Judit Peter/pexels.com
Jak zwiększyć liczbę wizyt na stronie internetowej? Podstawą są działania z zakresu pozycjonowania, na które składa się przede wszystkim SEO. Ważnym elementem tego typu zadań jest content marketing, czyli marketing treści.
Rozwinięcie skrótu „SEO” to „Search Engine Optimization”, co tłumaczy się jako „optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych”. Jest to zbiór różnego rodzaju działań dotyczących dostosowania zawartości i struktury strony tak, by jej pozycja w wynikach wyszukiwania była jak najwyższa. Bardzo zbliżonym terminem jest „pozycjonowanie” zazwyczaj traktowane jako synonim, choć niekiedy uznawane wyłącznie za określenie działań wykonywanych poza stroną.
Głównym celem SEO lub pozycjonowania jest poprawa oceny strony przez algorytmy wyszukiwarek. Czynności wchodzące w skład tego typu zadań dzielą się na dwie główne grupy:
Co decyduje o sukcesie strony? Szukając odpowiedzi na to pytanie, warto wziąć pod uwagę dwie kwestie – funkcjonowanie wyszukiwarek internetowych oraz potrzeby użytkowników. Przez pewien czas działania w zakresie SEO skupiały się wyłącznie na tym pierwszym obszarze, co prowadziło do powstawania treści niskiej jakości. Algorytmy wyszukiwarek stale ewoluują, stopniowo zmniejszając skuteczność metod kojarzących się ze spamem, a zwiększając rolę wartościowej zawartości strony. Obecnie najlepsze wyniki osiągają witryny, na których znajdują się treści będące dla użytkowników źródłem przydatnych informacji. Content marketing skupia się właśnie na tego typu zawartości, co sprawia, że ma obecnie kluczowe znaczenie dla efektywności SEO.
Artykuły pisane przez specjalistów z danej dziedziny to jeden z najlepszych formatów pod względem content marketingu. Treści eksperckie powinny stanowić solidną dawkę informacji i zapewniać wyczerpującą odpowiedź na pytania związane z tematem tekstu. Należy przy tym zadbać nie tylko o przygotowanie artykułu przez osobę z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem, lecz także jego czytelność. Warto postawić na treści pisane zrozumiałym językiem, które jednocześnie będą zawierać fachowe informacje podkreślające kompetencje eksperta i wartość artykułu. Musimy przy tym zwrócić uwagę również na potrzeby grupy docelowej oraz znajomość tematu z perspektywy typowego odbiorcy naszej strony
Treści eksperckie pozwalają na zwiększenie zaufania do witryny oraz podniesienie wiarygodności marki. Ich przygotowanie nie jest prostym zadaniem, lecz efekty pod względem SEO z pewnością będą zauważalne. Warto podkreślić, że tego typu zawartość oferuje spory potencjał w kwestii linkowania zewnętrznego – pozyskanie odnośników z wartościowych portali w danej branży znacząco wpłynie na pozycję naszej strony. Artykuły sponsorowane pisane przez ekspertów są ponadto chętnie wykorzystywane przez reklamodawców jako miejsce na subtelną, a zarazem skuteczną reklamę.
Budowanie solidnej pozycji strony to długotrwały proces. Sporą rolę odgrywa tutaj tworzenie silnej więzi z odbiorcami – dzięki temu możemy zapewnić stały ruch na witrynie i zwiększyć zaufanie wśród użytkowników. Sporą pomocą w osiągnięciu tego celu będzie właśnie marketing treści, zwłaszcza z wykorzystaniem zawartości przygotowywanej przez ekspertów.
Źródło: Dominika Roseclay/pexels.com
Najważniejszą kwestią dotyczącą content marketingu jest merytoryczność treści. Mogą one przybierać różne formy, jednak kluczowe jest dostarczenie użytkownikom przydatnych informacji. Tego typu działania mają ogromny wpływ na SEO – wysokiej jakości treść, odpowiednie zagęszczenie fraz i wartościowe linki (wewnętrzne i zewnętrzne) to połączenie, które z pewnością zostanie pozytywnie ocenione przez wyszukiwarki internetowe. Dzięki temu możemy znacznie zwiększyć liczbę wizyt na stronie i przykuć uwagę użytkowników, co samo w sobie również przełoży się na lepsze efekty pozycjonowania.
Artyuł powstał we współpracy ze stronami: makeupio.pl, dompodkontrola.pl, wyjatkowystyl.pl
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.