Content marketing jako jeden z kluczowych elementów strategii SEO

Content marketing jako jeden z kluczowych elementów strategii SEO

Judit Peter/pexels.com

Jak zwiększyć liczbę wizyt na stronie internetowej? Podstawą są działania z zakresu pozycjonowania, na które składa się przede wszystkim SEO. Ważnym elementem tego typu zadań jest content marketing, czyli marketing treści.

Co to jest SEO?

Rozwinięcie skrótu „SEO” to „Search Engine Optimization”, co tłumaczy się jako „optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych”. Jest to zbiór różnego rodzaju działań dotyczących dostosowania zawartości i struktury strony tak, by jej pozycja w wynikach wyszukiwania była jak najwyższa. Bardzo zbliżonym terminem jest „pozycjonowanie” zazwyczaj traktowane jako synonim, choć niekiedy uznawane wyłącznie za określenie działań wykonywanych poza stroną.

Głównym celem SEO lub pozycjonowania jest poprawa oceny strony przez algorytmy wyszukiwarek. Czynności wchodzące w skład tego typu zadań dzielą się na dwie główne grupy:

  • pozycjonowanie on-site – wszystkie na stronie, takie jak m.in. dopasowanie jej treści pod kątem słów kluczowych, budowanie profilu linków wewnętrznych, usprawnienie kodu czy stosowanie odpowiednich tagów HTML;
  • pozycjonowanie off-site – czynności wykonywane poza stroną, do których zalicza się przede wszystkim linkowanie zewnętrzne i marketing w mediach społecznościowych.

Content marketing – podstawa SEO

Co decyduje o sukcesie strony? Szukając odpowiedzi na to pytanie, warto wziąć pod uwagę dwie kwestie – funkcjonowanie wyszukiwarek internetowych oraz potrzeby użytkowników. Przez pewien czas działania w zakresie SEO skupiały się wyłącznie na tym pierwszym obszarze, co prowadziło do powstawania treści niskiej jakości. Algorytmy wyszukiwarek stale ewoluują, stopniowo zmniejszając skuteczność metod kojarzących się ze spamem, a zwiększając rolę wartościowej zawartości strony. Obecnie najlepsze wyniki osiągają witryny, na których znajdują się treści będące dla użytkowników źródłem przydatnych informacji. Content marketing skupia się właśnie na tego typu zawartości, co sprawia, że ma obecnie kluczowe znaczenie dla efektywności SEO.

Treści eksperckie – świetny sposób na wartościową zawartość

Artykuły pisane przez specjalistów z danej dziedziny to jeden z najlepszych formatów pod względem content marketingu. Treści eksperckie powinny stanowić solidną dawkę informacji i zapewniać wyczerpującą odpowiedź na pytania związane z tematem tekstu. Należy przy tym zadbać nie tylko o przygotowanie artykułu przez osobę z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem, lecz także jego czytelność. Warto postawić na treści pisane zrozumiałym językiem, które jednocześnie będą zawierać fachowe informacje podkreślające kompetencje eksperta i wartość artykułu. Musimy przy tym zwrócić uwagę również na potrzeby grupy docelowej oraz znajomość tematu z perspektywy typowego odbiorcy naszej strony

Treści eksperckie pozwalają na zwiększenie zaufania do witryny oraz podniesienie wiarygodności marki. Ich przygotowanie nie jest prostym zadaniem, lecz efekty pod względem SEO z pewnością będą zauważalne. Warto podkreślić, że tego typu zawartość oferuje spory potencjał w kwestii linkowania zewnętrznego – pozyskanie odnośników z wartościowych portali w danej branży znacząco wpłynie na pozycję naszej strony. Artykuły sponsorowane pisane przez ekspertów są ponadto chętnie wykorzystywane przez reklamodawców jako miejsce na subtelną, a zarazem skuteczną reklamę.

Długofalowa strategia SEO skupiona na content marketingu

Budowanie solidnej pozycji strony to długotrwały proces. Sporą rolę odgrywa tutaj tworzenie silnej więzi z odbiorcami – dzięki temu możemy zapewnić stały ruch na witrynie i zwiększyć zaufanie wśród użytkowników. Sporą pomocą w osiągnięciu tego celu będzie właśnie marketing treści, zwłaszcza z wykorzystaniem zawartości przygotowywanej przez ekspertów.


Źródło: Dominika Roseclay/pexels.com

Najważniejszą kwestią dotyczącą content marketingu jest merytoryczność treści. Mogą one przybierać różne formy, jednak kluczowe jest dostarczenie użytkownikom przydatnych informacji. Tego typu działania mają ogromny wpływ na SEO – wysokiej jakości treść, odpowiednie zagęszczenie fraz i wartościowe linki (wewnętrzne i zewnętrzne) to połączenie, które z pewnością zostanie pozytywnie ocenione przez wyszukiwarki internetowe. Dzięki temu możemy znacznie zwiększyć liczbę wizyt na stronie i przykuć uwagę użytkowników, co samo w sobie również przełoży się na lepsze efekty pozycjonowania.

Artyuł powstał we współpracy ze stronami: makeupio.pl, dompodkontrola.pl, wyjatkowystyl.pl

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak korzystanie z Google Moja Firma może wpłynąć na strony wielu lokalizacji?

    Jak korzystanie z Google Moja Firma może wpłynąć na strony wielu lokalizacji?

    Posiadasz strony wielu lokalizacji swojej marki? Sprawdź, jak profil Google Moja Firma może ułatwić Ci zajęcie wysokiej pozycji na liście wyników lokalnych wyszukiwań.
    Pozycjonowanie a marketing

    Pozycjonowanie a marketing

    Pozycjonowanie strony to ważny, ale nie jedyny, element działań marketingowych firm. Dowiedz się, w jakie inne formy reklamy internetowej zainwestować.
    B2B vs. B2C – który model sprzedaży wybrać?

    B2B vs. B2C – który model sprzedaży wybrać?

    B2B czy B2C – oto jest pytanie! Prowadzisz firmę i zastanawiasz się nad modelami sprzedaży? Dowiedz się, który wybrać, aby zaplanować strategię sprzedaży!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.