DARMOWY AUDYT SEO

Czy opłaca się korzystać z WordPressa?

4 min czytania
Czy opłaca się korzystać z WordPressa?
Kategoria Marketing

Niestety kiedyś tworzenie stron internetowych było kosztowne i czasochłonne. Obecnie dzięki systemom zarządzania treścią generowanie własnej witryny jest o wiele prostsze. Pomimo silnej konkurencji pomiędzy systemami CMS wiodącą pozycję przez wiele lat utrzymuje WordPress. Jego nieograniczone możliwości doceniają czołowe światowe firmy, a społeczność ma możliwość rozpoczęcia swojej przygody z tworzeniem stron internetowych. Ponad 30% jest zbudowanych na bazie tej platformy, a jej popularność stale rośnie.

W tym artykule postanowiliśmy wyjaśnić Ci, kiedy opłaca się skorzystać z WordPressa, a kiedy lepiej go unikać.

Spis treści:

Czym właściwie jest WordPress?

WordPress jest „źródłem, za pomocą którego można stworzyć dobrą stronę internetową, bloga lub aplikację”. Wykorzystuje on bazę danych MySQL. Z czasem WordPress przekształcił się w pełni konfigurowalny system zarządzania treścią. Platforma ta może być dostosowywana w zależności od potrzeb. Do dużych marek, które używają WordPressa należą The New Times, CNN, UPS, Katy Perry i wiele innych. Jest to potężna platforma, która nie wymaga jednak doświadczenia, aby osiągnąć sukces.

WordPress jest narzędziem typu open source, które ułatwia wszystkim właścicielom witryn zarządzanie treścią. Okazuje się, że to najtańszy sposób na stworzenie własnej strony internetowej.

Darmowe i otwarte oprogramowanie oznacza, że każda strona może być swobodnie modyfikowana według własnego uznania. Dostępnych jest kilka tysięcy motywów i wtyczek. Wystarczy tylko zarejestrować domenę i kupić odpowiedni hosting.

Sprawdź: Handel społecznościowy i jego wpływ na e-commerce

WordPress dla firmowych stron internetowych

Jeśli szukasz najszybszego i najtańszego sposobu na rozpoczęcie biznesu online, to WordPress jest odpowiednim wyborem dla Ciebie.

Jest on idealnym systemem, który z pewnością sprawdzi się podczas zarządzania firmową stroną WWW. To narzędzie możesz stosować do zarządzania firmowym blogiem, katalogiem produktów, portalami informacyjnymi, aplikacjami ze zdjęciami czy prostymi sklepami internetowymi.

Schody zaczynają się, gdy witryna ma być zupełnie inna niż standardowy motyw WordPressa. Niestety ta platforma może nakładać pewne ograniczenia dla programistów, ponieważ jeśli potrzebujesz na swojej stronie dodatkowych funkcji, takich jak logowanie użytkownika, musisz liczyć się z dodatkowymi płatnościami.

Czy WordPress naprawdę się opłaca?

Popularność WordPressa znajduje odzwierciedlenie w samej społeczności internautów skupionych wokół systemu. Duża liczba użytkowników gwarantuje dostęp do przydatnych wskazówek dotyczących zarządzania witryną, wsparcia i pomocy. Nowi twórcy stron internetowych mogą skorzystać z ogromnej bazy wiedzy zgromadzonej przez lata na różnych forach. Miłośnicy narzędzi spotykają się również na tzw. WordCamps i WordPress MeetUps, gdzie dzielą się swoimi doświadczeniami oraz nowymi pomysłami na wykorzystanie potencjału tego narzędzia.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Zalety WordPressa

  • brak opłat,
  • niski koszt utrzymania,
  • możliwość tworzenia własnych szablonów,
  • łatwość w obsłudze,
  • funkcjonalny i intuicyjny interfejs dla klienta,
  • przyjazne mechanizmy ułatwiające rozwój,
  • szybka, lekka i łatwa instalacja,
  • duże możliwości optymalizacji zdjęć i obrazów,
  • dostępność wielu wtyczek pozwalająca rozszerzyć funkcjonalność WordPressa niskim kosztem,
  • częste aktualizacje umożliwiające zachowanie odpowiedniego poziomu wydajności oraz bezpieczeństwa,
  • spełnianie większości dobrych praktyk SEO.

 

Sprawdź: Strony niedostępnych produktów – jak sobie z nimi poradzić?

Kiedy nie warto używać WordPressa?

Niestety nie dla wszystkich stron internetowych narzędzie WordPress okaże się przydatne. Staraj się go unikać, kiedy Twoja witryna generuje duży ruch, zawiera wiele podstron czy posiada złożone funkcje. Okazuje się, że jest to zbyt dużo, jak na możliwości darmowego WordPressa, przez co witryna nie będzie działała prawidłowo. Narzędzie to nie zapewnia również szybkości, dlatego jeśli zależy Ci na szybkim ładowaniu witryny, niestety WordPress nie jest dla Ciebie.

Wady WordPressa

  • brak zaawansowanych funkcji optymalizacji i standaryzacji — prosta pamięć podręczna oparta na systemie plików wymaga zainstalowania dodatkowej wtyczki,
  • brak natywnej obsługi wielojęzyczności – aby uruchomić stronę dostępną w wielu językach, trzeba samemu duplikować strony lub skorzystać z płatnych wtyczek,
  • powszechność i prostota WordPressa przyciąga amatorów, którzy stosują gotowe szablony witryn i wątpliwej jakości wtyczki.
Sprawdź: Jak generować większą ilość leadów sprzedażowych?

Podsumowanie

Strony korzystające z funkcjonalności WordPressa są bardzo profesjonalne, dlatego jeśli planujesz rozwinąć swój biznes online, wypróbuj tę platformę. Jest ona bardzo przyjazna dla użytkownika i łatwa w zarządzaniu. Mając jednak świadomość, że jest to CMS dla stron i sklepów internetowych, nie warto wykorzystywać jej do tworzenia serwisów społecznościowych oraz zaawansowanych witryn, ponieważ ich funkcje wykraczają poza standardową funkcjonalność tej platformy.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym jest marketing wielopoziomowy?
Czym jest marketing wielopoziomowy?
Rozwój biznesu to nie tylko ślepe podążanie za poszukiwaniem efektywnych metod promocji. Jakie marketingowe opcje znajdują się w zasięgu Twojej ręki?
Jak badać efektywność kampanii marketingowych w mediach społecznościowych?
Jak badać efektywność kampanii marketingowych w mediach społecznościowych?
Prowadzisz kampanię marketingową w mediach społecznościowych? Chcesz wiedzieć, na co zwrócić uwagę, aby wiedzieć, czy Twoje działania są skuteczne? Czytaj dalej!
Jak założyć dobrą agencję marketingową?
Jak założyć dobrą agencję marketingową?
Agencje marketingowe znacznie ułatwiają promocję w sieci, dlatego stają się coraz popularniejsze. Jednak czy jest to dobry pomysł na biznes? Sprawdźmy!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie