Niestety kiedyś tworzenie stron internetowych było kosztowne i czasochłonne. Obecnie dzięki systemom zarządzania treścią generowanie własnej witryny jest o wiele prostsze. Pomimo silnej konkurencji pomiędzy systemami CMS wiodącą pozycję przez wiele lat utrzymuje WordPress. Jego nieograniczone możliwości doceniają czołowe światowe firmy, a społeczność ma możliwość rozpoczęcia swojej przygody z tworzeniem stron internetowych. Ponad 30% jest zbudowanych na bazie tej platformy, a jej popularność stale rośnie.
W tym artykule postanowiliśmy wyjaśnić Ci, kiedy opłaca się skorzystać z WordPressa, a kiedy lepiej go unikać.
WordPress jest „źródłem, za pomocą którego można stworzyć dobrą stronę internetową, bloga lub aplikację”. Wykorzystuje on bazę danych MySQL. Z czasem WordPress przekształcił się w pełni konfigurowalny system zarządzania treścią. Platforma ta może być dostosowywana w zależności od potrzeb. Do dużych marek, które używają WordPressa należą The New Times, CNN, UPS, Katy Perry i wiele innych. Jest to potężna platforma, która nie wymaga jednak doświadczenia, aby osiągnąć sukces.
WordPress jest narzędziem typu open source, które ułatwia wszystkim właścicielom witryn zarządzanie treścią. Okazuje się, że to najtańszy sposób na stworzenie własnej strony internetowej.
Darmowe i otwarte oprogramowanie oznacza, że każda strona może być swobodnie modyfikowana według własnego uznania. Dostępnych jest kilka tysięcy motywów i wtyczek. Wystarczy tylko zarejestrować domenę i kupić odpowiedni hosting.
Jeśli szukasz najszybszego i najtańszego sposobu na rozpoczęcie biznesu online, to WordPress jest odpowiednim wyborem dla Ciebie.
Jest on idealnym systemem, który z pewnością sprawdzi się podczas zarządzania firmową stroną WWW. To narzędzie możesz stosować do zarządzania firmowym blogiem, katalogiem produktów, portalami informacyjnymi, aplikacjami ze zdjęciami czy prostymi sklepami internetowymi.
Schody zaczynają się, gdy witryna ma być zupełnie inna niż standardowy motyw WordPressa. Niestety ta platforma może nakładać pewne ograniczenia dla programistów, ponieważ jeśli potrzebujesz na swojej stronie dodatkowych funkcji, takich jak logowanie użytkownika, musisz liczyć się z dodatkowymi płatnościami.
Czy WordPress naprawdę się opłaca?
Popularność WordPressa znajduje odzwierciedlenie w samej społeczności internautów skupionych wokół systemu. Duża liczba użytkowników gwarantuje dostęp do przydatnych wskazówek dotyczących zarządzania witryną, wsparcia i pomocy. Nowi twórcy stron internetowych mogą skorzystać z ogromnej bazy wiedzy zgromadzonej przez lata na różnych forach. Miłośnicy narzędzi spotykają się również na tzw. WordCamps i WordPress MeetUps, gdzie dzielą się swoimi doświadczeniami oraz nowymi pomysłami na wykorzystanie potencjału tego narzędzia.
Niestety nie dla wszystkich stron internetowych narzędzie WordPress okaże się przydatne. Staraj się go unikać, kiedy Twoja witryna generuje duży ruch, zawiera wiele podstron czy posiada złożone funkcje. Okazuje się, że jest to zbyt dużo, jak na możliwości darmowego WordPressa, przez co witryna nie będzie działała prawidłowo. Narzędzie to nie zapewnia również szybkości, dlatego jeśli zależy Ci na szybkim ładowaniu witryny, niestety WordPress nie jest dla Ciebie.
Strony korzystające z funkcjonalności WordPressa są bardzo profesjonalne, dlatego jeśli planujesz rozwinąć swój biznes online, wypróbuj tę platformę. Jest ona bardzo przyjazna dla użytkownika i łatwa w zarządzaniu. Mając jednak świadomość, że jest to CMS dla stron i sklepów internetowych, nie warto wykorzystywać jej do tworzenia serwisów społecznościowych oraz zaawansowanych witryn, ponieważ ich funkcje wykraczają poza standardową funkcjonalność tej platformy.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.