TikTok to aplikacja, której znaczenie marketingowe wzrasta każdego dnia. Przyjrzyjmy się zatem formom reklamy, które warto tam wykorzystać!
Popularność TikToka rośnie w szokującym tempie. Warto wykorzystać ten potencjał. Sprawdź zatem, jak stworzyć kampanię marketingową w tej aplikacji.
Wielu użytkowników wciąż uważa TikToka za dziecinną platformę rozrywkową. W sieci nadal krążą memy na temat tego serwisu, a liczni internauci instalują go tylko po to, by zobaczyć, o co w nim chodzi. Okazuje się jednak, że po zalogowaniu się do aplikacji, wszyscy ci, którzy wątpili w jej potencjał, stają się jej stałymi użytkownikami.
Mimo wielu kontrowersji, jakie budzi ta aplikacja, jej popularność wśród pokolenia Z nieustannie wzrasta. Okazuje się bowiem, że użytkownicy otwierają TikToka średnio 16 razy dziennie i spędzają w aplikacji około 5 minut w ciągu każdej wizyty. To całkiem spora ilość czasu – właśnie dlatego serwis cieszy się największym zaangażowaniem spośród wszystkich mediów społecznościowych.
Istotną cechą TikToka jest to, że za każdym razem, gdy się logujesz, trafiasz na najświeższe treści. Nigdy nie otrzymasz dwa razy tego samego filmiku. Tak właśnie działa algorytm tej aplikacji. TikTok dokładnie wyjaśnił, jak funkcjonuje ten system. Po przesłaniu filmu algorytm zaczyna prezentować go niewielkiej grupie użytkowników. Wybiera ich na podstawie zainteresowań, zachowań, języka, typu urządzenia i lokalizacji. Jeśli plik wzbudzi zainteresowanie wśród tych odbiorców, system wyśle go do większej bazy użytkowników i ponownie rozpocznie analizę.
Wartym wykorzystania aspektem TikToka jest skuteczność prezentowanych w nim reklam. Aplikacja ma bowiem własną platformę reklamową, która wyglądem przypomina wszystkie inne serwisy mediów społecznościowych. Można tam skonfigurować kampanie marketingowe w oparciu o liczne cele, nawiązujące do potrzeb biznesowych, takich jak budowanie zasięgu, ruchu, instalacje aplikacji, wyświetlenia wideo, konwersje czy sprzedaż.
TikTok ma również własny piksel, który po umieszczeniu w witrynie pozwala konfigurować kampanie remarketingowe. Podobnie jak w przypadku Facebooka i Snapchata, istnieje tu również przydatne rozszerzenie Google Chrome, które zapewnia prawidłowe dodawanie tagów do strony.
Pojawiają się również inne opcje kierowania reklam do osób, które wcześniej odwiedziły już Twoją witrynę. Możesz przesyłać swoje treści marketingowe do użytkowników na podstawie ich lokalizacji, podobnych list wyszukiwania, niestandardowych plików, odbiorców czy zainteresowań.
TikTok oferuje pięć rodzajów reklam, które możesz prezentować na swojej platformie. Oto techniki, na które powinieneś zwrócić szczególną uwagę:
Reklamy In-Feed są prawdopodobnie najczęściej występującym typem reklam na TikToku. Pojawiają się one na kanale użytkownika podczas przewijania poszczególnych filmów. Stylem bardzo przypominają reklamy na Facebooku. Reklama In-Feed z wyglądu bardziej podobna jest jednak do Instagram Stories. Okienka zawierają przyciski: „Obejrzyj teraz”, „Przenieś”, „Pobierz”, które znajdują się w dolnej części reklamy.
Podczas korzystania z tej formy możesz także połączyć swoje siły z influencerami, dzięki którym dotrzesz do szerszego grona odbiorców.
Reklama ta pojawia się jako pierwsza po otwarciu aplikacji. Jej styl jest zdecydowanie najlepszą opcją zdobycia nowych odbiorców i rozszerzenia świadomości marki w sieci. Co więcej, TikTok zapewnia, iż użytkownicy nie widzą więcej niż jednej reklamy Brand Takeover dziennie, co pozwala pokonać branżowych rywali i zyskać przewagę nad konkurencją. Minusem tego środka marketingowego jest dość wysoka cena, przez co pozwolić sobie na niego mogą tylko większe marki.
Reklamy TopView wyświetlają się na samej górze strony „Dla Ciebie”. Oferują 60 sekund prezentowania treści marketingowych z automatycznie odtwarzanym dźwiękiem, co skutecznie przyciąga uwagę użytkowników. Reklamy te prowadzą do wewnętrznych lub zewnętrznych stron docelowych, na których odbiorca może na przykład dokonać rzeczywistych zakupów.
Markowe hashtagi są typową formą reklamową na TikToku. Wyzwania z nimi związane pozwalają zarówno zwiększyć popularność organicznych treści generowanych przez użytkowników, jak i upowszechnić sponsorowane pliki.
Podobnie jak w przypadku markowych filtrów Snapchata, reklamowe efekty TikToka pozwalają firmom tworzyć własne niestandardowe filtry w aplikacji, co jest świetnym sposobem na budowanie zaangażowania użytkowników i nawiązywanie relacji z grupą docelowych odbiorców.
Aby rozpocząć skuteczną kampanię reklamową na TikToku, warto zapoznać się z kilkoma sprawdzonymi technikami marketingowymi.
Jeśli chciałbyś otrzymać więcej informacji w danym temacie, wystarczy skontaktować się z grupa-icea.pl poprzez formularz kontaktowy lub czat.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.