DARMOWY AUDYT SEO

Na co mają wpływ opinie klientów? Czy są ważne dla SEO?

7 min czytania
Na co mają wpływ opinie klientów? Czy są ważne dla SEO?
Kategoria Pozycjonowanie

Recenzje to jedne z najważniejszych czynników, o których musisz pamiętać, próbując wzmocnić lub rozwinąć swoją markę. Wiedza o tym, jak mogą one wpłynąć na Twoją pozycję w SERP-ach, jest niezbędnym krokiem w kierunku opracowania odpowiedniej strategii dla sukcesu firmy.

Ważne jest to, aby zrozumieć, w jaki sposób opinie użytkowników wpływają na proces pozycjonowania stron. Wiedza na ten temat pozwoli Ci przekonać się o tym, że tak ważne jest, aby mieć po swojej stronie zespół specjalistów, takich jak iCEA Group.

Spis treści:

Od czego rozpocząć proces zbierania recenzji w Google?

Pierwszym etapem, który umożliwi Ci zbieranie rekomendacji o firmie w Google, jest skonfigurowanie profilu w narzędziu Google My Business (w skrócie GMB). Ten marketingowy instrument umożliwia zarządzanie wizytówką firmy oraz stanowi jeden ze sposobów interakcji z konsumentami.

Zawiera szereg informacji dotyczących adresu przedsiębiorstwa, numeru kontaktowego, godzin otwarcia, fotografie czy adres URL strony. Jeżeli zdecydujesz się na założenie profilu w GMB, kolejnym krokiem jest skłonienie konsumentów, którzy są zadowoleni z Twoich usług o pozostawienie pozytywnej recenzji w Google. Gromadząc kolejne rekomendacje w sieci, powoli będziesz kreować swój ekspercki wizerunek, co finalne przełoży się na wzrost zainteresowania i poprawę sprzedaży.

Wskazówka: Obserwuj recenzje zamieszczane przez użytkowników, odpowiadaj na pojawiające się pytania i wszelkie komentarze. Interakcja z klientem, nawet tym wirtualnym, jest przejawem profesjonalizmu.

Sprawdź: Pozycjonowanie branży ślubnej

Recenzje wpływają na lokalne wyniki wyszukiwania

Negatywne oraz pozytywne opinie użytkowników o Twojej firmie mają ogromny wpływ na lokalne wyniki wyszukiwania. Oznacza to, że zarządzanie recenzjami jest niezbędnym elementem strategii podczas pozycjonowania stron internetowych. Obecność ich opinii jest ważniejsza, niż myślisz. Oznacza to, że za każdym razem, gdy ktoś wspomina o Twoje stronie WWW w recenzji, tworzy się zaangażowanie, przez co przedsiębiorstwo jest widoczne w wyższych pozycjach lokalnego wyszukiwania.

Klienci, którzy piszą na Twój temat opinie w Internecie, najprawdopodobniej nieświadomie będą używać słów kluczowych (również tych z długim ogonem), które przyniosą duże korzyści.

Publikując frazy, takie jak “najlepsza agencja SEO w Poznaniu”, Google i podobne wyszukiwarki zauważą Cię i wykorzystają recenzje do poprawy pozycjonowania lokalnego w ramach SEO/SEM.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Recenzje budują Twoją markę!

Posiadanie opinii użytkowników o Twojej stronie jest bardzo ważne. Każda z nich buduje zaufanie, świadczy nie tylko o tym, jakie zdanie mają o Tobie klienci, ale obrazuje również, czego po Twoich usługach mogą oczekiwać nowe osoby, które zdecydowały się na skorzystanie z proponowanej przez Ciebie oferty.

