Recenzje to jedne z najważniejszych czynników, o których musisz pamiętać, próbując wzmocnić lub rozwinąć swoją markę. Wiedza o tym, jak mogą one wpłynąć na Twoją pozycję w SERP-ach, jest niezbędnym krokiem w kierunku opracowania odpowiedniej strategii dla sukcesu firmy.
Ważne jest to, aby zrozumieć, w jaki sposób opinie użytkowników wpływają na proces pozycjonowania stron. Wiedza na ten temat pozwoli Ci przekonać się o tym, że tak ważne jest, aby mieć po swojej stronie zespół specjalistów, takich jak iCEA Group.
Pierwszym etapem, który umożliwi Ci zbieranie rekomendacji o firmie w Google, jest skonfigurowanie profilu w narzędziu Google My Business (w skrócie GMB). Ten marketingowy instrument umożliwia zarządzanie wizytówką firmy oraz stanowi jeden ze sposobów interakcji z konsumentami.
Zawiera szereg informacji dotyczących adresu przedsiębiorstwa, numeru kontaktowego, godzin otwarcia, fotografie czy adres URL strony. Jeżeli zdecydujesz się na założenie profilu w GMB, kolejnym krokiem jest skłonienie konsumentów, którzy są zadowoleni z Twoich usług o pozostawienie pozytywnej recenzji w Google. Gromadząc kolejne rekomendacje w sieci, powoli będziesz kreować swój ekspercki wizerunek, co finalne przełoży się na wzrost zainteresowania i poprawę sprzedaży.
Wskazówka: Obserwuj recenzje zamieszczane przez użytkowników, odpowiadaj na pojawiające się pytania i wszelkie komentarze. Interakcja z klientem, nawet tym wirtualnym, jest przejawem profesjonalizmu.
Negatywne oraz pozytywne opinie użytkowników o Twojej firmie mają ogromny wpływ na lokalne wyniki wyszukiwania. Oznacza to, że zarządzanie recenzjami jest niezbędnym elementem strategii podczas pozycjonowania stron internetowych. Obecność ich opinii jest ważniejsza, niż myślisz. Oznacza to, że za każdym razem, gdy ktoś wspomina o Twoje stronie WWW w recenzji, tworzy się zaangażowanie, przez co przedsiębiorstwo jest widoczne w wyższych pozycjach lokalnego wyszukiwania.
Klienci, którzy piszą na Twój temat opinie w Internecie, najprawdopodobniej nieświadomie będą używać słów kluczowych (również tych z długim ogonem), które przyniosą duże korzyści.
Publikując frazy, takie jak “najlepsza agencja SEO w Poznaniu”, Google i podobne wyszukiwarki zauważą Cię i wykorzystają recenzje do poprawy pozycjonowania lokalnego w ramach SEO/SEM.
Posiadanie opinii użytkowników o Twojej stronie jest bardzo ważne. Każda z nich buduje zaufanie, świadczy nie tylko o tym, jakie zdanie mają o Tobie klienci, ale obrazuje również, czego po Twoich usługach mogą oczekiwać nowe osoby, które zdecydowały się na skorzystanie z proponowanej przez Ciebie oferty.
Jednak nie zapominajmy o tym, że negatywne recenzje również są ważne i odgrywają istotną rolę w tym, jak poprowadzisz swoje dalsze strategie SEO w budowaniu marki. Recenzje Twoich klientów w połączeniu z wysiłkami ekspertów SEO pomogą z łatwością odpowiedzieć na pytania:
Musisz wiedzieć, że to nie tylko pomoże Ci lepiej zrozumieć użytkowników, ale także wpłynie pozytywnie na wiarygodność marki, którą starasz się kreować, a także pomoże w przyciągnięciu do Ciebie nowych klientów.
Dbanie o regularne zaangażowanie odbiorców jest niezbędne do poprawy pozycji w SERP-ach. Większość firm, które prowadzą swoją stronę internetową, uważają, że dotyczy to tylko social mediów (publikowanych postów), jednak influencer marketing i uzyskiwanie opinii klientów na innych stronach również mają ogromne znaczenie w pozycjonowaniu. Warto zmienić swoją strategię na szybkie reagowanie zarówno na pozytywne, jak i negatywne opinie klientów, ponieważ jest to doskonałym sposobem na większe zaufanie, budowanie zaangażowania i wiarygodności wśród odbiorców. Możesz nawet zwiększyć liczbę kliknięć na często ignorowane strony, tworząc posty w mediach społecznościowych, które podkreślą pozytywne informacje o Twojej firmie w opiniach klientów. Wyróżnisz się na tle konkurencji.
Korzystanie z wielu lokalizacji przeznaczonych do wystawiania recenzji przez odbiorcę to kolejny sposób na zwiększenie pozycji w SERP-ach i ogólnego ruchu na stronie. Nie koncentruj się tylko na jednym miejscu przeznaczonym do wystawiania recenzji, skorzystaj z kilku źródeł na platformach cieszących się dużą popularnością (dotyczy to np. wizytówki Google).
Zanim opracujesz strategię zarządzania swoimi recenzjami, która pomoże Ci w działaniu na swojej stronie internetowej, musisz dowiedzieć się wszystkiego na temat działania wyszukiwarek, z których mogą korzystać Twoi potencjalni odbiorcy:
Zgromadzenie wielu, wysokiej jakości recenzji o Twojej firmie w Google ma przełożenie na efektywność optymalizacji pod kątem wyników wyszukiwania. Nie zapomnij o weryfikacji adresu URL swojej strony. Jest to niezwykle ważne, jeżeli chcesz, aby nawigacja po Twojej witrynie była usprawniona i w konsekwencji wszystkie czynności prowadziły do punktu sprzedaży.
To proste równanie. Większa liczba recenzji = większy ruch organiczny w witrynie internetowej. To prowadzi do wzrostu sprzedaży i efektywnie prosperującego działania przedsiębiorstwa.
Wzrost ruchu organicznego jest możliwy dzięki utworzeniu odrębnej podstrony w witrynie, która będzie przekierowywała klienta do recenzji Google. Może to zabrzmi dość banalnie, ale te pięć gwiazdek, które pozostawiają konsumenci, ma niebagatelne znaczenie dla strategii SEO.
Jeśli potencjalni klienci zobaczą, że Twoja firma posiada lepsze recenzje, to obdarzą ją większym zaufaniem i będą bardziej skłonni, aby skontaktować się z Tobą, dokonać zakupu produktów w sklepie internetowym lub po prostu spędzić więcej czasu na stronie Twojej firmy.
Działania te odgrywają także ogromną rolę w rankingach SEO, przez co ważnym krokiem, który należy podjąć, aby zwiększyć świadomość swojej marki i zachęcić klientów do pozostawiania opinii, jest zarządzanie nimi.
Czym tak naprawdę jest współczynnik klikalności (CTR, czyli Click-through rate)? Jest to współczynnik używany w marketingu internetowym (w tym content marketingu) po to, aby analizować wyniki kampanii internetowych. Jest procentowym określeniem liczby kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń reklam. Recenzje Twojej firmy mogą pomóc zwiększyć współczynnik jej klikalności w SERP-ach. Skuteczność kampanii reklamowej jest mierzona przez współczynnik klikalności i ukazanie stosunku liczby osób klikających określone reklamy. Jest to ważny element każdej kampanii, ponieważ informuje o tym, które reklamy docierają do potencjalnych klientów, a które nie.
SEO PR, czyli połączenie dwóch czynności – optymalizacji witryn z działaniami wizerunkowymi. Umożliwi Ci to świadome zarządzanie reputacją witryny. Jeżeli temat pielęgnowania relacji z konsumentem oraz sposobu pozyskiwania ich sympatii jest Ci obcy, zastanów się nad zatrudnieniem agencji marketingowej, której wdrożony plan poprawi skuteczność działań w obszarze budowania obrazu specjalisty danej branży. Duże znaczenie ma content marketing, a dodatkowym wsparciem okazuje się email marketing. Jego możliwości osadzają się nie tylko na procesach sprzedażowych, lecz jego potencjał drzemie nawet w gromadzeniu rekomendacji od innych użytkowników.
Recenzje zaczęły przenikać do algorytmów wyszukiwarek i wpływać na pozycję firmy (sklepów internetowych lub klasycznej strony WWW) w lokalnych oraz ogólnych wynikach w wyszukiwarce. Nie można więc nie docenić mocy recenzji w znaczeniu SEO! Recenzje publikowane w Internecie na temat Twojej firmy mają ogromny wpływ na jej pozycję w SERP-ach. Pamiętaj, że to one wzmacniają markę, dlatego warto je posiadać! Jeśli starasz się, aby Twoja firma uzyskała jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, skup się na tym, co przedstawiliśmy w tym artykule, a na pewno osiągniesz zadowalające wyniki. Zawsze możesz skonsultować się z agencją SEO wyróżniającą się wieloletnim doświadczeniem na rynku, aby mieć pewność swoich działań.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.