W całym tym świecie należy pamiętać, że agencje SEO to nie maszyny do generowania leadów. Chociaż jest w tym ziarno prawdy, musimy postrzegać SEO bardziej jako system zwiększania sprzedaży i kolejny element układanki w świecie budowania marki.
Oto dlaczego optymalizacja treści powinna być postrzegana jako sposób rozszerzania marki, przyciągania potencjalnych klientów i generowania sprzedaży:
Właściciele, kiedy biorą pod uwagę swoje wydatki marketingowe, często myślą: “Daję agencji SEO lub wydaję 1 zł i oczekuję 5 zł z powrotem. Jeśli tak się nie stanie, jest to porażka”. Trudno się temu dziwić, ponieważ wiele innych osób ma takie same poglądy. Nie zmienia to jednak faktu, że trzeba też myśleć o wartości życiowej klienta. Co jeśli wydasz 5000 zł na kampanię SEO i zdobędziesz 1 klienta? Jeśli średnia wartość klienta wynosi 5000 zł, wygląda to na ogromną porażkę Twojej kampanii. Co jednak, jeśli ten jeden klient poleci Twoją markę 5 swoim znajomym Ten jeden lead, który nie wyglądał nawet na zwrot z inwestycji, w rzeczywistości miał wartość 25 000 zł, co daje zwrot z inwestycji 6 do 1. Można to zauważyć w wielu kampaniach pay per click i eCommerce. Być może osiągamy tylko pewien próg rentowności wydatków na reklamę, ale wiemy, że większa sprzedaż oznacza budowanie i rozwijanie marki. Daje to możliwość przechwycenia adresów e-mail użytkowników do newslettera lub pozwala połączyć się z nimi za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Rozwijanie marki na wielu płaszczyznach i w różnych kanałach to podstawa, jeśli chodzi o marketing. Najbardziej dochodowe firmy dosłownie wszędzie poszukują swoich klientów. SEO to świetny sposób, aby być tam, gdzie potrzebują Cię Twoi odbiorcy. Jeśli ktoś szuka białych skarpetek, a Ty sprzedajesz białe skarpetki, ale nie ma ich w wynikach wyszukiwania Google, właściwie nie istniejesz. To również szkodzi Twojej wiarygodności! Wyszukiwarki zawsze były podstawą w cyklu zakupowym klienta. Jeśli wydajesz pieniądze na reklamę i pozyskiwanie klientów, ale nie pokazujesz się konsumentom, gdy są gotowi do zakupu, dosłownie zmarnowałeś wszystkie swoje wysiłki i pozwoliłeś im na skorzystanie z oferty konkurencji.
Linki zwrotne to wiecznie żywy element każdej strategii optymalizacyjnej. Należy jednak pamiętać, że spam lub ręcznie zbudowane linki zwrotne umarły już kilka lat temu. Dobre linki zwrotne z wysokiej jakości stron internetowych wciąż żyją i pomagają właścicielom firm zdobyć wysokie pozycje nawet w rankingu bardzo konkurencyjnych fraz kluczowych. Najlepsze w linkach zwrotnych jest jednak to, że budują zaufanie potencjalnych klientów i zachęcają ich do zakupu Twoich produktów. Wyobraź sobie, że masz artykuły publikowane co tydzień na popularnych stronach internetowych o wysokim autorytecie, które czyta niemal cała Twoja grupa docelowa. Z pewnością będziesz wyglądać jak duża marka, a Twoi klienci potraktują Cię poważniej. Linki zwrotne mogą również pomóc w ruchu polecającym, a to pozwoli Ci konwertować użytkowników pochodzących z różnych miejsc w sieci. Budowanie linków zwrotnych ze stron o wysokim autorytecie tworzy gigantyczną siatkę treści w całym Internecie. To prawie jak bycie celebrytą – starasz się zrobić jak najwięcej hałasu, aby być popularnym i zdobyć odbiorców.
Ogólnie rzecz biorąc, korzystanie z dobrej firmy SEO da Ci pokaźny zysk płynący z każdego kliknięcia. Sposób, w jaki jaki jest to obliczane, polega na stosunku tego, o ile więcej organicznego ruchu w wyszukiwarkach otrzymujesz w porównaniu z tym, ile płacisz firmie. Tak więc, jeśli masz 1000 zł miesięcznie wkładu i dostajesz 3000 więcej organicznych wyświetleń miesięcznie, otrzymujesz wyszukiwanie za około 33 grosze za kliknięcie. W tym przypadku jest to bardzo opłacalna kampania. Za tę cenę otrzymujesz bowiem wielu potencjalnych klientów na swojej stronie i prawdopodobnie uzyskujesz równie dobre konwersje.
Bez względu na to, czy wykonujesz płatność za kliknięcie, retargeting, czy jest to ruch bezpośredni – organiczny ruch w wyszukiwarkach ma zazwyczaj najniższe współczynniki odrzuceń, notuje najdłuższy czas na stronie i najwyższe współczynniki konwersji. Oznacza to, że teoretycznie powinien generować największe przychody dla Twojej marki, niezależnie od tego, czy oceniasz to na podstawie potencjalnych klientów, sprzedaży czy dokonanych akcji. Organiczny ruch w wyszukiwarkach generuje ruch, który jest najbardziej wartościowy, gdyż są to klienci realnie zaangażowani w Twoją markę i jej działalność.
Każdy, kto dopiero zaczyna swój internetowy biznes, rzadko analizuje liczbę wyświetleń i postrzega ją jako ważny pomiar. Śmiało można stwierdzić, że jest to błędem, gdyż organiczne wyświetlenia są w stanie dać Ci wiedzę na temat tego, czy Twoja firma się rozwija, czy stoi w miejscu, a może nawet notuje spadki popularności. Im więcej osób widzi Twoją markę na autorytatywnych stronach internetowych, tym bardziej są gotowi Ci zaufać. Stwierdzić można zatem że:
Coraz częściej zauważa się, że duże marki mają wyższe współczynniki konwersji. Klienci ufają im bardziej niż mniejszym firmom. Jeśli prowadzisz więc dużą działalność, z pewnością zauważyłeś,że coraz więcej osób szuka nazwy Twojej firmy i korzysta z Twoich usług, w porównaniu z konkurencyjną, małą marką.
Bycie dużą marką nierzadko ułatwia życie. Najważniejszym, o czym powinien pamiętać każdy właściciel firmy, jest odpowiednia strategia marketingowa wykorzystująca optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek. Dobra kampania SEO powinna wykorzystywać linki zwrotne i ich wpływ, uwzględniać wysokiej jakości treści i dbać o techniczne aspekty strony internetowej. Jeśli jeszcze tego nie robisz, musisz zacząć już dziś!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.