George Morina / pexels.com
W całym tym świecie należy pamiętać, że agencje SEO to nie maszyny do generowania leadów. Chociaż jest w tym ziarno prawdy, musimy postrzegać SEO bardziej jako system zwiększania sprzedaży i kolejny element układanki w świecie budowania marki.
Oto dlaczego optymalizacja treści powinna być postrzegana jako sposób rozszerzania marki, przyciągania potencjalnych klientów i generowania sprzedaży:
Właściciele, kiedy biorą pod uwagę swoje wydatki marketingowe, często myślą: “Daję agencji SEO lub wydaję 1 zł i oczekuję 5 zł z powrotem. Jeśli tak się nie stanie, jest to porażka”. Trudno się temu dziwić, ponieważ wiele innych osób ma takie same poglądy. Nie zmienia to jednak faktu, że trzeba też myśleć o wartości życiowej klienta. Co jeśli wydasz 5000 zł na kampanię SEO i zdobędziesz 1 klienta? Jeśli średnia wartość klienta wynosi 5000 zł, wygląda to na ogromną porażkę Twojej kampanii. Co jednak, jeśli ten jeden klient poleci Twoją markę 5 swoim znajomym Ten jeden lead, który nie wyglądał nawet na zwrot z inwestycji, w rzeczywistości miał wartość 25 000 zł, co daje zwrot z inwestycji 6 do 1. Można to zauważyć w wielu kampaniach pay per click i eCommerce. Być może osiągamy tylko pewien próg rentowności wydatków na reklamę, ale wiemy, że większa sprzedaż oznacza budowanie i rozwijanie marki. Daje to możliwość przechwycenia adresów e-mail użytkowników do newslettera lub pozwala połączyć się z nimi za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Rozwijanie marki na wielu płaszczyznach i w różnych kanałach to podstawa, jeśli chodzi o marketing. Najbardziej dochodowe firmy dosłownie wszędzie poszukują swoich klientów. SEO to świetny sposób, aby być tam, gdzie potrzebują Cię Twoi odbiorcy. Jeśli ktoś szuka białych skarpetek, a Ty sprzedajesz białe skarpetki, ale nie ma ich w wynikach wyszukiwania Google, właściwie nie istniejesz. To również szkodzi Twojej wiarygodności! Wyszukiwarki zawsze były podstawą w cyklu zakupowym klienta. Jeśli wydajesz pieniądze na reklamę i pozyskiwanie klientów, ale nie pokazujesz się konsumentom, gdy są gotowi do zakupu, dosłownie zmarnowałeś wszystkie swoje wysiłki i pozwoliłeś im na skorzystanie z oferty konkurencji.
Linki zwrotne to wiecznie żywy element każdej strategii optymalizacyjnej. Należy jednak pamiętać, że spam lub ręcznie zbudowane linki zwrotne umarły już kilka lat temu. Dobre linki zwrotne z wysokiej jakości stron internetowych wciąż żyją i pomagają właścicielom firm zdobyć wysokie pozycje nawet w rankingu bardzo konkurencyjnych fraz kluczowych. Najlepsze w linkach zwrotnych jest jednak to, że budują zaufanie potencjalnych klientów i zachęcają ich do zakupu Twoich produktów. Wyobraź sobie, że masz artykuły publikowane co tydzień na popularnych stronach internetowych o wysokim autorytecie, które czyta niemal cała Twoja grupa docelowa. Z pewnością będziesz wyglądać jak duża marka, a Twoi klienci potraktują Cię poważniej. Linki zwrotne mogą również pomóc w ruchu polecającym, a to pozwoli Ci konwertować użytkowników pochodzących z różnych miejsc w sieci. Budowanie linków zwrotnych ze stron o wysokim autorytecie tworzy gigantyczną siatkę treści w całym Internecie. To prawie jak bycie celebrytą – starasz się zrobić jak najwięcej hałasu, aby być popularnym i zdobyć odbiorców.
Źródło: George Morina / pexels.com
Ogólnie rzecz biorąc, korzystanie z dobrej firmy SEO da Ci pokaźny zysk płynący z każdego kliknięcia. Sposób, w jaki jaki jest to obliczane, polega na stosunku tego, o ile więcej organicznego ruchu w wyszukiwarkach otrzymujesz w porównaniu z tym, ile płacisz firmie. Tak więc, jeśli masz 1000 zł miesięcznie wkładu i dostajesz 3000 więcej organicznych wyświetleń miesięcznie, otrzymujesz wyszukiwanie za około 33 grosze za kliknięcie. W tym przypadku jest to bardzo opłacalna kampania. Za tę cenę otrzymujesz bowiem wielu potencjalnych klientów na swojej stronie i prawdopodobnie uzyskujesz równie dobre konwersje.
Bez względu na to, czy wykonujesz płatność za kliknięcie, retargeting, czy jest to ruch bezpośredni – organiczny ruch w wyszukiwarkach ma zazwyczaj najniższe współczynniki odrzuceń, notuje najdłuższy czas na stronie i najwyższe współczynniki konwersji. Oznacza to, że teoretycznie powinien generować największe przychody dla Twojej marki, niezależnie od tego, czy oceniasz to na podstawie potencjalnych klientów, sprzedaży czy dokonanych akcji. Organiczny ruch w wyszukiwarkach generuje ruch, który jest najbardziej wartościowy, gdyż są to klienci realnie zaangażowani w Twoją markę i jej działalność.
Każdy, kto dopiero zaczyna swój internetowy biznes, rzadko analizuje liczbę wyświetleń i postrzega ją jako ważny pomiar. Śmiało można stwierdzić, że jest to błędem, gdyż organiczne wyświetlenia są w stanie dać Ci wiedzę na temat tego, czy Twoja firma się rozwija, czy stoi w miejscu, a może nawet notuje spadki popularności. Im więcej osób widzi Twoją markę na autorytatywnych stronach internetowych, tym bardziej są gotowi Ci zaufać. Stwierdzić można zatem że:
Coraz częściej zauważa się, że duże marki mają wyższe współczynniki konwersji. Klienci ufają im bardziej niż mniejszym firmom. Jeśli prowadzisz więc dużą działalność, z pewnością zauważyłeś,że coraz więcej osób szuka nazwy Twojej firmy i korzysta z Twoich usług, w porównaniu z konkurencyjną, małą marką.
Bycie dużą marką nierzadko ułatwia życie. Najważniejszym, o czym powinien pamiętać każdy właściciel firmy, jest odpowiednia strategia marketingowa wykorzystująca optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek. Dobra kampania SEO powinna wykorzystywać linki zwrotne i ich wpływ, uwzględniać wysokiej jakości treści i dbać o techniczne aspekty strony internetowej. Jeśli jeszcze tego nie robisz, musisz zacząć już dziś!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.