Czym jest SXO? To połączenie praktyk realizowanych w celu pozycjonowania witryn internetowych pod kątem wyników wyszukiwania (SEO) z doświadczeniami użytkownika (UX). Przygotowanie kompleksowej strategii wydaje się niemałym wyzwaniem, zwłaszcza jeśli w grę wchodzi stworzenie dobrze funkcjonującej strony WWW.
Jednym z fundamentalnych zadań pod kątem przygotowania planu działania SXO jest zdefiniowanie grupy docelowej. Warto mieć na uwadze wiek, który determinuje sposób komunikacji z gronem odbiorców. Czy jest to możliwe, aby sprostać wymogom tak różnych adresatów treści? Sprawdźmy to!
Już na wstępie wspomnieliśmy, co to jest SXO (korelacja SEO z User Experience). Celem Search Experience Optimization jest poprawa widoczności strony w wynikach SERP poprzez dopasowanie szeregu czynności w zakresie pozycjonowania połączonych z doświadczeniem internauty, odwiedzającym daną witrynę. Aby powiedzieć, że realizacja działań z zakresu SXO zakończyła się sukcesem, należy skoncentrować się na:
Już wiesz, jak możesz pozytywnie wpłynąć na wzrost konwersji, a tym samym wyników sprzedażowych. Pozostaje jednak pytanie – czy wiek Twojej grupy docelowej ma duże znaczenie?
Poznanie targetu, tego, kim są Twoi odbiorcy oraz czego mogą potrzebować, to niemal filar, bez którego trudno zbudować dobrze prosperujące przedsiębiorstwo. Wiek stanowi jeden z elementów wchodzących w skład czynników demograficznych, tuż obok płci, wykształcenia czy statusu materialnego klienta. Na jego podstawie projektanci UX, pozycjonerzy, copywriterzy i inni specjaliści w zakresie e-commerce są w stanie lepiej opracować persony, a finalnie stworzyć strategię opartą na interakcji konsumenta ze sprzedawcą.
Ponadto w procesie analizy uwzględniane są determinanty geograficzne (tzn. to, gdzie mieszkają docelowi odbiorcy), behawioralne (precyzujące stopień lojalności reprezentantów targetu wobec marki) oraz psychograficzne (zainteresowania oraz styl życia konsumentów).
Opracowanie planu strategii SXO wymaga skrupulatnego zdefiniowania targetu oraz stworzenia persony. Gdzie znaleźć niezbędne dane? Google Analytics to prawdziwa skarbnica wiedzy na temat zachowań konsumenckich. Jeżeli zarządzasz profilem biznesowym w mediach społecznościowych, koniecznie sięgnij po zebrane w nich informacje. Na samym początku spróbuj odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących tego:
To podstawy, bez których trudno ruszyć dalej, zwłaszcza wśród odmiennych umiejętności czy predyspozycji użytkowników w różnym wieku. Z reguły pokolenie Baby Boomers nastawione jest bardziej na proste rozwiązania, co może zagwarantować czytelny i intuicyjny projekt strony WWW.
W przypadku pokolenia X czy Y doskonale sprawdzi się wachlarz dostępnych opcji. Aby jednak trafić w gusta odbiorców, warto na samym początku sprawdzić, jakie rozwiązania cieszą się wśród nich największym zadowoleniem. W tym celu warto skorzystać z potencjału systematycznie przeprowadzonych testów A/B. Nie bagatelizuj jednak istoty wartościowych treści, w końcu za sprawą contentu możesz zbudować wrażenie profesjonalnego lidera w swojej branży.
Szybko i zwięźle – to jest coś, co przedstawiciele pokolenia Z cenią sobie najbardziej. Wynika to z ich nawyków oraz potrzeby znajdowania odpowiedzi w trybie natychmiastowym. Za priorytet stawiają sobie sprawnie działającą stronę internetową oraz łatwą nawigację po e-sklepie. Mają umiejętność selekcji informacji, dlatego też często nie zwracają uwagi na reklamy.
Jeżeli prowadzisz działalność biznesową w sieci, z pewnością już wiesz, do kogo adresujesz swoje przekazy. Wewnątrz grupy mogą pojawiać się pewne różnice, jednak nie tak daleko idące, jak w przypadku dwóch różnych generacji.
Przed wdrożeniem odpowiednich praktyk, po pierwsze, dokładnie sprecyzuj swój target, po drugie, zastanów się, z jakimi problemami zmagają się klienci i czego mogą oczekiwać od Ciebie, po trzecie, zapewnij im kompleksowy zestaw porad oraz wskazówek. Pamiętaj, że pomimo różnic pokoleniowych cel jest ten sam – zaspokojenie potrzeb konsumentów, zachęcenie do skorzystania z oferowanej usługi bądź nabycia produktu i finalnie, generowanie zysków sprzedażowych.
Nie czekaj ani minuty dłużej, przeprowadź audyt, zbadaj każdy obszar zarządzanej strony WWW i spraw, by konsumenci chętnie powracali na Twoją platformę sprzedażową!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.