Content graficzny – dlaczego warto się nim zainteresować?

Content graficzny – dlaczego warto się nim zainteresować?

Yan Krukov/pexels.com

W dobie prężnie rozwijającego się Internetu nie można pominąć troski o użytkownika. Aby skuteczniej trafić w gusta wymagającego odbiorcy, warto uwzględnić content graficzny. Różne rodzaju obrazy cieszą oko, jednocześnie uwiarygodniając to, co zostało przedstawione za pośrednictwem treści.

Aż 90% wiadomości przenikających do mózgu to sygnały wizualne. Ponadto są one przetwarzane niemal 60 tys. razy szybciej niż tekst! Już wiesz, dlaczego tak istotne jest to, aby skoncentrować się na tworzeniu atrakcyjnego contentu graficznego? Poznaj znacznie więcej szczegółów!

Poznaj od kuchni content graficzny

Za content graficzny uznawane są niemal wszystkie elementy wizualne zamieszczane w witrynie internetowej, z wyłączeniem tekstu. To wszelkiego rodzaju infografiki, zdjęcia, komiksy, memy, choć zdecydowanie na tym nie kończy się zbiór tych elementów.

Jak nacieszyć oko obrazem, czyli kilka powodów, dla których warto

Content wizualny przykuwa wzrok najbardziej wymagającego bądź mało drobiazgowego internauty. Obraz niezwykle skutecznie działa na wyobraźnię i lepiej zapada w pamięć niż blok tekstu. Przekonaj się, jak efektywnie wdrożyć content graficzny w prowadzoną przez Ciebie kampanię marketingową. Na samym początku poznaj jednak kilka powodów, dla których warto zainteresować się tym aspektem!

  • Powód 1. Natychmiastowy komunikat. Wiadomości zawarte w postaci graficznej są znacznie lepiej percypowane i przyswajane przez internautów.
  • Powód 2. Większe zaangażowanie odbiorców. Prowadząc stronę internetową, robisz wszystko, aby przyczynić do jej wzrostu w rankingu SERP. Stawiając na prezentację graficzną, przyczyniasz się do zintensyfikowanego zainteresowania, dzięki czemu więcej osób linkuje i upowszechnia Twoją witrynę w kanałach społecznościowych.
  • Powód 3. Interakcja z użytkownikiem. Fotografie wzbudzają ogrom emocji, czyniąc markę bardziej wiarygodną i ciekawszą w odbiorze.
  • Powód 4. Identyfikacja firmy. Atrakcyjne materiały, którym towarzyszy logo przedsiębiorstwa, to sposób na nowatorską prezentację wartości marki i kształtowanie eksperckiego image’u.
  • Powód 5. Większa ekspozycja w wynikach SERP. Nie możesz zapomnieć o największym rynkowym graczu – wyszukiwarce Google. Dobra optymalizacja to klucz do skuteczniejszego odbioru tworzonych treści przez złożone algorytmy.
  • Powód 6. Poprawa współczynnika konwersji. Sam tekst może nie spełnić swojej funkcji, jeżeli w grę wchodzą dalsze decyzje konsumenckie.
  • Powód 7. Adresaci chętniej oglądają, niż podejmują się czytania. Nie podważamy tutaj słynnego powiedzenia – “Content is The King”, jednak zachęcamy do wzbogacenia go o elementy wizualne. W końcu żyjemy w czasach pełnych skrótów myślowych i uproszczeń.

Prawdopodobnie znajdziemy znacznie więcej argumentów przemawiających za wdrożeniem elementów graficznych, jednak dodanie obrazu nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać.

Sprawdź: Czy Twoja firma powinna znaleźć się na Wikipedii?

Czego należy się wystrzegać?

Nie zawsze przepych idzie w parze z jakością. Powinieneś o tym pamiętać, aby nie popełniać błędów w implementacji treści graficznych. Co może pójść nie po Twojej myśli? Sprawdź, czego unikać, aby nie stracić zainteresowania potencjalnego grona klientów!

  • Przesyt formy nad treścią. Nadmiar nikomu nie służy, również w kontekście zamieszczanych obrazów. Lepsze rezultaty osiągniesz, gdy posegregujesz elementy wizualne i poprawnie je zaimplementujesz.
  • Dużo kolorów na raz. Wielobarwne grafiki mogą przyprawić o zawrót głowy i zniechęcić do dalszego eksplorowania strony. Wyróżnij komunikat na tle innych, postaw na kontrast.
  • Wszechobecny chaos. Content graficzny powinien wspierać identyfikację brandu, a nie sprawiać wrażenia niespójnego, a tym samym niezrozumiałego w odbiorze marki.
  • Anonimowości mówimy stanowcze NIE. Każda grafika powinna zostać wyposażona w informację o autorze, aby odbiorca mógł śmiało przekierować się na daną witrynę internetową.
  • Brak ładu i składu. Jeżeli zdecydujesz się na umieszczanie elementów graficznych na stronie, miej świadomość koniecznego dopasowania ich względem całego contentu.

Content graficzny a SEO

Treści graficzne to znakomity wabik nie tylko dla użytkowników, lecz również robotów Google. Z tego też względu nie można pozwolić na to, aby były one niezoptymalizowane.

Źródło: Farhan Alkhaled/pexels.com

Zaniechanie dbałości o pliki wizualne może skutkować mniejszą sprawnością ładowania się witryny. Tempo wyświetlania wszystkich elementów platformy e-sprzedażowej to determinant w kontekście pozycjonowania oraz e-sprzedaży.

Wyzwaniem, przed którym stoisz, jest przede wszystkim dążenie do tworzenia wysokiej jakości obrazów o odpowiednim rozmiarze. To gwarancja szybszego wczytywania się poszczególnych składowych w witrynie internetowej. Zastanów się również nad kompresją grafiki, dzięki której nie zaniedbasz jakości zamieszczanych obrazów, a przyczynisz się do lepszego odbioru budowanego contentu. Powinieneś również skoncentrować się na szczegółowym opisie zawartości i przeznaczeniu pliku graficznego. Nie pomijaj korzystania z atrybutu HTML, pozwalającego na dokładne opisywanie zawartości elementów wizualnych.

SEO to twardy orzech do zgryzienia, dlatego przygotowanie indywidualnej sitemapy kierującej do obrazów okazuje się obowiązkowe dla każdego projektanta witryn. Jeżeli jednak wciąż rozważasz wdrożenie contentu graficznego, bez cienia wątpliwości odpowiadamy, że warto!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    5 porad – Jak pisać fachowe teksty SEO?

    5 porad – Jak pisać fachowe teksty SEO?

    Treść rządzi SEO, dlatego, aby wkraść się w łaski współczesnego użytkownika sieci, należy czerpać z jego dobrodziejstw. Jak więc tworzyć chwytliwe treści?
    Pozycjonowanie branży obuwniczej

    Pozycjonowanie branży obuwniczej

    Promowanie lokalnych firm w Internecie to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży. Podpowiemy więc, jak skutecznie pozycjonować branżę obuwniczą!
    Jak skutecznie wyszukiwać w Google?

    Jak skutecznie wyszukiwać w Google?

    Wyszukiwarka Google to niezwykle rozbudowane narzędzie. Dowiedz się jakich komend użyć do wyszukiwania w Google.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę