Content is King! Jak właściwie zoptymalizować treści na stronie internetowej?

Content is King! Jak właściwie zoptymalizować treści na stronie internetowej?

Engin Akyurt/pexels.com

W jaki sposób zatrzymać użytkownika na stronie internetowej? Odpowiedź jest prosta i skomplikowana zarazem, ponieważ mowa o treści. Jednak jej dostosowanie do wymogów odbiorców oraz algorytmów sieciowych nie jest łatwym zadaniem, zwłaszcza biorąc pod uwagę kolejne aktualizacje dotyczące oceny jakości witryn. Dowiedz się, jak ważny jest content marketing oraz jak optymalizować materiały na stronie, aby wciąż budziły zainteresowanie.

Treść to nie tylko teksty

Mówiąc o treści czy content marketingu, myślimy przede wszystkim o artykułach, jednak w świecie wirtualnym ma ona znacznie więcej rodzajów. Są to wszelkiego rodzaju dostępne dla użytkownika elementy na stronie, a więc grafiki, wideo, raporty, prezentacje, e-booki, podcasty, a nawet publikacje w mediach społecznościowych.

Sprawdź: Jak prawidłowo stworzyć treść pod kątem SEO?

Optymalizacja SEO

Zapewne wiesz, że SEO (Search Engine Optimization) to działania polegające na poprawieniu widoczności oraz pozycji rankingowej danej strony w kontekście organicznych wyników wyszukiwania. Świadoma optymalizacja opiera się na zrozumieniu funkcjonowania wyszukiwarek internetowych, a także algorytmów, którymi się posługują. Językiem komunikacji są wówczas elementy techniczne, takie jak tytuły, meta tagi, nagłówki, adresy URL, multimedia, a przede wszystkim treść. O czym pamiętać, tworząc materiały na stronę?

Źródło: Mikhail Nilov/pexels.com

Przede wszystkim odbiorca

Wyszukiwarka Google, która generuje ponad 98% zapytań z całej sieci internetowej, oceniając stronę pod kątem jakości, stawia na trzy elementy. Mowa tutaj o E-A-T, czyli expertise (eksperckości), authoritativeness (imperatywności) oraz trustworthiness (wiarygodności), które pozwalają zapewnić jak najwyższy poziom user experience (UX).

Z tego powodu Twoim pierwszym, najważniejszym zadaniem jest określenie docelowej grupy odbiorców. Dla kogo chcesz tworzyć treści? Co chcesz przekazać? Postaraj się określić płeć, wiek, wykształcenie, wykonywany zawód, miejsce zamieszkania, problemy, zainteresowania oraz potrzeby swoich czytelników. Dzięki temu będziesz mógł wybrać tematykę strony oraz określić kolejne elementy optymalizacyjne.

Analiza konkurencji

Drugim krokiem jest zweryfikowanie naszych chęci pod kątem istniejących już stron, które poruszają się w tej samej bądź podobnej dziedzinie. Mówiąc wprost, musisz poznać swoich konkurentów, aby wiedzieć, jak ich wyprzedzić w swoich działaniach. Przeszukaj więc Internet, sprawdź, które rozwiązania Cię interesują, a które uznajesz za mało wartościowe. Wykorzystaj to, co ma potencjał, a resztę ulepsz wedle własnego uznania.

Content plan

Kolejny etap jest niezwykle trudny, ponieważ jest to moment na ustalenie długoterminowego planu działania wraz z alternatywami na wypadek konieczności zmiany kierunku pracy. Stwórz listę tematów, które chcesz poruszać, a następnie określ daty publikacji, aby podtrzymać ruch na stronie. Kalendarium działań oraz treści pozwoli na uniknięcie chaosu, a także usystematyzuje pracę.

Słowa kluczowe

Czymże byłaby optymalizacja bez słów i fraz kluczowych? Mając content plan, możesz zacząć budować bank słów, którymi będziesz dopasowywać się do intencji użytkowników. Za ich pośrednictwem będziesz również komunikować się z wyszukiwarką. Wykorzystaj w tym celu dostępne narzędzia, takie jak planer słów Google, Google Search Console, Keyword Surfer, SERP Analyzer czy Semstorm. Pamiętaj jednak, aby nie pozycjonować treści pod kątem tych samych słów, możesz wówczas stać się ofiarą kanibalizacji.

Jakość

Jakość, a nie ilość – to hasło, o którym musisz nieustannie pamiętać. Twórz oryginalne, autorskie treści, bez upychania słów kluczowych. Całość musi być merytoryczna, poprawna językowo, a przede wszystkim naturalna dla czytelnika. Podtrzymuj zainteresowanie i wystrzegaj się codziennego zalewania nowymi materiałami, ponieważ użytkownicy mogą poczuć się przez to zagubieni i przestać za Tobą nadążać.

Warto również sięgnąć do możliwości linkowania wewnętrznego. Jeśli posiadasz treści, które się ze sobą wiążą, zaproponuj je czytelnikom. Dzięki temu zwiększysz ruch na swojej stronie. Dodatkową możliwością jest sięgnięcie po wpisy gościnne – możesz zaprosić interesującą osobę, aby stworzyła publikację na Twojej stronie. Zwiększysz tym samym grono swoich odbiorców.

Język

Nie możesz również zapomnieć, z kim rozmawiasz. Wiedząc, kto jest Twoim odbiorcą, postaraj się dopasować do niego język. Musi być on jak najbardziej naturalny i oddawać charakter publikacji. Język potoczny, poważny, branżowy? Zastanów się, na czym Ci zależy, aby utrzymać wysoki poziom.

CTA

Dodatkowym elementem wspierającym pozycjonowanie jest zawołanie call to action, szczególnie przydatne w przypadku witryn e-commerce. Posługując się językiem korzyści, zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy. Chodzi głównie o interakcję, a więc im krótsze i oryginalne zawołanie, tym większa szansa na kliknięcie.

Evergreen content – dlaczego warto go mieć na stronie?

Tak zwana wiecznie zielona treść to publikowane na stronie materiały, których nie dotyka problem dezaktualizacji. Nie ma znaczenia, kiedy odbiorca trafi na dany materiał, ponieważ dzięki uniwersalności będzie on zawsze ciekawy. Mowa tutaj głównie o artykułach poradnikowych, tutorialach, przewodnikach, recenzjach, rankingach, definicjach, case study czy przepisach kulinarnych.

Evergreen content generuje większy ruch na stronie w długotrwałej perspektywie, zwiększa poziom interaktywności użytkowników, wzmacnia zaufanie oraz tworzy wizerunek eksperta w danej dziedzinie, a koniec końców – wpływa również na konwersję i poprawę sprzedaży w kontekście witryn e-commerce.

Wnioski

Hasło „Content is King!” wypowiedział w 1996 roku Bill Gates, a nawet zatytułował w ten sposób słynny esej na temat treści umieszczanych w sieci. Prowadząc stronę internetową, należy przede wszystkim pamiętać o misji wyszukiwarek, których celem jest udostępnianie treści każdej osobie na świecie. Założenie to opiera się jednak na treściach o wysokiej jakości. Kiedy już zaplanujesz swój wizerunek, nie zapomnij o dalszej optymalizacji witryny. Musisz przecież mieć czym się pochwalić!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czy wyszukiwanie Google “bez kliknięcia” ma sens?

    Czy wyszukiwanie Google “bez kliknięcia” ma sens?

    Słyszałeś kiedyś o Zero-click searches? Jeżeli nie, koniecznie musisz dowiedzieć się więcej!
    Myślisz, że nie potrzebujesz SEO? To błąd!

    Myślisz, że nie potrzebujesz SEO? To błąd!

    Zależy Ci na widoczności Twojej strony w świecie internetowym? Zostań liderem wśród najpopularniejszych stron. Wykorzystaj moc SEO!
    Dlaczego niektóre strategie SEO nie przynoszą rezultatów Twojej stronie internetowej?

    Dlaczego niektóre strategie SEO nie przynoszą rezultatów Twojej stronie internetowej?

    Z pewnością nie raz zastanawiałeś się, czemu Twoje strategie SEO nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Może właśnie popełniasz te typowe błędy? Sprawdź!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę