Opisy produktowe, artykuły blogowe i poradniki. Różnorodność contentu z roku na rok rozrasta się o nowe formaty i treści, a to wszystko po to, aby tworzyć jeszcze bardziej atrakcyjny przekaz. Nie tylko klient na tym zyska, otrzymując wnikliwe opisy, które pomogą mu zdecydować się na zakup. To także korzyści płynące z prawidłowego indeksowania witryny na słowa kluczowe, czyli lepsza widoczność sklepu internetowego w wyszukiwarce.
Content is King! Jego wysoka pozycja nie gaśnie od lat, dlatego warto zapoznać się z naszym contentowym know-how.
Zacznijmy od początku. Dawno, dawno temu w 1996 roku (sic!) Bill Gates w swoim eseju o digital marketingu opisał działania marketingowe, których rola sprzedażowa jest kluczowa — generują największe przychody. Słynny już cytat z tego tekstu Content is King, oznacza, że jakościowe treści są niezbędnym elementem w królestwie marketingowym. Chociaż od publikacji eseju minęło niemalże 30 lat, to content marketing wciąż utrzymuje się na topie, a jego zakres rozrasta się z roku na rok. Poza formami tekstowymi, do listy najbardziej wpływowych treści można zaliczyć także infografiki, materiał wizualny i szczególnie popularną formę ostatnich czasów — wideo. Poza samą treścią ważne jest tutaj także ich przedstawienie, czyli czytelne i przyjemne dla oka „opakowanie” tekstu.
Każdy rodzaj treści, które są pomocne dla potencjalnego klienta, a jednocześnie mają wysoką wartość dla robotów Google, mogą znacznie wpływać na zwiększenie widoczności marki, a w tym generowanie ruchu na stronie i zwiększanie sprzedaży. Nie bez powodu firmy inwestują w content marketing z roku na rok coraz większe budżety, co pokazują statystyki nie tylko z Polski, ale z całej Europy. Jak podają badania International Content Marketing Forum wartość polskiego rynku content marketingu w 2021 roku oszacowano na 420 milionów euro. Poniżej znajdziesz listę korzyści i efektów, płynących z dobrze przeprowadzonej kampanii content marketingowej:
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wygląda content marketing w praktyce, to koniecznie zajrzyj do odcinka „Content is King, czyli wszystko o content marketingu!” z naszego cyklu wideo Zapytaj o SEO.
Żeby dobrze zrozumieć założenia content marketingu, zamieńmy się na chwilę rolami z klientem. Kim jest? Jakie ma potrzeby? Jakich treści szuka na stronie i jak formułuje zapytania w wyszukiwarce? Tak stawiane pytania mogą brzmieć dość banalnie, ale nie zawsze przynoszą oczywiste odpowiedzi. Mają jednak znaczący wpływ na budowanie strategii content marketingowej, a w tym bazy tematów do publikacji na stronie. Ciekawy case sklepu z damską bielizną omawiany jest we wspomnianym odcinku Zapytaj o SEO:
Wchodzenie w buty klienta pozwala lepiej dookreślić jego potrzeby, a tym samym sprofilować go i odpowiednio dopasować treści, język komunikacji i formę. Tekst pisany na podstawie profilu odbiorcy w połączeniu z frazami kluczowymi może przynieść wzrost sprzedaży nawet o kilkadziesiąt procent. Jak zatem skutecznie pisać atrakcyjne treści?
Długie teksty to ocean możliwości na zastosowanie fraz i słów kluczowych, które nawet przy dużej częstotliwości użycia będą brzmiały naturalnie. Nie ma tu jednak miejsca na lanie wody, bo niska wartość merytoryczna i nieuzasadnione nagromadzenie słów kluczowych będzie odczytane przez roboty Google jako teksty o niskiej wartości. Warto postawić przede wszystkim na jakość treści content marketingowych, stosując się do zaleceń analiz SEO i sugestii copywriterów. Długość tekstu powinna być dostosowana do danych wyciągniętych z analiz oraz do witryny — czasem mniej znaczy więcej.
Przed przystąpieniem tworzenia treści na stronę warto zapoznać się z wytycznymi E-A-T, czyli pojęciami: Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness. To trzy główne filary, które stanowią fundament wszystkich treści content marketingowych.
Poza szczegółowymi opisami na sklepie, które mają na celu przybliżenie cech i zalet produktu, warto rozważyć sekcję blogową. Regularne publikacje ekspertów z danej branży, omówienie trendów i poradniki będą skarbnicą wiedzy dla potencjalnego klienta. Cykliczne publikacje mogą być też wykorzystywane w mailingach. Aż 56% właścicieli biznesów e-commerce, którzy inwestują w sekcje blogowe, przyznaje, że widzi efekty tych treści, a nawet 10% z nich uważa, że blog generuje największy zwrot z zainwestowanego budżetu.
Często klienci nie chcą rozpocząć sekcji blogowania na swoich stronach, bo budzi skojarzenia z młodzieżowymi pamiętnikami online. To jednak błędne założenia, bo blogi są świetnym przykładem skutecznego content marketingu i sposobem na budowanie długofalowej relacji z użytkownikami, którzy są naprawdę zainteresowani daną branżą. Zadaniem specjalisty SEO i copywritera jest rekomendowanie działań, które z korzyścią wpłyną na rozwój biznesu klienta. Tak, jak w przypadku sklepu z bielizną damską może okazać się, że początkowe założenia komunikacji i strategii marki nie pokryją się z bieżącymi statystykami i analizami. Ważna jest otwartość na optymalizowanie treści pod rosnące wymagania algorytmów i zadbanie o ich atrakcyjność.
Dobrze opracowana strategia i kampania content marketingowa jest kluczowa dla rozwoju e-commerce. Pomaga zbudować zaufanie wśród potencjalnych klientów i pielęgnować długotrwałe relacje. Wraz z odpowiednią strategią SEO przynosi wzrost w widoczności marki w wyszukiwarce, a atrakcyjne treści, które pomagają podejmować decyzje zakupowe, mają wpływ na użytkowników, którzy stają się klientami, czyli na konwersje. W content marketingu kluczowy jest potencjalny klient, a godny zaufania content, pisany na podstawie profilu odbiorcy, na pewno będzie king.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.