Polina Tankilevitch/pexels.com
Budowanie obecności w sieci to cel każdego współczesnego przedsiębiorcy. Regularne odświeżanie treści jest najlepszym sposobem na zwiększenie zaangażowania użytkowników i przypominanie wyszukiwarkom, że witryna zasługuje na wysokie miejsce na liście wyników wyszukiwania. Bez optymalizacji strategii content marketingowej strona szybko straci swoją popularność, a zyski ze sprzedaży z pewnością spadną. Przyjrzyjmy się zatem aspektom, na które warto zwrócić uwagę podczas aktualizacji contentu.
Uzupełnianie bloga o nowe treści może wydawać się oczywistym sposobem na budowanie ruchu w witrynie, zwiększenie konwersji i świadomości marki. Warto jednak zaznaczyć, że niestety zajmuje to dużo czasu i wymaga niemałego zaangażowania. Aby lepiej zrozumieć istotę tego procesu, warto przyjrzeć się przyczynom, w wyniku których następuje spadek zainteresowania daną treścią.
Google priorytetowo traktuje zaktualizowane treści. Wynika z tego fakt, iż świeży content zwykle zajmuje wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania niż starsze publikacje. Wyszukiwarka chce bowiem zapewnić użytkownikom najlepsze informacje. Warto jednak zaznaczyć, że ocena Google nie jest zależna od tego, czy treść jest nowym artykułem, czy też starym, który został zaktualizowany.
Jeśli jako pierwszy podjąłeś pewien interesujący temat, z pewnością przyciągnąłeś wielu zainteresowanych użytkowników.
Warto jednak odświeżyć tę zawartość, gdyż wszyscy Twoi branżowi rywale mieli dużo czasu, aby Ci dorównać. Content marketing rozwija się bowiem obecnie w zaskakującym tempie. Regularne analizowanie, czy stare treści są wciąż aktualne, jest zatem jednym z najważniejszych elementów każdej strategii optymalizacyjnej.
Aktualizacje algorytmów Google to niemal codzienność. Twoja niegdyś opracowana i przetestowana strategia marketingu treści może pewnego dnia okazać się zupełnie nieskuteczna. Warto zatem stale monitorować wszelkie zachodzące zmiany i dostosowywać do nich zarówno nowe, jak i stare treści.
Aktualizacja treści to element, który powinien się znaleźć w strategii marketingowej każdej współczesnej marki online. Technika ta zwiększa bowiem ruch w witrynie, generuje wyższe przychody, utrzymuje zaangażowanie użytkowników i zapewnia wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Źródło: cottonbro/pexels.com
Jeśli potrafisz napisać zoptymalizowany pod kątem SEO post na blogu, z pewnością jesteś w stanie go zaktualizować.
W realizacji strategii odświeżania treści chodzi w głównej mierze o znalezienie starego wpisu i ustalenie, które elementy wymagają od nas poprawy czy nawet usunięcia.
Jeśli nie masz dużej bazy treści w swojej witrynie, prawdopodobnie szybko zauważysz posty, których popularność w ostatnim czasie widocznie spadła.
Jeśli jednak posiadasz wiele rozbudowanych treści, pełny audyt witryny okazać się może najlepszym rozwiązaniem. Oto krótki przewodnik po szybkiej analizie witryny, dzięki której łatwo zidentyfikujesz zawartość wartą odświeżenia:
Odśwież stare linki
Przejrzyj wszystkie linki w swoim wpisie i upewnij się, że nadal są aktualne i prowadzą użytkownika do właściwych stron. Koniecznie sprawdź i zaktualizuj również linki zwrotne.
Dodaj nowe i skuteczne słowa kluczowe
Porównaj słowa kluczowe użyte w starszej wersji do tych, które wykorzystujesz aktualnie. Jeśli terminy te nie są tożsame, konieczna jest kompleksowa aktualizacja.
Szybkie wyszukiwanie w SEMrush lub Ahrefs pomoże Ci znaleźć skuteczne frazy, dzięki którym szybko i efektownie odświeżysz starą zawartość i sprawisz, że zyska ona zainteresowanie grupy docelowych odbiorców.
Warto też dokładnie zbadać metadane i zawarte w nich kluczowe hasła.
Reorganizacja
Każdy współczesny właściciel witryny powinien dobrze znać algorytmy SERP i sposoby na tworzenie treści pod ich kątem. Google docenia bowiem zrozumiałą i odpowiednio zorganizowaną zawartość, podzieloną na strategiczne części odpowiadające konkretnym zapytaniom użytkowników.
Upewnij się więc, że treść jest dobrze zorganizowana. Unikaj w tym celu długich akapitów, uwzględnij listy i wypunktowania, dodaj tabele i instrukcje oraz wykorzystaj kilka obrazów o wysokiej jakości, dzięki którym zatrzymasz użytkownika w witrynie na dłużej.
Rozwinięcie
Google zawsze umieszcza najbardziej wartościowe treści na szczycie listy wyników wyszukiwania. Artykuły, które prezentują użytkownikom najlepsze informacje na dany temat, mają więc większe szanse na uzyskanie widoczności w SERP. Warto zatem dodatkowo je rozszerzyć, gdyż może to bardzo korzystnie wpłynąć na pozycję w Google.
Ponowna reklama
Po aktualizacji treści zadbaj o jej odpowiednią promocję. W tym celu udostępniaj swoje wpisy w mediach społecznościowych i na forach internetowych, a Twoja pozycja w wyszukiwarce z pewnością wzrośnie!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.