Content marketing a generowanie leadów – czy to się w ogóle opłaca?

Content marketing a generowanie leadów – czy to się w ogóle opłaca?

Yan Krukov / pexels.com

SEO składa się z trzech podstawowych obszarów: seo technicznego on-site content marketingu i budowania linków. Znaczna część strategii optymalizacji strony sprowadza się do content marketingu, tworzenia wiarygodnych treści, które odnoszą się do zapytań użytkowników i jednocześnie zachęcają Google, aby je wysoko ocenić.

Marketing treści zasługuje zatem na tyle samo uwagi, co każda inna część strategii SEO do generowania leadów. Mając to wszystko na uwadze, przyjrzyjmy się bliżej tej metodzie oraz zbadajmy jej zalety i wady.

Content marketing - dlaczego warto?

Interesującym aspektem content marketingu jest to, że służy wielu celom jednocześnie. Zawartość strony informuje odwiedzających o Twojej marce i opisuje produkty, które sprzedajesz lub usługi, które oferujesz. Treści na blogu rozszerzają te informacje, aby dać użytkownikom więcej szczegółów na temat tego, czego mogą oczekiwać od współpracy z Tobą.

Innym ważnym celem content marketingu jest uzyskanie większej liczby stron internetowych, które pozwolą lepiej pozycjonować się w Google. Content marketing powinien istnieć z myślą o użytkowniku, aby informować go o tym, że Twoja firma jest liderem w swojej branży i może pomóc mu uzyskać odpowiedzi na istotne pytania. Jednocześnie treść musi być skonstruowana pod kątem SEO, aby wyszukiwarki uznały ją za wartościową. Natomiast odpowiedni rodzaj wewnętrznej struktury linków informuje Google, które strony witryny cenisz najbardziej.

Generowanie leadów

Celem pisania tak dużej ilości treści, oprócz tego, że strony internetowe są wówczas dobrze pozycjonowane, jest informowanie ludzi na temat nawet najdrobniejszych aspektów Twojej branży. Musisz zadbać o to, aby odbiorcy poznali wiele szczegółów, gdy już przyjdą na Twoją stronę. Twoim priorytetem powinno być generowanie zaufania i budowanie silnej społeczności, która na długi czas połączy się z Twoją marką.

Czy content marketing może generować leady?

Główne cele content marketingu to: zaangażowanie użytkowników, poprzez dostarczenie im ważnych, wysokiej jakości informacji, a następnie wykorzystanie tej lojalności do odbiorców w rzeczywistych klientów.

Zoptymalizowane, wiarygodne treści SEO pomagają społeczeństwu postrzegać firmy jako specjalistów w danych branżach. Eksperci wydają się nam godni zaufania, przez co jesteśmy bardziej skłonni powierzyć im swoje problemy

Linki zwrotne

Znaczna część SEO sprowadza się do treści. Tworzenie jej stanowi również budowanie linków, które polega na tworzeniu relacji z innymi twórcami w oparciu o wysokiej jakości treści, które każdy z was ma do zaoferowania. Prośba o linki do posta na blogu, który napisałeś, prawdopodobnie nie przyniesie pożądanego efektu, jeśli post ma 300 słów i zawiera niewiele badań lub mało przydatnych informacji dla odbiorców. Musisz więc zadbać o jakość swoich tekstów, aby chętnie były one linkowane przez innych użytkowników.

Google zawsze zachęca nas do zdobywania linków z innych wiarygodnych witryn, aby zwiększyć autorytety w domenie. Warto więc poświęcić czas na stworzenie doskonałych treści, które nie tylko wygenerują leady, ale też zdobędą linki zwrotne i przyciągną nowych klientów.

Gated content – czy jest warty zainteresowania?

Wyżej omówione treści są całkowicie bezpłatne dla użytkowników. Czas poświęcony na stworzenie wysokiej jakości zawartości stron internetowych to nie koszt – to inwestycja, która może przynieść niesamowite zyski. Jednakże, możesz też wykazać się kreatywnością dzięki innym treściom i sposobom ich udostępniania innym osobom.

Zawartość o ograniczonym dostępie jest znana jako gated content i zdecydowanie warto się nią zainteresować. Gdy użytkownicy wypełnią formularz kontaktowy i otrzymają Twoje treści, masz możliwość kontaktu z nimi, korzystając z informacji, które sami podali. Korzystanie z zamkniętych treści tworzy możliwość wymiany, z której wielu bardzo zainteresowanych użytkowników chętnie skorzysta. Wówczas będziesz miał pewność, że są oni realnie zainteresowanie Twoją ofertą, kiedy zdecydujesz się do nich zadzwonić.

Jednocześnie gated content może wyodrębnić użytkowników, którzy chcą tylko uzyskać dostęp do Twoich treści bez podawania jakichkolwiek danych osobowych. Mogą to być ludzie, którzy po prostu robią research i nie są jeszcze zainteresowani zakupem. Dlatego też gdy dowiadują się, że wymagane jest wypełnienie formularza, natychmiast opuszczają stronę, a Twój współczynnik odrzuceń drastycznie wzrasta. Jednakże, użytkownicy, którym bardzo zależy na Twoich treściach, ale nie chcą, aby się z nimi kontaktować, mogą również oszukać Twój formularz podając fałszywe informacje kontaktowe. W ten sposób uzyskują dostęp do Twojej strony, a Ty nie masz możliwości, aby się z nimi skontaktować.

Ostatecznie, to, czy gated content jest skuteczny, czy jednak działa na Twoją szkodę, zależy od celów, jakie wyznaczyłeś swojej marce. Jeśli chcesz dotrzeć do jak największej liczby użytkowników, Twoim celem powinna być całkowita dostępność treści. Jeśli uważasz, że powinieneś skupić się bardziej na potencjalnych klientach, lepiej będzie zainwestować w treści z ograniczonym dostępem.

Źródło: Kampus Production /p exels.com

Czy content marketing ma wady?

Podobnie jak w przypadku wszystkiego, content marketing ma kilka wad, które zniechęcają niektórych twórców do korzystania z niego, a przynajmniej sprawiają, że podchodzą do tego tematu bardzo ostrożnie.

Argument, że content marketing nie jest szybkim sposobem na pozyskanie leadów, jest z pewnością prawdziwy. Strategia ta, podobnie jak SEO, jest przedsięwzięciem dla firm i osób o wyjątkowej cierpliwości. Nie ulega wątpliwościom, że content marketing może generować leady, ale jeśli chcesz sprzedać dużo swoich produktów w krótkim czasie, płatna reklama lub media społecznościowe mogą okazać się lepszymi sposobami. Innym problemem, który podziela wielu twórców, jest to, że chociaż content marketing jest stosunkowo niedrogim i skutecznym sposobem generowania potencjalnych klientów, trudno jest określić ROI z samej treści, gdyż ostateczne wyniki strategii marketingu treści są trudne do zmierzenia. Jeśli jesteś właścicielem firmy e-commerce, łatwo jest sprawdzić, czy strona z treścią doprowadziła do sprzedaży na podstawie rodzaju atrybucji. Jeśli prowadzisz działalność usługową, możesz kontrolować swoje cele w Google Analytics, aby wiedzieć, czy użytkownik wypełnił formularz kontaktowy lub kliknął numer telefonu w Twojej witrynie. Będzie to wymagało pewnego wysiłku z Twojej strony, jednak zdecydowanie warto się na niego zdecydować, gdyż jego efekty mogą być zaskakująco dobre.

Content marketing a generowanie leadów

Wyżej przedstawiono sposoby, dzięki którym content marketing jest w stanie generować większą sprzedaż. Najważniejsze pytanie to jednak: czy jest to rzeczywiście opłacalne? Odpowiedź bez wątpienia brzmi: “tak”. Marketing treści służy dwóm celom: uzyskaniu wysokiej pozycji strony w Google i informowaniu użytkowników o usługach i produktach, które oferujesz. Budujesz dzięki temu autorytet swojej firmy i zyskujesz zaufanie klientów. Choć tworzenie wysokiej jakości treści to często niezwykle pracochłonne i wymagające zadanie, zdecydowanie warto się mu poświęcić, gdyż jego efekty wynagrodzą wszystkie te trudy.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Do czego służy plik .htaccess? Sprawdź możliwości tego pliku!

    Do czego służy plik .htaccess? Sprawdź możliwości tego pliku!

    Plik konfiguracyjny serwera .htaccess ma bardzo szerokie zastosowanie. Poznaj jego możliwości i sposób wykorzystania w praktyce i popraw swoje pozycjonowanie.
    Dane strukturalne w SEO – w jaki sposób mikrodane wpływają na pozycjonowanie strony internetowej?

    Dane strukturalne w SEO – w jaki sposób mikrodane wpływają na pozycjonowanie strony internetowej?

    Dowiedz się, czym są dane strukturalne oraz jak wiele możesz zyskać dzięki wdrożeniu tego rozwiązania. Sprawdź, jakie informacje możesz wyświetlić w wynikach wyszukiwania i tym samym wzbudzić zainteresowanie internautów.
    Jak poprawić pozycjonowanie małej firmy?

    Jak poprawić pozycjonowanie małej firmy?

    Zawsze zastanawiałeś się nad tym, w jaki sposób Twoja firma może znaleźć się na samej górze wyników wyszukiwania? Przeczytaj ten artykuł, a dowiesz się jak to zrobić!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.