DARMOWY AUDYT SEO

Czy Google Ads się opłaca? Sprawdź, jak działa!

7 min czytania
Czy Google Ads się opłaca? Sprawdź, jak działa!
Kategoria Marketing

Ekosystem reklamowy Google Ads pozwala promować produkty, usługi, a nawet nadchodzące wydarzenia w wyszukiwarce, a także w sieci reklamowej Google. Dzięki temu zasięg komunikatu może być naprawdę szeroki. Reklamodawca samodzielnie określa budżet, który będzie przeznaczony na realizację założonych celów kampanii, jednak to m.in. od proponowanej stawki zależy efektywność reklamy. Czy w takim razie jest to opłacalne rozwiązanie?

Sprawdź, czy warto inwestować w Google Ads, jak działa ten system oraz jakie są jego największe wady i zalety. Podpowiemy też, jak usunąć konto, gdy efekty nie będą spełniały Twoich oczekiwań.

Spis treści:

Czym jest system reklamowy Google?

Osoba, która nigdy nie miała styczności z systemem reklamowym może mieć wiele wątpliwości i pytań na temat kampanii Google Ads: Czy się opłaca? Czy mam szansę wygrać z innymi firmami? Czy taka forma reklamy jest droga? Nie ma w tym nic dziwnego. Działania marketingowe powinny być dobrze przemyślanie, dlatego dociekliwość w tym przypadku jest wręcz wskazana.

W pierwszej kolejności trzeba jednak zrozumieć, czym jest system reklamowy Google i na czym tak naprawdę polega jego działanie – zwłaszcza że wokół tego tematu krąży wiele mitów. Błędem jest przede wszystkim twierdzenie, że kampanie reklamowe są mniej korzystne niż SEO, ponieważ są płatne. W tym artykule nie będziemy porównywać obu kanałów, ale należy wyraźnie podkreślić, że pozycjonowanie również nie jest darmowe – za optymalizację strony i link building też trzeba zapłacić.

A czym jest system reklamowy Google? Jest to system, który pozwala na tworzenie i wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania Google, a także na stronach partnerskich firmy. Reklamy mogą przybierać postać sponsorowanych linków, grafik czy nawet wideo.

Sprawdź: Reklama na Youtube

Czy Google Ads jest darmowe? Odpowiedź na to pytanie zależy od tego, pod jakim kątem rozpatrujemy tę kwestię. Samo utworzenie konta i korzystanie z platformy jest darmowe. Dzięki temu możesz sprawdzić narzędzie i dostępne w nim funkcje, zanim jeszcze podejmiesz decyzję o inwestycji. Jako reklamodawca płacisz natomiast za działania promocyjne, które mają zrealizować określony cel kampanii. Dlatego odpowiedź na pytanie „czy Google Ads jest darmowe?” brzmi: i tak, i nie.

Najpopularniejszą metodą rozliczeniową jest CPC (Cost Per Click), czyli płatność za kliknięcie. Reklamodawca ustala dzienny lub miesięczny budżet, jaki chce przeznaczyć na działanie kampanii, a także maksymalną stawkę za kliknięcie. Przykładowo, jeśli budżet jest równy 5000 zł, a koszt CPC wynosi 1,19 zł, to można uzyskać ok. 4200 kliknięć. Czy takie koszty uzyskania interakcji to dużo w przypadku Google Ads, czy się opłaca inwestować? Wszystko zależy od branży i od tego, jaki zysk przyniesie pozyskanie jednego klienta.

Istotne jest jednak to, że podawana przy konfiguracji stawka to maksymalna kwota, jaką jesteśmy w stanie zapłacić za kliknięcie. Natomiast rzeczywiste CPC ustalane jest przez system na podstawie aukcji, ponieważ o jedno miejsce walczy wiele firm. Na koszt kliknięcia wpływają takie aspekty jak:

  • konkurencja,
  • branża,
  • popularność słów kluczowych,
  • wynik jakości reklamy.

Firma Google podkreśla, że proponując mniejszą stawkę niż inne firmy, nadal mamy szansę na dobrą pozycję, pod warunkiem że jakość reklamy i strony docelowej będą wysokie.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Zalety i wady kampanii Google Ads

System reklamowy Google jest sprawdzoną i skuteczną metodą promowania oferty i pozyskiwania klientów. Miliony firm na całym świecie korzystają z tego systemu i w ten sposób realizują swoje cele biznesowe oraz marketingowe. Jednak to nie oznacza, że strategia ta pozbawiona jest wad i u każdego sprawdzi się tak samo skutecznie. Przyjrzyjmy się zatem mocnym i słabym stronom kampanii Google Ads – czy się opłaca w nie inwestować? O tym zdecydujesz sam.

Zalety i wady kampanii Google Ads

Największe zalety systemu reklamowego Google:

  • Precyzyjne targetowanie – system reklamowy Google pozwala dokładnie określić, komu wyświetlać ma się reklama. Możesz wybrać m.in. lokalizację, wiek, płeć, status społeczny, zawód, zainteresowania, a przy remarketingu także rodzaj akcji wykonanej na stronie.
  • Szeroki zasięg – reklamy wyświetlają się w sieci wyszukiwania, a także w sieci reklamowej, czyli na ponad 2 milionach serwisów partnerskich.
  • Szybkie efekty – odpowiednio skonfigurowana kampania może przynieść natychmiastowe rezultaty.
  • Łatwe mierzenie skuteczności – dzięki połączeniu konta Google Ads z Google Analytics możesz śledzić statystyki i mierzyć istotne dla danego celu wskaźniki.
  • Możliwość modyfikacji reklamy – jeśli kreacja reklamy się nie sprawdzi, bardzo szybko możesz ją zmienić, i to bez ponoszenia dużych strat. Oprócz tego system pozwala w każdej chwili zrezygnować z prowadzenia kampanii, a nawet wstrzymać ją w trakcie jej trwania (w dalszej części artykułu dowiesz się, jak usunąć konto Google Ads).

Największe wady systemu reklamowego Google:

  • Brak długofalowych efektów – reklamy w systemie reklamowym Google (w odróżnieniu od np. pozycjonowania) nie dają długofalowych efektów. Nawet jeśli firma przez kilkanaście miesięcy inwestuje setki tysięcy złotych, po zakończeniu kampanii strona nie będzie widoczna.
  • Ślepota banerowa – to zjawisko, które dotyczy internautów. Polega ono na tym, że użytkownicy przestają zwracać uwagę na wyświetlające się reklamy i po prostu je ignorują. Wynika to z ogromnej liczby treści reklamowych, jakimi zasypywany jest internauta każdego dnia.
  • Zmienne koszty – mimo że sam możesz ustalić budżet i maksymalną stawkę za kliknięcie, musisz brać pod uwagę kwoty, jakie proponuje konkurencja. W przeciwnym wypadku obniżą się Twoje szanse na wygranie aukcji.
Sprawdź: User-agent – co to i jakie ma zastosowanie?

System reklamowy Google – kiedy warto inwestować w reklamę?

Wiesz już, czym jest Google Ads, jak działa system rozliczeniowy oraz jakie są największe wady i zalety kampanii. Na podstawie znajomości swojej branży sam możesz zdecydować, czy taka strategia będzie opłacalna w przypadku Twojego biznesu. Warto wspomnieć, że brak efektów najczęściej spowodowany jest nieprawidłową konfiguracją kampanii, a w większości przypadków taka forma marketingu jest opłacalna.

Warto się nią zainteresować, szczególnie gdy:

  1. Potrzebujesz szybkich efektów.
  2. Zaczynasz działalność i chcesz w łatwy sposób pozyskać pierwszych klientów.
  3. Chcesz zrealizować cele krótkookresowe.
  4. Prowadzisz sklep internetowy i oferujesz promocje sezonowe lub przygotowujesz akcje świąteczne.
  5. Niedawno stworzyłeś stronę internetową.
  6. Chcesz pozyskać ruch w obrębie landing page

System reklamowy Google – jak zrezygnować?

Ogromną przewagą kampanii nad innymi formami marketingu jest to, że nie inwestujesz na długie lata czy miesiące. Jeśli strategia się nie sprawdzi, możesz w każdej chwili zrezygnować bez ponoszenia większych strat.

Wcześniej wyjaśniliśmy, czy Google Ads jest darmowe – jeśli chodzi o założenie i konfigurację konta, odpowiedź brzmi: tak. A co z rezygnacją z prowadzenia kampanii? To również możesz zrobić w bardzo łatwy sposób i bez ponoszenia kosztów. Masz dwie możliwości:

  1. Wstrzymać kampanię – sprawdza się, gdy na swoim koncie nie masz niewykorzystanych środków.
  2. Zlikwidować konto – sprawdza się, gdy na koncie masz środki, które nie zostały wykorzystane.

W takim razie jak usunąć konto Google Ads? Konieczny jest dostęp do panelu administracyjnego, a także poprawna konfiguracja ustawień płatności. Gdy te warunki będą spełnione, należy kliknąć ikonę klucza (narzędzia) w prawym górnym rogu, a następnie w sekcji Konfiguracja wybrać kolejno Ustawienia, Stan konta, Zlikwiduj moje konto. W przypadku likwidacji możesz otrzymać zwrot środków, które nie zostały wykorzystane. Wyjątkiem są środki z ofert promocyjnych.

Pamiętaj, że likwidacja konta Google Ads to nie to samo, co usuwanie ogólnego konta Google. W pierwszym przypadku zatrzymasz wyświetlanie reklam, w drugim – na zawsze utracisz dostęp do wszystkich kont powiązanych z Google (np. YouTube, Gmail).

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 6

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Marketing relacji – czyli jak zbudować zaufanie wśród klientów?
Marketing relacji – czyli jak zbudować zaufanie wśród klientów?
Nigdy wcześniej nie słyszałeś o marketingu relacji? A może obił Ci się o uszy ten termin, ale nie wiesz, jak się do niego zabrać? Przeczytaj!
Czy reklamy na TikToku są skuteczne?
Czy reklamy na TikToku są skuteczne?
TikTok to aplikacja, której znaczenie marketingowe wzrasta każdego dnia. Przyjrzyjmy się zatem formom reklamy, które warto tam wykorzystać!
PR a marketing – różnice
PR a marketing – różnice
Rozwój relacji z klientami to zadanie nie tylko w zakresie PR. W obrębie całego marketingu podejmowane są aktywności zaspokajające potrzeby konsumenckie.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie