Poznając preferencje Twojej grupy docelowej, jesteś o krok bliżej w budowaniu renomy marki w sieci. Dostępnych jest wiele badań pozwalających na wnikliwe obserwacje zachowań potencjalnych klientów, odwiedzających konkretne platformy zakupowe. Jednym z nim jest Clicktracking. To nowatorski sposób gromadzenia niezbędnych informacji w kontekście odbioru zamieszczanych elementów graficznych przez uczestniczących w badaniu respondentów. W artykule wyjaśniamy, dlaczego wskazana metoda okazuje się trafionym pomysłem.
Czym jest badanie Clicktracking? Przede wszystkim to szansa na analizę reakcji użytkowników, a tym samym przyszłych klientów Twojego biznesu online. Pozwala na prześledzenie czynności realizowanych za pośrednictwem myszki (tzn. kliknięć). Co więcej, to możliwość dokładnej identyfikacji częstotliwości wykonanych zachowań w obrębie określonych elementów wizualnych oraz poznanie stopnia rozproszenia określonych kliknięć. To nic innego, jak weryfikacja reakcji odbiorców mających kontakt z różnymi elementami udostępnionymi w witrynach internetowych.
Za sprawą tej metody stworzysz optymalny projekt układu informacji w witrynie bądź sprawdzisz, czy bieżące ulokowanie elementów na stronie spełnia swoją funkcję.
Decydując się na wdrożenie badania Clicktrackingu, uzyskujesz odpowiedzi na często wątpliwie i trudne pytania. O jakich dylematach mowa?
Jak pewnie się domyślasz, to nie jest zamknięta pula wątpliwości, na które odpowiedź znajdziesz za sprawą badania Clicktrackingu.
Nie tylko w obrębie stron internetowych wykorzystuje się potencjał Clicktrackingu. Metoda sprawdza się także m.in. w analizie opakowań asortymentu, dokonywaniu oceny wizerunku firmy czy przy podjęciu decyzji dotyczącej wyboru najbardziej atrakcyjnego logotypu. Prawidłowe zastosowanie innowacyjnego sposobu badania pomaga we wnikliwym przeglądzie zachowań konsumenckich czy określeniu preferencji zakupowych klientów firmy. To doskonałe uzupełnienie realizowanych kampanii PR-owych i pozostałych analiz rynkowych.
Główną misją Clicktrackingu jest analiza aktywności wzrokowej badanych. To niezwykle istotny sektor badawczy, zwłaszcza jeżeli mowa o percepcji elementów graficznych wewnątrz witryny. Gwarantuje Ci to szansę szybkiej reakcji wobec określonych działań marketingowych oraz dalsze praktyki w kontekście kreowania strategii wizerunkowej przedsiębiorstwa. Argumentem przemawiającym za wdrożeniem tego typu badania jest przegląd rzeczywistych interakcji ankietowanych bez ponoszenia dużych kosztów i czasu. Jeżeli więc nie jesteś pewien, czy implementacja nowej grafiki to dobry pomysł, skorzystaj z potencjału Clicktrackingu.
Wyniki badań przedstawiane są w określonym raporcie wraz z mapą cieplną. Jej zadaniem jest prezentacja częstotliwości wykonanych kliknięć w obszarze wskazanych elementów. Dane rozwiązanie umożliwia także wygenerowanie map cieplnych dla wyodrębnionych grup odbiorców ze względu na ich ujęcie demograficzne.
Sektory o dużej liczbie kliknięć określane są jako “gorące obszary” (hotspots). Zgodnie z legendą największe rozproszenie oznaczone jest barwą zieloną. Co więcej, segmenty odznaczające się mniejszym zainteresowaniem tytułowane są jako “zimne miejsca”.
Za pośrednictwem mapy ciepła zwiększasz szansę wykrycia problematycznych miejsc strony. Być może umieszczone w witrynie linki mogą być uszkodzone. Heat map wskaże Ci sektory platformy, które sprawiają trudności, np. brak dalszych ruchów w obszarze odnośników.
Sugestie przedstawione za jej pomocą pozwalają efektywniej rozporządzać formą bądź lokalizacją poszczególnych sekcji i katalogów. W rzeczywistości wadliwy element przyczynia się bowiem do ograniczenia czasu spędzonego w witrynie przez potencjalnego klienta, a w konsekwencji prowadzi do porzucenia transakcji zakupowych.
Testowanie za pośrednictwem Clicktrackingu pomaga spojrzeć na funkcjonalność strony z punktu widzenia użytkownika. Jeżeli zatem zależy Ci na zwiększeniu użyteczności zarządzanej platformy, postaw na kompleksowe badanie użyteczności witryny.
Skontaktuj się z naszą agencją SEO! Czekamy na Ciebie.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.