DARMOWY AUDYT SEO

Czy warto inwestować w reklamy PCC?

6 min czytania
Czy warto inwestować w reklamy PCC?
Kategoria Marketing

Reklamy PPC to, obok SEO, jedno z najważniejszych narzędzi wykorzystywanych w zakresie marketingu internetowego. Dzięki nim możesz łatwo dotrzeć do nowych odbiorców i zachęcić ich do odwiedzenia swojej strony internetowej. Kampanie PCC nie są jednak wolne od wad. Z pewnością zastanawiasz się więc, czy warto w nie inwestować. W tym artykule dowiesz się, czy reklama PCC jest opłacalna.

Spis treści:

Kilka słów o kampaniach PPC – na czym polegają?

Skrót PPC pochodzi od nazwy usługi Pay Per Click, czyli płatności za kliknięcie. Jest to model marketingu internetowego, który polega na tym, iż płacisz za każde kliknięcie Twojej reklamy. Taka oferta przekierowuje użytkownika zwykle na stronę internetową, gdzie może dokonać zakupu lub skorzystać z innej usługi. Reasumując, w przypadku kampanii PPC nie płacisz za emisję komunikatu, a jedynie za jego efekty.

Koszt reklamy PPC opiera się na systemie aukcyjnym, który uwzględnia maksymalny koszt, jaki jesteś w stanie wydać na jedno kliknięcie. Taka stawka bierze następnie udział w licytacji o koszt kliknięcia z konkurentami, którzy zainicjowali reklamę w tej samej branży. Koszt reklamy PCC jest ponadto uzależniony od wielu innych czynników. Są to:

  • konkurencyjność branży,
  • wcześniejsze wyniki w Google,
  • popularność wykorzystywanych słów kluczowych,
  • jakość strony docelowej,
  • dopasowanie fraz do treści oferty.

Reklamy z najwyższym wynikiem pojawiają się na szczycie płatnych wyników wyszukiwania. Jeśli natomiast nie określisz maksymalnej stawki, Google zrobi to automatycznie. Będzie ona wówczas optymalizowana w odniesieniu do pory dnia, urządzenia czy lokalizacji.

Reklama PPC przyjmuje różne formy. W zależności od miejsca wyświetlania mogą to być następujące formaty:

  • sieć wyszukiwania – reklamy pojawiające się jako linki sponsorowane na szczycie wyników wyszukiwania,
  • listy produktowe – reklamy w postaci kafelków na samej górze wyników Google,
  • Mapy Google – reklamy wyświetlane w lokalnych wynikach wyszukiwania,
  • Tylko połączenie – reklamy, dzięki którym użytkownicy smartfonów mogą nawiązać kontakt z firmą.

wyniki sponsorowane


wyniki sponsorowane, buty


 reklama salonu urody

Niezależnie od tego, jaką formę reklamy zastosujesz w swojej kampanii, musisz być świadomym jej efektów. Zacznijmy jednak od początku. Kiedy powinieneś pomyśleć o PPC?

Sprawdź: Optymalizacja treści na blogu – jak przyciągnąć uwagę odbiorców?

Zastosowanie reklam PPC – kiedy taka inwestycja się opłaca?

Reklama PPC to świetny sposób na promowanie swojego biznesu w sieci. Dzięki umiejętnie opracowanej kampanii nawet nie zauważysz jej kosztów, a wyniki pozwolą Ci znacznie rozwinąć swój biznes online. Oto kilka sytuacji, w których inwestycja w PPC może okazać się kluczem do sukcesu:

  • Reklama PPC świetnie sprawdzi się, kiedy dopiero wchodzisz na rynek. Na pierwsze efekty pozycjonowania trzeba wówczas czekać bardzo długo. Dzięki kampanii Google Ads Twój biznes nabierze rozpędu.
  • W płatne reklamy warto zainwestować podczas działań lokalnych. Niski koszt kliknięcia w połączeniu z małą konkurencją to przepis na sukces.
  • Dzięki reklamom PPC możesz zwiększyć popularność swojej promocji lub sezonowej wyprzedaży. W tym celu najlepiej sprawdzą się listy produktowe.
  • Reklamy PPC możesz wykorzystać w celu analizy skuteczności wybranych słów kluczowych. Dzięki nim znajdziesz frazy, które następnie będziesz mógł zastosować podczas pozycjonowania swojej strony internetowej.
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Najważniejsze zalety reklam PPC

Jak już wspomniałam, reklamy PPC możesz wykorzystać na wiele sposobów. Z pewnością zastanawiasz się jednak, co jesteś w stanie osiągnąć dzięki płatnej kampanii Google Ads? Oto kilka najważniejszych zalet reklam PPC.

Możliwość dokładnej analizy

Skuteczność reklam PPC możesz mierzyć i analizować pod wieloma aspektami. Dzięki nim masz ponadto dostęp do danych o efektywności konwersji i wyświetleniach witryny. Podczas realizacji strategii marketingowej nie ma miejsca na błędy. Analiza reklam PPC pozwoli Ci ich uniknąć.

Szybkie efekty

W przeciwieństwie do pozycjonowania stron internetowych reklama PPC przynosi niemal natychmiastowe rezultaty. Inwestycja w Google Ads pozwoli Ci szybko wybić się na rynku i zdobyć nowych klientów. Wynika to z możliwości precyzyjnego targetowania. Dzięki temu możesz dotrzeć do osób, które nigdy wcześniej nie miały kontaktu z Twoją marką.

Większa popularność marki

Jeśli chcesz w krótkim czasie zwiększyć popularność marki, reklamy PPC są jednym z najlepszych rozwiązań. Jako że linki sponsorowane wyświetlane są na samym szczycie wyników wyszukiwania Google, istnieje większe prawdopodobieństwo, że użytkownik zdecyduje się na kliknięcie.

Gwarancja skuteczności

W przypadku innych działań marketingowych, takich jak SEO czy kampanie w mediach społecznościowych, nigdy nie masz gwarancji uzyskania pożądanych efektów. Reklama PPC jest w stanie Ci je zapewnić. Jeśli odpowiednio zaplanujesz swój budżet, pojawienie się na szczycie wyszukiwarki jest niemal pewne.

Czy kampania PPC ma jakieś wady?

Z powyższego opisu może wynikać, że reklama PPC to idealny, nieobarczony żadnym ryzykiem sposób na promowanie marki w Internecie. Nic bardziej mylnego. W przeciwnym razie nikt nie inwestowałby w SEO czy content marketing.

Każda strategia ma pewne wady. Jeśli chcesz zmaksymalizować efektywność kampanii, musisz być ich świadom. Oto kilka kluczowych minusów kampanii PPC.

  • Krótkotrwały efekt – reklamy PPC generują ruch w witrynie tylko wtedy, gdy za nie płacisz. Jeśli przerwiesz inwestycję, kampania przestanie być efektywna.
  • Wysokie koszty – decydując się na realizację kampanii PPC, musisz być przygotowany na wysokie koszty, zwłaszcza jeśli działasz w bardzo konkurencyjnej branży lub chcesz pozycjonować się na popularne słowa kluczowe.
  • Przyzwyczajenia użytkowników – współcześni internauci traktują linki sponsorowane jak większość innych reklam – ignorują je. Coraz trudniej więc skłonić odbiorcę do kliknięcia, nawet jeśli link znajduje się na szczycie wyników wyszukiwania.
Sprawdź: Skuteczna reklama na Instagramie – jak to robić?

Podsumowanie

Jak widzisz, decyzja nie jest łatwa. Kampanie PPC mają wiele zalet, ale też kilka istotnych wad. Inwestując w płatne reklamy w wyszukiwarce, musisz być gotowy na stosunkowo wysokie koszty. Niemniej jednak strategia oparta na PPC wciąż jest świetnym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów i zwiększanie sprzedaży. Istnieje jednak nieco lepsze rozwiązanie, dzięki któremu kompleksowo wzmocnisz swój biznes online. Mowa tu o połączeniu PPC z pozycjonowaniem stron internetowych. Taka strategia zapewni Ci łatwe wejście na rynek oraz długotrwałe efekty. Mimo że płatne reklamy to świetny sposób na promocję w sieci, bez SEO mogą okazać się dość trudną w utrzymaniu koncepcją.

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 2

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Razem można więcej: O współpracy marketingu ze sprzedażą
Razem można więcej: O współpracy marketingu ze sprzedażą
Wiele osób dostrzega różnice pomiędzy sprzedażą a marketingiem. Mimo wszystko dążenie do zgodności między dwoma segmentami staje się celem każdej firmy.
Jak zaprojektować lejek zakupowy?
Jak zaprojektować lejek zakupowy?
Lejek zakupowy pomaga dopasować treści i kanały marketingowe do każdego etapu ścieżki potencjalnego klienta. Zobacz, jak go zaprojektować!
Jak prowadzić bloga dla organizacji non-profit?
Jak prowadzić bloga dla organizacji non-profit?
Chcesz wiedzieć, jak zaangażować swoich odbiorców do organizacji non-profit, prowadząc bloga? Z tego artykułu wszystkiego się dowiesz!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie