Czy intencja wyszukiwania użytkowników jest ważna?

Czy intencja wyszukiwania użytkowników jest ważna?

Burst/pexels.com

Z pewnością nie raz zastanawiałeś się, jak to jest, że wyszukiwarki są w stanie znaleźć odpowiedź na zadane pytanie. Pokazują Ci odpowiedzi idealne na Twoje zapytania. Może zdarza się również tak, że prowadzisz swoją stronę internetową i tworzysz do niej bloga, jednak z marną skutecznością, ponieważ nie generujesz żadnych konwersji w witrynie. Najbardziej prawdopodobnym winowajcą okazuje się tutaj intencja wyszukiwania użytkownika, która jest bagatelizowana często przez osoby tworzące wpisy na blogu.

W tym artykule pokażemy Ci, czym jest intencja wyszukiwania, jak z niej korzystać i tworzyć angażujące treści, które generują ruch na stronie internetowej.

Czym jest intencja w wynikach wyszukiwania?

Intencja wyszukiwania odnosi się do znaczenia zapytania konkretnego użytkownika. Chodzi o odpowiedź na pytanie: czego tak naprawdę oczekuje odbiorca, wyszukując podaną frazę? Jest to konkretny cel użytkownika i może należeć do szeregu kategorii, w tym informacyjnych, nawigacyjnych, handlowych lub transakcyjnych.

Intencję można często przeczytać z rodzajów słów użytych w zapytaniach użytkowników, na przykład, jeśli fraza zawiera słowo „jak”, prawdopodobnie szukają oni informacji. Dopasowując swoje treści do intencji użytkowników, możesz poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania i zapewnić odpowiednie rozwiązanie dla zapytań użytkowników.

Rodzaje intencji wyszukiwania

Musisz wiedzieć, że istnieją cztery główne typy intencji wyszukiwania:

  • informacyjne,
  • nawigacyjne,
  • transakcyjne,
  • handlowe.

Zapytania informacyjne odnoszą się do określonych zapytań. Są wpisywane wtedy, kiedy użytkownik ma konkretny problem i szuka odpowiedzi. Często formułowane jako zapytania, na przykład „jak generować konwersję?”, czy „jak tworzyć dobre treści SEO?”, jednak nie muszą to być tylko bezpośrednie zapytania, mogą być również twierdzenia, na przykład „przewodnik SEO dla początkujących”.

Zapytania nawigacyjne odnoszą się do ludzi, którzy już wiedzą, czego szukają. Może być tak, że łatwiej jest wyszukać konkretną stronę niż wpisać adres URL. Przykładem takiego wyszukiwania może być „Grupa ICEA blog”.

Z zapytaniami transakcyjnymi mamy do czynienia wtedy, gdy użytkownik zbliża się do finalizacji zakupu. Można tutaj wyróżnić wszystko, co jest związane z ceną, zakupem lub miejscem zakupu, na przykład „pomoc SEO Poznań”.

Zapytania handlowe są po to, aby pomóc użytkownikowi podjąć najlepszą decyzję, która rozwiąże jego problem. Można wyróżnić tutaj porównania produktów lub usług, aby zapewnić użytkownikom bardziej szczegółowe informacje, które ostatecznie pozwolą im wybrać najlepsze dla nich rozwiązanie, na przykład „Najlepsze agencje SEO w Poznaniu”, czy „PPC a SEO”.

Czy intencja wyszukiwania ma wpływ na SEO?

Musisz wiedzieć, że wspomniane słowa kluczowe w treści już nie wystarczają. Algorytmy są teraz w stanie określić intencje znacznie lepiej niż kiedyś. Dostosowanie strony internetowej jest niezbędne, aby uzyskać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. W ten sposób zwiększysz liczbę wyświetleń, co z kolei pomoże zwiększyć ruch w Twojej witrynie.

Źródło: Startup Stock Photos/pexels.com

Pamiętaj, że precyzyjnie komunikując intencje swojej strony użytkownikom za pomocą tytułu strony i opisu, możesz również zwiększyć współczynnik klikalności w witrynie. Dzieje się tak, ponieważ jeśli Twoja strona pasuje do ich intencji wyszukiwania, to wyszukiwarka jest pewna, że dostarczysz odpowiedzi na problemy odbiorców. Jeśli odwiedzą Twoją stronę WWW i okażesz się przydatnym źródłem informacji, użytkownicy będą bardziej skłonni skorzystać z Twojej witryny w przyszłości w przypadku produktów lub usług, ponieważ będą Ci ufać.

Dlatego pamiętaj, że znajomość zamiaru, z jakim użytkownik wpisuje daną frazę w wyszukiwarkę jest niezbędna dla SEO, ponieważ jeśli będziesz tworzył swoje treści zgodnie z ich intencją, to będziesz sprawiał wrażenie eksperta, dzięki czemu zwiększysz ruch na swojej stronie internetowej. Wzrośnie również zaufanie dla witryny w wynikach wyszukiwania, co będzie generowało zwiększoną konwersję. Zobacz, że naprawdę warto!

Jak zoptymalizować stronę internetową pod kątem intencji użytkownika?

Twoim pierwszym krokiem powinna być analiza wyników wyszukiwania. Musisz wiedzieć, co wyszukują Twoi odbiorcy i do kogo chcesz trafiać. Aby określić cel użytkownika, spójrz na wyszukiwane frazy. Samo zapytanie często zawiera pewne wskazówki. Spójrz na używany przez nich język, czy próbują coś kupić, czy zadają konkretne pytania?

Należy również pamiętać o tym, że intencje mogą być mieszane, na przykład zapytanie „Co warto wiedzieć przed zatrudnieniem agencji SEO”. Jest to wyszukiwanie informacyjno-transakcyjne, ponieważ jest tutaj chęć skorzystania z usług.

Po dokładnej analizie przychodzi czas na tworzenie treści zgodnych z intencją wyszukiwania użytkowników. Wszystkie czynniki są ważne, tzn. blog, strona docelowa, styl treści, wideo, grafiki, formatowanie tekstu itp. Kiedy już ustalisz te czynniki, to powinieneś mieć dobrą strategię, która umożliwi dostosowanie strony do intencji wyszukiwania użytkownika.

Staraj się tworzyć to, czego aktualnie potrzebują ludzie w Internecie. Pamiętaj, że intencja wyszukiwania nie jest stała. Może szybko ulec zmianie, więc jeśli zauważysz szybkie spadki słów kluczowych, pierwszym Twoim zadaniem powinno być sprawdzenie intencji wyszukiwania docelowych zapytań i powtórzenie powyższych kroków, jeżeli zaistnieje taka potrzeba.

Podsumowanie

Musisz zapamiętać, że zrozumienie i analiza intencji wyszukiwania odbiorców wpłynie na tworzenie dobrych treści i odpowiedzi na konkretne pytania, których szukają Twoi odbiorcy. Z pewnością zwiększy to szanse na widoczność Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Skontaktuj się z naszą agencją SEO już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Subdomena – co to jest?

    Subdomena – co to jest?

    Na skuteczność strony internetowej wpływa wiele czynników. Warto więc wiedzieć, do czego służy subdomena i dlaczego warto ją wykorzystać!
    Co oznacza filtr Google? Jak go uniknąć?

    Co oznacza filtr Google? Jak go uniknąć?

    Zastanawiasz się, czym jest filtr Google, a czym ban? Nie wiesz, z czego może wynikać taka sytuacja? Z naszego kolejnego artykułu dowiesz się, kiedy Google nakłada takie kary na witryny i z czym one się wiążą.
    Czym jest linkowanie wewnętrzne? Jak wpływa ono na pozycjonowanie danej strony internetowej?

    Czym jest linkowanie wewnętrzne? Jak wpływa ono na pozycjonowanie danej strony internetowej?

    Co to jest link, anchor i atrybut odnośnika? Jak zrobić linkowanie wewnętrzne, by cieszyć się najlepszymi efektami, a czego należy unikać?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę