Czy recenzje w Google wpływają na pozycjonowanie strony?

Czy recenzje w Google wpływają na pozycjonowanie strony?

Diva Plavalaguna/pexels.com

Rekomendacje w XXI wieku są niezwykle ważnym czynnikiem tworzącym w umysłach konsumentów wyobrażenie o jakości świadczonych usług czy produktów. W celu znalezienia najlepszej oferty, zainteresowani klienci przeglądają opinie w Internecie. Często zwracają uwagę na liczbę gwiazdek w opiniach Google, które są wskaźnikami zadowolenia konsumentów, którzy skorzystali z usługi.

Posiadanie pozytywnych recenzji Google to źródło, które wpływa na odbiór Twojej witryny, firmy oraz marki. Nie od dziś wiadomo, że najlepszymi kanałami wiarygodnych informacji są inni ludzie.

Pochlebne recenzje i oceny Google wspierają także ruch organiczny na Twojej stronie oraz stanowią sygnał dla internautów, że warto skorzystać z oferowanych przez Ciebie usług.

Od czego rozpocząć proces zbierania recenzji w Google?

Pierwszym etapem, który umożliwi Ci zbieranie rekomendacji o firmie w Google, jest skonfigurowanie profilu w narzędziu Google My Business (w skrócie GMB). Ten marketingowy instrument umożliwia zarządzanie wizytówką firmy oraz stanowi jeden ze sposobów interakcji z konsumentami.

Zawiera szereg informacji dotyczących adresu przedsiębiorstwa, numeru kontaktowego, godzin otwarcia, fotografie czy adres URL strony. Jeżeli zdecydujesz się na założenie profilu w GMB, kolejnym krokiem jest skłonienie konsumentów, którzy są zadowoleni z Twoich usług o pozostawienie pozytywnej recenzji w Google. Gromadząc kolejne rekomendacje w sieci, powoli będziesz kreować swój ekspercki wizerunek, co finalne przełoży się na wzrost zainteresowania i poprawę sprzedaży.

Wskazówka: Obserwuj recenzje zamieszczane przez użytkowników, odpowiadaj na pojawiające się pytania i wszelkie komentarze. Interakcja z klientem, nawet tym wirtualnym, jest przejawem profesjonalizmu.

Sprawdź: Jak pozycjonować wiele lokalizacji swojej firmy?

Priorytetem jest relacja z konsumentem

Zbieranie dobrych opinii o firmie w Google nie jest najprostszym zadaniem. Będzie wymagało to od Ciebie dużego zaangażowania w nawiązywaniu kontaktu z klientem. Nie jest to działanie “na już”. W dłuższej perspektywie czasu przyniesie Ci wiele korzyści.

Odpowiadaj nie tylko na pochlebne komentarze, lecz weź pod uwagę też te krytyczne. To oznaka, że zależy Ci na pielęgnowaniu wszelakich relacji i jesteś skłonny przyznać się do błędu oraz zagwarantować poprawę zaistniałych niedogodności, o których wspomniał użytkownik.

Źródło: RODNAE Productions/pexels.com

Wplątywanie się w dyskusję i przyjmowanie konfliktowej postawy nigdy nikomu nie przyniosło korzyści. Zastosuj znaną w marketingu zasadę 5P – przeproś, przygotuj się, przeciwdziałaj, popraw się i zrekompensuj. Możesz zaproponować rabat na kolejny zakup produktu bądź zniżkę przy ponownym skorzystaniu z Twojej usługi.

Jaką rolę odgrywa SEO?

Zgromadzenie wielu, wysokiej jakości recenzji o Twojej firmie w Google ma przełożenie na efektywność optymalizacji pod kątem wyników wyszukiwania. Pamiętaj, aby nie zapominać o weryfikacji adresu URL swojej strony. Jest to niezwykle ważne, jeżeli chcesz, aby nawigacja po Twojej witrynie była usprawniona i w konsekwencji wszystkie czynności prowadziły do punktu sprzedaży.

To proste równanie. Większa liczba recenzji = większy ruch organiczny w witrynie internetowej. A to prowadzi do wzrostu sprzedaży i efektywnie prosperującego działania przedsiębiorstwa.

Wzrost ruchu organicznego jest możliwy, dzięki utworzeniu odrębnej podstrony w witrynie, która będzie przekierowywała klienta do recenzji Google. Może to zabrzmi dość banalnie, ale te pięć gwiazdek, które pozostawiają konsumenci, ma niebagatelne znaczenie dla strategii SEO.

Sprawdź: Podstawy pozycjonowania – od czego zacząć, by uzyskać najlepsze efekty? Etap III: link building i inne elementy wpływające na widoczność strony

Autentyczne wyniki

Rezultaty działalności Twojej firmy oceniane na podstawie opinii wystawionych w Google, pomagają w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Dają Ci wgląd w wiarygodną ocenę Twojej oferty, usługi czy produktów.

Rekomendacje mają również znaczenie dla widoczności w Google Maps. Skutecznemu pozycjonowaniu Twojej witryny sprzyjają recenzje, które są godne zapamiętania. Właściwie to opinie, które posiadają frazy i które zostały użyte w tworzonej przez Ciebie treści. Mamy tu na myśli zwroty związane z przywoływaniem przyjemnych doświadczeń, wynikających z nabycia produktu bądź skorzystania z usługi. Jeżeli zostaną one powtórzone w komentarzach użytkowników, możesz spodziewać się prawdopodobnego wzrostu w wynikach wyszukiwania Google.

Wsparcie SEO PR

SEO PR, czyli połączenie dwóch czynności – optymalizacji witryn z działaniami wizerunkowymi. Umożliwi Ci to świadome zarządzanie reputacją witryny. Jeżeli temat pielęgnowania relacji z konsumentem oraz sposobu pozyskiwania ich sympatii jest Ci obcy, zastanów się nad zatrudnieniem agencji marketingowej, której wdrożony plan poprawi skuteczność działań w obszarze budowania obrazu specjalisty danej branży. Duże znaczenie ma content marketing, a dodatkowym wsparciem okazuje się email marketing. Jego możliwości osadzają się nie tylko na procesach sprzedażowych, lecz jego potencjał drzemie nawet gromadzeniu rekomendacji od innych użytkowników.

Sprawdź: Dlaczego nie warto rezygnować z SEO?

Kilka słów na koniec

Najważniejszymi praktykami są dbałość o relacje z konsumentami. To klucz nie tylko do zbudowania solidnego wizerunku eksperta wśród konkurencji, lecz potencjał w zwiększeniu ruchu na zarządzanej stronie internetowej.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym charakteryzują się frazy z potencjałem? Jak je wybrać?

    Czym charakteryzują się frazy z potencjałem? Jak je wybrać?

    Korzyści dla SEO płynące z fraz kluczowych z potencjałem są naprawdę ogromne, a cały sekret polega na tym, aby je znaleźć i wykorzystać. Dowiedz się, jak ich wyszukać oraz kiedy warto je optymalizować.
    Niezbędne informacje SEO dla małych, lokalnych firm

    Niezbędne informacje SEO dla małych, lokalnych firm

    Prowadzisz lokalną firmę i chciałbyś zaistnieć w świecie online? SEO to rozwiązanie dla Ciebie! Przeczytaj nasz artykuł.
    Więcej wyświetleń Twoich produkcji? Żaden problem! – YouTube i SEO

    Więcej wyświetleń Twoich produkcji? Żaden problem! – YouTube i SEO

    Poznaj sposób na zwiększenie konwersji naszych produkcji w serwisie YouTube! Zwiększ przychód z programów! Sprawdź!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę