DARMOWY AUDYT SEO

Czy działania SXO powinny być dopasowane do wieku odbiorców?

5 min czytania
Czy działania SXO powinny być dopasowane do wieku odbiorców?
Kategoria SXO

Czym jest SXO? To połączenie praktyk realizowanych w celu pozycjonowania witryn internetowych pod kątem wyników wyszukiwania (SEO) z doświadczeniami użytkownika (UX). Przygotowanie kompleksowej strategii wydaje się niemałym wyzwaniem, zwłaszcza jeśli w grę wchodzi stworzenie dobrze funkcjonującej strony WWW.

Jednym z fundamentalnych zadań pod kątem przygotowania planu działania SXO jest zdefiniowanie grupy docelowej. Warto mieć na uwadze wiek, który determinuje sposób komunikacji z gronem odbiorców. Czy jest to możliwe, aby sprostać wymogom tak różnych adresatów treści? Sprawdźmy to!

Spis treści:

Na co zwrócić uwagę przy opracowywaniu strategii SXO?

Już na wstępie wspomnieliśmy, co to jest SXO (korelacja SEO z User Experience). Celem Search Experience Optimization jest poprawa widoczności strony w wynikach SERP poprzez dopasowanie szeregu czynności w zakresie pozycjonowania połączonych z doświadczeniem internauty, odwiedzającym daną witrynę. Aby powiedzieć, że realizacja działań z zakresu SXO zakończyła się sukcesem, należy skoncentrować się na:

  • po pierwsze: tworzeniu contentu, który będzie dopasowany do potrzeb i preferencji grupy docelowej. Sprawdź, czy zamieszczana przez Ciebie treść pozwala rozwiązać problemy, z którymi zmagają się odbiorcy. Przykładowo, posiadasz w swoim asortymencie narzędzia ogrodowe i wiesz, że internauci nierzadko kierują zapytanie w polu wyszukiwarki – “jak prawidłowo podciąć róże na wiosnę”. Dołóż więc wszelkich starań, aby wyjaśnić problematyczną kwestię;
  • po drugie: bez względu na wiek Twoich przyszłych klientów, im prostsza nawigacja i obsługa strony, tym lepiej. Zdiagnozuj witrynę pod kątem tempa ładowania wszystkich elementów, w tym również podstron, oraz zweryfikuj, które mogą mieć udział w zaniechaniu dalszej eksploatacji strony przez użytkownika. W ten oto sposób sprawdzisz, co wymaga modyfikacji bądź kompleksowej naprawy;
  • po trzecie: responsywność! Żyjemy w erze smartfonów, dlatego koncentrując się wyłącznie na parametrach ekranów laptopów, możesz więcej stracić, niż zyskać. Zadbaj o to, aby Twoja strona wyświetlała się poprawnie na każdym urządzeniu mobilnym.

Już wiesz, jak możesz pozytywnie wpłynąć na wzrost konwersji, a tym samym wyników sprzedażowych. Pozostaje jednak pytanie – czy wiek Twojej grupy docelowej ma duże znaczenie?

Sprawdź: Co oznacza kod 404 na Twojej stronie internetowej?

Wiek jako jeden z czynników doboru grupy docelowej

Poznanie targetu, tego, kim są Twoi odbiorcy oraz czego mogą potrzebować, to niemal filar, bez którego trudno zbudować dobrze prosperujące przedsiębiorstwo. Wiek stanowi jeden z elementów wchodzących w skład czynników demograficznych, tuż obok płci, wykształcenia czy statusu materialnego klienta. Na jego podstawie projektanci UX, pozycjonerzy, copywriterzy i inni specjaliści w zakresie e-commerce są w stanie lepiej opracować persony, a finalnie stworzyć strategię opartą na interakcji konsumenta ze sprzedawcą.

Ponadto w procesie analizy uwzględniane są determinanty geograficzne (tzn. to, gdzie mieszkają docelowi odbiorcy), behawioralne (precyzujące stopień lojalności reprezentantów targetu wobec marki) oraz psychograficzne (zainteresowania oraz styl życia konsumentów).

