Google od samego początku swojego istnienia charakteryzowało się szybkością wyszukiwań. Dlatego stał się on tak popularną przeglądarką internetową. Wszyscy wiemy, jak sfrustrowani jesteśmy, kiedy witryna ładuje się zbyt wolno. Wielu użytkowników Internetu nie pozostaje na stronie dłużej niż około 2 sekund, jeśli po tym czasie strona nie chce się załadować, to niestety odbiorca opuszcza ją i szuka innej. Dotyczy to zwłaszcza użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych, dlatego szybkość witryny jest ważniejsza niż kiedykolwiek. Kluczowym czynnikiem przyczyniającym się do dalszego sukcesu Google jest koncentracja na poprawie obsługi urządzeń mobilnych, dlatego przedsiębiorcy chcący osiągnąć sukces powinni zwrócić uwagę na szybkość swojej strony WWW.
Poniżej zgromadziliśmy kilka czynników, przez które szybkość, z jaką działa i ładuje się witryna internetowa, jest znacząca dla strategii marketingowej.
Musisz pamiętać o tym, aby dostosowywać elementy na swojej stronie mobilnej do użytkowników i ich możliwości technicznych. Należy zwracać uwagę na to, że obecnie na rynku dostępne są nowsze generacje telefonów, ale również nadal górują starsze modele, które nie są w stanie podołać zbyt dużym wymaganiom niektórych stron mobilnych. Kluczowym zadaniem jest dostosowanie strony internetowej do możliwości urządzeń użytkowników. Jeśli porzucisz optymalizację prędkości, możesz przez to utracić ruch na swojej stronie. Faktem jest, że użytkownicy mobilni nie będą czekać na załadowanie witryny. Przejdą do konkurencji, która nie ma problemów na swojej stronie. Może to również zaszkodzić Twojej marce i lojalności klientów. Pamiętaj, że pierwsze wrażenie odgrywa naprawdę ważną rolę w procesie marketingu, a jeśli Twoja witryna sklepu internetowego działa wolno, klient nie będzie miał na Twój temat dobrego zdania.
Prędkość strony internetowej jest jednym z czynników rankingowych Google. Jeżeli chcesz być na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, to musisz pomyśleć o zoptymalizowaniu swojej strony WWW dla urządzeń mobilnych. Możesz przetestować swoją witrynę za pomocą narzędzia Google do testowania szybkości witryn mobilnych , które nie tylko pokazuje wspomnianą prędkość strony internetowej, ale także poda zalecenia dotyczące poprawy wydajności na wszystkich urządzeniach.
Pamiętaj, że czas w kontekście strony internetowej ma duże znaczenie dla pozycjonowania jej w wynikach wyszukiwania. Google ocenia witryny w kontekście “dobra i zła”, niestety nie ma nic pośredniego, a w tej drugiej części raczej nie chciałbyś się znaleźć.
Musisz wiedzieć, że koncentracja uwagi przeciętnego użytkownika internetu ogromnie się zmniejszyła. Na początku, kiedy technologia nie była jeszcze tak popularna, to uwaga osoby trwała około 12 sekund, obecnie ten czas został zmniejszony do 8 sekund. Temu spadkowi można przypisać rozwój i wynalezienie smartfonów. To, czy rzeczywiście wina leży po stronie smartfonów, nie ma większego znaczenia dla Twoich działań marketingowych. Sprzedawcy e-commerce muszą dostosować się do tego zmniejszającego się zakresu uwagi odbiorców i zrobić wszystko, co w ich mocy, aby utrzymać ich zainteresowanie. Jeżeli nie dostosujesz prędkości strony do urządzeń mobilnych, to nawet śmieszne filmy i obrazy nie poradzą sobie z problemem zaangażowania.
Pamiętaj, że duża prędkość mobilna może pomóc w ogólnej wydajności Twoich reklam PPC. Obecnie dobrze wiadomo, że witryny z wyższymi wynikami jakości mają niższy koszt kliknięcia za reklamę, a ponieważ szybkość witryny może odgrywać dużą rolę w jej jakości, nie ma wątpliwości, że szybsza witryna może obniżyć koszty reklamy.
Obecnie, kiedy opanował nas świat technologii, oczekujemy, że informacje będą na wyciągnięcie ręki. Jeśli konkretna informacja, której nie pojawi się w sekundzie, to przechodzimy do innych stron. Wszyscy właściciele firm, którzy prowadzą działalność internetową, muszą upewnić się, że ich strony WWW mogą obsługiwać różne elementy i generować ruch. Jeśli prędkość Twojej strony internetowej jest niska, nadszedł czas, aby zacząć nad nią pracować. Możesz skorzystać z wielu narzędzi do poprawy szybkości strony, na przykład: PageSpeed Insights, czy GTmetrix.
Teraz już wiesz, że prędkość strony internetowej wpływa bardzo mocno na strategie marketingowe Twojej firmy. Im szybsza witryna, tym jest ona chętniej odwiedzana przez innych użytkowników. Z pewnością możesz używać różnych narzędzi do pomiarów szybkości strony, jednak nie każde będzie dawało Ci miarodajny wynik. Jeżeli chcesz zaangażować swoich odbiorców, to pomyśl o zoptymalizowaniu strony WWW pod kątem szybkości, a zobaczysz różnicę w ilości wyświetleń i konwersji w witrynie.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO razem z nami! Czekamy na Ciebie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.