Z pewnością zastanawiałeś się kiedykolwiek, czy SEO jest w ogóle potrzebne na Twojej stronie internetowej podczas udostępniania treści graficznych. Niezależnie od tego, czy prowadzisz bloga, stronę internetową, czy udostępniasz jakiekolwiek treści w witrynie, to optymalizacja obrazów jest obowiązkowym krokiem do zaistnienia na rynku konkurencyjnym.
W tym artykule pokażemy Ci, dlaczego warto zainwestować w optymalizację obrazów oraz dlaczego obrazy są tak ważne przy pozycjonowaniu stron WWW.
W optymalizacji obrazów mają znaczenie przede wszystkim nazwy plików docelowych. Wyszukiwarka grafiki Google jest teraz używana częściej niż kiedykolwiek. Ludzie podczas zakupów chcą oglądać zdjęcia produktów niż tylko czytać o nich suche teksty.
Może nie słyszałeś o tym wcześniej, ale jest to ważna część strategii SEO. Dlatego nie myśl, że pozycjonowanie opiera się tylko i wyłącznie na samej treści blogowej.
Wyszukiwarka grafiki Google koncentruje się na uczeniu maszynowym. Google ma możliwość wyodrębniania i analizowania informacji ze strony, na której znajduje się obraz, jak i z innych stron wykorzystujące tę samą grafikę, a także wszystkie znaczniki, dane strukturalne, nazwy plików, czy tagi.
Obecnie, jako priorytet traktuje się strony WWW z dominującą ilością obrazów. Jest to decydujący czynnik, który pomaga określić ranking wyników wyszukiwania.
Google wyodrębnia dane z Twojej strony internetowej, aby zapewnić lepsze wyniki wyszukiwania. Tytuł obrazu ma szczególne znaczenie, ponieważ jest pobierany z metatagu tytułu strony. Natomiast opis produktu jest pobierany z obrazu tekstu alternatywnego lub może być zwyczajnie nieobecny.
W zależności od wartości obrazu i treści Google decyduje, czy wyświetlić ten fragment w wynikach wyszukiwania i zwiększyć jego CTR. Oznacza to, że aby to osiągnąć, wszystkie te wartości powinny być napisane trafnie, na temat i zawierać docelowe słowo kluczowe.
Warto pamiętać, aby nazywać swoje pliki graficzne, ponieważ nazwa krem przeciwzmarszczkowy.jpg jest znacznie lepsza niż RST 8645.jpg. Jednak obecnie okazuje się, że nie jest to najważniejsza praktyka podczas udostępniania plików na swojej stronie WWW.
Chodzi o to, że jeżeli masz bardzo dużą ilość produktów na stronie, to możesz się bawić w taki sposób z obrazami, ale jest to pracochłonne i lepiej pomyśleć o dobrych tagach do zdjęcia, które działają lepiej podczas pozycjonowania niż zwykła zmiana nazwy pliku docelowego.
Wykorzystuje się tutaj tekst alternatywny, który jest używany przez oprogramowanie czytnika ekranu do informowania, o czym jest konkretny obraz.
Nie jest to w żaden sposób trudne zadanie, wystarczy, że nie będziesz używał zbyt dużej ilości słów kluczowych, ponieważ jeden termin w zupełności wystarczy. Musisz również pisać w sposób opisowy i przyjazny dla użytkownika oraz podać jak najwięcej szczegółów, ale możesz to zrobić na maksymalnie 125 znaków!
Coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych, dlatego warto również pomyśleć o swoich grafikach w tamtym miejscu. Twoje zdjęcia będą odpowiednio dopasowane, jeśli wykorzystasz dane strukturalne do osiągnięcia tego efektu.
Google może uwzględnić w swoich wynikach wyszukiwania takie informacje jak aktualna cena i zdjęcie produktu, jego opis, dostępność, opinie, czy markę.
W tym celu możesz użyć wielu narzędzi, które Ci w tym pomogą np. Schema.org, który jest bardzo prosty i szybki w zastosowaniu. Warto trzymać się również zalecanych proporcji zdjęć, tzn. 16×9, 4×3 i 1×1. Postaraj się także spełnić odpowiednie zalecenia dotyczące rozmiaru obrazu, tzn. obraz musi mieć co najmniej 50 000 pikseli.
W obecnych czasach nie jesteśmy w stanie sprzedać czegokolwiek bez zdjęć. Trzeba również pamiętać o szybkości ich ładowania, jak i samej strony internetowej. Szybkość jest coraz ważniejszym czynnikiem w rankingu SEO. Powolna strona WWW jest najczęściej przez źle zamieszczone zdjęcia. Może warto pamiętać, że zdjęcia produktów niskiej jakości przyspieszą Twoją stronę internetową, ale liczba konwersji spadnie, ponieważ odbiorca nie zobaczy dokładnie reklamowanego produktu, a Twoja pozycja w wynikach wyszukiwania również spadnie, ponieważ Google nie toleruje zdjęć słabej jakości.
Dlatego najbardziej trudną kwestią jest znalezienie złotego środka w tej strategii.
Warto dodać również, że ważna jest skala obrazu. Rozmiar obrazu musi dokładnie odpowiadać rozmiarowi określonemu w HTML. Niestety, wiele właścicieli stron nie zwraca na to uwagi, a to spowalnia stronę WWW.
Problem ten nie będzie występował, jeśli będziesz wyświetlać swoje obrazy w dobrej skali.
Musisz zwracać również uwagę na metadane obrazu, który udostępniasz na stronie internetowej, tzn. data zrobienia zdjęcia, ustawienia aparatu, czy program użyty do jego edycji itd. Nie mogą one się znaleźć na zdjęciu, ponieważ zaburzy to całą strategię.
Jeśli poświęciłeś swój czas na przeczytanie tego artykułu, to zrób to jeszcze, aby stworzyć idealną strategię SEO. Domyślamy się, że może nie jest to łatwe zadanie, zwłaszcza dla osoby, która nic nie wie o pozycjonowaniu. Jednak warto spróbować swoich sił i polepszyć wyniki na stronie WWW.
Można powiedzieć, że optymalizacja pod kątem zdjęć to SEO techniczne. Głównym zadaniem opublikowanych grafik jest pomoc odbiorcy zrozumieć samą treść. Taki wpis na blogu czyta się o wiele łatwiej. Autor może zawsze zobrazować to, co pisze w danym momencie. Dlatego, jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa była bardziej atrakcyjna i pozycjonowała się wyżej, to nie zastanawiaj się dłużej i zamieszczaj na niej obrazy. Dla Google jest to coraz bardziej znaczący czynnik pozycjonerski.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.