Czy warto korzystać z narzędzia Google Moja Firma?

Czy warto korzystać z narzędzia Google Moja Firma?

Christian Wiediger / unsplash.com

Google Moja Firma jest to bezpłatne narzędzie od Google, które w prosty i szybki sposób pozwala stworzyć i zarządzać wizerunkiem firm i organizacji w wyszukiwarce Google i mapach. Istnieje również możliwość nawiązywania kontaktu z klientami za pośrednictwem Google My Business.

Google Moja Firma jest odpowiedzialna za wyświetlanie Twojej firmy na mapach w wynikach wyszukiwania. Jeżeli korzystasz z tego narzędzia, to wiesz, że jest to podstawowy sposób, aby zamieścić niezbędne informacje o Twojej firmie w Google, w celu szybszego znalezienia jej w wynikach wyszukiwania. Jeśli jeszcze z tego nie korzystasz, to może czas spróbować? Jest to bardzo ważne, aby korzystać z odpowiednich słów kluczowych, ponieważ w ten sposób zajmiesz coraz wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania na mapach Google.

Wizytówka Google w praktyce

Po utworzeniu profilu w Google Moja Firma pierwszym krokiem jest optymalizacja swojej wizytówki Google, a to obejmuje poniższe czynniki:

  1. Zadbaj o właściwe informacje o firmieMusisz pamiętać, że brak spójności pomiędzy stronami, czy nieprawidłowe informacje o firmie zwiastują katastrofę dla firmy. Użytkownicy nie lubią nie być pewni tego, czego poszukują, dlatego nie generuj nieprawdziwych informacji na swój temat. Może to ich tylko mylić i wprawiać w niepewność. Przez co nie wybiorą Twojej marki, tylko zaspokoją swoje potrzeby u konkurencji. Jest to jeden z najczęstszych popełnianych błędów przez przedsiębiorców. Przez to nie znajdziesz się w wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Postaraj się dokładnie umieścić prawidłowe godziny otwarcia firmy, dodaj odpowiednią kategorię branżową do strony, czy stwórz prosty adres URL.
  2. Wirtualna wycieczkaMoże nie jest to najbardziej potrzebne działanie, które wpływa na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania, ale na pewno pomaga w pełni zoptymalizować stronę Google Moja Firma. Z pewnością znasz Street View w Mapach Google, który pozwala zobaczyć 360-stopniowe zdjęcie ulicy, jakby się tam aktualnie było. Pokaż wnętrze swojej firmy odbiorcom, dzięki wirtualnej wycieczce. Użytkownicy ciekawi tego, jak w środku wygląda Twoja firma, będą mile zaskoczeni, że mogą obejrzeć ją “od kuchni”.
  3. Recenzje są ważne!Musisz pamiętać, że recenzje wystawiane przez użytkowników w Google i na innych stronach są bardzo ważne. Opinie pomagają przyszłym klientom w podjęciu bardzo ważnej decyzji dotyczącej skorzystania z usług Twojej firmy. Obecnie każdy ma prawo do wyrażania swoich opinii, dlatego umożliwiaj swoich odbiorcom również tę funkcję. Pokaż odbiorcom, że zależy Ci na ich zdaniu, dlatego reaguj na pozytywne oraz negatywne komentarze!
  4. Postaw na zdjęciaWażne jest, aby w Google Moja Firma umieścić zdjęcia, które przedstawiają Twoją siedzibę. Google oraz odbiorcy pragną oglądać zdjęcia Twojej firmy, logo, współpracowników oraz inne przedstawiające Was na co dzień ilustracje. Im więcej zdjęć zamieścisz w profilu, tym lepiej rozpoznawalna stanie się Twoja marka!

Powyższe kroki z pewnością poprawią pozycjonowanie lokalne w wynikach wyszukiwania Twojej firmy.

Dlaczego straciłeś wszystkie swoje wizytówki?

Na pewno nie raz, korzystając z tego typu narzędzi, miałeś okazję spotkać się z ich błędami. Algorytmy Google są aktualizowane dosyć często, ponieważ Google stara się na bieżąco ulepszać sposób weryfikacji i wyświetleń w rankingach SERP.

Musisz pamiętać, że Google (jak nikt z nas, ani innych narzędzi) nie jest doskonały. Dlatego nie panikuj, jeśli przydarzyła Ci się taka sytuacja! Od czasu do czasu zdarzają się usterki, te prostsze w naprawie, jak i te dużo bardziej skomplikowane. Jednak to, kiedy znikasz z Map Google, należy do prostych usterek i szybkich w naprawie!

Co właściwie możesz zrobić w tym momencie?

  • Przejdź do Google Moja Firma i kliknij „Zarządzaj lokalizacją” dla danej firmy,
  • Edytuj informacje o swojej firmie, klikając przycisk „Edytuj” znajdujący się w prawym górnym rogu,
  • W sekcji „Adres” kliknij opcję „Edytuj lokalizację znacznika” znajdującą się po prawej stronie,
  • Powiększ, aby zobaczyć swój budynek i lekko przesuń pinezkę. Wystarczy kilka centymetrów.
  • Po zmodyfikowaniu lokalizacji pinezki kliknij przycisk „Okey”, a następnie Zapisz informacje o adresie. (cały proces weryfikacji może potrwać około 15 minut).

Nie jest to skomplikowane do wykonania działanie, jak widać. Z pewnością to wystarczy, aby wszystko wróciło do normy. Jeżeli tej sposób nie zadziała, może warto skontaktować się telefonicznie z konsultantem Google? Na pewno odpowie na wszystkie nurtujące Ciebie pytania!

Podsumowanie

Google Moja Firma jest niezbędnym narzędziem do zarządzania swoją firmą w Internecie. Warto spróbować tego również w Twojej firmie! Jest to darmowe narzędzie, dzięki któremu w prosty sposób stworzysz swoje wizytówki Google. Pozyskuj swoich klientów od dziś z funkcją Google Moja Firma!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Zasieciowani – tworzenie linków zwrotnych

    Zasieciowani – tworzenie linków zwrotnych

    Zaznacz swoje miejsce w przestrzeni wirtualnej. Sprawdź, czym są linki zwrotne i jak budują sieć komunikacji w internecie. Link building a strategie SEO.
    Krótki przewodnik po linkach zwrotnych

    Krótki przewodnik po linkach zwrotnych

    Świadome witryny internetowe, którym zależy na wysokim rankingu w wyszukiwarkach SERP stosują szereg linków zwrotnych. Dowiedz się, czym są i jakie dają korzyści.
    Organiczne SEO – czym jest i jakie przynosi korzyści?

    Organiczne SEO – czym jest i jakie przynosi korzyści?

    Chcesz poprawić swoje wyniki, ale nie wiesz, jakimi środkami się posłużyć? Sprawdź, czym jest organiczne SEO i jak je wykorzystać!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.