Burst/pexels.com
Z pewnością nie raz zastanawiałeś się, jak to jest, że wyszukiwarki są w stanie znaleźć odpowiedź na zadane pytanie. Pokazują Ci odpowiedzi idealne na Twoje zapytania. Może zdarza się również tak, że prowadzisz swoją stronę internetową i tworzysz do niej bloga, jednak z marną skutecznością, ponieważ nie generujesz żadnych konwersji w witrynie. Najbardziej prawdopodobnym winowajcą okazuje się tutaj intencja wyszukiwania użytkownika, która jest bagatelizowana często przez osoby tworzące wpisy na blogu.
W tym artykule pokażemy Ci, czym jest intencja wyszukiwania, jak z niej korzystać i tworzyć angażujące treści, które generują ruch na stronie internetowej.
Intencja wyszukiwania odnosi się do znaczenia zapytania konkretnego użytkownika. Chodzi o odpowiedź na pytanie: czego tak naprawdę oczekuje odbiorca, wyszukując podaną frazę? Jest to konkretny cel użytkownika i może należeć do szeregu kategorii, w tym informacyjnych, nawigacyjnych, handlowych lub transakcyjnych.
Intencję można często przeczytać z rodzajów słów użytych w zapytaniach użytkowników, na przykład, jeśli fraza zawiera słowo „jak”, prawdopodobnie szukają oni informacji. Dopasowując swoje treści do intencji użytkowników, możesz poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania i zapewnić odpowiednie rozwiązanie dla zapytań użytkowników.
Musisz wiedzieć, że istnieją cztery główne typy intencji wyszukiwania:
Zapytania informacyjne odnoszą się do określonych zapytań. Są wpisywane wtedy, kiedy użytkownik ma konkretny problem i szuka odpowiedzi. Często formułowane jako zapytania, na przykład „jak generować konwersję?”, czy „jak tworzyć dobre treści SEO?”, jednak nie muszą to być tylko bezpośrednie zapytania, mogą być również twierdzenia, na przykład „przewodnik SEO dla początkujących”.
Zapytania nawigacyjne odnoszą się do ludzi, którzy już wiedzą, czego szukają. Może być tak, że łatwiej jest wyszukać konkretną stronę niż wpisać adres URL. Przykładem takiego wyszukiwania może być „Grupa ICEA blog”.
Z zapytaniami transakcyjnymi mamy do czynienia wtedy, gdy użytkownik zbliża się do finalizacji zakupu. Można tutaj wyróżnić wszystko, co jest związane z ceną, zakupem lub miejscem zakupu, na przykład „pomoc SEO Poznań”.
Zapytania handlowe są po to, aby pomóc użytkownikowi podjąć najlepszą decyzję, która rozwiąże jego problem. Można wyróżnić tutaj porównania produktów lub usług, aby zapewnić użytkownikom bardziej szczegółowe informacje, które ostatecznie pozwolą im wybrać najlepsze dla nich rozwiązanie, na przykład „Najlepsze agencje SEO w Poznaniu”, czy „PPC a SEO”.
Musisz wiedzieć, że wspomniane słowa kluczowe w treści już nie wystarczają. Algorytmy są teraz w stanie określić intencje znacznie lepiej niż kiedyś. Dostosowanie strony internetowej jest niezbędne, aby uzyskać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. W ten sposób zwiększysz liczbę wyświetleń, co z kolei pomoże zwiększyć ruch w Twojej witrynie.
Źródło: Startup Stock Photos/pexels.com
Pamiętaj, że precyzyjnie komunikując intencje swojej strony użytkownikom za pomocą tytułu strony i opisu, możesz również zwiększyć współczynnik klikalności w witrynie. Dzieje się tak, ponieważ jeśli Twoja strona pasuje do ich intencji wyszukiwania, to wyszukiwarka jest pewna, że dostarczysz odpowiedzi na problemy odbiorców. Jeśli odwiedzą Twoją stronę WWW i okażesz się przydatnym źródłem informacji, użytkownicy będą bardziej skłonni skorzystać z Twojej witryny w przyszłości w przypadku produktów lub usług, ponieważ będą Ci ufać.
Dlatego pamiętaj, że znajomość zamiaru, z jakim użytkownik wpisuje daną frazę w wyszukiwarkę jest niezbędna dla SEO, ponieważ jeśli będziesz tworzył swoje treści zgodnie z ich intencją, to będziesz sprawiał wrażenie eksperta, dzięki czemu zwiększysz ruch na swojej stronie internetowej. Wzrośnie również zaufanie dla witryny w wynikach wyszukiwania, co będzie generowało zwiększoną konwersję. Zobacz, że naprawdę warto!
Twoim pierwszym krokiem powinna być analiza wyników wyszukiwania. Musisz wiedzieć, co wyszukują Twoi odbiorcy i do kogo chcesz trafiać. Aby określić cel użytkownika, spójrz na wyszukiwane frazy. Samo zapytanie często zawiera pewne wskazówki. Spójrz na używany przez nich język, czy próbują coś kupić, czy zadają konkretne pytania?
Należy również pamiętać o tym, że intencje mogą być mieszane, na przykład zapytanie „Co warto wiedzieć przed zatrudnieniem agencji SEO”. Jest to wyszukiwanie informacyjno-transakcyjne, ponieważ jest tutaj chęć skorzystania z usług.
Po dokładnej analizie przychodzi czas na tworzenie treści zgodnych z intencją wyszukiwania użytkowników. Wszystkie czynniki są ważne, tzn. blog, strona docelowa, styl treści, wideo, grafiki, formatowanie tekstu itp. Kiedy już ustalisz te czynniki, to powinieneś mieć dobrą strategię, która umożliwi dostosowanie strony do intencji wyszukiwania użytkownika.
Staraj się tworzyć to, czego aktualnie potrzebują ludzie w Internecie. Pamiętaj, że intencja wyszukiwania nie jest stała. Może szybko ulec zmianie, więc jeśli zauważysz szybkie spadki słów kluczowych, pierwszym Twoim zadaniem powinno być sprawdzenie intencji wyszukiwania docelowych zapytań i powtórzenie powyższych kroków, jeżeli zaistnieje taka potrzeba.
Musisz zapamiętać, że zrozumienie i analiza intencji wyszukiwania odbiorców wpłynie na tworzenie dobrych treści i odpowiedzi na konkretne pytania, których szukają Twoi odbiorcy. Z pewnością zwiększy to szanse na widoczność Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO razem z nami! Czekamy na Ciebie!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.