DARMOWY AUDYT SEO

Czy warto korzystać z narzędzia Google Moja Firma?

5 min czytania
Czy warto korzystać z narzędzia Google Moja Firma?
Kategoria Pozycjonowanie

Google Moja Firma jest to bezpłatne narzędzie od Google, które w prosty i szybki sposób pozwala stworzyć i zarządzać wizerunkiem firm i organizacji w wyszukiwarce Google i mapach. Istnieje również możliwość nawiązywania kontaktu z klientami za pośrednictwem Google My Business.

Google Moja Firma jest odpowiedzialna za wyświetlanie Twojej firmy na mapach w wynikach wyszukiwania. Jeżeli korzystasz z tego narzędzia, to wiesz, że jest to podstawowy sposób, aby zamieścić niezbędne informacje o Twojej firmie w Google, w celu szybszego znalezienia jej w wynikach wyszukiwania. Jeśli jeszcze z tego nie korzystasz, to może czas spróbować? Jest to bardzo ważne, aby korzystać z odpowiednich słów kluczowych, ponieważ w ten sposób zajmiesz coraz wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania na mapach Google.

Spis treści:

Wizytówka Google w praktyce

Po utworzeniu profilu w Google Moja Firma pierwszym krokiem jest optymalizacja swojej wizytówki Google, a to obejmuje poniższe czynniki:

  1. Zadbaj o właściwe informacje o firmieMusisz pamiętać, że brak spójności pomiędzy stronami, czy nieprawidłowe informacje o firmie zwiastują katastrofę dla firmy. Użytkownicy nie lubią nie być pewni tego, czego poszukują, dlatego nie generuj nieprawdziwych informacji na swój temat. Może to ich tylko mylić i wprawiać w niepewność. Przez co nie wybiorą Twojej marki, tylko zaspokoją swoje potrzeby u konkurencji. Jest to jeden z najczęstszych popełnianych błędów przez przedsiębiorców. Przez to nie znajdziesz się w wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Postaraj się dokładnie umieścić prawidłowe godziny otwarcia firmy, dodaj odpowiednią kategorię branżową do strony, czy stwórz prosty adres URL.
  2. Wirtualna wycieczkaMoże nie jest to najbardziej potrzebne działanie, które wpływa na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania, ale na pewno pomaga w pełni zoptymalizować stronę Google Moja Firma. Z pewnością znasz Street View w Mapach Google, który pozwala zobaczyć 360-stopniowe zdjęcie ulicy, jakby się tam aktualnie było. Pokaż wnętrze swojej firmy odbiorcom, dzięki wirtualnej wycieczce. Użytkownicy ciekawi tego, jak w środku wygląda Twoja firma, będą mile zaskoczeni, że mogą obejrzeć ją “od kuchni”.
  3. Recenzje są ważne!Musisz pamiętać, że recenzje wystawiane przez użytkowników w Google i na innych stronach są bardzo ważne. Opinie pomagają przyszłym klientom w podjęciu bardzo ważnej decyzji dotyczącej skorzystania z usług Twojej firmy. Obecnie każdy ma prawo do wyrażania swoich opinii, dlatego umożliwiaj swoich odbiorcom również tę funkcję. Pokaż odbiorcom, że zależy Ci na ich zdaniu, dlatego reaguj na pozytywne oraz negatywne komentarze!
  4. Postaw na zdjęciaWażne jest, aby w Google Moja Firma umieścić zdjęcia, które przedstawiają Twoją siedzibę. Google oraz odbiorcy pragną oglądać zdjęcia Twojej firmy, logo, współpracowników oraz inne przedstawiające Was na co dzień ilustracje. Im więcej zdjęć zamieścisz w profilu, tym lepiej rozpoznawalna stanie się Twoja marka!

Powyższe kroki z pewnością poprawią pozycjonowanie lokalne w wynikach wyszukiwania Twojej firmy.

Sprawdź: Google Moja Firma – optymalizacja w kilku prostych krokach

Dlaczego straciłeś wszystkie swoje wizytówki?

Na pewno nie raz, korzystając z tego typu narzędzi, miałeś okazję spotkać się z ich błędami. Algorytmy Google są aktualizowane dosyć często, ponieważ Google stara się na bieżąco ulepszać sposób weryfikacji i wyświetleń w rankingach SERP.

Musisz pamiętać, że Google (jak nikt z nas, ani innych narzędzi) nie jest doskonały. Dlatego nie panikuj, jeśli przydarzyła Ci się taka sytuacja! Od czasu do czasu zdarzają się usterki, te prostsze w naprawie, jak i te dużo bardziej skomplikowane. Jednak to, kiedy znikasz z Map Google, należy do prostych usterek i szybkich w naprawie!

Co właściwie możesz zrobić w tym momencie?

  • Przejdź do Google Moja Firma i kliknij „Zarządzaj lokalizacją” dla danej firmy,
  • Edytuj informacje o swojej firmie, klikając przycisk „Edytuj” znajdujący się w prawym górnym rogu,
  • W sekcji „Adres” kliknij opcję „Edytuj lokalizację znacznika” znajdującą się po prawej stronie,
  • Powiększ, aby zobaczyć swój budynek i lekko przesuń pinezkę. Wystarczy kilka centymetrów.
  • Po zmodyfikowaniu lokalizacji pinezki kliknij przycisk „Okey”, a następnie Zapisz informacje o adresie. (cały proces weryfikacji może potrwać około 15 minut).

Nie jest to skomplikowane do wykonania działanie, jak widać. Z pewnością to wystarczy, aby wszystko wróciło do normy. Jeżeli tej sposób nie zadziała, może warto skontaktować się telefonicznie z konsultantem Google? Na pewno odpowie na wszystkie nurtujące Ciebie pytania!

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Podsumowanie

Google Moja Firma jest niezbędnym narzędziem do zarządzania swoją firmą w Internecie. Warto spróbować tego również w Twojej firmie! Jest to darmowe narzędzie, dzięki któremu w prosty sposób stworzysz swoje wizytówki Google. Pozyskuj swoich klientów od dziś z funkcją Google Moja Firma!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak założyć bloga na WordPress?
Jak założyć bloga na WordPress?
Blisko 2/3 istniejących stron bazuje na systemie WordPress. Założyć bloga na tym oprogramowaniu można na kilka sposobów. Sprawdź, który jest najłatwiejszy.
Migracja strony internetowej – jak zrobić to dobrze?
Migracja strony internetowej – jak zrobić to dobrze?
Migracja strony to dość skomplikowany proces, który znacznie wpływa na wydajność serwisu. Warto więc wiedzieć, jak przeprowadzić ją poprawnie.
Badanie słów kluczowych – jakich błędów unikać?
Badanie słów kluczowych – jakich błędów unikać?
Jakie błędy związane ze strategią słów kluczowych mogą zrujnować Twoje SEO? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, czego warto unikać.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie