DARMOWY AUDYT SEO

Czy mobilne zakupy zwiększają ruch w sklepie stacjonarnym?

5 min czytania
Czy mobilne zakupy zwiększają ruch w sklepie stacjonarnym?
Kategoria Marketing

Kupujący na całym świecie korzystają ze swoich smartfonów, w celu pozyskiwania informacji związanych z zakupami. Niektórzy myśleli, że przez wygodę zakupów online, tradycyjne sklepy zostałyby porzucone. Jak się jednak okazało jest całkowicie odwrotnie!

Przegląd danych Google’a ujawnił, że częstotliwość mobilnych zakupów wzrosła aż o 120% w ciągu ostatniego roku. Teraz bardziej niż kiedykolwiek marketerzy mają możliwość zaspokojenia chwilowych potrzeb konsumentów poprzez tworzenie kuszących reklam, czy poprzez przyjazne dla urządzeń mobilnych strony internetowe. W oparciu o sygnały analityków oraz własne doświadczenia w analizowaniu klienta marketerzy mogą umieszczać odpowiednie reklamy, które są skierowane do konkretnych odbiorców.

Najnowsze dane badań przeprowadzonych przez Google, pokazały również, że mobilność zakupów jak najbardziej łączy się z tradycją. Pokażemy Ci poniżej, jakie niesie to ze sobą korzyści dla sprzedaży!

Spis treści:

Zakupy mobilne to klucz do zakupów w sklepie tradycyjnym

Prawie 98% chociaż raz zdarzyło się zrobić zakupy przez Internet, 3/4 z nich nadal kontynuuje zakupy online, natomiast 1/3 klientów, wybiera tą formę zakupu tylko dlatego, że pokazała im się interesująca mobilna reklama. Dowody te są charakterystycznym znakiem siły mobilnych strategii, ale również reklamy lokalnej, dzięki której reklamy sklepu stacjonarnego powiązane z jego lokalizacją i jednocześnie prezentujące ofertę, będa kierowały potencjalnych klientów do miejsca, w którym się on znajduje.

Obecnie, ludzie żyją w bardzo szybkim tempie i nie mają na tyle czasu, żeby w nieskończoność przeglądać produkty znajdujące się na sklepowych półkach. Dzięki wyszukiwarce mobilnej kupujący mogą “planować z wyprzedzeniem” swoje zakupy i znaleźć dokładnie taki produkt, jakiego potrzebują, w czasie o połowę krótszym! Jest to dla nich dużo atrakcyjniejsza opcja, ponieważ mogą w ten sposób zaoszczędzić swój cenny czas. Ma to również wpływ na rozporządzanie swoim budżetem, ponieważ poprzez szybsze przygotowanie listy zakupów (z pomocą strony internetowej sklepu) kupujący mogą dowiedzieć się o cenie konkretnego produktu i wcześniej dokonać decyzji zakupowych.

Sprawdź: Czym zajmują się agencje reklamowe?

Lokalne wyniki wyszukiwania są Twoim kluczem do biznesu

Kolejne dane pokazują, że liczba internetowych wyszukiwań „w pobliżu” wzrosła ponad dwukrotnie w ciągu ostatniego roku. 50% konsumentów, którzy dokonują tych lokalnych wyszukiwań, trafia do sklepu fizycznego w ciągu jednego dnia, a 18% tych wyszukiwań prowadzi do sprzedaży produktów. Wyszukiwanie lokalnych sklepów w telefonach komórkowych ułatwiło konsumentom na całym świecie poznanie tego, co jest wokół nich.

Obecnie mamy duży wybór wyszukiwań, np. „Restauracje w pobliżu”, „hotele w pobliżu”, które z czasem na pewno zamienią się w jednorazowy zakup, a być może i stały. Lokalne wyszukiwania pozwoliły ludziom zaoszczędzić pieniądze i czas na poszukiwaniach konkretnych lokalizacji podczas spaceru. Konsumenci znajdują dokładne lokalizacje wcześniej, aby uniknąć daremnej jazdy w nieznane. Teraz, gdy urządzenia mobilne przejęły kontrolę, tworzenie sprytnych reklam opartych na precyzyjnych słowach kluczowych i podnoszenie lokalnej pozycji w wyszukiwarce może przynieść Ci więcej korzyści niż tradycyjna kampania reklamowa.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Nastaw się na lokalne reklamy!

Jedna na cztery osoby nie wybierze się do sklepu i nie dokona zakupów stacjonarnych, jeśli nie wie, czy produkt jest dostępny w sklepie. Reklamując lokalnie produkty online, kupujący dotrą do Twojego sklepu z pewnością, wiedząc, że produkt, którego potrzebują, jest dostępny. Konsumenci, którzy przychodzą do sklepu tylko po to, aby zostać przywitani przez pustą półkę, wychodzą sfrustrowani i rozczarowani. Jako przedsiębiorca chcesz tego uniknąć, dlatego zainwestuj w reklamy o zasięgu lokalnym!

Sprawdź: Czego potrzebuje klient? Dowiedz się, jak spełnić jego oczekiwania

Smartfony stały się partnerem w zbrodni!

W sklepie 82% kupujących patrzy na swoje telefony przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie. Ponadto około jeden na czterech kupujących zmieni zdanie w kolejce do kasy po sprawdzeniu szczegółów produktu lub samej firmy w swoim smartfonie. Dlatego wiele marek zdecydowało się na uruchomienie aplikacji swojej firmy, aby zbliżyć do siebie klienta. Przykładowo, obecnie każda drogeria ma aplikację, w której klienci mogą znaleźć produkty i przeglądać ich oceny, recenzje oraz inne ważne informacje o produktach.

MasterCard ujawnia, że klienci, którzy robią zakupy online i stacjonarnie u konkretnego sprzedawcy, kupują średnio do 250% więcej. Kupujący, dzięki aplikacji oraz innym kanałom kontaktu, otrzymują najwięcej informacji na temat swoich ulubionych produktów oraz o nowościach, które właśnie pojawiły się w sklepie. To sprawia, że są skłonni do robienia zakupów coraz częściej, w wybranym przez siebie sklepie, który odpowiada na ich wszystkie potrzeby.

Nie ważne, czy jesteś już rozwiniętą firmą, czy dopiero stawiasz swoje pierwsze kroki w biznesie, musisz pamiętać, że kupujący stają się zależni od swoich urządzeń mobilnych i korzystają z nich w celu dokonania zakupów. Optymalizując swoje strategie marketingowe, aby dostosować je do bogatych możliwości sprzedażowych, zachęcasz kupujących do odwiedzenia sklepu i dokonania zakupu. Pozycjonowanie urządzeń mobilnych stało się teraz istotną częścią budowania niezapomnianej tożsamości online. Pamiętaj, że im bardziej włączysz technologię do swojej firmy, tym więcej klientów pozyskasz!

Jeśli jesteś zainteresowany rozwinięciem swojego sklepu stacjonarnego i chcesz założyć dodatkowo sklep internetowy, to skontaktuj się z nami już dziś, aby dowiedzieć się więcej o naszych usługach i umówić się na bezpłatną konsultację z członkiem naszego zespołu!

Jeśli masz pytania, skontaktuj się z naszymi specjalistami z agencji SEO. Zapraszamy.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 6

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak badać efektywność kampanii marketingowych w mediach społecznościowych?
Jak badać efektywność kampanii marketingowych w mediach społecznościowych?
Prowadzisz kampanię marketingową w mediach społecznościowych? Chcesz wiedzieć, na co zwrócić uwagę, aby wiedzieć, czy Twoje działania są skuteczne? Czytaj dalej!
Storytelling w komunikacji marketingowej
Storytelling w komunikacji marketingowej
W marketingu nie chodzi o to, byś mówił o sobie, a o kliencie i jego potrzebach. Jeśli nie zacząłeś jeszcze działań storytellingowych, to najwyższy moment, by znaleźć dla nich przestrzeń.
Czy Google Ads się opłaca? Sprawdź, jak działa!
Czy Google Ads się opłaca? Sprawdź, jak działa!
Google Ads to system aukcyjny działający w czasie rzeczywistym – płacisz za każde kliknięcie reklamy. Dowiedz się, czy to rozwiązanie jest opłacalne.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie