DARMOWY AUDYT SEO

Czego możemy dowiedzieć się dzięki badaniu Clicktracking?

4 min czytania
Czego możemy dowiedzieć się dzięki badaniu Clicktracking?
Kategoria SXO

Poznając preferencje Twojej grupy docelowej, jesteś o krok bliżej w budowaniu renomy marki w sieci. Dostępnych jest wiele badań pozwalających na wnikliwe obserwacje zachowań potencjalnych klientów, odwiedzających konkretne platformy zakupowe. Jednym z nim jest Clicktracking. To nowatorski sposób gromadzenia niezbędnych informacji w kontekście odbioru zamieszczanych elementów graficznych przez uczestniczących w badaniu respondentów. W artykule wyjaśniamy, dlaczego wskazana metoda okazuje się trafionym pomysłem.

Spis treści:

Kliknięcia mają szczególną wartość

Czym jest badanie Clicktracking? Przede wszystkim to szansa na analizę reakcji użytkowników, a tym samym przyszłych klientów Twojego biznesu online. Pozwala na prześledzenie czynności realizowanych za pośrednictwem myszki (tzn. kliknięć). Co więcej, to możliwość dokładnej identyfikacji częstotliwości wykonanych zachowań w obrębie określonych elementów wizualnych oraz poznanie stopnia rozproszenia określonych kliknięć. To nic innego, jak weryfikacja reakcji odbiorców mających kontakt z różnymi elementami udostępnionymi w witrynach internetowych.

Za sprawą tej metody stworzysz optymalny projekt układu informacji w witrynie bądź sprawdzisz, czy bieżące ulokowanie elementów na stronie spełnia swoją funkcję.

Sprawdź: Jak przygotować dobrą strategię SEO dzięki agencji interaktywnej?

Co zyskujesz, badając za pośrednictwem metody Clicktrackingu?

Decydując się na wdrożenie badania Clicktrackingu, uzyskujesz odpowiedzi na często wątpliwie i trudne pytania. O jakich dylematach mowa?

  • Pytanie nr 1. Na których elementach użytkownik szczególnie się koncentruje?
  • Pytanie nr 2. Które elementy okazują się niezweryfikowane przez badanych bądź całkowicie niepotrzebne?
  • Pytanie nr 3. Jakich informacji możesz spodziewać się po eksploracji określonego obszaru witryny?
  • Pytanie nr 4. Jakie aspekty strony spotykają się z największym zainteresowaniem z perspektywy użytkownika?
  • Pytanie nr 5. W jakich sektorach zaleca się zamieszczenie dodatkowych linków?
  • Pytanie nr 6. Czy badana witryna jest możliwie czytelna, przejrzysta i prosta w obsłudze?
  • Pytanie nr 7. Jakie aktywności należy podjąć celem usprawnienia działania strony?

Jak pewnie się domyślasz, to nie jest zamknięta pula wątpliwości, na które odpowiedź znajdziesz za sprawą badania Clicktrackingu.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jedno badanie, wiele rozwiązań

Nie tylko w obrębie stron internetowych wykorzystuje się potencjał Clicktrackingu. Metoda sprawdza się także m.in. w analizie opakowań asortymentu, dokonywaniu oceny wizerunku firmy czy przy podjęciu decyzji dotyczącej wyboru najbardziej atrakcyjnego logotypu. Prawidłowe zastosowanie innowacyjnego sposobu badania pomaga we wnikliwym przeglądzie zachowań konsumenckich czy określeniu preferencji zakupowych klientów firmy. To doskonałe uzupełnienie realizowanych kampanii PR-owych i pozostałych analiz rynkowych.

Główną misją Clicktrackingu jest analiza aktywności wzrokowej badanych. To niezwykle istotny sektor badawczy, zwłaszcza jeżeli mowa o percepcji elementów graficznych wewnątrz witryny. Gwarantuje Ci to szansę szybkiej reakcji wobec określonych działań marketingowych oraz dalsze praktyki w kontekście kreowania strategii wizerunkowej przedsiębiorstwa. Argumentem przemawiającym za wdrożeniem tego typu badania jest przegląd rzeczywistych interakcji ankietowanych bez ponoszenia dużych kosztów i czasu. Jeżeli więc nie jesteś pewien, czy implementacja nowej grafiki to dobry pomysł, skorzystaj z potencjału Clicktrackingu.

Sprawdź: Sekcja Above the Fold, czyli co jest widoczne na pierwszy rzut oka na stronie internetowej

Jak prezentują się rezultaty badania Clicktrackingu?

Wyniki badań przedstawiane są w określonym raporcie wraz z mapą cieplną. Jej zadaniem jest prezentacja częstotliwości wykonanych kliknięć w obszarze wskazanych elementów. Dane rozwiązanie umożliwia także wygenerowanie map cieplnych dla wyodrębnionych grup odbiorców ze względu na ich ujęcie demograficzne.

Sektory o dużej liczbie kliknięć określane są jako “gorące obszary” (hotspots). Zgodnie z legendą największe rozproszenie oznaczone jest barwą zieloną. Co więcej, segmenty odznaczające się mniejszym zainteresowaniem tytułowane są jako “zimne miejsca”.

Co kryją w sobie mapy ciepła (heat maps)?

Za pośrednictwem mapy ciepła zwiększasz szansę wykrycia problematycznych miejsc strony. Być może umieszczone w witrynie linki mogą być uszkodzone. Heat map wskaże Ci sektory platformy, które sprawiają trudności, np. brak dalszych ruchów w obszarze odnośników.

Sugestie przedstawione za jej pomocą pozwalają efektywniej rozporządzać formą bądź lokalizacją poszczególnych sekcji i katalogów. W rzeczywistości wadliwy element przyczynia się bowiem do ograniczenia czasu spędzonego w witrynie przez potencjalnego klienta, a w konsekwencji prowadzi do porzucenia transakcji zakupowych.

Testowanie za pośrednictwem Clicktrackingu pomaga spojrzeć na funkcjonalność strony z punktu widzenia użytkownika. Jeżeli zatem zależy Ci na zwiększeniu użyteczności zarządzanej platformy, postaw na kompleksowe badanie użyteczności witryny.

Skontaktuj się z naszą agencją SEO! Czekamy na Ciebie.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 15

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Ślepota banerowa – czym jest i jak się objawia?
Ślepota banerowa – czym jest i jak się objawia?
Promocja za pośrednictwem banerów to idealny sposób na dotarcie do grona przyszłych klientów. Istnieją jednak pewne pułapki, o których należy wiedzieć.
Projektowanie stron internetowych pod kątem SEO
Projektowanie stron internetowych pod kątem SEO
Prowadzisz stronę internetową? Chcesz zachwycić użytkowników i zyskać uznanie wyszukiwarek? Sprawdź, jak może Ci w tym pomóc zoptymalizowany projekt witryny.
Content marketing a projektowanie strony. Jak SEO łączy się z UX?
Content marketing a projektowanie strony. Jak SEO łączy się z UX?
Ponad 20 lat temu powstał Internet. Wykształcały się różne strategie i wzajemnie uzupełniały. SEO, UX i content marketing – to współczesne podstawy.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę