Internet oferuje nam coraz lepsze możliwości w zakresie promowania swojego biznesu czy konkretnych produktów. Jednak od dawna obok pozycjonowania największe znaczenie we współczesnym digital marketingu mają płatne kampanie Google Ads. Jedną z opcji jest reklama na YouTube – cena takiej formy promocji w pewnym stopniu zależy od Ciebie, choć musisz liczyć się ze stawkami konkurencji. Sprawdź, ile kosztuje reklama na YouTube i czy opłaca się w nią inwestować!
Formaty reklam na YouTube różnią się między sobą nie tylko ostateczną formą, w jakiej widzą je użytkownicy, ale również czasem wyświetlania oraz metodą rozliczeniową. Reklamodawcy mają do wyboru następujące opcje.
Wyświetlają się przed, w trakcie i po filmach na komputerach, telewizorach oraz urządzeniach mobilnych. Po 5 sekundach użytkownik może je pominąć.
Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia rozliczane są w modelu CPV (koszt za jedno wyświetlenie) lub CPM (koszt za 1000 wyświetleń). Warto wspomnieć, że jeśli użytkownik pominie reklamę, reklamodawca nie ponosi kosztów. Płaci on tylko wówczas, gdy odbiorca obejrzy przynajmniej 30 sekund reklamy lub całość, jeśli trwa krócej.
YouTube
Podobnie jak w poprzednim przypadku, wyświetlają się przed, w trakcie lub po materiale wideo na YouTube. Aby uzyskać dostęp do filmu, użytkownik musi obejrzeć je w całości. Wybór takiego formatu to pewność, że odbiorca reklamy zapozna się z cały materiałem, jednak maksymalna długość to 15 sekund.
Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia rozliczane są w modelu CPM.
YouTube
Jak wskazuje nazwa, pojawiają się tam, gdzie użytkownik ma okazję odkrywać nowe treści (w organicznych wynikach wyszukiwania, na stronie głównej YouTube w wersji mobilnej, obok filmów powiązanych z aktualnie wyświetlanym).
Reklamy Discovery rozliczane są w modelu CPC, czyli płatność za każde kliknięcie przez użytkownika.
YouTube
To krótkie, trwające 6 sekund reklamy, których użytkownik nie może pominąć. Wyświetlane są przed, w trakcie lub po filmie. Model rozliczeniowy w tym przypadku to CPM.
YouTube
Ile kosztuje reklama YouTube? Koszt zależy od wielu czynników, dlatego niestety nie da się na to pytanie odpowiedzieć jednoznacznie. Teoretycznie każdy reklamodawca sam ustala budżet, jaki chce przeznaczyć na kampanię, a także maksymalną wysokość stawki np. za jedno wyświetlenie, 1000 wyświetleń czy interakcję.
Trzeba jednak pamiętać, że wyświetlanie reklam utworzonych za pomocą systemu Google Ads odbywa się na podstawie aukcji. Jeśli konkurencja będzie płaciła znacznie więcej, Twoja kampania może nie przynieść dobrych efektów lub nawet nie zostać uruchomiona. Z tego względu warto przeprowadzić research i sprawdzić, jakie są średnie stawki w poszczególnych typach kampanii w danej branży. Możesz to zrobić np. w narzędziu Google Ads.
Pamiętaj też, że maksymalna stawka np. za CPV nie jest rzeczywistym kosztem. Jest to jedynie kwota, jaką jesteś w stanie maksymalnie zapłacić za wyświetlenie. Rzeczywisty CPV czy CPM zależy od kilku czynników.
Jeśli chodzi o budżet, masz pełną dowolność, jednak pamiętaj, że przy zbyt niskiej kwocie reklama będzie nieskuteczna. Przyjmuje się, że w przypadku kampanii In-Stream minimalny budżet dzienny to 30 zł.
Omawiając opłacalność strategii marketingowej, nie sposób nie wspomnieć o korzyściach, jakie może przynieść firmie. W końcu dobra strategia marketingowa to taka, która pozwala możliwie najniższym kosztem wypracować zadowalające efekty. Oto największe zalety reklam na platformie YouTube.
YouTube jest najpopularniejszą stroną internetową na świecie, z której w Polsce korzysta ponad 90% wszystkich użytkowników. Internauci odwiedzają ją nie tylko w celach rozrywkowych, ale również edukacyjnych. Dla wielu firm YouTube jest podstawowym kanałem dystrybucji treści na potrzeby content marketingu.
Tak ogromna popularność serwisu oznacza, że reklamy wyświetlane w jego obrębie mają bardzo szeroki zasięg. Dzięki temu możesz dotrzeć do ogromnej grupy odbiorców i tym samym zwiększyć szansę na pozyskanie klientów.
W trakcie konfiguracji kampanii możesz dokładnie określić, do kogo ma trafić Twoja reklama. Dzięki temu nie przepalasz niepotrzebnie budżetu na kierowanie przekazu marketingowego do osób, które i tak nie byłyby zainteresowane Twoją ofertą. Wśród kryteriów do wyboru są:
YouTube oferuje wiele formatów reklam, co daje reklamodawcom ogromne możliwości. Dzięki temu możesz dopasować format do swojej grupy docelowej oraz celów, jakie chcesz osiągnąć.
Obecnie materiały wideo to jeden z najchętniej przyjmowanych przez użytkowników rodzajów treści. Internauci wolą raczej obejrzeć kilku czy kilkunastu sekundową reklamę w postaci filmu niż przeczytać długi tekst.
Reklama na YouTube to zatem doskonały sposób na dopasowanie się do aktualnie panujących trendów i potrzeb użytkowników. Jeśli dobrze zaprojektujesz reklamę, nawet 5-sekundowy materiał może pozytywnie wpłynąć na realizację Twoich celów biznesowych.
Reklama na YouTube jest stosunkowo tania, a do tego ma wiele zalet i przynosi sporo korzyści firmie. Z tych względów uznawana jest za naprawdę opłacalną formę marketingu. Pamiętaj jednak, że w każdej sytuacji może to wyglądać zupełnie inaczej. Trzeba wziąć pod uwagę branżę, konkurencję i grupę docelową. Tak naprawdę skuteczność kampanii YouTube można ocenić dopiero po jej wdrożeniu i przeanalizowaniu wyników.
Na pewno jest bardziej opłacalna niż reklama w telewizji czy radiu. W tradycyjnych mediach koszty kampanii reklamowych są znacznie wyższe, a do tego nie można wybrać docelowych odbiorców (reklama kierowana jest do wszystkich).
Nie wiesz, czy reklama na YouTube jest odpowiednia dla Ciebie? Warto spróbować! Pamiętaj, że nie jest to inwestycja długoterminowa. Jeśli np. po miesiącu stwierdzisz, że kampania jest nieopłacalna, możesz zrezygnować.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.