Jednak nie zapominajmy o tym, że negatywne recenzje również są ważne i odgrywają istotną rolę w tym, jak poprowadzisz swoje dalsze strategie SEO w budowaniu marki. Recenzje Twoich klientów w połączeniu z wysiłkami ekspertów SEO pomogą z łatwością odpowiedzieć na pytania:

  • Czego mój klient potrzebuje?
  • Kiedy nie dotrzymaliśmy naszej obietnicy klientowi i jak możemy ją naprawić?
  • Jakie słowa kluczowe będą najlepsze do promowania strony internetowej?

Musisz wiedzieć, że to nie tylko pomoże Ci lepiej zrozumieć użytkowników, ale także wpłynie pozytywnie na wiarygodność marki, którą starasz się kreować, a także pomoże w przyciągnięciu do Ciebie nowych klientów.

Sprawdź: Pozycjonowanie branży medycznej (centrum medycznego, gabinetów medycznych)

Recenzje budują sieć relacji społecznych

Dbanie o regularne zaangażowanie odbiorców jest niezbędne do poprawy pozycji w SERP-ach. Większość firm, które prowadzą swoją stronę internetową, uważają, że dotyczy to tylko social mediów (publikowanych postów), jednak influencer marketing i uzyskiwanie opinii klientów na innych stronach również mają ogromne znaczenie w pozycjonowaniu. Warto zmienić swoją strategię na szybkie reagowanie zarówno na pozytywne, jak i negatywne opinie klientów, ponieważ jest to doskonałym sposobem na większe zaufanie, budowanie zaangażowania i wiarygodności wśród odbiorców. Możesz nawet zwiększyć liczbę kliknięć na często ignorowane strony, tworząc posty w mediach społecznościowych, które podkreślą pozytywne informacje o Twojej firmie w opiniach klientów. Wyróżnisz się na tle konkurencji.

Korzystaj z wielu miejsc przeznaczonych do wystawiania opinii

Korzystanie z wielu lokalizacji przeznaczonych do wystawiania recenzji przez odbiorcę to kolejny sposób na zwiększenie pozycji w SERP-ach i ogólnego ruchu na stronie. Nie koncentruj się tylko na jednym miejscu przeznaczonym do wystawiania recenzji, skorzystaj z kilku źródeł na platformach cieszących się dużą popularnością (dotyczy to np. wizytówki Google).

Zanim opracujesz strategię zarządzania swoimi recenzjami, która pomoże Ci w działaniu na swojej stronie internetowej, musisz dowiedzieć się wszystkiego na temat działania wyszukiwarek, z których mogą korzystać Twoi potencjalni odbiorcy:

  • Google,
  • Bing,
  • Yahoo,
  • Facebook.
Sprawdź: 26 statystyk SEO, które przekonają cię do inwestycji SEO

Jaką rolę odgrywa SEO?

Zgromadzenie wielu, wysokiej jakości recenzji o Twojej firmie w Google ma przełożenie na efektywność optymalizacji pod kątem wyników wyszukiwania. Nie zapomnij o weryfikacji adresu URL swojej strony. Jest to niezwykle ważne, jeżeli chcesz, aby nawigacja po Twojej witrynie była usprawniona i w konsekwencji wszystkie czynności prowadziły do punktu sprzedaży.

To proste równanie. Większa liczba recenzji = większy ruch organiczny w witrynie internetowej. To prowadzi do wzrostu sprzedaży i efektywnie prosperującego działania przedsiębiorstwa.

Wzrost ruchu organicznego jest możliwy dzięki utworzeniu odrębnej podstrony w witrynie, która będzie przekierowywała klienta do recenzji Google. Może to zabrzmi dość banalnie, ale te pięć gwiazdek, które pozostawiają konsumenci, ma niebagatelne znaczenie dla strategii SEO.

Im więcej recenzji, tym więcej konwersji!

Jeśli potencjalni klienci zobaczą, że Twoja firma posiada lepsze recenzje, to obdarzą ją większym zaufaniem i będą bardziej skłonni, aby skontaktować się z Tobą, dokonać zakupu produktów w sklepie internetowym lub po prostu spędzić więcej czasu na stronie Twojej firmy.

Działania te odgrywają także ogromną rolę w rankingach SEO, przez co ważnym krokiem, który należy podjąć, aby zwiększyć świadomość swojej marki i zachęcić klientów do pozostawiania opinii, jest zarządzanie nimi.

Sprawdź: Rodzaje pozycjonowania – jakie możemy wyróżnić?

Pozytywne recenzje pomogą Ci zaistnieć!

Czym tak naprawdę jest współczynnik klikalności (CTR, czyli Click-through rate)? Jest to współczynnik używany w marketingu internetowym (w tym content marketingu) po to, aby analizować wyniki kampanii internetowych. Jest procentowym określeniem liczby kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń reklam. Recenzje Twojej firmy mogą pomóc zwiększyć współczynnik jej klikalności w SERP-ach. Skuteczność kampanii reklamowej jest mierzona przez współczynnik klikalności i ukazanie stosunku liczby osób klikających określone reklamy. Jest to ważny element każdej kampanii, ponieważ informuje o tym, które reklamy docierają do potencjalnych klientów, a które nie.

Wsparcie SEO PR

SEO PR, czyli połączenie dwóch czynności – optymalizacji witryn z działaniami wizerunkowymi. Umożliwi Ci to świadome zarządzanie reputacją witryny. Jeżeli temat pielęgnowania relacji z konsumentem oraz sposobu pozyskiwania ich sympatii jest Ci obcy, zastanów się nad zatrudnieniem agencji marketingowej, której wdrożony plan poprawi skuteczność działań w obszarze budowania obrazu specjalisty danej branży. Duże znaczenie ma content marketing, a dodatkowym wsparciem okazuje się email marketing. Jego możliwości osadzają się nie tylko na procesach sprzedażowych, lecz jego potencjał drzemie nawet w gromadzeniu rekomendacji od innych użytkowników.

Sprawdź: Jakie efekty przynosi pozycjonowanie stron?

Podsumowanie

Recenzje zaczęły przenikać do algorytmów wyszukiwarek i wpływać na pozycję firmy (sklepów internetowych lub klasycznej strony WWW) w lokalnych oraz ogólnych wynikach w wyszukiwarce. Nie można więc nie docenić mocy recenzji w znaczeniu SEO! Recenzje publikowane w Internecie na temat Twojej firmy mają ogromny wpływ na jej pozycję w SERP-ach. Pamiętaj, że to one wzmacniają markę, dlatego warto je posiadać! Jeśli starasz się, aby Twoja firma uzyskała jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, skup się na tym, co przedstawiliśmy w tym artykule, a na pewno osiągniesz zadowalające wyniki. Zawsze możesz skonsultować się z agencją SEO wyróżniającą się wieloletnim doświadczeniem na rynku, aby mieć pewność swoich działań.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 15

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym są meta tagi i jaki mają wpływ na SEO?
Czym są meta tagi i jaki mają wpływ na SEO?
Jest wiele czynników wpływających na pozycję strony w SERP-ach. Bardzo ważne są meta tagi. Jak się nimi posługiwać i jakie mają znaczenie dla SEO?
Jak skutecznie pozyskać wartościowe linki zewnętrzne?
Jak skutecznie pozyskać wartościowe linki zewnętrzne?
Linki prowadzące do Twojej witryny są ważnym czynnikiem rankingowym w wynikach wyszukiwania Google. Pozyskiwać je możesz na wiele sposobów, a stawiać powinieneś na jakość.
Projektowanie strony internetowej pod kątem UI oraz UX. Jak wykorzystać w tym kontekście SEO?
Projektowanie strony internetowej pod kątem UI oraz UX. Jak wykorzystać w tym kontekście SEO?
Ewolucja w optymalizacji. SXO jako podstawa projektowania stron internetowych. Czym jest więc UX oraz UI? Na co zwrócić szczególną uwagę, budując witrynę?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę