Czy częstotliwość wyświetlania reklam internetowych ma znaczenie?

Czy częstotliwość wyświetlania reklam internetowych ma znaczenie?

JÉSHOOTS/pexels.com

Częstotliwość można odbierać na dwa różne sposoby: jako środek pomiaru oraz jako strategia marketingowa. Niektórzy marketerzy uważają, że reklamy muszą pojawiać się często w Internecie, określają to jako niezbędne działanie marketingowe, zanim użytkownik podejmie określone działanie lub zapamięta markę. Natomiast inni mówią, że więcej niż 3-4 wyświetlenia reklamy dziennie staje się zbyt uciążliwe dla użytkowników. Tradycyjnie w mediach częstotliwość jest mierzona jako liczba wyświetleń dostarczanych użytkownikowi zwykle w ciągu 24 godzin.

W tym artykule spróbujemy pokazać Ci, że częstotliwość wyświetlania reklam jednemu użytkownikowi ma duże znaczenie dla sukcesu kampanii reklamowej.

Czy mniej znaczy więcej?

Uważa się, że ​​bardziej inwazyjne wyświetlanie reklam użytkownikom Internetu może wywrzeć na nich silnie negatywny wpływ – jest to zwykłe marnotrawstwo pieniędzy. Jak więc pogodzić inwazyjność i efektywność przekazu reklamowego?

Pamiętaj, że użytkownicy nie chcą czuć się tak, jakby byli stale obserwowani, ani że jakiekolwiek ich dane są wykorzystywane komercyjnie. Dlatego ograniczanie liczby wyświetleń jest taktyką, która może zmniejszyć prawdopodobieństwo, że marka będzie postrzegana jako nadmiernie agresywna.

Okazuje się również, że wielokrotne wyświetlanie konkretnej reklamy nie przyczyni się do zwiększenia współczynnika konwersji ani świadomości, ale raczej uodporni odbiorców na powtarzające się informacje, przez co przestają oni zwracać na nie uwagę.

Z drugiej strony istnieje przekonanie, iż częstotliwość może być wyższa lub, że nie należy stosować żadnych ograniczeń.

Co należy wziąć pod uwagę podczas ustalania częstotliwości wyświetlania reklamy?

Istnieje wiele czynników, które mogą wpływać na to, czy reklamodawcy zdecydują się ograniczyć częstotliwość wyświetlania reklam. Poniżej znajdują się podstawowe czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy określeniu częstości pokazywania konkretnej reklamy użytkownikowi Internetu.

  1. Typ jednostki
  2. Musisz myśleć o swoich odbiorcach i o tym, czy chcą, aby reklama pojawiała się przed ich oczami za każdym razem. Dlatego postaraj się określić limity wyświetleń na użytkownika. Jeżeli będziesz to robił zbyt często, to możesz szybko wypromować negatywny wizerunek marki.

  3. Koszt wyświetlania reklamy
  4. Z pewnością wiesz, że koszty generują potrzebę i poziom ograniczenia liczby wyświetleń. Czasami możesz być obciążony kosztami zrealizowanych wyświetleń. Dlatego często zdarza się tak, że przedsiębiorcy płacą za wielokrotne wyświetlenia tego samego użytkownika, który po pewnym czasie może stać się odporny na ten komunikat. Warto zainteresować się reklamami, które są płatne tylko i wyłącznie za kliknięcie w nią. Wszystko zależy od tego, jaką reklamę wybierzesz.

  5. Cel reklamowy

    Okazuje się, że rozpoznawalność marki jest tym wyższa, im więcej razy wyświetlana jest reklama. Dlatego kampania mająca na celu zwiększenie świadomości marki powinna uwzględniać więcej wyświetleń na użytkownika. Jednak w większości przypadków nie generuje to ruchu na stronie. Zalecamy więc okres testowy reklamy, podczas którego można zebrać odpowiednie dane, aby określić, jaka częstotliwość wyświetlania jej zapewni wysoki współczynnik konwersji.

  6. Świeżość przekazu
  7. Ostatnią uwagą podczas dostosowywania częstotliwości wyświetlania reklamy jest jej różnorodność w przekazie. Jeśli na przykład reklamodawca stosuje ciągle tylko jedną lub dwie koncepcje reklamowe, może powodować to wzrost współczynnika ich odrzuceń przez użytkownika. Pamiętaj, że za każdym razem, kiedy wyświetla się odbiorcy konkretna reklama, powinna być ona inna od poprzedniej. Zachowaj świeżość w swoim przekazie!

Czy zmiany w technologii wpływają na częstotliwość wyświetleń?

Określanie stawek w czasie dla reklam displayowych to nowa technologia. Chodzi o koncepcję odpowiedniej ceny i wrażenia dla właściwego użytkownika w konkretnym czasie. Tutaj każdemu potencjalnemu wyświetleniu przypisywana jest wartość w formie stawki w oparciu o prawdopodobieństwo uzyskania pożądanej konwersji lub działania. Zgodnie z tą koncepcją technologie chcą gromadzić dane w celu określenia właściwej pory dnia na wyświetlenia reklamy badając, która daje lepsze konwersje oraz jaki rodzaj treści wpływa na konkretne działania.


Źródło: MART PRODUCTION/pexels.com

Pamiętaj jednak, że dużo platform reklamowych umożliwia przedsiębiorcom sprawdzanie reguł, które określają, kiedy dana reklama powinna się wyświetlać oraz czy jest ona właściwa.

Jeszcze do niedawna nikt nie był pewny, czy reklama została wyświetlona, oraz czy użytkownik zobaczył ją naprawdę. Na przykład wyświetlenie było liczone, jeśli reklama na stronie się załaduje, ale może znajdować się w części po przewinięciu strony, a użytkownik nigdy nie przewinął strony w dół. Następnie wprowadzono funkcję, która w końcu jest w stanie pokazać, że reklama została faktycznie wyświetlona przez użytkownika, lub odwrotnie. Jest to bardziej miarodajne niż puste dane, które nie wnosiły niczego do ulepszania strategii marketingowych.

Czy istnieje idealny limit wyświetleń reklamy na użytkownika?

Okazuje się, że nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Możemy wykorzystać najlepsze praktyki i swoją wiedzę, jako wskazówki kierunkowe, jednak rodzaj mediów i sposób ich funkcjonowania mogą z pewnością wpłynąć na odpowiednie podejście do częstotliwości. Pamiętaj, że testowanie i analizowanie jest najlepszą odpowiedzią dla każdego reklamodawcy na to pytanie, ponieważ pozwoli mu to zrozumieć swoich odbiorców i wybrać odpowiedni rodzaj wyświetlania reklam.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że ten artykuł przydał Ci się do zrozumienia idei częstotliwości wyświetlania przekazów reklamowych. Jeżeli nadal nie wiesz, jak się za to zabrać, to może warto poprosić o pomoc doświadczony zespół ekspertów?

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO razem z nami! Czekamy na Ciebie!

W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SEO.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym jest i czy warto stosować marketing szeptany podczas działań marketingowych?

    Czym jest i czy warto stosować marketing szeptany podczas działań marketingowych?

    Marketing szeptany to jedna z najstarszych metod promowania produktów i marek. Podpowiadamy, w jaki sposób ją stosować i dlaczego warto to robić.
    Co to jest marketing i jaka jest jego definicja?

    Co to jest marketing i jaka jest jego definicja?

    Marketing – czy wiesz czym jest i co się na niego składa? Jeżeli nie, zachęcamy do zapoznania się z naszym artykułem!
    Witamy w klubie, czyli czym jest Clubhouse

    Witamy w klubie, czyli czym jest Clubhouse

    Do 2021 roku aplikację tę pobrało ponad 8 milionów użytkowników! Sprawdź na czym polega jej fenomen i dlaczego dostęp do niej wcale nie jest taki prosty, jakby się mogło wydawać.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.