Z pewnością wiesz, że szybkość ładowania witryny jest bardzo ważna w obecnych czasach. Użytkownik jest w stanie czekać maksymalnie 2 sekundy, zanim załaduje mu się strona, w innym przypadku zwyczajnie z niej rezygnuje. Dlatego ważne jest, aby sprawdzić, jak szybko ładuje się Twoja strona WWW.
Lazy loading to strategia oparta na optymalizacji szybkości witryny, która zwiększa wydajność strony internetowej i wydłuża czas jej ładowania. W tym artykule dowiesz się, na czym dokładnie polega lazy loading oraz jak wpływa na SEO witryny.
Lazy loading to powolne ładowanie zawartości strony internetowej. Może ono okazać się pomocne, ponieważ użytkownicy nie zawsze czytają całą treść w witrynie. Jeśli strona ładuje się stopniowo, a nie od razu w całości, to załącza się ona szybciej.
LCP, czyli prędkość ładowania, odpowiada za czas potrzebny do załadowania głównej zawartości strony internetowej. Sposób, w jaki użytkownicy wchodzą w interakcję ze stroną internetową, jest głównym aspektem wpływającym na wartość strony WWW. Jeśli czas ładowania witryny się wydłuży, użytkownik szybko postanowi opuścić stronę. Lazy loading może mieć tutaj duży wpływ. Opóźnienie ładowania nieistotnych elementów lub treści zwiększa szanse na zatrzymanie użytkowników na stronie.
Oprócz zwykłych treści witryna zawiera również zdjęcia oraz filmy. Są one często większych rozmiarów, a ich ładowanie na stronie zajmuje trochę więcej czasu. Na czas ładowania strony wpływ ma nie tylko prędkość internetu użytkownika, ale także szybkość strony internetowej.
Lazy loading może mieć miejsce tylko wtedy, kiedy witryna jest już renderowana. Daje to użytkownikom szybki dostęp do niezbędnych informacji, ponieważ ładowanie witryny nie trwa zbyt długo. Jeśli dolna zawartość strony internetowej zawiera dużo zdjęć lub filmów, to właśnie lazy loading pozwoli Ci zaoszczędzić pamięć i czas ładowania witryny.
Kiedy użytkownik odwiedza witrynę, to u góry strony zauważa rzeczywistą treść, natomiast na dole znajduje zawartość alternatywną. Gdy wykorzystasz lazy loading, zawartość strony nie będzie się ładować, dopóki nie zostanie przewinięta w dół. Tak więc zawartość zastępcza nie zostanie zastąpiona rzeczywistą zawartością, dopóki użytkownik nie zacznie przewijać strony.
Lazy loading to najlepsze rozwiązanie na szybkie ładowanie witryny internetowej. Dzięki skróceniu czasu ładowania strony użytkownicy szybciej uzyskują dostęp do treści. Może to jednak wpłynąć na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
W przypadku powolnego ładowania się witryny, roboty wyszukiwarki mogą nie zindeksować całej strony, co wpłynie negatywnie na jej pozycję w rankingu. Nie oznacza to jednak, że zawartość Twojej witryny zostanie zupełnie pominięta.
Jeśli zastosujesz działanie lazy loading na swojej stronie WWW, to najpierw wyświetlana będzie ważna treść. W związku z tym, nawet bez ładowania całej zawartości strony, użytkownik uzyska dostęp do poszukiwanych informacji.
Pamiętaj, że nie wszystkie witryny muszą ładować się powoli. Jeśli chcesz sprawdzić prędkość ładowania strony, to wystarczy, że uruchomisz ją w teście prędkościomierza. Wyniki testu pozwolą Ci ustalić, czy powinieneś pomyśleć o wdrożeniu lazy loading.
Zainwestowanie w wolniejsze otwieranie się całości strony pozwoli Ci zoptymalizować najważniejsze jej elementy i przyspieszyć działanie witryny. Obejmuje to zmniejszenie przekierowań na stronie WWW, usunięcie blokującego kodu JavaScript, optymalizację filmów i obrazów oraz wiele innych.
Warto także sprawdzić problemy z LCP. Dzięki temu dowiesz się, która ze stron w witrynie ma problemy z ładowaniem. Jeśli niektóre strony ładują się dłużej niż 2 sekundy, nie oznacza to od razu, że powinieneś pomyśleć o zaimplementowaniu lazy loading. Może to być dla Ciebie informacją, które obszary witryny są wolniejsze i o które warto zadbać, aby osiągnąć sukces.
Zanim zdecydujesz się samodzielnie wdrożyć powolne ładowanie strony, skontaktuj się z doświadczoną osobą, która wie, jak poprawnie to zrobić. Chociaż może się to wydawać prostym działaniem, wcale tak nie jest.
W internecie można znaleźć wiele narzędzi lub wtyczek do powolnego ładowania strony. Jest to kosztowna inwestycja, jednak pomoże Ci ona zwiększyć sprzedaż i wzbudzić długoterminowe zaangażowanie marki, dlatego warto zastanowić się nad tym rozwiązaniem.
Utrzymanie i pozyskiwanie klientów jest ważne dla każdej rozwijającej się firmy. Jeśli użytkownik spędzi więcej czasu w Twojej witrynie, będzie miał szansę lepszego poznania Twojej marki. Gdy informacje na stronie są szybko i łatwo dostępne, to potencjalni klienci mają tendencję do pozostawania na niej dłużej, co może prowadzić do konwersji. Szybka strona internetowa oznacza również, że w przyszłości odwiedzający będą wracać do serwisu w poszukiwaniu kolejnych informacji. Ta świadomość marki pomaga uzyskać większą liczbę potencjalnych klientów.
Pamiętaj, aby zachować równowagę pomiędzy umożliwieniem użytkownikom dostępu do treści na stronie a oszczędnością w ładowaniu. Wolne ładowanie pozwala użytkownikom na szybkie pobieranie danych. Jeśli informacje, których użytkownik aktualnie szuka, znajdują się na górze witryny, nie musi on przewijać w dół, aby znaleźć więcej. Pozwala to uniknąć marnowania przepustowości.
Zadbaj również o doświadczenie użytkownika, to on jest najważniejszy w tej całej układance. Jeśli informacje można od razu łatwo znaleźć, to szansa powrotu użytkownika na stronę znacznie wzrasta.
Pamiętaj, że nie wszyscy użytkownicy będą dokładnie przeglądać Twoją witrynę. Nieliczni postanawiają przeczytać całą zawartość, większość osób pozostaje na samej górze. Powolne ładowanie pomaga zapewnić odbiorcom odpowiednią ilość informacji. Podczas stosowania działania lazy loading najpierw ładuje się góra strony. Gdy użytkownik zaczyna przewijać w dół, ładowane są kolejne dane. Oszczędza się przy tym maksymalnie zasoby witryny.
Jeśli spróbujesz załadować całą witrynę od razu, to proces ładowania może potrwać zbyt długo. Lazy loading sprawia, że użytkownicy mogą szybciej połączyć się z treścią na stronie. Po kliknięciu adresu URL, górna część strony jest od razu załadowana, dzięki czemu użytkownicy mogą natychmiast przejść do przeglądania jej zawartości. Dopiero gdy zaczną przewijać w dół, zobaczą dalsze informacje. Dzięki temu mogą rozpocząć swoje czytanie tak szybko, jak to możliwe i wchodzić w interakcje z potrzebną im treścią. Oszczędza to przepustowość strony internetowej, jeśli użytkownik nie będzie zainteresowany dalszym czytaniem treści.
Wdrożenie lazy loading do swojej strategii SEO pomoże Ci zoptymalizować wrażenia użytkownika, dzięki szybszemu dostarczaniu informacji z Twojej witryny. Wolne ładowanie poprawia czas i generuje przychody oraz pomaga lepiej zaangażować odbiorcę, który chętniej pozostaje w witrynie, a nawet do niej wraca.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.