Poruszanie się we współczesnym świecie cyfrowym może nastręczać wielu kłopotów, co wynika z ciągłego rozwoju technologii, nowych wytycznych marketingowych, a także aktualizacji algorytmów wyszukiwarek. Chociaż narzędzia się zmieniają, istnieją pewne niezmiennie dobre rozwiązania. Optymalizacja i pozycjonowanie w połączeniu z marketingiem treści. Co warto o tym wiedzieć? Jak zaspokoić wymagania najbardziej wymagających internautów?
Search Engine Optimization to zespół czynności pozwalających na uzyskanie większej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania i wysokiej pozycji rankingowej. Która firma nie chciałaby znaleźć się na pierwszych stronach gazet? Podobnie jest w sieci. Niestety tylko 25% użytkowników zagląda na drugą stronę, jeszcze mniej na kolejne. Z tego względu tak ważna jest umiejętna współpraca z algorytmami oraz robotami wyszukiwarek.
SEO jest więc pomostem pomiędzy nami, a ekranem. Dzieli się na dwa etapy. Pierwszym jest techniczna optymalizacja samej struktury strony internetowej, czyli on-page, w skład której wchodzą:
Następnie, mając już zapewnioną bazę, możemy pochwalić się naszą stroną, podejmując działania off-page. Przede wszystkim chodzi tutaj o zbudowanie odpowiedniego profilu link buildingu. Im więcej, wysokiej jakości linków zwrotnych, tym większa widoczność, autorytet oraz zaufanie. Z tego względu właściciele stron powinni podejmować działania związane z wpisami blogowymi, mediami społecznościowymi, materiałami sponsorowanymi, etc.
Z takim zapleczem możemy przejść do najważniejszego – treści. Marketing to sposoby działania oraz zarządzania zorientowane na rynek i klienta, wspierające sprzedaż produktów i usług. Za sprawą Internetu rozwinęła się jego nowa gałąź, czyli marketing treści, ponieważ standardowa forma reklamy przestała być wystarczająca. Czym jest więc treść w Internecie? Pierwsza myśl to artykuły i teksty, jednak mowa tutaj jeszcze o takich materiałach, jak:
W skrócie można powiedzieć również, że jest to dosłownie wszystko, z czym ma styczność odbiorca. Marketing treści uzupełniany jest o strategię SEO, która dokonuje analizy oraz doboru odpowiednich słów kluczowych, zawęża grupę docelowych odbiorców, planuje strukturę strony, pozyskuje linki zewnętrzne dla zdobycia popularności oraz umocnienia wizerunku. Jest to więc strategia długofalowa polegająca na tworzeniu wysokiej jakości contentu nakierowanego na wybory konsumenckie.
Jakie korzyści można czerpać z content marketingu? Po pierwsze, większy ruch na stronie, po drugie, społeczność lokalnych odbiorców, po trzecie, autorytet, po czwarte, generowanie leadów, po piąte, lepszą widoczność w Google.
Mamy już podstawy techniczne i content, co dalej? Teraz należałoby to wszystko przekazać odbiorcom w jak najbardziej przystępnej formie. Wkracza więc User Experience Design. Dlaczego jest to takie ważne? Według badań przeciętny internauta w ciągu 10 sekund podejmuje decyzję o pozostaniu na stronie. Jeśli nie spełnia ona jego oczekiwań, rezygnuje z niej, a tym samym przyczynia się do zwiększenia współczynnika odrzuceń, zmniejszenia konwersji, klikalności, a w konsekwencji – zysków.
UX skupia się więc na funkcjonalności, użyteczności oraz walorach estetycznych strony internetowej (UI, User Interface). Witryna musi mieć odpowiednio zaplanowaną nawigację, układ (menu, kategorie, przyciski, zakładki, kontakt), formę (czcionka, kolory, multimedia). Każdy z tych elementów wpływa pozytywnie na naszą ocenę nie tylko przez internautów, ale i algorytmy.
Każda z wyżej opisanych podstaw uzupełnia się wzajemnie. Należy jednak pamiętać, że nie da się dogodzić wszystkim, dlatego tak ważne jest zaprojektowanie modelowych użytkowników. Kto ma być odbiorcą naszych treści i dlaczego? W tym celu powinniśmy wykorzystać zasoby Google Search Console i Google Analytics – dwóch darmowych platform, wspomagających strategie administratorów. Postaraj się więc określić płeć, wiek, wykształcenie, zawód, miejsce zamieszkania, zainteresowania internautów. Platformy Google pomogą Ci ocenić, czego szukają w sieci, jaki czas spędzają na stronie, jak na nią trafiają.
Pod kątem projektowania stron postaraj się dodatkowo:
Nie ma się co oszukiwać, bez wartościowego contentu nie będziesz mieć szansy na stworzenie strategii SXO (SEO w połączeniu z UX). Oddziaływanie contentu to nie tylko wysokiej jakości komunikaty. Muszą być one dostosowane do interfejsu strony pod kątem wizualnym. Wystarczą trzy sekundy, aby wyrobić sobie zdanie na jakiś temat. Visual content jest więc nie mniej ważny.
Informacja jest obecnie największą walutą w sieci. Codziennie użytkownicy konsumują setki treści. Przypomnij sobie, które strony lubisz najbardziej i dlaczego? Poziom skuteczności swoich rozwiązań musisz najpierw przetestować na sobie, dopiero wtedy będziesz mieć szansę na dialog. Pamiętaj również, że zawsze masz otwartą drogę do współpracy z agencjami SEO oraz web designerami, którzy pomogą ziścić Twoje plany.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.