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jak sprostać oczekiwaniom?

Opracowanie planu strategii SXO wymaga skrupulatnego zdefiniowania targetu oraz stworzenia persony. Gdzie znaleźć niezbędne dane? Google Analytics to prawdziwa skarbnica wiedzy na temat zachowań konsumenckich. Jeżeli zarządzasz profilem biznesowym w mediach społecznościowych, koniecznie sięgnij po zebrane w nich informacje. Na samym początku spróbuj odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących tego:

  • Czym charakteryzują się Twoi adresaci?
  • Jaka płeć przeważa wśród zainteresowanych ofertą?
  • Czy są to studenci, czy osoby pracujące na etat?
  • Jakie mają oczekiwania oraz potrzeby?
  • Jak odnajdują się w przestrzeni wirtualnej?

To podstawy, bez których trudno ruszyć dalej, zwłaszcza wśród odmiennych umiejętności czy predyspozycji użytkowników w różnym wieku. Z reguły pokolenie Baby Boomers nastawione jest bardziej na proste rozwiązania, co może zagwarantować czytelny i intuicyjny projekt strony WWW.

W przypadku pokolenia X czy Y doskonale sprawdzi się wachlarz dostępnych opcji. Aby jednak trafić w gusta odbiorców, warto na samym początku sprawdzić, jakie rozwiązania cieszą się wśród nich największym zadowoleniem. W tym celu warto skorzystać z potencjału systematycznie przeprowadzonych testów A/B. Nie bagatelizuj jednak istoty wartościowych treści, w końcu za sprawą contentu możesz zbudować wrażenie profesjonalnego lidera w swojej branży.

Szybko i zwięźle – to jest coś, co przedstawiciele pokolenia Z cenią sobie najbardziej. Wynika to z ich nawyków oraz potrzeby znajdowania odpowiedzi w trybie natychmiastowym. Za priorytet stawiają sobie sprawnie działającą stronę internetową oraz łatwą nawigację po e-sklepie. Mają umiejętność selekcji informacji, dlatego też często nie zwracają uwagi na reklamy.

Sprawdź: Co to jest Behavior Flow Report i do czego służy jego weryfikacja?

Grunt to być dobrze przygotowanym

Jeżeli prowadzisz działalność biznesową w sieci, z pewnością już wiesz, do kogo adresujesz swoje przekazy. Wewnątrz grupy mogą pojawiać się pewne różnice, jednak nie tak daleko idące, jak w przypadku dwóch różnych generacji.

Przed wdrożeniem odpowiednich praktyk, po pierwsze, dokładnie sprecyzuj swój target, po drugie, zastanów się, z jakimi problemami zmagają się klienci i czego mogą oczekiwać od Ciebie, po trzecie, zapewnij im kompleksowy zestaw porad oraz wskazówek. Pamiętaj, że pomimo różnic pokoleniowych cel jest ten sam – zaspokojenie potrzeb konsumentów, zachęcenie do skorzystania z oferowanej usługi bądź nabycia produktu i finalnie, generowanie zysków sprzedażowych.

Nie czekaj ani minuty dłużej, przeprowadź audyt, zbadaj każdy obszar zarządzanej strony WWW i spraw, by konsumenci chętnie powracali na Twoją platformę sprzedażową!

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Badanie metodą wędrówki poznawczej – na czym polega?
Badanie metodą wędrówki poznawczej – na czym polega?
Badanie metodą wędrówki poznawczej zyskuje coraz większą popularność. Warto więc wiedzieć, na czym polega i jak wykorzystać je w swojej strategii.
Czym są badania UX?
Czym są badania UX?
Mimo że postęp technologiczny przebiega dynamicznie, wciąż największą wartością okazują się preferencje klienta. Nie wiesz, jak sprostać różnym wymaganiom? Czytaj dalej.
Dlaczego warto zainwestować w UX?
Dlaczego warto zainwestować w UX?
Sprawdź, dlaczego warto inwestować w optymalizację witryny pod kątem doświadczeń użytkownika. Przedstawiamy największe korzyści strategii UX!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie