Dobrze zaplanowana kampania marketingu internetowego szybciej przyniesie rezultaty w SEO niż same działania optymalizacyjne. Optymalizacja wyszukiwarek zawsze będzie ryzykowną inwestycją ze względu na zmienność wyników wyszukiwania spowodowaną ciągłymi aktualizacjami algorytmów. Algorytm Google jest tak bardzo rozbudowany, że nawet jego inżynierowie nie znają go w całości.
Nie oznacza to, że nie powinieneś inwestować w SEO. Kluczowe elementy dobrej kampanii, takie jak content marketing, czy promocja, mają znaczący wpływ na biznes. Wyszukiwanie organiczne zawsze wymaga czasu, a dobre wyniki nie są gwarancją.
Najlepszą strategią marketingu internetowego jest powiązanie jej z działaniami optymalizacyjnymi pod kątem wyszukiwarek. W tym artykule pokażemy Ci, jakie działania są najlepsze, aby zadbać o swój biznes online.
Ważne, aby wybrać jeden lub dwa najlepsze portale społecznościowe i wykorzystać je strategicznie. Większość firm popełnia ogromny błąd polegający na tym, że po prostu bezgranicznie ufają swojej intuicji i nie przykładają większej uwagi do tego, jak prawidłowo zaplanować dobrą strategię marketingu online. Okazuje się wtedy, że wartość ich strony szybko zaczyna spadać. Zamiast tego Twoja strategia powinna dopasowywać treść i dążyć do zaangażowania odbiorców, aby budować relacje i zaufanie. Kluczem do sukcesu jest znalezienie portalu społecznościowego, który pomoże użytkownikom odkryć Twoją markę, a Tobie połączyć się z obserwatorami. Możesz wybrać jeden z poniższych:
Źródło: Seobility
Obecność w mediach społecznościowych zwiększy szanse witryny na uzyskanie zasięgu w organicznych wynikach wyszukiwania. Dziennikarze i blogerzy mogą odkrywać Twoje treści za pomocą hashtagów oraz udostępniać je innym. Możesz także wykorzystać media społecznościowe do bezpośredniego promowania swoich treści.
Reklama typu PPC, czyli Pay-Per-Click to forma reklamy internetowej, w której firmy płacą, gdy ktoś kliknie w ich reklamę. PPC to coś więcej niż tylko kupowanie przestrzeni reklamowej. Google Ads jest liderem w płatnej reklamie w wyszukiwarce zarówno dla branży B2B, jak i B2C. Korzystając z zaawansowanych opcji kierowania, można wyświetlać swoje reklamy odpowiednim użytkownikom na wielu platformach. Płatne reklamy zapewniają wgląd w to, czego ludzie szukają, co się dzieje, gdy trafiają na stronę, a także pomagają poprawić konwersję.
Zwiększenie ruchu dla określonych słów kluczowych pokazuje współczynniki konwersji dla tych zapytań, co pomaga lepiej dopasować frazy i nie płacić za niedziałającą kampanię. PPC może również pomóc w określeniu skuteczności strony docelowej dzięki szybkim testom A/B. Pomoże Ci to nie tylko zoptymalizować stronę pod kątem konwersji, ale także upewnić się, że dostarcza ona właściwych informacji, aby poprawić współczynniki odrzuceń i czas spędzony na stronie. – podobno dane używane przez Google do określania jakości strony. Należy zauważyć, że Google stwierdził, że kampanie PPC nie mają bezpośredniego wpływu na wyniki wyszukiwania, ponieważ jeżeli wszyscy zapłaciliby za pozycję w wynikach wyszukiwania, to Google nie spełniałoby oczekiwań względem użytkowników.
Okazuje się, że e-mail marketing może zwiększyć przychody oraz lojalność wobec marki. Kampanie e-mailowe, które wysyłają przypomnienia do osób, które pozostawiły produkty w koszyku, mogą mieć dobry wpływ na przekształcenie niektórych z tych porzuconych koszyków w konwersje. W tym momencie opuścili już witrynę, więc każda udana próba przywrócenia ich z powrotem jest doskonałym przykładem silnego wpływu e-mail marketingu.
Osoby, które podjęły wysiłek zapisania się na listę mailingową, znajdą się wśród Twoich najbardziej zaangażowanych klientów. Wiadomości e-mail mogą tchnąć nowe życie w starsze treści. Udostępnianie ich, dzięki poczcie email, może ożywić Twoje posty z przeszłości i jeszcze bardziej zaangażować czytelników, których pozyskałeś do tej pory. E-mail marketing pomaga w utrzymaniu konwersji na stronie WWW.
Coraz więcej przedsiębiorców korzysta z influencer marketingu. Rozwój internetu i mediów społecznościowych doprowadził do wzrostu liczby influencerów. Lokowanie produktu i bezpośrednie poparcie to powszechna strategia, aby Twoja marka stała się popularna.
Influencer marketing może mieć naprawdę duży wpływ na SEO. Część fanów influencera w naturalny sposób zaciekawi się i zacznie szukać Twojej marki w internecie. Jeśli kampania jest skierowana do odpowiedniego influencera i odbiorców, wielu fanów zmieni się w Twoich klientów. Jednak główna korzyść dla SEO pochodzi ze wszystkich tych wyszukiwań, które powodują, że ludzie odwiedzają witrynę, ponieważ wszystkie osoby wyszukujące nazwy firmy pomagają zasygnalizować Google, że jest ona legalna i popularna wśród użytkowników, dlatego warta wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Pamiętaj, że dobrze zaplanowana strategia marketingu internetowego przyspiesza SEO Twojej strony. Im większa jest Twoja widoczność i zasięg w świecie online, tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz widoczny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dobry marketing prowadzi również bezpośrednio do sprzedaży bez konieczności czekania na rankingi, jednocześnie poprawiając SEO.
Pozycjonowanie to jedna z wielu inwestycji, które można wykorzystać do pozyskania nowych klientów. Nie zawsze jest to główna droga, ale raczej tylko jeden sposób, aby to osiągnąć.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i odpowiemy na wszystkie nurtujące Cię pytania. Czekamy na Ciebie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.