Czy umiejscowienie słów kluczowych na stronie ma znaczenie?

Czy umiejscowienie słów kluczowych na stronie ma znaczenie?

May Gauthier/unsplash.com

Słowa kluczowe są najważniejszym elementem treści internetowych. Pozwalają dotrzeć do osób poszukujących danych informacji oraz umożliwiają lepsze pozycjonowanie strony WWW w wyszukiwarce. W związku z tym optymalizacja pod ich kątem powinna być priorytetem każdego współczesnego twórcy. Trzeba jednak pamiętać, że znaczenie ma nie tylko dobór odpowiednich terminów, ale też właściwe rozmieszczenie ich w treści. W tym artykule omówimy zatem, czym jest keyword positioning oraz podpowiemy, gdzie umieszczać słowa kluczowe na stronie internetowej.

Słowa kluczowe – co warto wiedzieć?

Słowa kluczowe to popularne w danej branży terminy, którymi użytkownicy posługują się, aby znaleźć informacje na interesujące ich tematy. W procesie pozycjonowania stron internetowych najważniejsze jest wykorzystanie trafnych terminów zarówno w treści, jak i innych strategicznych miejscach.

Skuteczne frazy kluczowe zidentyfikować można na wiele sposobów. Najczęściej wykorzystywanym jest jednak użycie sprawdzonych narzędzi analitycznych, takich jak Ahrefs, Google Analytics, Keyword Tool czy Google Search Console. Wskazują one bowiem nie tylko popularne hasła, ale też prezentują ich konkurencyjność czy trendy wyszukiwania, dzięki czemu optymalizacja treści jest znacznie łatwiejsza.

Najważniejszą zasadą, jaką należy kierować się podczas strategii słów kluczowych, jest wykorzystywanie popularnych haseł w odpowiedniej liczbie. Trzeba bowiem pamiętać, że zbyt mało fraz nie zagwarantuje wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania, a ich nadużywanie może bardzo niekorzystnie wpłynąć na reputację witryny.

Warto więc kompleksowo zadbać o popularność marki w sieci, wykorzystując trafne frazy z odpowiednią częstotliwością. Wielu przedsiębiorców zapomina jednak, że poza tymi aspektami na skuteczność działań optymalizacyjnych wpływa też rozmieszczenie najważniejszych haseł. Co zatem warto wiedzieć o keyword positioning?

Sprawdź: Jak działa pop-up?

Czym jest keyword positioning?

Jak już wspomnieliśmy, na skuteczność działań optymalizacyjnych wpływa wiele czynników. Twórcy, skupiając się na zidentyfikowaniu odpowiednich słów kluczowych, zapominają jednak o ważnym aspekcie, jakim jest keyword positioning. Mowa tu o rozmieszczeniu najważniejszych fraz na stronie internetowej. Trzeba bowiem pamiętać, że hasła kluczowe powinny znaleźć się nie tylko w treści, ale też wielu innych strategicznych miejscach. Wyszukiwarka znacznie lepiej oceni wówczas wartość witryny, przydzielając jej tym samym wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Źródło: Corinne Kutz/unsplash.com

Warto też wiedzieć, że nadużywanie fraz w różnych obszarach witryny nie przyniesie marce żadnych korzyści, a nawet może jej poważnie zaszkodzić. Przed zastosowaniem konkretnych terminów warto więc upewnić się, że umieszczenie słowa kluczowego w danym miejscu ma sens.

Gdzie umieszczać słowa kluczowe?

Umiejscowienie słów kluczowych na stronie internetowej ma bezpośredni wpływ na jej pozycjonowanie. Pojawia się jednak pytanie: gdzie w takim razie, poza głównym tekstem, stosować frazy kluczowe, aby uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce i dotrzeć do nowych odbiorców? Oto najważniejsze miejsca.

Adres URL

Pierwszym miejscem, w którym należy umieścić docelowe słowo kluczowe, jest adres URL strony internetowej. Dzięki temu użytkownik od razu zrozumie, jaka jest tematyka zawartości witryny, co pozwoli mu zdecydować o kliknięciu linku. Aby kompleksowo zoptymalizować keyword positioning, warto też zastosować odrębne frazy w adresie każdej podstrony serwisu, co korzystnie wpłynie na wrażenia odbiorców oraz umożliwi budowanie widoczności marki w wyszukiwarce dla różnych słów kluczowych.

Częstym błędem w tym obszarze, jakiego dopuszcza się wielu współczesnych przedsiębiorców, jest pozostawianie niezoptymalizowanego adresu URL, składającego się z ciągu liczb i znaków. W żaden sposób nie wzbogaca to zawartości witryny, a nawet odbiera jej szansę na wysoką pozycję w wyszukiwarce.

Meta tytuł

Meta tytuł to bardzo ważny element każdej strony internetowej. Mimo że umieszczenie w nim słowa kluczowego nie jest łatwe, gdyż miejsce to ogranicza się do około 60 znaków, warto upewnić się, że znajduje się w nim docelowa fraza. Trzeba bowiem pamiętać, że meta tytuły wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Umieszczenie w nich najważniejszych fraz bezpośrednio wskaże więc użytkownikom, czego dotyczy dana strona i dlaczego warto ją odwiedzić.

Meta opis

Meta opis to krótki fragment, który w nieco bardziej szczegółowy sposób informuje użytkowników o zawartości strony internetowej. Warto umieścić w nim najważniejsze słowa kluczowe, które podkreślą tematykę witryny oraz uwzględnią kontekst danego sformułowania. Jako że meta opis z reguły składa się z około 160 znaków, wykorzystanie w nim danej frazy nie powinno być szczególnie problematyczne.

Nagłówki

Słowa kluczowe w nagłówkach korzystnie wpływają zarówno na doświadczenia odbiorców, jak i wizerunek strony z punktu widzenia wyszukiwarek. Warto więc podzielić tekst na krótsze akapity, a każdy z nich określić zrozumiałym, bogatym w kluczowe frazy nagłówkiem. Trzeba jednak pamiętać, że nadużywanie najważniejszych terminów w tych miejscach nie tylko zaniepokoi algorytmy Google, ale też negatywnie wpłynie na zaufanie docelowych odbiorców, którzy uznają treść za spam, rezygnując jednocześnie ze skorzystania z oferty danej marki.

Linki wewnętrzne

Tekst linków wewnętrznych powinien składać się ze słowa kluczowego, które dokładnie opisuje miejsce, do jakiego kieruje dane łącze. Ma to szczególne znaczenie w przypadku serwisów składających się z wielu podstron. Dzięki temu rozwiązaniu odbiorcy bez problemu będą mogli przenieść się do pożądanych treści.

Atrybut ALT

Atrybuty ALT to opisy obrazów pozwalające wyszukiwarkom lepiej zrozumieć ich tematykę. Dzięki umieszczeniu w nich docelowych słów kluczowych dane zdjęcie ma możliwość pojawienia się w wynikach wyszukiwania w sekcji z grafiką, co gwarantuje większe zainteresowanie stroną internetową i stale rosnący ruch.

Sprawdź: Nasycenie frazami kluczowymi w tekście SEO

Podsumowanie

Jaki widać, keyword positioning to ważny element każdej strategii optymalizacyjnej. Umieszczenie słów kluczowych w najważniejszych miejscach w witrynie korzystnie wpływa zarówno na doświadczenia odbiorców, jak i ocenę wyszukiwarki. Warto więc zidentyfikować popularne w danej branży frazy oraz umieścić je w miejscach, które bezpośrednio przekładają się na pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Poznaj tajniki tagu tytułowego

    Poznaj tajniki tagu tytułowego

    Czym jest tag tytułowy i w jakim celu się go stosuje? Poznaj techniki optymalizowania tagów, aby zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarkach internetowych.
    Joomla – jak zacząć?

    Joomla – jak zacząć?

    Chcesz stworzyć swoją witrynę w CMS Joomla? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj praktyczne wskazówki, które pomogą Ci zacząć przygodę z tą platformą!
    Czym jest pozycjonowanie stron internetowych? Na czym ono polega?

    Czym jest pozycjonowanie stron internetowych? Na czym ono polega?

    Zastanawiasz się, o co chodzi z tym całym pozycjonowaniem i dlaczego niektóre strony wyświetlają się wyżej od innych? Jeśli tak, zapraszamy Cię na solidny zastrzyk pozycjonerskiej wiedzy!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę