DARMOWY AUDYT SEO

Czy UX wpływa na współczynnik odrzuceń?

5 min czytania
Czy UX wpływa na współczynnik odrzuceń?
Kategoria SXO

Osoby zarządzające platformami sprzedażowymi spotykają się z dużym rozczarowaniem w momencie zaobserwowania dużego odsetka porzuceń strony przez użytkowników. Bounce rate, nazywany inaczej współczynnikiem odrzuceń, informuje prowadzących działalność biznesową online o niepożądanym działaniu ze strony internautów.

Jak zatem zatrzymać konsumenta na dłużej i wpłynąć na pomyślne sfinalizowanie transakcji w e-sklepie? Czy biorąc pod uwagę User Experience, można osiągnąć większe wyniki sprzedażowe? Nie czekaj, aż przyszli klienci przejdą Ci koło nosa i koniecznie sprawdź, czy związek pomiędzy UX, a bounce rate faktycznie istnieje.

Spis treści:

UX na czasie – krótkie przypomnienie

Zanim rozwikłamy zagadkę na temat korelacji praktyk User Experience ze zminimalizowaniem współczynnika odrzuceń, przypomnijmy, czym jest doświadczenie użytkownika i co należy wcielić w życie, aby osiągnąć sukces.

Z pojęciem UX wiążą się wszelkie odczucia, reakcje czy emocje klientów podczas użytkowania produktu cyfrowego, w tym strony internetowej. To obszar wymagający kompleksowego przygotowania projektu oraz wdrożenia niezbędnych modyfikacji w usprawnienie obsługi witryny internetowej, a także podjęcie wysiłków udoskonalających jej estetykę. Wszystkie czynności mają doprowadzić do stworzenia wirtualnego rozwiązania, które dostarczy klientowi samych pozytywów.

W matematycznym skrócie: User Experience = intuicyjna nawigacja + czytelne, atrakcyjne grafiki + bezproblemowa komunikacja.

Jeżeli wciąż nie wiesz, jak stworzyć stronę, która skradnie serca Twojej grupy docelowej, to nie porzucaj dalszej lektury naszego wpisu. Dlaczego? Mamy w zanadrzu kilka “tipów”, przekonaj się jakich!

O czym pamiętać przy User Experience?

Pozytywne doświadczenia użytkownika odwiedzającego stronę internetową to misja każdego przedsiębiorcy. Postęp technologiczny i dynamiczny rozwój cyfryzacji wymagają podążania za najświeższymi trendami celem zaspokojenia potrzeb wszystkich internautów. Aby uniknąć niepowodzeń na tym polu, warto mieć na uwadze kilka wskazówek:

  • Koniecznie sprawdź, czy Twoja witryna jest przejrzysta i prosta w obsłudze. Klienci oczekują, że po wejściu na stronę w łatwy sposób znajdą wszystkie interesujące ich informacje.
  • Użytkownicy różnią się od siebie. Pomimo że masz zdefiniowaną grupę docelową, to nie da się uniknąć odmienności w postrzeganiu pewnych potrzeb czy preferencji. Zweryfikuj, czy odpowiadasz na wszelkie dylematy każdego konsumenta pojawiającego się na zarządzanej przez Ciebie platformie.
  • Im mniej błędów, tym lepiej. To niemal oczywiste, że literówki czy błędy gramatyczne nie są dobrze odbierane, lecz skutecznie odstraszają.
  • Porządek w strukturze równa się efektywność w odbiorze. Podział na podkategorie produktów to strzał w dziesiątkę, jeżeli mowa o dbałości o konstrukcję strony.
  • Systematycznie aktualizuj informacje zamieszczone w zasobach witryny internetowej.
  • Responsywność to obecnie chleb powszedni. Nie pomijaj dopasowania tworzonej strony pod kątem parametrów różnych urządzeń mobilnych.
  • Zamieszczaj przykuwające wzrok elementy graficzne. “Suchy” tekst na nic się zda, jeżeli nie będzie nimi wzbogacony.
  • Postaw na przyciski z interaktywnymi zwrotami (tj. CTA), nawiąż więź ze swoimi klientami.

Prawdopodobnie nie będzie to dla Ciebie wielkim zaskoczeniem, ale…nasze podpowiedzi to nie wszystko, co możesz zrobić, aby wdać się w łaski wymagającego użytkownika, a być może przyszłego klienta Twojego e-sklepu.

Sprawdź: Badania fokusowe w UX

Wysoki współczynnik odrzuceń a zaniedbania w sferze UX

Jednym z najczęstszych powodów, dla których użytkownicy rezygnują z dalszej eksploatacji strony, są ich negatywne, pierwsze wrażenia. Brak dostosowania witryny do ekranu smartfona, długi czas oczekiwania na pełne załadowanie się wszystkich elementów wewnątrz platformy, błędne przekierowania oraz słaba nawigacja to determinanty, które mają wpływ na zaniechanie procesu zakupowego.

Trudno nie wskazać związku pomiędzy dobrym projektem strony internetowej a niwelowaniem wysokiego bounce rate. Warto mieć jednak z tyłu głowy jeszcze jedną rzecz – każdorazowe opuszczenie strony przez użytkownika nie oznacza porażki. Być może klient znalazł dane kontaktowe w serwisie internetowym i nie potrzebuje przeglądać kolejnych kategorii czy podkategorii dostępnych w witrynie internetowej.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Związek idealny, czyli o SEO i UX

UX i pozycjonowanie to dwa nierozerwalne obszary, które wzajemnie się przenikają, dostarczając odwiedzającym szerokiej gamy rozwiązań. UX wpływa w zasadzie na miejsce danej strony WWW w rankingu Google, wspiera w poszukiwaniu przez internautów informacji ulokowanych wewnątrz witryny, zwiększa współczynnik konwersji i finalnie ma wkład w budowę stabilnej bazy stałych klientów. W sytuacji, gdy internauta ma pozytywne wspomnienia i odczucia po skorzystaniu z zasobów strony, istnieje duże prawdopodobieństwo, że ponownie dokona zakupów. Skorzystanie z oferty zamieszczonej na stronie, zapoznanie się z dostępnymi produktami wraz z ich opisami to już prosta droga do tego, aby zlikwidować problem związany ze współczynnikiem odrzuceń.

Warto przeprowadzić analizę strony internetowej, aby mieć wgląd w to, które zakładki cieszą się największą częstotliwością odwiedzin, a które z kolei najmniejszą. Wstępna diagnoza pomoże w udoskonaleniu obszarów spotykających się z dezaprobatą użytkowników. Wysiłki włożone w doskonały projekt UX pozwolą wygenerować wymarzone wyniki sprzedażowe, a w rezultacie zgromadzić wokół marki szerokie grono klientów.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 11

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Jan dodany 20 listopada 2022 o godz. 23:04

    Przydatny tekst, ciekawy

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czy dzięki SEO poprawisz swoją strategię UX?
Czy dzięki SEO poprawisz swoją strategię UX?
Nie wiesz, w jaki sposób poprawić swoją strategię UX? Przeczytaj ten artykuł, a z pewnością dowiesz się więcej!
Jak powinna wyglądać karta produktu zaprojektowana pod UX?
Jak powinna wyglądać karta produktu zaprojektowana pod UX?
Użytkownik poszukujący produktu lub usługi zwraca uwagę na organizację elementów zamieszczonych na stronie. Jak zatem wywrzeć pozytywne pierwsze wrażenie?
Dlaczego warto zainwestować w UX?
Dlaczego warto zainwestować w UX?
Sprawdź, dlaczego warto inwestować w optymalizację witryny pod kątem doświadczeń użytkownika. Przedstawiamy największe korzyści strategii UX!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę