kwoty za nabycie asortymentu.

Problematyczna może okazać się niedostępność preferowanych form dostawy. Sprawdzonym patentem jest skonfigurowanie jej sposobów oraz płatności. Codziennością są uiszczane opłaty za pośrednictwem karty płatniczej bądź BLIKa.

Zniechęcająco działa konieczność rejestracji przy składaniu zamówienia. Choć z perspektywy sprzedawcy to atut, dla ceniącego wygodę klienta – niekoniecznie. Obecnie liczy się szybkość realizowanych zakupów, dlatego zadbaj o to, aby potencjalny konsument miał możliwość nabycia produktu bez rejestracji.

Przy finalizacji pamiętaj o potwierdzeniu

Aby Shoper koszyki PrestaShop nie zostały porzucone przez potencjalnych klientów, zatroszcz się o finalne wrażenie użytkownika. Mamy tu na myśli poinformowanie go o pomyślnym przebiegu transakcji oraz zapewnieniu go o możliwości utrzymywania stałego kontaktu z firmą logistyczną.

Nawet najlepsze patenty i metody nie sprawią, że problem porzucanych koszyków zniknie na zawsze. Możesz jedynie zminimalizować procent zaniechanych działań ze strony odwiedzających witrynę. Postaw na sprawdzone rozwiązania i walcz o uwagę każdego odbiorcy!

Chcesz rozwijać swój biznes? Masz pytania dotyczące pozycjonowania? Skontaktuj się z naszą agencją Grupa iCEA!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Wiedza w pigułce – platformy e-commerce
    Wiedza w pigułce – platformy e-commerce
    Przesyt platform e-commerce powoduje zamęt dotyczący wyboru najlepszej. Ułatwiliśmy Ci zadanie i przedstawiliśmy najlepsze wybory. Zobacz!
    Ile kosztuje sklep na PrestaShop?
    Ile kosztuje sklep na PrestaShop?
    Chcesz założyć sklep WWW i zastanawiasz się nad wyborem oprogramowania? Najpopularniejszym w Polsce jest PrestaShop. Dowiedz się, ile będzie Cię kosztować sklep oparty na tym rozwiązaniu i jakie możliwości masz do wyboru. Zanim podejmiesz decyzję, sprawdź najważniejsze informacje o PrestaShop i wydatkach związanych z uruchomieniem takiego sklepu.
    SEO a witryny e-commerce. Co warto wiedzieć o optymalizacji sklepu internetowego?
    SEO a witryny e-commerce. Co warto wiedzieć o optymalizacji sklepu internetowego?
    Podstawy SEO dla sklepów internetowych. Wiesz, jakie jest absolutne minimum, które muszą spełniać witryny e-commerce, aby podnieść swoją sprzedaż?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę