Czy działania SEO są opłacalne dla lokalnego biznesu?

Czy działania SEO są opłacalne dla lokalnego biznesu?

Alexandru Acea/unsplash.com

Posiadanie witryny internetowej nie wystarczy, aby osiągnąć sukces w swojej branży. Należy zadbać również o widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Jeśli prowadzisz małą lub średnią regionalną firmę, to odpowiednim dla Ciebie rozwiązaniem będzie pozycjonowanie lokalne.

Lokalne pozycjonowanie sprawia, że Twoja strona dociera do węższego grona odbiorców, dzięki czemu zyskujesz bardziej zdecydowanych klientów. Czym dokładnie jest ten rodzaj pozycjonowania i czym różni się od pozycjonowania międzynarodowego? Tego wszystkiego dowiesz się poniżej.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Działając w sieci, możesz dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców niż podczas standardowej promocji lokalnej. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu możesz skutecznie wpływać na rozpoznawalność marki i stworzyć jej pozytywny wizerunek w oczach klientów. Potencjał internetu mogą wykorzystać nie tylko wielkie światowe marki, ale także małe firmy, które funkcjonują na rynku lokalnym. Dla tych marek jest to okazja do zaprezentowania swojej oferty w atrakcyjny sposób i zachęcenia konsumentów do skorzystania z jej usług. Kluczową rolę odgrywa tutaj SEO. Pozycjonowanie lokalne to najczęściej działania on-site i off-site mające na celu poprawę widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania Google, które będą związane z wybraną lokalizacją, czyli określonym regionem lub miastem. Prościej mówiąc, jest to zwykłe pozycjonowanie, tylko z ukierunkowaną lokalizacją trafności przekazu.

Sprawdź: Jak znaleźć się na szczycie lokalnych wyników wyszukiwania w Google?

Dlaczego pozycjonowanie lokalne się opłaca?

Lokalne SEO powinno być podstawą marketingu dla każdej firmy działającej w określonej lokalizacji. Obecnie coraz więcej użytkowników szuka w wyszukiwarce konkretnej usługi w pobliżu miejsca, w jakim przebywa. Dlatego tak ważne jest, aby zadbać o odpowiednie pozycjonowanie lokalnej działalności w internecie.

Działania lokalne to szansa na dotarcie do wielu potencjalnych klientów i zbudowanie przewagi na rynku. Dzięki nim wyszukiwania mogą przełożyć się na konwersję, prowadząc do rzeczywistych korzyści. Wpływa to równie dobrze na konkurencyjność, ponieważ w przypadku lokalnego SEO jest ona znacznie mniejsza, dzięki czemu możesz liczyć na większą sprzedaż niż wcześniej. Należy jednak pamiętać, że lokalne pozycjonowanie wymaga również dużej wiedzy, doświadczenia i odpowiednich umiejętności. Zamiast samodzielnych działań, które narażają Cię na niepotrzebne straty, warto podjąć współpracę z profesjonalną agencją SEO, która pomoże Ci osiągnąć sukces.

Różnice między pozycjonowaniem międzynarodowym a lokalnym

Istnieje wiele czynników, które decydują o tym, czy będziemy pozycjonować się lokalnie, czy międzynarodowo. Jednym z nich są określone słowa kluczowe. Lokalne SEO wykorzystuje regionalne frazy kluczowe. Najczęściej są to nazwy miast, dodawane obok zwykłego słowa kluczowego, np. „Dobry fryzjer damski Poznań”. Natomiast międzynarodowe SEO to po prostu najbardziej ogólne działania związane z pozycjonowaniem każdej strony internetowej. Tutaj stosuje się już tradycyjne słowa kluczowe typu „różowe buty do biegania”. Ten rodzaj działań pasuje do witryn, które nie prowadzą swojej działalności stacjonarnie, tylko online. Wszystko, co nie zawiera nazwy miasta czy regionu, będzie pozycjonowane w sposób ogólny. Najważniejsze jest to, żeby stale analizować zachowania internautów. Należy sprawdzić popularność wybieranych fraz, ponieważ nie ma sensu używać tych, których nikt nie wyszukuje. Sprawi to bowiem, że Twoje działania będą zwyczajnie nieefektywne. Nawet jeśli strona internetowa uzyska najwyższą pozycję w rankingu, nie zwiększy to liczby konwersji, ponieważ użytkownicy nie dotrą do witryny.

Źródło: Crew/unsplash.com

Istnieje wiele profesjonalnych narzędzi do analizy fraz kluczowych. Niektóre z nich są darmowe, inne płatne, ale nie jest to największa przeszkoda. Najważniejsza jest umiejętność korzystania z takich narzędzi. Specjalista SEO nie będzie miał z tym problemu, jednak osoba niedoświadczona, która na co dzień nie zajmuje się pozycjonowaniem, może nie być w stanie poprawnie wykonać tego zadania.

Bez względu na wybrany przez Ciebie rodzaj pozycjonowania, koniecznie wybierz odpowiedniego specjalistę, który zajmie się Twoją stroną. Jeśli jesteś właścicielem firmy i zależy Ci na wysokiej pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania, jednak nie masz doświadczenia w pozycjonowaniu, to nie ryzykuj. Dużo lepiej nawiązać współpracę z kimś, kto będzie wiedział, jak działać skutecznie.

Sprawdź: Kamera, akcja! Optymalizacja wideo w strategiach lokalnego SEO

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, na czym dokładnie polega pozycjonowanie lokalne. Lokalne SEO to forma reklamy, w której grupę docelową stanowi społeczność lokalna. Ze względu na fakt, iż działania te są ograniczone do mniejszego obszaru, prawdopodobnie będą one miały mniejszą konkurencję. Może się nawet okazać, że nikt w okolicy nie świadczył wcześniej takich usług, a Twoja firma jako jedyna oferuje dany produkt na lokalnym rynku! Pozycjonując swoją stronę internetową i pojawiając się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, wychodzisz naprzeciw oczekiwaniom potencjalnych klientów. Pozycjonowanie lokalne zbliża Cię do sukcesu!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jaką rolę w SEO odgrywa Meta Title Tag?

    Jaką rolę w SEO odgrywa Meta Title Tag?

    Chcesz przyciągnąć uwagę użytkownika na karcie wyników wyszukiwania? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak mogą Ci w tym pomóc tagi tytułu.
    Jak radzić sobie z toksycznymi linkami?

    Jak radzić sobie z toksycznymi linkami?

    Profil linkowy jest niezwykle ważny w budowaniu renomowanej strony WWW. Jakie działania są niewłaściwe w obrębie wdrażanych odnośników w zasoby witryny?
    Optymalizacja SEO poprzez panel administracyjny SOTE

    Optymalizacja SEO poprzez panel administracyjny SOTE

    Sklep SOTESHOP umożliwia internautom intuicyjne wyszukiwanie produktów. Wraz z optymalizacją panelu administracyjnego to klucz do sprzedażowego sukcesu.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę