DARMOWY AUDYT SEO

Czy warto inwestować w linki z social mediów?

6 min czytania
Czy warto inwestować w linki z social mediów?
Kategoria Pozycjonowanie

Social media to sieć popularnych platform umożliwiających komunikację użytkownikom z całego świata. W ostatnich latach stały się one potężnymi narzędziami marketingowymi, pozwalającymi na budowę wizerunku marki, prowadzenie kampanii reklamowych czy kontakt z potencjalnymi klientami. Współcześnie trudno się bez nich obyć, szczególnie jeśli zależy nam na rozwoju marki oraz jej popularności. Co na to jednak Google – czy dla jednej z największych wyszukiwarek internetowych social media mają znaczenie?

Spis treści:

Pozycjonowanie to złożony proces wykorzystujący wiedzę z takich dziedzin, jak informatyka, programowanie, psychologia, marketing czy promocja. To długofalowe działanie, które wymaga zbudowania solidnych fundamentów w obrębie sieci internetowej. W tym celu wykorzystywany jest właśnie link building, czyli strategia pozyskiwania wartościowych linków przychodzących do strony. Im więcej zaufanych odwołań, tym wyższa pozycja w rankingu oraz większy autorytet witryny.

Linkowanie jest również jednym z czynników rankingowych dla wyszukiwarki. Google sprawdza szereg elementów wpływających na ogólną ocenę linku. Mowa tutaj o: Trust Flow całej witryny, jej popularności, dopasowaniu tematycznym, domenie, miejscu umieszczenia linku oraz jego otoczeniu, adresie URL, a także jakości podstron. Dodatkowo nie bez znaczenia są atrybuty linków, czyli pewnego rodzaju cechy charakterystyczne.

Naturalny profil linków i ich wartość

Zgodnie z atrybutami linki możemy podzielić na cztery rodzaje:

  • dofollow,
  • nofollow,
  • sponsored,
  • UGC (user-generated content).

Najbardziej wartościowe są linki dofollow, gdyż przekazują moc SEO. To właśnie na nich skupiają się właściciele stron, często zapominając, że aby stać się autorytetem w oczach Google, wymagany jest cały przekrój linków. Każdy z nich ma bowiem wpływ na pozyskiwanie ruchu na stronie oraz utrzymywanie balansu.

Algorytm Pingwin

Google wprowadził go w 2012 roku, a w następnych latach przeszedł on kilka aktualizacji. W kontekście strategii link buildingu jest ważny z powodu walki z nieuczciwymi praktykami pozycjonowania, czyli Black Hat SEO. Znajduje linki będące elementem spamu bądź pochodzące ze stron o wątpliwej jakości dla użytkowników i obniża ogólną wartość strony w SERP-ach.

Sprawdź: Czym jest cross-selling?

Linki z social mediów

Naturalny link to taki, który został dodany nieodpłatnie. Social media są idealną platformą do tego, aby je pozyskiwać. Z punktu widzenia SEO i czynników rankingowych linki z social mediów nie mają bezpośredniego wpływu na pozycję w rankingu wyszukiwania, co zostało wyjaśnione w 2014 roku przez pracowników Google. Czy to oznacza, że nie należy się nimi przejmować?

Linki pochodzące z mediów społecznościowych w większości posiadają atrybut nofollow, co oznacza, że nie są brane pod uwagę podczas procesu indeksowania. Niosą za sobą jednak pewną wartość – pozwalają utrzymać równowagę strategii link buildingowej, aby wyszukiwarka nie oceniła nas jako potencjalnych manipulatorów rankingiem. Chociaż social signals nie są czynnikiem rankingowym, to wpływają na wiele z nich.

Warto pamiętać, że platformy takie jak: Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn, nie są dostępne wyłącznie dla zalogowanych użytkowników. Można z nich korzystać z poziomu wyszukiwarki, a co za tym idzie – są one crawlowanie przez roboty sieciowe. To, jak angażujemy się online oraz jakich interakcji się podejmujemy, ma wpływ na to, co się rankuje.

Korzyści z posiadania linków z platform społecznościowych

Zwiększenie ruchu

Social media są jednym z najlepszych źródeł ruchu na stronie. Restauracje, hotele, sklepy, instytucje kultury, a nawet placówki państwowe – wszystkie posiadają przynajmniej jedno konto w mediach społecznościowych. Wystarczy umieścić na swoim profilu link do strony głównej i voilà! Warto tworzyć interesujący content, gdyż użytkownicy będą sięgać po więcej na stronie oficjalnej.

Powiększenie grona odbiorców

Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube to największe platformy społecznościowe, które posiadają łącznie miliardy użytkowników. Każda z platform cieszy się zainteresowaniem różnych grup docelowych. Wykorzystując je wszystkie, można zwiększyć swoje szanse na dotarcie do nowych odbiorców.

Stworzenie zaufanego wizerunku

Social proof to jedna z najbardziej efektywnych technik marketingowych, która wpływa na żywotność odbiorcy w przypadku witryn e-commerce. Chodzi bowiem o moc oddziaływania na innych ludzi, którzy poszukują w sieci autorytetów, za którymi chcą podążać. Media społecznościowe dają możliwość zaprezentowania się z bardziej przyziemnej strony i opowiedzenia własnej historii, wyjaśnienia misji czy nawiązania kontaktu z odbiorcami.

Budowanie świadomości marki

Powyższe elementy wpływają na ogólny wizerunek firmy. Interakcje z followersami pozwalają zbudować świadomość marki poprzez wzbudzanie pozytywnych skojarzeń z prowadzonymi działaniami. Dziś w sieci poszukujemy bliskiej społeczności, dlatego należy zaoferować odbiorcom coś więcej – przyjazne, bezpieczne środowisko pełne akceptacji na różnorodność.

Szansa na pozyskanie danych o odbiorcach

Z punktu analitycznego media społecznościowe wspierają pozyskiwanie danych demograficznych na temat odbiorców, dzięki którym możemy tworzyć jeszcze lepszą kampanię reklamową. Za ich pośrednictwem możemy sprawdzić:

  • Jakie pory dnia i dni tygodnia są najlepszym czasem na publikację treści?
  • Które z naszych postów cieszą się największym zainteresowaniem?
  • Czy nasze treści są udostępniane dalej?
  • Kogo obserwuje nasza konkurencja?
  • Czy nasze reklamy są odpowiednio targetowane?

Wspomaganie sprzedaży

Ostatnim elementem jest wpływ na sprzedaż. Za pośrednictwem postów można linkować do poszczególnych stron produktowych w witrynie, skracając w ten sposób ścieżkę transakcyjną potencjalnego klienta. Dodatkowo istnieje możliwość nawiązania współpracy z influencerami, którzy będą wspierać pozyskiwanie wartościowych backlinków pośród swoich obserwujących.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Wnioski

Linkowanie za pośrednictwem social mediów z pewnością powinno stanowić element każdej strategii zwiększania widoczności w sieci. Musimy pamiętać, że zasób Internetu rozrasta się każdego dnia. Wszystko, z czym mamy styczność w świecie wirtualnym, jest ze sobą powiązane, a więc media społecznościowe są częścią tej struktury. Jeśli więc zależy nam na popularności i zaufaniu odbiorców, nie możemy ich unikać.

Aleksandra Pietrzak
Copywriter
Kuratorka w Muzeum Narodowym w Poznaniu, absolwentka Historii Sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim i Sztuki Współczesnej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, kuratorka wystaw oraz autorka tekstów naukowych i popularno-naukowych. Miłośniczka sztuki, literatury współczesnej i podróży.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 4.9/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym jest X-Robots-Tag?
Czym jest X-Robots-Tag?
Nie ma wśród nas osoby, która nie korzystałaby z zasobów pliku robots.txt. Konieczne staje się więc szczegółowe zapoznanie z nagłówkami HTTP X-Robots-Tag.
Mała zmiana, znacząca poprawa SEO! Zastosuj znacznik schematu do artykułu
Mała zmiana, znacząca poprawa SEO! Zastosuj znacznik schematu do artykułu
Dowiadujesz się, że SEO ulega poprawie, z chwilą, gdy zastosujesz schemat na stronie. Decydujesz się na jego dodatnie – a tutaj… Kod. Czy to powód aby się poddawać?
Niezbędne strategie marketingowe B2B
Niezbędne strategie marketingowe B2B
Stworzenie skutecznej strategii marketingowej powinno być niezbędnym działaniem w każdej firmie. Jednak jak to zrobić? Dowiedz się więcej.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę