DARMOWY AUDYT SEO

Czy SEO oraz PPC są niezbędne w prowadzeniu strony internetowej?

5 min czytania
Czy SEO oraz PPC są niezbędne w prowadzeniu strony internetowej?
Kategoria SEM

Wyróżnienie swojej firmy w sieci jest dosyć trudnym zadaniem. Istnieje wiele metod marketingowych, aby znaleźć się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania oraz przegonić swoją konkurencję. Musisz wiedzieć, że reklama internetowa bardzo różni się od tej tradycyjnej sprzed dziesięcioleci. Z pewnością jako właściciel firmy szukasz idealnej strategii marketingowej, która pomoże pokazać Twoją markę dużej liczbie osób, zaintryguje ich oraz sprawi, że zechcą zostać jej klientem.

W tym artykule przedstawimy Ci dwie popularne metody marketingu internetowego, w które musisz zainwestować swój czas i pracę, aby osiągnąć sukces, jako marka. Jedną z nich jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, czyli SEO, a drugą reklama typu pay-per-click (PPC). Jeżeli połączysz obie te metody, to zobaczysz, że uzupełniają się one wzajemnie i tworzą niezniszczalny duet marketingowy.

Spis treści:

Wszystko, co musisz wiedzieć o SEO

Działania SEO są po to, aby kierować ruch do Twojej witryny za pomocą słów kluczowych, których używają inni użytkownicy internetu, by znaleźć firmy, takie jak Twoja. Pamiętaj, że Google ocenia strony internetowe pod kątem wygody użytkownika. Ludzie są najważniejsi, dlatego musisz wykazać, że zależy Ci na nich i chcesz im pomóc. SEO to coś więcej niż zwykłe słowa kluczowe. To kompleksowo zaplanowane działania, które musisz zastosować, aby przyciągnąć klientów.

Dzięki SEO rozwijasz świadomość marki i chociaż nie jest to tania strategia marketingowa, to z pewnością jest bardzo opłacalna. Pamiętaj, że nie ponosisz kosztów za każde wyświetlenie lub kliknięcie linku przez użytkowników w wynikach wyszukiwania. Tutaj Twoje bezpłatne wyszukiwanie generuje ruch ze słów kluczowych. SEO poprawi widoczność i zacznie generować większy ruch w Twojej witrynie. Możesz używać treści, które pomogą Ci stać się autorytetem w branży. Gdy nowi klienci odwiedzają Twoją witrynę i widzą, że masz wysokiej jakości treści, które informują, bawią lub dają im coś, czego potrzebują, będą wracać do Twojej witryny po więcej.

Zbuduj zaufanie wśród klientów i stwórz firmowego bloga, który również pomoże Twojej marce w działaniach SEO, ponieważ w treści możesz umieszczać odpowiednie słowa kluczowe. Gdy użytkownicy dowiedzą się, że mogą uzyskać odpowiedzi na swoje pytania, przechodząc do Twojej witryny, staniesz się dla nich autorytetem, ponieważ dostarczyłeś im dokładne i istotne informacje. Więcej osób ponownie odwiedzi Twoją witrynę i udostępni ją innym na przykład w mediach społecznościowych.

Sprawdź: Czym jest design thinking?

Wszystko, co musisz wiedzieć o PPC

SEO z pewnością jest najbardziej pożądanym czynnikiem marketingowym, ale również reklamy PPC mają swoje zalety. Reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania są pierwszymi wynikami, które widzą użytkownicy. Najczęściej pojawiają się one po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych, na które konkretne reklamy są pozycjonowane. Jest to ważne działanie podczas budowania świadomości marki. Pamiętaj, że SEO wpływa tylko na bezpłatne wyniki wyszukiwania, a one nie pojawiają się na samej górze strony wyszukiwarki. Dzięki zastosowaniu reklamy PPC użytkownicy widzą Twoją reklamę bez względu na wszystko, a ponosisz koszty tylko i wyłącznie wtedy, kiedy link z reklamą zostanie przez nich kliknięty.

Reklamy PPC zwiększają widoczność marki w wynikach wyszukiwania. Zawsze pierwsze kilka wyników jest płatnych. Klienci mogą zobaczyć takie informacje jak lokalizacja, numer telefonu, czy ceny produktów. W tym miejscu warto zainwestować w dobry opis, ponieważ może on przyciągnąć klientów i sprawić, że zdecydują się kliknąć w reklamę.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Dlaczego warto równocześnie korzystać z SEO i PPC?

Jeżeli prowadzisz swój biznes online, to z pewnością próbujesz wszystkimi siłami przyciągnąć do firmy dużą liczbę klientów. Na pewno będziesz potrzebował w tym celu bardzo solidnej strategii wykorzystującej zarówno PPC, jak i działania SEO. Jakie są zalety, kiedy połączysz ze sobą te dwie kampanie marketingowe?

  • Możesz osiągnąć cele długo- i krótkoterminowe

Pamiętaj, że SEO wymaga dużo więcej cierpliwości. Reklama w PPC natomiast jest płatna, więc od razu zaczyna przynosić rezultaty. Pozycjonowanie jest świetne dla długoterminowych celów Twojej firmy. PPC z kolei jest świetnym partnerem SEO, ponieważ pozwala zobaczyć wyniki od razu.

  • Możesz wykorzystać słabości jednej metody i wzmocnić drugą

Z pewnością zauważyłeś, że każda z metod ma swoje zalety oraz wady. Możesz wykorzystać je, aby rzeczywiście odnieść korzyści w swojej firmie. Na przykład, zamiast używać PPC dla kosztownych słów kluczowych, możesz użyć SEO, które jest bezpłatne. Warto stale analizować swoje działania i sprawdzać, co się opłaca, a co nie i co warto zmodyfikować, aby osiągnąć sukces w branży.

Sprawdź: Google Featured Snippets – optymalizacja z myślą o rekomendowanych elementach kodu

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że nasz artykuł okazał się dla Ciebie pomocny. Jak mogłeś zauważyć, warto połączyć ze sobą działania SEO oraz PPC. Jeżeli nie wiesz, jak się zabrać do pracy, to może warto pomyśleć o zatrudnieniu doświadczonych ekspertów, którzy z pewnością doradzą Ci, jak podjąć najlepsze działania marketingu internetowego?

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 5

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Google display network – czyli jak najlepiej wykorzystać kampanie reklamowe?
Google display network – czyli jak najlepiej wykorzystać kampanie reklamowe?
Zastanawiasz się, czym jest Google display network i jak może wpłynąć na skuteczność Twoich kampanii reklamowych? Już najwyższy czas go poznać!
Kampanie Google AdWords
Kampanie Google AdWords
Zastanawiasz się, jak trafić do potencjalnych klientów swojej marki? Nie wiesz, od czego rozpocząć budowanie kampanii Google? Wiemy, jak temu zaradzić!
Algorytmy Facebooka: czynniki, które powinieneś znać
Algorytmy Facebooka: czynniki, które powinieneś znać
Choć ciężko poznać mechanizmy Facebooka, warto znać kilka czynników, które umożliwią Ci skuteczną reklamę.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie