Czego możemy dowiedzieć się dzięki badaniu Clicktracking?

Czego możemy dowiedzieć się dzięki badaniu Clicktracking?

Austin Distel/unsplash.com

Poznając preferencje Twojej grupy docelowej, jesteś o krok bliżej w budowaniu renomy marki w sieci. Dostępnych jest wiele badań pozwalających na wnikliwe obserwacje zachowań potencjalnych klientów, odwiedzających konkretne platformy zakupowe. Jednym z nim jest Clicktracking. To nowatorski sposób gromadzenia niezbędnych informacji w kontekście odbioru zamieszczanych elementów graficznych przez uczestniczących w badaniu respondentów. W artykule wyjaśniamy, dlaczego wskazana metoda okazuje się trafionym pomysłem.

Kliknięcia mają szczególną wartość

Czym jest badanie Clicktracking? Przede wszystkim to szansa na analizę reakcji użytkowników, a tym samym przyszłych klientów Twojego biznesu online. Pozwala na prześledzenie czynności realizowanych za pośrednictwem myszki (tzn. kliknięć). Co więcej, to możliwość dokładnej identyfikacji częstotliwości wykonanych zachowań w obrębie określonych elementów wizualnych oraz poznanie stopnia rozproszenia określonych kliknięć. To nic innego, jak weryfikacja reakcji odbiorców mających kontakt z różnymi elementami udostępnionymi w witrynach internetowych.

Za sprawą tej metody stworzysz optymalny projekt układu informacji w witrynie bądź sprawdzisz, czy bieżące ulokowanie elementów na stronie spełnia swoją funkcję.

Sprawdź: Wideo jako część strategii marketingowej

Co zyskujesz, badając za pośrednictwem metody Clicktrackingu?

Decydując się na wdrożenie badania Clicktrackingu, uzyskujesz odpowiedzi na często wątpliwie i trudne pytania. O jakich dylematach mowa?

  • Pytanie nr 1. Na których elementach użytkownik szczególnie się koncentruje?
  • Pytanie nr 2. Które elementy okazują się niezweryfikowane przez badanych bądź całkowicie niepotrzebne?
  • Pytanie nr 3. Jakich informacji możesz spodziewać się po eksploracji określonego obszaru witryny?
  • Pytanie nr 4. Jakie aspekty strony spotykają się z największym zainteresowaniem z perspektywy użytkownika?
  • Pytanie nr 5. W jakich sektorach zaleca się zamieszczenie dodatkowych linków?
  • Pytanie nr 6. Czy badana witryna jest możliwie czytelna, przejrzysta i prosta w obsłudze?
  • Pytanie nr 7. Jakie aktywności należy podjąć celem usprawnienia działania strony?

Źródło: Jason Goodman/unsplash.com

Jak pewnie się domyślasz, to nie jest zamknięta pula wątpliwości, na które odpowiedź znajdziesz za sprawą badania Clicktrackingu.

Jedno badanie, wiele rozwiązań

Nie tylko w obrębie stron internetowych wykorzystuje się potencjał Clicktrackingu. Metoda sprawdza się także m.in. w analizie opakowań asortymentu, dokonywaniu oceny wizerunku firmy czy przy podjęciu decyzji dotyczącej wyboru najbardziej atrakcyjnego logotypu. Prawidłowe zastosowanie innowacyjnego sposobu badania pomaga we wnikliwym przeglądzie zachowań konsumenckich czy określeniu preferencji zakupowych klientów firmy. To doskonałe uzupełnienie realizowanych kampanii PR-owych i pozostałych analiz rynkowych.

Główną misją Clicktrackingu jest analiza aktywności wzrokowej badanych. To niezwykle istotny sektor badawczy, zwłaszcza jeżeli mowa o percepcji elementów graficznych wewnątrz witryny. Gwarantuje Ci to szansę szybkiej reakcji wobec określonych działań marketingowych oraz dalsze praktyki w kontekście kreowania strategii wizerunkowej przedsiębiorstwa. Argumentem przemawiającym za wdrożeniem tego typu badania jest przegląd rzeczywistych interakcji ankietowanych bez ponoszenia dużych kosztów i czasu. Jeżeli więc nie jesteś pewien, czy implementacja nowej grafiki to dobry pomysł, skorzystaj z potencjału Clicktrackingu.

Sprawdź: Budowanie wizerunku firmy w Internecie

Jak prezentują się rezultaty badania Clicktrackingu?

Wyniki badań przedstawiane są w określonym raporcie wraz z mapą cieplną. Jej zadaniem jest prezentacja częstotliwości wykonanych kliknięć w obszarze wskazanych elementów. Dane rozwiązanie umożliwia także wygenerowanie map cieplnych dla wyodrębnionych grup odbiorców ze względu na ich ujęcie demograficzne.

Sektory o dużej liczbie kliknięć określane są jako “gorące obszary” (hotspots). Zgodnie z legendą największe rozproszenie oznaczone jest barwą zieloną. Co więcej, segmenty odznaczające się mniejszym zainteresowaniem tytułowane są jako “zimne miejsca”.

Co kryją w sobie mapy ciepła (heat maps)?

Za pośrednictwem mapy ciepła zwiększasz szansę wykrycia problematycznych miejsc strony. Być może umieszczone w witrynie linki mogą być uszkodzone. Heat map wskaże Ci sektory platformy, które sprawiają trudności, np. brak dalszych ruchów w obszarze odnośników.

Sugestie przedstawione za jej pomocą pozwalają efektywniej rozporządzać formą bądź lokalizacją poszczególnych sekcji i katalogów. W rzeczywistości wadliwy element przyczynia się bowiem do ograniczenia czasu spędzonego w witrynie przez potencjalnego klienta, a w konsekwencji prowadzi do porzucenia transakcji zakupowych.

Testowanie za pośrednictwem Clicktrackingu pomaga spojrzeć na funkcjonalność strony z punktu widzenia użytkownika. Jeżeli zatem zależy Ci na zwiększeniu użyteczności zarządzanej platformy, postaw na kompleksowe badanie użyteczności witryny.

Skontaktuj się z naszą agencją SEO! Czekamy na Ciebie.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SXO
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 15
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Perfekcyjna strona internetowa. Czy istnieje, a jeśli tak, to z czego się składa?
    Perfekcyjna strona internetowa. Czy istnieje, a jeśli tak, to z czego się składa?
    Czy da się stworzyć stronę internetową, którą pokocha Google? Choć jest to trudne zadanie, nie jest niemożliwe. Z czego składa się perfekcyjna witryna?
    Jak powinien wyglądać przyjazny interfejs użytkownika?
    Jak powinien wyglądać przyjazny interfejs użytkownika?
    Tworząc stronę WWW, na samym początku należy zatroszczyć się o wygodę jej obsługi. Nie jest to zadanie najprostsze, choć gra jest warta świeczki.
    Badania ilościowe UX
    Badania ilościowe UX
    Oszacowanie skali problemu pomaga w zrozumieniu jego istoty względem niezadowolonych użytkowników. Jaka metoda pozwala zweryfikować trudności na stronie?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę