DARMOWY AUDYT SEO

Czy jesteś gotowy na LaMDA?

Czy jesteś gotowy na LaMDA?

Karolina Grabowska/pexels.com

Wyszukiwanie głosowe to na stałe już zakorzeniony element świata Internetu. Twórcy stron powinni położyć szczególny nacisk na optymalizację treści pod kątem tego sposobu poszukiwania informacji.

Aplikacje takie jak Siri i Asystent Google to obecnie bardzo popularne narzędzia służące wyszukiwaniu informacji w internecie. Najnowszy wytwór Google, Language Model for Dialogue Applications (LaMDA) stanie się bardzo obiecującym zaawansowanym instrumentem mowy, gdy platforma już oficjalnie go uruchomi.

LaMDA - co to jest?

LaMDA to bardzo nowoczesny i szczegółowy projekt Google służący do wyszukiwania głosowego, tekstowego i konwersacji z chatbotami. Z informacje publikowanych na blogu Google wynika, że przeciętne chatboty, z którymi spotykamy się na co dzień mają bardzo prostą budowę i łatwo dezorientuje je naturalny przebieg rozmowy wprowadzany przez użytkownika. Często wówczas zaczynają działać bardzo chaotycznie i z pewnością nie satysfakcjonują tym swoich odbiorców.

Google od 2017 roku pracuje nad stworzeniem bardziej naturalnych i dostosowanych do przeciętnego użytkownika treści. W tym celu ma właśnie powstać LaMDA, czyli ulepszony model obecnego chatbota. Zgodnie z doniesieniami Google, LaMDA bezproblemowo poradzi sobie z trudnościami naszego języka i odpowie nam posługując się bardzo naturalną i złożoną wypowiedzią.

Sprawdź: Jak tworzyć artykuły sponsorowane?

Bezproblemowa komunikacja

Większość aplikacji posługujących się czatem w wyszukiwaniu głosowym ma wiele problemów z nawet najprostszymi poleceniami. Nierzadko zdarza się, że użytkownik otrzymuje odpowiedź: “Nie zrozumiałem” lub “Możesz powtórzyć”. LaMDA jest w stanie stworzyć realne otwarte rozmowy, które zdecydowanie przewyższają te, które prowadzimy z obecnymi chatbotami.

Celem firmy w tworzeniu LaMDA jest rozsądny i interesujący dialog między chatbotami a użytkownikami.

Niezaprzeczalną zaletą LaMDA jest zdolność do łatwego przystosowania się do stylu rozmowy osoby korzystającej z tego narzędzia i sprawnego manewrowania między kolejnymi tematami. Wskutek tego użytkownicy mogą rozpocząć rozmowę na temat najlepszej pizzerii w mieście, a zakończyć na sytuacji gospodarczej w państwach Ameryki Południowej. Pokazuje to, jak niesamowite zdolności adaptacyjne ma LaMDA!

Jak LaMDA wpływa na wyszukiwanie?

Bardziej złożony sposób konwersacji z chatbotem może przynieść wiele korzyści w postaci łatwiejszego dostępu do poszukiwanych w internecie treści. Rozmowa z LaMDA skutkować może dokładniejszym określeniem tego, co oczekujesz zobaczyć w wynikach wyszukiwania. Krótki dialog jest w stanie doprowadzić użytkownika do informacji, które są dla niego najistotniejsze, dzięki czemu otrzyma dokładną odpowiedź na swoje pytanie.

Sprawdź: Chcesz założyć własną stronę? Poznaj podstawowe pojęcia dotyczących stron internetowych!

Jakie znaczenie dla SEO ma LaMDA?

Funkcje i korzyści jakie płyną z zastosowania LaMDA są zaskakujące i niezwykle pożądane, natomiast wciąż nie ma oficjalnej planowanej daty wdrożenia serwisu w świat Internetu.

Użytkownicy muszą zatem pracować z obecnymi chatbotami i często natykać się na błędy, takie jak niedokładne wyniki wyszukiwania czy ciągłe prośby Asystenta Google o powtórzenie pytania. Do czasu wprowadzenia LaMDA do powszechnego użytku twórcy internetowi powinni zastosować się do kilku wskazówek, aby przygotować swoje treści do ułatwionego kontaktu między sztuczną inteligencją a użytkownikami.

Priorytet to ludzie, nie wyszukiwarki!

Choć pisanie pod kątem lepszego pozycjonowania w wyszukiwarce jest bardzo ważne, musisz uświadomić sobie, że tworzysz przede wszystkim dla ludzi. Jest to zdecydowanie bardziej cenione nie tylko przez Google, ale też przez Twoich odbiorców, którzy z pewnością jeszcze nie raz wrócą do Twoich treści. Będzie to szczególnie istotne, jeśli już poznamy LaMDA, a użytkownicy za jego pośrednictwem dotrą do stworzonych przez Ciebie baz informacji.

Pamiętaj więc o tym, aby Twoje treści były jasne i przyjazne dla odbiorców. Poznaj ich i twórz w celu zaspokojenia ich oczekiwań, a z pewnością staniesz się cenionym przez wyszukiwarki elementem internetowego świata.

Twoim celem powinien być doskonały kontakt z użytkownikami, budowanie ich zaufania do Twojej marki i generowanie zaangażowania w jej funkcjonowanie, co natychmiast przełoży się na wzrost ruchu na Twoich stronach i wzniesie Cię w rankingu najlepiej pozycjonowanych witryn w branży.

Nie bój się długich treści

Biorąc pod uwagę to, jak Google analizuje zawartość Twojej strony, bez wątpienia zadbać musisz o długą, oryginalną treść, która zawiera odpowiedzi na wszystkie istotne pytania dotyczące danego tematu. Niezależnie od tego jak szybko i czy w ogóle LaMDA stanie się dla nas dostępny, wartościowe i długie treści są wyjątkowo cenione przez wyszukiwarki i zdecydowanie działają na Twoją korzyść w postaci lepszego pozycjonowania strony. Najnowszy projekt Google jak i inne chatboty z pewnością docenią Twoje wysiłki i pozwolą Ci dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Zadbaj o aktualizację stron

Nie zapominaj o swoich ponadczasowych, wciąż aktualnych treściach i co jakiś czas ożyw je świeżą aktualizacją. Świat internetu nieustannie się rozwija, oczekiwania wyszukiwarek i użytkowników ciągle się zmieniają. Ty i Twoje działania również musicie ewoluować, by ciągle być dla nich atrakcyjni.

Miej zatem pewność, że Twoje treści są wciąż aktualne i z czasem nie odejdą w zapomnienie. Jeśli zadbasz o odpowiednie aktualizowanie starszych wpisów pod kątem trafności w wyszukiwaniu, zdobędziesz stabilną pozycję na szczycie wyszukiwarek i staniesz się atrakcyjnym zasobem informacji, do których chatboty z chęcią doprowadzą nowych użytkowników.

Sprawdź: Co to jest przekaz reklamowy i jakie elementy powinien zawierać?

Rozwijaj się z SEO!

SEO jest zawsze w modzie. Niestety, przeciętnemu właścicielowi firmy może być trudno wciąż aktualizować swoją wiedzę na temat nowinek internetowych pozwalających mu na rozwój marki. Jeśli jest to również Twoim problemem, pozwól nam sobie pomóc! Razem stworzymy unikalne treści, które przyciągną wyszukiwarki i użytkowników, a Ty zaczniesz odgrywać kluczową rolę na internetowym rynku! Koniecznie skontaktuj się z nami!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Możliwości funkcjonowania w sieci. SaaS w kontekście badania słów kluczowych. Część 2
    Możliwości funkcjonowania w sieci. SaaS w kontekście badania słów kluczowych. Część 2
    Czym są słowa kluczowe oraz jakie są ich rodzaje? W jaki sposób odkryć intencje użytkowników, aby móc świadomie zaplanować strategię pozycjonowania SEO?
    Uniform Resource Locator – czym jest adres URL i jakie ma znaczenie dla SEO?
    Uniform Resource Locator – czym jest adres URL i jakie ma znaczenie dla SEO?
    Adres URL - czym jest i jakie ma znaczenie? W jaki sposób stworzyć przyjazny użytkownikowy adres? Dowiedz się, na co zwracać uwagę, tworząc podstawy swojej strony.
    Jak wyróżnić stronę w wyszukiwarce Google? Rich snippets
    Jak wyróżnić stronę w wyszukiwarce Google? Rich snippets
    Efektywne pozycjonowanie nie może obejść się bez rich snippets. Dowiedz się, czym ono jest i jak działa.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę