DARMOWY AUDYT SEO

Czy działania SEO niezwiązane z content marketingiem mają sens?

Czy działania SEO niezwiązane z content marketingiem mają sens?

karsten madsen / pexels.com

Content marketing jest świetnym sposobem na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania. Jednak właściciele stron często zapominają, że istnieją również inne metody, które można zastosować, aby znaleźć się na pierwszym miejscu w rankingu SERP. Okazuje się, że można zrobić znacznie więcej poza generowaniem treści związanych z dodawaniem linków. SEO daje Ci szereg rozmaitych możliwości! Dlatego w tym artykule poznasz kilka działań SEO, dzięki którym osiągniesz swój cel, bez skupiania się wyłącznie na strategii content marketingu.

Działania SEO, które warto znać

  1. Popraw indeksowanie witryny i jej współczynnik wartości

Sprawdź swoją witrynę pod kątem indeksowania, ponieważ takie ulepszenie spowoduje większy ruch z wyszukiwania organicznego, zwłaszcza jeśli prowadzisz dużą stronę internetową. Jeśli Twoje strony WWW nie oferują wartości dla użytkownika, to powinieneś je jak najszybciej poprawić lub wyeliminować. Spowoduje to, że Google będzie bardziej przychylnie patrzeć na Twoją witrynę oraz zacznie ją indeksować. Upewnij się również, że nie łączysz się z witrynami o niskiej jakości, ponieważ wpłyną one tylko negatywnie na Twoją pozycję w rankingu SERP. Powinieneś sprawdzić również nawigację w witrynie, jeśli będzie ona zła, to zaprojektuj ją w taki sposób, aby użytkownicy mogli dostać się do poszczególnych podstron jak najszybciej. Upewnij się również, że wszystkie strony w Twojej witrynie są dostępne, aby usprawnić indeksowanie i przyciągnąć ruch do witryny. Zadbaj o wysoki poziom user experience!

  1. Pomyśl o link buildingu

Budowanie linków nadal pozostaje ważnym czynnikiem rankingowym SERP. Z pewnością nie trzeba dodawać, że linki powinny mieć wysoką jakość, aby strona mogła zaistnieć w sieci. Zatem zadbaj zarówno o linkowanie zewnętrzne, jak i wewnętrzne. Wystarczy tylko znaleźć odpowiednich twórców czy właścicieli stron WWW i skontaktować się z nimi w celu umieszczenia linku zwrotnego. Pomocne we wzmocnieniu sieci linków mogą być też liczne dostępne narzędzia.

Pozyskanie linków zwrotnych z zewnętrznych stron może być trudne i pracochłonne, dlatego zaangażuj się w badania i dowiedz się, co możesz zrobić, aby zbudować sieć wartościowych linków.

  1. Wykorzystaj swoich odbiorców

Dotarcie do osób, które są zadowolone z Twojej pracy, jest świetnym sposobem na uzyskanie rekomendacji, udostępnień, linków i ruchu na stronie. Doceń to, że ktoś wystawia Ci opinię w sieci i postaraj się na nią zareagować, ponieważ w taki sposób pokazujesz użytkownikom swoje zaangażowanie. Czasami wystarczy skłonić odbiorców do takich działań, jednak nigdy nie zmuszaj ich do wystawiania opinii, ponieważ to może negatywnie wpłynąć na Twoją markę.

Częstym problemem będzie to, że strona nie jest zoptymalizowana pod kątem odpowiednich słów kluczowych. Często tego typu witryny są pisane przez osoby niezajmujące się SEO, a treść jest kierowana tylko na określone słowa kluczowe, które najczęściej nie są w odpowiedni sposób zbadane. Możesz polepszyć działanie swojej witryny, określając słowa, na które powinieneś wyświetlać się dla potencjalnych odbiorców. Takie działanie może zwrócić uwagę odbiorców na Twoją treść i poprawić pozycję w rankingu wyników wyszukiwania.

Źródło: Nao Triponez / pexels.com

  1. Popraw szybkość ładowania witryny

Niestety najczęstszym problemem każdej witryny internetowej jest zbyt długie ładowanie stron. Użytkownicy szybko rezygnują z takich witryn, ponieważ nikt nie chce długo czekać na dostęp do treści. W taki sposób tylko zwiększysz swój współczynnik odrzuceń i spadniesz w rankingu wyników wyszukiwania. Jeśli zadbasz o szybkość ładowania witryny, możesz znacznie na tym tylko zyskać. Co najważniejsze, sprawisz, że potencjalni odbiorcy staną się Twoimi klientami.

  1. Zainwestuj we fragmenty rozszerzone

Rozszerzone fragmenty Google to wyniki w wyszukiwarce Google wzbogacone o dodatkowe funkcje wizualne lub interaktywne. Okazuje się, że pomaga to wyszukiwarce w jeszcze lepszym indeksowaniu stron WWW. Fragmenty rozszerzone obejmują m.in. opis strony czy wideo. Uzupełniając treści o dodatkowe tagi, możesz poprawić wszystkie informacje na swojej stronie.

Zmiany w witrynie mogą obejmować zmianę opisu lub tytułu, aby były one bardziej atrakcyjne dla wyszukiwarek i zwiększały szanse na wybór strony przez potencjalnego użytkownika. Oznacza to zwiększenie atrakcyjności witryny, a także dopasowanie fragmentu rozszerzonego do strony docelowej, na którą kierowani są użytkownicy. Pamiętaj, że wysoki współczynnik odrzuceń zaszkodzi Twojej pozycji w rankingu wyników wyszukiwania. Dlatego spraw, abyś był lepiej widoczny i bardziej zrozumiały dla robotów indeksujących.

Sprawdź: Dlaczego SEO stale się rozwija?

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz, że nie samym content marketingiem strona żyje! Jak mogłeś zauważyć, istnieje wiele różnych metod, które pomogą Ci znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, więc nie warto ich bagatelizować. Pomyśl o swojej pozycji w SERP już dzisiaj i zacznij działać! Jeśli będziesz potrzebował pomocy, skontaktuj się z agencją SEO, która z pewnością doradzi Ci, co możesz zrobić, aby osiągnąć sukces.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym jest Open Graph?
    Czym jest Open Graph?
    Starasz się znaleźć rozwiązanie dla wzbogacenia profilu na Facebooku, a tym samym wygenerowania większego ruchu w witrynie? Mamy dla Ciebie rozwiązanie!
    Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych – dlaczego jest tak ważna?
    Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych – dlaczego jest tak ważna?
    Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych to jeden z najważniejszych aspektów każdej współczesnej strategii marketingowej. Czy wiesz jednak dlaczego?
    Ile kosztuje pozycjonowanie? – modele rozliczeń, nieograniczony budżet oraz SEO na rynkach zagranicznych
    Ile kosztuje pozycjonowanie? – modele rozliczeń, nieograniczony budżet oraz SEO na rynkach zagranicznych
    W ostatniej części tej serii przeczytasz, dlaczego rozliczanie za ruch to ryzykowne rozwiązanie, ile może Cię kosztować wejście na nowy rynek i jakie oszczędności może dać Ci agencja SEO.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę