Co zrobić ze źle wdrożonym certyfikatem SSL, gdy otrzymamy komunikat „To połączenie nie jest bezpieczne”?

Co zrobić ze źle wdrożonym certyfikatem SSL, gdy otrzymamy komunikat „To połączenie nie jest bezpieczne”?

Power Digital Marketing/unsplash.com

Prowadzenie platform e-sprzedażowych to trudny orzech do zgryzienia nie tylko z perspektywy początkujących. Nie można pozwolić sobie na utratę zaufania klienta w wyniku pojawiającego się ryzyka ataków hakerskich. W związku z niebezpieczeństwem utraty danych powstały rozwiązania, które szyfrują połączenia i gwarantują całkowitą poufność informacji. Jedną z metod jest implementacja certyfikatu SSL. Zanim zdecydujesz się na instalację protokołu sieciowego, powinieneś dowiedzieć się nieco więcej na temat wyświetlanego komunikatu o treści: “Połączenie nie jest bezpieczne”. Jak bezbłędnie wdrożyć certyfikat SSL i cieszyć się 100% gwarancją bezpieczeństwa w sieci? O tym przeczytasz już teraz w naszym artykule.

Bezpieczeństwo = zadowolenie użytkowników w e-sprzedaży

Zanim podpowiemy, błąd SSL jak naprawić, warto przypomnieć sobie co nieco na temat funkcjonalności certyfikatu SSL i potencjalnych zagrożeń wynikających z jego braku. Ten protokół internetowy pełni funkcję strażnika danych zamieszczanych na witrynach internetowych. Dzieje się to za sprawą szyfrowanego połączenia, który stanowi barierę w interakcji z niepożądanymi osobami (hakerami). W związku z tym, jeżeli Twoja strona nie posiada puli niezbędnych zabezpieczeń, wówczas internauci niechętnie będą ją odwiedzać. Protokół SSL to również determinant rankingowy dla wyszukiwarek, które, biorąc pod uwagę ten aspekt, wpływają na pozycjonowanie platformy. Dążysz do zajęcia wiodących miejsc na liście SERP? Nie osiągniesz tego bez certyfikatu szyfrującego dane.

Komunikat połączenie nie jest bezpieczne skutecznie zniechęca użytkowników do prowadzenia kolejnych działań zakupowych. Przekaz wyraźnie wskazuje na potencjalne ryzyko wynikające z kontynuowania odwiedzin na stronie internetowej. Co więcej, wzrasta niezadowolenie klienta, który rezygnuje z nabycia produktu bądź skorzystania z usługi.

Certyfikat SSL to konieczność we współczesnym świecie e-sprzedaży, narażonym na kradzież prywatnych, wartościowych danych. Wobec tego, zarządzanie tego typu platformą nakłada poniekąd obowiązek wyposażenia się w kłódkę widoczną przy adresie witryny internetowej.

Sprawdź: Budowanie wizerunku firmy w Internecie

TOP 6 błędów przy wdrażaniu certyfikatu SSL

Nie ma ludzi nieomylnych, nawet przy implementacji zautomatyzowanych rozwiązań. Dlatego, aby w pełni czerpać z potencjału certyfikatu SSL, należy skoncentrować się na kilku podstawowych błędach i unikać ich jak ognia. W jaki sposób pozbyć się wyświetlanego komunikatu: to połączenie nie jest bezpieczne? Poznaj najczęściej pojawiające się trudności w instalacji protokołu internetowego.

Źródło: Mia Baker/unsplash.com

Dwie odrębne wersje strony WWW

Zapominając o przekierowaniu, doprowadzasz do powstania dwóch różnych wersji witryny internetowej. Jednej z nich towarzyszy protokół HTTPS, z kolei druga wyposażona jest wyłącznie w HTTP, bez dodatkowej ochrony danych. W konsekwencji użytkownik będzie mógł odwiedzić dwie strony WWW, które różnią się zaledwie zaimplementowanym certyfikatem SSL. Googlebot postrzega tę praktykę jako niepożądaną w ocenie wiarygodności domeny i jej pozycji w wynikach SERP. Dlaczego tak się dzieje? Dla robotów to jasny przekaz, że witryny dopuszczają się duplikacji treści, choć w rzeczywistości problem tkwi wyłącznie w braku przekierowania.

Aby nie utracić rangi platformy, warto wziąć pod uwagę przekierowanie 301. Za jego sprawą algorytmy nie zidentyfikują odmiennych adresów jako kopii i będą kierowały internautów na stronę z prawidłowo zaimplementowanym protokołem SSL.

Brak widoczności w wyszukiwarce

Trudności mogą pojawić się w procesie prawidłowej indeksacji strony WWW. Z tego względu przed instalacją szyfrowania HTTPS powinieneś zweryfikować dostępność nowego rozwiązania dla wyszukiwarki. Zdarzają się przypadki, kiedy witryna jest blokowana przed procesem indeksacji. W tej sytuacji Googleboty nie mają dostępu do strony, co z kolei przyczynia się do braku ekspozycji platformy w rezultatach wyszukiwania.

Pominięcie aktualizacji mapy witryny

Istotnym wymogiem w temacie z zakresu: połączenie nie jest bezpieczne jak naprawić, okazuje się stworzenie nowej sitemapy, z odpowiednio zmienionymi adresami URL. Możesz to zrobić za pośrednictwem platformy GSC (Google Search Console). W ten sposób przyczynisz się do skuteczniejszego rozpoznania przez roboty aktualnej wersji strony.

Bez regularnej analityki nie masz co liczyć na rezultaty

Zaraz po implementacji certyfikatu SSL powinieneś sięgnąć po narzędzie, jakim jest Google Search Console. Dane statystyczne z przeszłości stanowią niezwykle ważną bazę informacji dla pozycjonerów oraz przedsiębiorców zarządzających platformą. Należy przypisać świeżą wersję witryny w panelu GSC. W praktyce polega to na dodaniu nowej usługi wyposażonej w protokół HTTPS.

Wdrożenie wspomnianych aktualizacji to konieczność w funkcjonowaniu innej platformy, jaką jest Google Analytics. Ich brak może zakłócić proces monitoringu strony, co z kolei pośrednio przełoży się na przyszłe rezultaty sprzedażowe.

Faux-pas przy linkach kanonicznych

Prawidłowe działanie certyfikatu SSL zakłócają nieprawidłowo tworzone linki kanoniczne, a nawet niewłaściwie zaimplementowane pliki graficzne. Wadliwość w przekierowaniach czy budowanych hiperłączach przyczynia się do spadku współczynnika konwersji. Kolejno pojawiające się przeszkody, wpływające na tempo ładowania witryny, należy weryfikować i w odpowiednim czasie niwelować.

Zaufanie najwyższą formą kontroli

Błędem może okazać się przekonanie, że instalacja certyfikatu SSL to wystarczająco dużo. Otóż, aby cieszyć się gwarancją 100% bezpieczeństwa na stronie, warto sprawdzać wdrożone modyfikacje za pośrednictwem dostępnych w sieci narzędzi (np. SSL Checker). Za ich pośrednictwem będziesz w stanie ocenić stopień poprawności funkcjonowania opisywanego zabezpieczenia.

Bądź gotowy na wszystko!

Instalacja protokołu szyfrującego dane to nie jest zadanie, które możesz wykonać “ot tak” i o nim zapomnieć. Niezwykle ważna jest kontrola wszelkich modyfikacji oraz natychmiastowa likwidacja pojawiających się trudności.

Jednak gra warta jest świeczki, a oznaczenie HTTPS na stronie to dodatkowy czynnik wpływający na pozycję witryny w rankingu Google. Dlatego nie zwlekaj, zabezpiecz swoją platformę i ciesz się zainteresowaniem klientów!

Pozycjonowanie to dla Ciebie czarna magia? Skontaktuj się z naszymi specjalistami, którzy chętnie odpowiedzą na Twoje pytania.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Analityka
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Google Search Console – poradnik krok po kroku
    Google Search Console – poradnik krok po kroku
    Dzięki GSC możesz na bieżąco monitorować stan swojej witryny, jej skuteczność i wszystkie zmiany, które na niej zachodzą. Zobacz, jak w prosty sposób ujarzmić to narzędzie.
    Popraw analitykę na swojej stronie z Google Analytics 4
    Popraw analitykę na swojej stronie z Google Analytics 4
    Szukasz sposobu na poprawę analityki na swojej stronie? Zrobiliśmy research o najnowszej usłudze Google Analytics 4, dzięki której możesz badać statystyki także z aplikacji mobilnych. Zobacz, jak wypada w zestawieniu z wersją GA3 i jakie korzyści płyną z korzystania z obu systemów.
    Audyt SEO – zostań liderem w rankingu Google
    Audyt SEO – zostań liderem w rankingu Google
    Z artykułu dowiesz się, czemu służy audyt SEO i jaka jest jego rola w pozycjonowaniu witryny i w zwiększeniu zaangażowania pojawiających się na niej internautów.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę