“Content is King”. Jak zacząć pisać bloga?

“Content is King”. Jak zacząć pisać bloga?

Burst/pexels.com

Blog jest jednym z najpopularniejszych kanałów komunikacji z użytkownikami online. Świadczy o tym ich zawrotna ilość – 600 milionów stron na całym świecie. Z biegiem lat blog stał się platformą autopromocji, miejscem spełniania potrzeb i zdobywania znajomości. Jednak, aby tak się stało, trzeba zacząć pisać oryginalne treści. Wymaga to wiele pracy i zaangażowania, a później strategii marketingowej, która sprawi, że staniemy się widzialni w oczach wyszukiwarki. Co uwzględnić, przygotowując się do tworzenia wpisu?

Korzyści płynące z blogosfery

Niezależnie od tego czy traktujemy blog jak internetowy, prywatny dziennik, formę spędzania czasu w kreatywny sposób, czy też biznes, jest to współcześnie jedno z najlepszych rozwiązań pozwalających na zyskanie popularności. Otóż blogowanie:

  • zwiększa ruch organiczny na stronie,
  • poprawia współczynnik konwersji,
  • tworzy fundamenty marki/ twórcy,
  • buduje autorytet i zaufanie, ponieważ blogi zostały uznane jako piąte najbardziej wiarygodne źródło pozyskiwania informacji,
  • stwarza możliwość komunikacji z użytkownikami niezależnie od lokalizacji.

    W przypadku witryn e-commerce:

  • marki prowadzące blog mają o 97% więcej linków zewnętrznych,
  • około 70% konsumentów preferuje blog nad reklamę.

Wciąż masz wątpliwości? Blogowanie stworzyło nowe modele komunikacji, o czym świadczą badania psychologii udostępniania, które przeprowadził New York Times. Świadczą one o jednym – sharing is caring, a 94% blogerów czuje potrzebę niesienia pomocy za pośrednictwem treści. Twórcy i czytelnicy wspólnie określają charakter informacji, stając się opiniotwórczym medium w Internecie.

Od czego zacząć blogowanie?

Siadasz przed ekranem komputera, patrzysz na klawiaturę – i co dalej? Jak tworzyć wpisy, które będą chętnie czytane?

Dowiedz się, kim jest Twój odbiorca

Źródło: fauxels/pexels.com

Najpierw ustal, do kogo piszesz. Za pomocą dostępnych narzędzi (np. Google Search Console, Google Analytics) określ płeć, wiek, miejsce zamieszkania, język, wykształcenie, pracę, zainteresowania, potrzeby i problemy potencjalnych czytelników.

Określ słowa kluczowe

Google, jako najbardziej popularna wyszukiwarka internetowa, które generuje ponad 94% wszystkich zapytań w sieci, posługuje się algorytmami. Mają one za zadanie jak najlepiej dopasować wyniki do intencji użytkowników. Warto więc dowiedzieć się, na czym polega działanie algorytmu Koliber. To on przeszukuje treści i dobiera je względem potrzeb. Jednak tym, na co zwraca uwagę w pierwszej kolejności, są słowa kluczowe.

Chodzi o wszelkie frazy, które wpisują internauci do wyszukiwarki. Jest to jeden z czynników rankingowych wpływających na pozycjonowanie. Stwórz więc bank słów, który określi strukturę Twojej strony. Mogą być ich setki, a nawet tysiące. Z tego powodu, aby ułatwić sobie pracę, posegreguj je na kategorie. Kiedy już będziesz tworzyć kalendarium swoich wpisów, słowa kluczowe usystematyzują Twoją pracę, a poza tym będą źródłem dialogu pomiędzy Tobą a robotami wyszukiwarek.

Znajdź temat

Odbiorca i has – to już masz. Teraz najważniejsze – musisz wymyślić temat. Treść jest kolejnym czynnikiem rankingowym. Nie bez powodu w świecie SEO funkcjonuje hasło: “Content is King!”, które w latach 90. wypowiedział Bill Gates. Najważniejsze, aby nie kopiować treści z innych stron. Jest to jedna z technik negatywnego SEO, która obniża pozycjonowanie, a poza tym generuje nadmierną ilość treści, z którymi spotkali się już czytelnicy. Znajdź więc swoją niszę i zacznij tworzyć autorskie materiały. W tym celu przejrzyj blogi konkurencji, zobacz, czego na nich brakuje, a tym samym daj coś od siebie nowym odbiorcom.

Zaplanuj strukturę i układ treści

Kolejnym etapem będzie zaplanowanie kolejnych elementów naszego tematu. Nie możesz stworzyć wielkiego bloku tekstu – jest on nieczytelny i niezrozumiały, czym zniechęca odbiorców. Z pomocą przyjdą Ci nagłówki. Rozróżnia się sześć stopni – od H1, do H6. One wskazują strukturę tekstu, tworzą hierarchię ważności informacji, a dodatkowo wysyłają sygnał do robotów wyszukiwarek. Warto zawrzeć w ich obrębie słowa kluczowe, aby wspomóc swoją widoczność.

Nie zapomnij również o długości treści. Oczywiście wszystko zależy od dziedziny, jaką się zajmujesz. Najważniejsze jest jednak, aby całość była wyczerpująca. Z tego powodu w niektórych przypadkach będziemy mieć do czynienia z 300 znakami, a innym razem z 5000. Według badań optymalna długość dla współczesnego czytelnika, żyjącego w pędzie, to ok. 2000 znaków.

Wymyśl oryginalny tytuł

Nie możesz również zapomnieć o tytule. To on stanowi pierwszą zachętę dla odbiorcy, aby skorzystać z bloga i dowiedzieć się więcej na dany temat. Staraj się nie powielać materiałów konkurencji, wymyśl coś kreatywnego, co będzie wartością dodaną dla tekstu.

Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych

Warto zintegrować swoje działania z mediami społecznościowymi. Facebook posiada obecnie niemal 3 miliardy użytkowników, Instagram około 2 miliardów, Twitter 1,3 miliarda, zaś TikTok miliard. Oczywiście ich liczba nieustannie rośnie. Jak widzisz, dzięki temu będziesz mógł na bieżąco informować o nowych wpisach oraz wesprzeć swoją strategię link buildingu. Dodatkowo jest to łatwiejszy i szybszy sposób na komunikację z czytelnikami.

Do dzieła!

Wiesz już, od czego zacząć. Każdy z opisanych elementów stanowi jednak punkt wyjścia do dalszej pracy optymalizacyjnej. Blogowanie przynosi wiele korzyści użytkownikom na całym świecie. Chętnie czytają oni to, co inni mają do powiedzenia. Jeśli więc zależy Ci na dzieleniu się wiedzą, jest to wspaniałe narzędzie. Wybierz optymalny dla siebie CMS i zacznij tworzyć wartościowe wpisy!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Anchor text – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

    Anchor text – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

    Czym jest anchor text? Jakie typy tekstu zakotwiczenia generują najlepsze wyniki? Odpowiedzi znajdziesz w naszym najnowszym artykule!
    Jak zoptymalizować treść na stronie i generować konwersję?

    Jak zoptymalizować treść na stronie i generować konwersję?

    Optymalizacja treści i jednoczesne generowanie konwersji może być wyzwaniem dla właściciela strony. Poznaj więc kilka przydatnych wskazówek.
    Czy lazy loading może pomóc witrynie w optymalizacji?

    Czy lazy loading może pomóc witrynie w optymalizacji?

    Często zbyt wolne ładowanie strony internetowej wpływa negatywnie na SEO, ale jej częściowe i powolne wczytywanie może pomóc Ci osiągnąć sukces!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.