Czy reklamy na TikToku są skuteczne?

Czy reklamy na TikToku są skuteczne?

Alexander Shatov/unsplash.com

TikTok to aplikacja, której znaczenie marketingowe wzrasta każdego dnia. Przyjrzyjmy się zatem formom reklamy, które warto tam wykorzystać!

Popularność TikToka rośnie w szokującym tempie. Warto wykorzystać ten potencjał. Sprawdź zatem, jak stworzyć kampanię marketingową w tej aplikacji.

Wielu użytkowników wciąż uważa TikToka za dziecinną platformę rozrywkową. W sieci nadal krążą memy na temat tego serwisu, a liczni internauci instalują go tylko po to, by zobaczyć, o co w nim chodzi. Okazuje się jednak, że po zalogowaniu się do aplikacji, wszyscy ci, którzy wątpili w jej potencjał, stają się jej stałymi użytkownikami.

Jaki potencjał ma TikTok?

Mimo wielu kontrowersji, jakie budzi ta aplikacja, jej popularność wśród pokolenia Z nieustannie wzrasta. Okazuje się bowiem, że użytkownicy otwierają TikToka średnio 16 razy dziennie i spędzają w aplikacji około 5 minut w ciągu każdej wizyty. To całkiem spora ilość czasu – właśnie dlatego serwis cieszy się największym zaangażowaniem spośród wszystkich mediów społecznościowych.

Źródło: Solen Feyissa/unsplash.com

Istotną cechą TikToka jest to, że za każdym razem, gdy się logujesz, trafiasz na najświeższe treści. Nigdy nie otrzymasz dwa razy tego samego filmiku. Tak właśnie działa algorytm tej aplikacji. TikTok dokładnie wyjaśnił, jak funkcjonuje ten system. Po przesłaniu filmu algorytm zaczyna prezentować go niewielkiej grupie użytkowników. Wybiera ich na podstawie zainteresowań, zachowań, języka, typu urządzenia i lokalizacji. Jeśli plik wzbudzi zainteresowanie wśród tych odbiorców, system wyśle go do większej bazy użytkowników i ponownie rozpocznie analizę.

Jak reklamować się na TikToku?

Wartym wykorzystania aspektem TikToka jest skuteczność prezentowanych w nim reklam. Aplikacja ma bowiem własną platformę reklamową, która wyglądem przypomina wszystkie inne serwisy mediów społecznościowych. Można tam skonfigurować kampanie marketingowe w oparciu o liczne cele, nawiązujące do potrzeb biznesowych, takich jak budowanie zasięgu, ruchu, instalacje aplikacji, wyświetlenia wideo, konwersje czy sprzedaż.

Piksel TikTok

TikTok ma również własny piksel, który po umieszczeniu w witrynie pozwala konfigurować kampanie remarketingowe. Podobnie jak w przypadku Facebooka i Snapchata, istnieje tu również przydatne rozszerzenie Google Chrome, które zapewnia prawidłowe dodawanie tagów do strony.

Pojawiają się również inne opcje kierowania reklam do osób, które wcześniej odwiedziły już Twoją witrynę. Możesz przesyłać swoje treści marketingowe do użytkowników na podstawie ich lokalizacji, podobnych list wyszukiwania, niestandardowych plików, odbiorców czy zainteresowań.

Typy reklam na TikToku

TikTok oferuje pięć rodzajów reklam, które możesz prezentować na swojej platformie. Oto techniki, na które powinieneś zwrócić szczególną uwagę:

Reklamy In-Feed

Reklamy In-Feed są prawdopodobnie najczęściej występującym typem reklam na TikToku. Pojawiają się one na kanale użytkownika podczas przewijania poszczególnych filmów. Stylem bardzo przypominają reklamy na Facebooku. Reklama In-Feed z wyglądu bardziej podobna jest jednak do Instagram Stories. Okienka zawierają przyciski: „Obejrzyj teraz”, „Przenieś”, „Pobierz”, które znajdują się w dolnej części reklamy.

Podczas korzystania z tej formy możesz także połączyć swoje siły z influencerami, dzięki którym dotrzesz do szerszego grona odbiorców.

Reklama Brand Takeover

Reklama ta pojawia się jako pierwsza po otwarciu aplikacji. Jej styl jest zdecydowanie najlepszą opcją zdobycia nowych odbiorców i rozszerzenia świadomości marki w sieci. Co więcej, TikTok zapewnia, iż ​​użytkownicy nie widzą więcej niż jednej reklamy Brand Takeover dziennie, co pozwala pokonać branżowych rywali i zyskać przewagę nad konkurencją. Minusem tego środka marketingowego jest dość wysoka cena, przez co pozwolić sobie na niego mogą tylko większe marki.

Reklamy TopView

Reklamy TopView wyświetlają się na samej górze strony „Dla Ciebie”. Oferują 60 sekund prezentowania treści marketingowych z automatycznie odtwarzanym dźwiękiem, co skutecznie przyciąga uwagę użytkowników. Reklamy te prowadzą do wewnętrznych lub zewnętrznych stron docelowych, na których odbiorca może na przykład dokonać rzeczywistych zakupów.

Hashtagi marki

Markowe hashtagi są typową formą reklamową na TikToku. Wyzwania z nimi związane pozwalają zarówno zwiększyć popularność organicznych treści generowanych przez użytkowników, jak i upowszechnić sponsorowane pliki.

TikTok Branded Effects

Podobnie jak w przypadku markowych filtrów Snapchata, reklamowe efekty TikToka pozwalają firmom tworzyć własne niestandardowe filtry w aplikacji, co jest świetnym sposobem na budowanie zaangażowania użytkowników i nawiązywanie relacji z grupą docelowych odbiorców.

Najlepsze praktyki marketingowe na TikToku

Aby rozpocząć skuteczną kampanię reklamową na TikToku, warto zapoznać się z kilkoma sprawdzonymi technikami marketingowymi.

  • Kampanie na TikToku są z reguły mało ukierunkowane. Warto więc zacząć od budowania zasięgu lub ruchu z wykorzystaniem środków dostosowanych do danej strategii marketingowej.
  • Ustaw konkretną stawkę CPA.
  • Postaraj się, aby początkowy dzienny budżet reklamowy wynosił 20-krotność docelowego CPA.
  • Unikaj edytowania grup reklam, dopóki zasób nie przejdzie poszczególnych faz algorytmu TikToka.
  • Wypróbuj kreatywne narzędzia TikTok, takie jak Smart Video, dzięki którym zwiększysz swój zwrot z inwestycji.
  • Pamiętaj, aby Twoje kampanie były świeże, w tym celu aktualizuj je co najmniej raz w tygodniu.
  • Chociaż filmy TikTok mogą trwać maksymalnie 60 sekund, twórz krótsze treści. Mieszczenie się w zakresie od 9 do 15 sekund przynosi bowiem najlepsze efekty.
Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czy prędkość mobilna ma znaczenie w strategii marketingowej?

    Czy prędkość mobilna ma znaczenie w strategii marketingowej?

    Zastanawiasz się, czy prędkość mobilna wpływa na SEO Twojej strony internetowej? Jeżeli ta myśl nie daje Ci spokoju, przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się wszystkiego!
    Jak tworzyć skuteczny mailing?

    Jak tworzyć skuteczny mailing?

    Poczta elektroniczna odgrywa ważną rolę w digital marketingu. Trzeba tylko wiedzieć, jak dobrze ją wykorzystać. Podpowiadamy, jak stworzyć skuteczny mailing!
    Czy opłaca się korzystać z WordPressa?

    Czy opłaca się korzystać z WordPressa?

    Postanowiliśmy opisać przydatność narzędzia WordPress dla stron internetowych. Okazuje się, że wcale nie jest ono tak opłacalne, jak się wydaje!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.