Osoby zarządzające platformami sprzedażowymi spotykają się z dużym rozczarowaniem w momencie zaobserwowania dużego odsetka porzuceń strony przez użytkowników. Bounce rate, nazywany inaczej współczynnikiem odrzuceń, informuje prowadzących działalność biznesową online o niepożądanym działaniu ze strony internautów.
Jak zatem zatrzymać konsumenta na dłużej i wpłynąć na pomyślne sfinalizowanie transakcji w e-sklepie? Czy biorąc pod uwagę User Experience, można osiągnąć większe wyniki sprzedażowe? Nie czekaj, aż przyszli klienci przejdą Ci koło nosa i koniecznie sprawdź, czy związek pomiędzy UX, a bounce rate faktycznie istnieje.
Zanim rozwikłamy zagadkę na temat korelacji praktyk User Experience ze zminimalizowaniem współczynnika odrzuceń, przypomnijmy, czym jest doświadczenie użytkownika i co należy wcielić w życie, aby osiągnąć sukces.
Z pojęciem UX wiążą się wszelkie odczucia, reakcje czy emocje klientów podczas użytkowania produktu cyfrowego, w tym strony internetowej. To obszar wymagający kompleksowego przygotowania projektu oraz wdrożenia niezbędnych modyfikacji w usprawnienie obsługi witryny internetowej, a także podjęcie wysiłków udoskonalających jej estetykę. Wszystkie czynności mają doprowadzić do stworzenia wirtualnego rozwiązania, które dostarczy klientowi samych pozytywów.
W matematycznym skrócie: User Experience = intuicyjna nawigacja + czytelne, atrakcyjne grafiki + bezproblemowa komunikacja.
Jeżeli wciąż nie wiesz, jak stworzyć stronę, która skradnie serca Twojej grupy docelowej, to nie porzucaj dalszej lektury naszego wpisu. Dlaczego? Mamy w zanadrzu kilka “tipów”, przekonaj się jakich!
Pozytywne doświadczenia użytkownika odwiedzającego stronę internetową to misja każdego przedsiębiorcy. Postęp technologiczny i dynamiczny rozwój cyfryzacji wymagają podążania za najświeższymi trendami celem zaspokojenia potrzeb wszystkich internautów. Aby uniknąć niepowodzeń na tym polu, warto mieć na uwadze kilka wskazówek:
Prawdopodobnie nie będzie to dla Ciebie wielkim zaskoczeniem, ale…nasze podpowiedzi to nie wszystko, co możesz zrobić, aby wdać się w łaski wymagającego użytkownika, a być może przyszłego klienta Twojego e-sklepu.
Jednym z najczęstszych powodów, dla których użytkownicy rezygnują z dalszej eksploatacji strony, są ich negatywne, pierwsze wrażenia. Brak dostosowania witryny do ekranu smartfona, długi czas oczekiwania na pełne załadowanie się wszystkich elementów wewnątrz platformy, błędne przekierowania oraz słaba nawigacja to determinanty, które mają wpływ na zaniechanie procesu zakupowego.
Trudno nie wskazać związku pomiędzy dobrym projektem strony internetowej a niwelowaniem wysokiego bounce rate. Warto mieć jednak z tyłu głowy jeszcze jedną rzecz – każdorazowe opuszczenie strony przez użytkownika nie oznacza porażki. Być może klient znalazł dane kontaktowe w serwisie internetowym i nie potrzebuje przeglądać kolejnych kategorii czy podkategorii dostępnych w witrynie internetowej.
UX i pozycjonowanie to dwa nierozerwalne obszary, które wzajemnie się przenikają, dostarczając odwiedzającym szerokiej gamy rozwiązań. UX wpływa w zasadzie na miejsce danej strony WWW w rankingu Google, wspiera w poszukiwaniu przez internautów informacji ulokowanych wewnątrz witryny, zwiększa współczynnik konwersji i finalnie ma wkład w budowę stabilnej bazy stałych klientów. W sytuacji, gdy internauta ma pozytywne wspomnienia i odczucia po skorzystaniu z zasobów strony, istnieje duże prawdopodobieństwo, że ponownie dokona zakupów. Skorzystanie z oferty zamieszczonej na stronie, zapoznanie się z dostępnymi produktami wraz z ich opisami to już prosta droga do tego, aby zlikwidować problem związany ze współczynnikiem odrzuceń.
Warto przeprowadzić analizę strony internetowej, aby mieć wgląd w to, które zakładki cieszą się największą częstotliwością odwiedzin, a które z kolei najmniejszą. Wstępna diagnoza pomoże w udoskonaleniu obszarów spotykających się z dezaprobatą użytkowników. Wysiłki włożone w doskonały projekt UX pozwolą wygenerować wymarzone wyniki sprzedażowe, a w rezultacie zgromadzić wokół marki szerokie grono klientów.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Przydatny tekst, ciekawy