DARMOWY AUDYT SEO

Czy można usprawnić proces zakupowy klienta?

Czy można usprawnić proces zakupowy klienta?

Andrea Piacquadio / pexels.com

Z pewnością nie raz zastanawiałeś się, co zrobić, aby klienci Cię potrzebowali… szczególnie w środowisku ciągłych innowacji, zmian i doskonalenia, w którym żyjemy, nawet doświadczeni właściciele firm od czasu do czasu doświadczają tego rodzaju stresu.

Musisz wiedzieć, że bycie zauważonym w Internecie nie jest wbrew pozorom takie trudne. Taki zabieg nazywa się lejkiem sprzedaży.

Nie ważne, czy słyszysz o tej metodzie po raz pierwszy, czy już miałeś z nią styczność. Jesteśmy tutaj, aby wyjaśnić, na czym polega lejek sprzedaży oraz nauczyć Cię jak efektywnie z niego korzystać.

Sales funnel - czym jest lejek sprzedażowy?

Lejek sprzedażowy to model, który opisuje drogę potencjalnego klienta do zakupu produktu lub usługi. Dzięki niemu możesz sobie zobrazować ścieżkę zakupową Twojego klienta. Efektem tej metody jest osiągnięcie sukcesu sprzedażowego w firmie.

Można wyobrazić sobie to na sytuacji takiej, że każdy użytkownik, który odwiedza Twoją stronę internetową, wpada do tzw. lejka. Jednak tylko nieliczni wydostają się z niego, generując sprzedaż produktów. Dzięki takiej analizie będziesz mógł lepiej przygotowywać swoje strategie marketingowe oraz skuteczniej osiągać cele sprzedażowe.

Lejek sprzedażowy można podzielić na cztery fazy:

  1. Świadomość

W tej fazie klient odkrywa, że ​​ma problem i zaczyna szukać sposobów jego rozwiązania w Internecie. Rozwiązań okazuje się mnóstwo.

  1. Zainteresowanie

Klienci wchodzą w fazę zainteresowania, gdy przekopią się przez nadmiar informacji i zaczną odwiedzać witryny lub w inny sposób wchodzić w interakcje z różnymi firmami. Zwykłe recenzje, czy oglądanie filmów na YouTube na temat produktu, to faza zainteresowania.

Musisz wiedzieć, że klient może wielokrotnie podróżować między fazami świadomości i zainteresowania.

  1. Decyzja

Na tym etapie klient zdecydował już, jakie działania podjąć, ale może porównywać różne opcje.

  1. Akcja

Klient w końcu podejmuje konkretne działanie. Może dokonać zakupu, zarejestrować się lub wziąć udział w konkursie. Jeśli jesteś sprzedawcą, to jest moment, w którym klient robi to, czego od niego oczekujesz! Podróż zakupowa klienta wygląda w taki sam sposób w każdej branży.

Pamiętaj, że liczy się sposób, w jaki skonfigurujesz i użyjesz swój lejek sprzedażowy.

Sprawdź: Narzędzia do map ciepła na stronie internetowej – do czego służą i czym się różnią?

Jak zoptymalizować lejek sprzedaży?

Musisz być świadomy tego, że użytkownicy poświęcają tygodnie przed swoimi ekranami w podróży pomiędzy świadomością a zainteresowaniem, aby finalnie podjąć ostateczną i według nich właściwą decyzję. Oznacza to, że ważniejsze niż kiedykolwiek jest konsekwentne tworzenie kampanii reklamowych tam, gdzie przebywają Twoi potencjalni klienci. Dzięki temu Twoja marka stanie na pierwszym planie, jako angażująca i konkurencyjna dla innych firm.

Świadomość Twojej marki

Niektórzy właściciele firm uważają, że kampania reklamowa, którą obejrzało mnóstwo ludzi, jest skuteczna. Niestety do końca tak to nie wygląda. Z pewnością dobrze jest być widzianym przez wielu potencjalnych klientów, ale biorąc pod uwagę to, że większość ludzi obecnie jest nasycona Internetem, to musisz znaleźć kreatywne sposoby, aby utrzymać ich przy Twojej marce na długo, a przynajmniej do chwili zakupu produktów lub usług.

Idealnie sprawdzi się tutaj pokazanie im potrzeb, o których nie wiedzieli, że mają, a następnie zaoferowanie im idealnego rozwiązania tej sytuacji. Wystarczy, że użyjesz trochę technik manipulacyjnych. Możesz również obiecać, że dzięki tym produktom spełnią się ich największe marzenia.

Jak utrzymać zainteresowanie klienta?

Musisz pamiętać, że jednym z kluczowych sposobów na zwiększenie zainteresowania potencjalnych klientów jest stanie się zaufaną dla nich marką. Pamiętaj, że konsumenci polegają na recenzjach, ponieważ pomaga im to w podjęciu decyzji. Poinformuj ich, że jesteś ekspertem we wszystkim, co oferujesz, a będzie stanowić to długą drogę do uzyskania wiarygodności i zaufania.

Niezależnie, jakie działanie chcesz podjąć, nie ma wątpliwości, że angażująca i pomocna treść poprawi żywotność Twojego lejka sprzedażowego.

Pokaż klientowi, że nie warto Cię zostawiać!

Prawdopodobnie włożyłeś dużo zaangażowania w swój lejek sprzedaży i Twój klient już jest prawie na finiszu mety zakupowej. Aby powstrzymać klienta przed powrotem do fazy zainteresowania lub świadomości, najlepiej zachęcić go do podjęcia w danym momencie tej trudnej decyzji. Pamiętaj, że powiadomienia o porzuconym koszyku są idealnym momentem do odzyskania sprzedaży, ale są też świetną okazją do sprzedaży dodatkowej. Może warto w tym momencie pomyśleć o zaoferowaniu kuponu promocyjnego, który można dodać do porzuconego zamówienia, jeśli zostanie uruchomiony w ciągu kilku godzin po dodaniu produktów do koszyka.

Kiedy już Twój klient dokona zakupów w sklepie internetowym, to nie zapominaj o nim! Gdy klient opuści fazę akcji, wyślij mu drobne podziękowanie za dokonane zakupy. Może to być spersonalizowana wiadomość e-mail lub kartka dołączona do przesyłki, czy kupon na kolejne zakupy.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że ten artykuł przydał Ci się i już teraz rozumiesz, na czym polega droga zakupowa Twoich klientów. Pamiętaj, że krajobraz konsumencki stale się zmienia, ale przy odrobinie kreatywności i strategii będziesz w stanie za tym nadążyć.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Na czym polega visual storytelling?
    Na czym polega visual storytelling?
    Czego odbiorcy poszukują w sieci? Jakie komunikaty trafiają do nich bardziej, a jakie mniej? Visual storytelling to trend, którego nie powinieneś lekceważyć.
    Kampanie reklamowe na TikToku
    Kampanie reklamowe na TikToku
    TikTok to aplikacja, która może być dla Ciebie źródłem klientów. Przekonaj się, jakie masz możliwości reklamy w niej. Omawiamy wszystko w artykule.
    Marketing mobilny – czym jest, jak działa i jak go wdrożyć?
    Marketing mobilny – czym jest, jak działa i jak go wdrożyć?
    Na czym polega marketing mobilny? Czy warto wdrożyć go do swojej strategii? Nasz artykuł rozwieje Twoje wątpliwości!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę