Content Marketing – jaką rolę odgrywa w e-commerce?

Content Marketing – jaką rolę odgrywa w e-commerce?

Opisy produktowe, artykuły blogowe i poradniki. Różnorodność contentu z roku na rok rozrasta się o nowe formaty i treści, a to wszystko po to, aby tworzyć jeszcze bardziej atrakcyjny przekaz. Nie tylko klient na tym zyska, otrzymując wnikliwe opisy, które pomogą mu zdecydować się na zakup. To także korzyści płynące z prawidłowego indeksowania witryny na słowa kluczowe, czyli lepsza widoczność sklepu internetowego w wyszukiwarce.

Content is King! Jego wysoka pozycja nie gaśnie od lat, dlatego warto zapoznać się z naszym contentowym know-how.

Co to jest content marketing?

Zacznijmy od początku. Dawno, dawno temu w 1996 roku (sic!) Bill Gates w swoim eseju o digital marketingu opisał działania marketingowe, których rola sprzedażowa jest kluczowa — generują największe przychody. Słynny już cytat z tego tekstu Content is King, oznacza, że jakościowe treści są niezbędnym elementem w królestwie marketingowym. Chociaż od publikacji eseju minęło niemalże 30 lat, to content marketing wciąż utrzymuje się na topie, a jego zakres rozrasta się z roku na rok. Poza formami tekstowymi, do listy najbardziej wpływowych treści można zaliczyć także infografiki, materiał wizualny i szczególnie popularną formę ostatnich czasów — wideo. Poza samą treścią ważne jest tutaj także ich przedstawienie, czyli czytelne i przyjemne dla oka „opakowanie” tekstu.

Content marketing, dlaczego warto?

Każdy rodzaj treści, które są pomocne dla potencjalnego klienta, a jednocześnie mają wysoką wartość dla robotów Google, mogą znacznie wpływać na zwiększenie widoczności marki, a w tym generowanie ruchu na stronie i zwiększanie sprzedaży. Nie bez powodu firmy inwestują w content marketing z roku na rok coraz większe budżety, co pokazują statystyki nie tylko z Polski, ale z całej Europy. Jak podają badania International Content Marketing Forum wartość polskiego rynku content marketingu w 2021 roku oszacowano na 420 milionów euro. Poniżej znajdziesz listę korzyści i efektów, płynących z dobrze przeprowadzonej kampanii content marketingowej:

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wygląda content marketing w praktyce, to koniecznie zajrzyj do odcinka „Content is King, czyli wszystko o content marketingu!” z naszego cyklu wideo Zapytaj o SEO.

Skuteczny e-commerce content marketing – zamiana ról

Żeby dobrze zrozumieć założenia content marketingu, zamieńmy się na chwilę rolami z klientem. Kim jest? Jakie ma potrzeby? Jakich treści szuka na stronie i jak formułuje zapytania w wyszukiwarce? Tak stawiane pytania mogą brzmieć dość banalnie, ale nie zawsze przynoszą oczywiste odpowiedzi. Mają jednak znaczący wpływ na budowanie strategii content marketingowej, a w tym bazy tematów do publikacji na stronie. Ciekawy case sklepu z damską bielizną omawiany jest we wspomnianym odcinku Zapytaj o SEO:

Wchodzenie w buty klienta pozwala lepiej dookreślić jego potrzeby, a tym samym sprofilować go i odpowiednio dopasować treści, język komunikacji i formę. Tekst pisany na podstawie profilu odbiorcy w połączeniu z frazami kluczowymi może przynieść wzrost sprzedaży nawet o kilkadziesiąt procent. Jak zatem skutecznie pisać atrakcyjne treści?

Jakość vs długość, czyli czym cechuje się dobry content w e-commerce

Długie teksty to ocean możliwości na zastosowanie fraz i słów kluczowych, które nawet przy dużej częstotliwości użycia będą brzmiały naturalnie. Nie ma tu jednak miejsca na lanie wody, bo niska wartość merytoryczna i nieuzasadnione nagromadzenie słów kluczowych będzie odczytane przez roboty Google jako teksty o niskiej wartości. Warto postawić przede wszystkim na jakość treści content marketingowych, stosując się do zaleceń analiz SEO i sugestii copywriterów. Długość tekstu powinna być dostosowana do danych wyciągniętych z analiz oraz do witryny — czasem mniej znaczy więcej.

Jak tworzyć wartościowe treści w sektorze e-commerce?

Przed przystąpieniem tworzenia treści na stronę warto zapoznać się z wytycznymi E-A-T, czyli pojęciami: Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness. To trzy główne filary, które stanowią fundament wszystkich treści content marketingowych.

Poza szczegółowymi opisami na sklepie, które mają na celu przybliżenie cech i zalet produktu, warto rozważyć sekcję blogową. Regularne publikacje ekspertów z danej branży, omówienie trendów i poradniki będą skarbnicą wiedzy dla potencjalnego klienta. Cykliczne publikacje mogą być też wykorzystywane w mailingach. Aż 56% właścicieli biznesów e-commerce, którzy inwestują w sekcje blogowe, przyznaje, że widzi efekty tych treści, a nawet 10% z nich uważa, że blog generuje największy zwrot z zainwestowanego budżetu.

Team work w agencji content marketingowej, czyli komunikacja między klientem, copywriterem a specjalistą SEO

Często klienci nie chcą rozpocząć sekcji blogowania na swoich stronach, bo budzi skojarzenia z młodzieżowymi pamiętnikami online. To jednak błędne założenia, bo blogi są świetnym przykładem skutecznego content marketingu i sposobem na budowanie długofalowej relacji z użytkownikami, którzy są naprawdę zainteresowani daną branżą. Zadaniem specjalisty SEO i copywritera jest rekomendowanie działań, które z korzyścią wpłyną na rozwój biznesu klienta. Tak, jak w przypadku sklepu z bielizną damską może okazać się, że początkowe założenia komunikacji i strategii marki nie pokryją się z bieżącymi statystykami i analizami. Ważna jest otwartość na optymalizowanie treści pod rosnące wymagania algorytmów i zadbanie o ich atrakcyjność.

Podsumowanie

Dobrze opracowana strategia i kampania content marketingowa jest kluczowa dla rozwoju e-commerce. Pomaga zbudować zaufanie wśród potencjalnych klientów i pielęgnować długotrwałe relacje. Wraz z odpowiednią strategią SEO przynosi wzrost w widoczności marki w wyszukiwarce, a atrakcyjne treści, które pomagają podejmować decyzje zakupowe, mają wpływ na użytkowników, którzy stają się klientami, czyli na konwersje. W content marketingu kluczowy jest potencjalny klient, a godny zaufania content, pisany na podstawie profilu odbiorcy, na pewno będzie king.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 2
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym jest platforma Shoper? Czy warto ją wybrać?

    Czym jest platforma Shoper? Czy warto ją wybrać?

    Otwierając sklep online, mamy do wyboru szereg różnych platform, do których należy między innymi Shoper. Co to jest i jak działa?
    Jak pozycjonować sklep internetowy na PrestaShop

    Jak pozycjonować sklep internetowy na PrestaShop

    Masz sklep internetowy oparty na PrestaShop? Wybrałeś system, które daje duże możliwości pod względem optymalizacji pod SEO. Sprawdź, jak najlepiej to zrobić!
    O czym blogować, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

    O czym blogować, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

    Masz problem ze znalezieniem idealnego tematu na wpis blogowy? Sprawdź, o czym pisać, aby przyciągnąć nowych klientów i zyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.