DARMOWY AUDYT SEO

Content dla pokolenia Z

5 min czytania
Content dla pokolenia Z
Kategoria Content Marketing

Pokolenie Z to osoby urodzone w latach 1995-2010. Styczność z technologią i Internetem od najmłodszych lat mocno wpłynęła na ich postrzeganie świata, a także wymagania w stosunku do marek oraz produktów cyfrowych.

Zetki cenią kreatywny content. Największy apetyt mają na materiały wideo, ale szybko się nudzą. Jak więc prowadzić strategię marketingu treści dla tej grupy docelowej? Wyjaśniamy!

Spis treści:

Media społecznościowe – idealne miejsce na content dla pokolenia Z?

Pokolenie Z odwraca się od telewizji i innych tradycyjnych mediów. Osoby urodzone po roku 1995 spędzają za to sporo czasu na przeglądaniu portali społecznościowych i stamtąd zwykle czerpią wiedzę o świecie, a także dowiadują się o markach czy nowych produktach.

wykres przedstawiający na jakich kanałach generacja Z odkrywa nowe produkty blog.hubspot.com

Jak podaje serwis Exploding Topics, 64% osób z generacji Z korzysta z Instagrama przynajmniej raz dziennie. Oczywiście nie jest to jedyna platforma, którą szczególnie upatrzyły sobie Zetki.

Oprócz IG na podium znajdują się YouTube oraz TikTok, którego publiczność składa się w 60% z użytkowników urodzonych w latach 1995-2010 (Wallaroo).

Każda marka, dla której głównym targetem jest pokolenie Z, powinna być obecna na tych trzech portalach społecznościowych. Choć z powyższej grafiki można też wywnioskować, że duże znaczenie mają SEO i ruch organiczny.

Nie rezygnuj więc z blogowania i optymalizacji pod kątem wyszukiwarki! Szczególnie istotny będzie responsywny design, ponieważ Zetki korzystają z wielu urządzeń do przeglądania Internetu.

Sprawdź: Czym jest cross-selling?

Wideo, memy, podcasty, czyli ulubione treści generacji Z

Skoro to właśnie YouTube, TikTok oraz Instagram podbiły serca generacji Z, nietrudno się domyślić, że najbardziej pożądanym contentem w ich przypadku są treści wideo – to one królują na wspomnianych platformach.

Przykładowo: IG marki PlayStation składa się niemal w całości z rolek.

reelsy na Instagramie

Pokolenie Z dorastało w otoczeniu ekranów i było świadkiem rozwoju technologii. Przez to ich wymagania względem treści, aplikacji webowych i innych produktów cyfrowych są o wiele wyższe niż u wszystkich poprzednich pokoleń.

Osoby z tej generacji niestety szybko tracą zainteresowanie, co oznacza, że content musi być konkretny, zwięzły, ciekawy i angażujący. Tylko tyle i aż tyle.

Poza wideo marketingiem do serc pokolenia Z trafić można poprzez memy oraz podcasty. Zetki cenią sobie przede wszystkim zabawne, kreatywne treści, które promują markę czy produkt w nienachalny sposób.

post na Facebooku restauracji McDonald’s

Jak podaje Exploding Topics, prawie 60% przedstawicieli generacji Z chce oglądać w mediach społecznościowych przede wszystkim wesołe i „lekkie” treści.

post na Facebooku Starbucks

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jakie tematy interesują pokolenie Z?

Jedną z cech charakterystycznych pokolenia Z jest to, że otwarcie i głośno mówi o swoich przekonaniach czy problemach. Tego samego Zetki oczekują od marek.

Serwis HubSpot przeprowadził badanie, z którego wynika, że 50% przedstawicieli pokolenia Z chce, aby firmy zajmowały stanowisko w ważnych kwestiach społecznych, takich jak:

  • nierówność płci,
  • sprawiedliwość rasowa,
  • prawa osób LGBTQ+.

Jakie inne tematy szczególnie interesują osoby urodzone po 1995 roku? Na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o zmartwienia, są koszty utrzymania, następnie zmiany klimatu, bezrobocie, zdrowie psychiczne (Hootsuite).

post na Instagramie marki  YourKaya

Firmy, które poruszają te tematy, uznawane są za bardziej przyjazne i autentyczne, a to pozytywnie wpływa na decyzje zakupowe konsumentów z generacji Z.

Trzeba jednak zachować dużą ostrożność. Nie każdy temat nadaje się do tego, aby wykorzystać go w strategii marketingowej. Niektóre zagadnienia są szczególnie delikatne i mogą wywołać nieprzyjemne uczucia w odbiorcach, a przez to negatywnie wpłynąć na wizerunek marki.

Warto wspomnieć, że pokolenie Z niełatwo wybacza „wpadki”, zwłaszcza te związane z ważnymi lub delikatnymi tematami. Nieodpowiednie podejście do tematu może szybko zburzyć budowane latami zaufanie do marki.

Sprawdź: Reklamy z listą produktów Google – top 7 porad

Czego pokolenie Z oczekuje od marek?

Pokolenie Z chętniej kupuje od marek, które dobrze traktują swoich pracowników, starają się zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko oraz udzielają się w akcjach charytatywnych. Na podstawie tych informacji możesz zaplanować mnóstwo wartościowych treści.

Nagraj film, w którym pokazujesz działanie firmy od kuchni np. dzień z życia pracownika. Pokaż odbiorcom, w jaki sposób angażujesz się w inicjatywy charytatywne lub jak pakujesz paczki, aby ograniczyć zużycie plastiku.

Oczywiście wszystkie treści muszą być autentyczne i szczere. W przeciwnym wypadku efekt może być odwrotny do zamierzonego. Nikt nie lubi marek, które kreują swój wizerunek na podstawie kłamstw czy też poruszają tematy niezgodne z ich prawdziwymi wartościami.

Czy warto postawić na influencer marketing?

Tworząc content i strategię skierowaną do pokolenia Z, nie można zapomnieć o influencer marketingu. Okazuje się, że rekomendacje ulubionych twórców internetowych czy celebrytów mają duży wpływ na decyzje zakupowe Zetek.

W badaniu przeprowadzonym przez HubSpot w 2022 roku 33% przedstawicieli pokolenia Z przyznało, że w ciągu ostatnich kilku miesięcy dokonało zakupu na podstawie rekomendacji influencera.

Inwestycja w tę strategię może okazać się bardzo opłacalna, zwłaszcza że dzięki niej możliwe jest zwiększenie zasięgu i świadomości marki. Warunkiem jest jednak wybór odpowiednich osób do współpracy. Warto wziąć pod uwagę nie tylko statystyki, takie jak zasięg czy liczba followersów, ale również zaangażowanie na profilu oraz wartości wyznawane przez influencera.

Sprawdź: Poznaj model trójkąta projektu!

Podsumowanie

  • Content dla pokolenia Z powinien opierać się na materiałach wideo, audio oraz humorystycznych, lekkich grafikach.
  • Na TikToku i Instagramie dobrze sprawdzają się krótkie, angażujące filmiki. W przypadku dłuższych formatów warto postawić na platformę YouTube. To dobre miejsce na rozwijanie obszerniejszych zagadnień.
  • Przedstawicielom pokolenia Z zależy na tym, aby marki zajmowały stanowiska w ważnych kwestiach społecznych oraz wspierały akcje charytatywne czy też inicjatywy związane z ochroną środowiska.
  • Zetki szybko tracą zainteresowanie, dlatego ważne są różnorodność oraz nieustanne wzbudzanie emocji. Monotematyczność zdecydowanie nie wchodzi w grę.
  • Warto postawić na media społecznościowe oraz influencer marketing.
iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Strategia treści – poznaj niezbędne elementy!
Strategia treści – poznaj niezbędne elementy!
Treść w marketingu internetowym jest zdecydowanie najważniejsza. Jakie są jednak inne czynniki, którym należy się przyjrzeć? Sprawdź!
Tworzenie atrakcyjnych treści – Top 5 wskazówek
Tworzenie atrakcyjnych treści – Top 5 wskazówek
Niskiej jakości treści mogą doprowadzić witrynę do upadku. Brak odbiorców to brak zysków. Podpowiemy Ci zatem, jak łatwo rozwiązać ten problem!
5 porad – Jak pisać fachowe teksty SEO?
5 porad – Jak pisać fachowe teksty SEO?
Treść rządzi SEO, dlatego, aby wkraść się w łaski współczesnego użytkownika sieci, należy czerpać z jego dobrodziejstw. Jak więc tworzyć chwytliwe treści?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie