Cold mailing może niektórym osobom kojarzyć się ze złą strategią marketingową. Może kojarzyć się z nachalnymi ofertami handlowymi, reklamami lub spamem. Jednak okazuje się, że strategie cold mailingowe są jednym z najbardziej efektywnych narzędzi marketingu internetowego. Stosując je, możesz w prosty i szybki sposób dotrzeć do osób, których nie znasz, czyli Twoich potencjalnych klientów.
Cold mailing polega na wysyłaniu spersonalizowanych wiadomości do potencjalnej grupy odbiorców. Celem tego jest pozyskanie nowych kontaktów biznesowych, czyli chodzi o to, aby zachęcić do zakupu produktów. Pamiętaj, że ta strategia jest pierwszą próbą kontaktu firmy z potencjalnym klientem, o ile nie zapisał się on już wcześniej do Twojego newslettera, ani nie wyraził w inny sposób chęci otrzymania Twojej oferty handlowej.
Poniżej przedstawimy Ci kilka działań, które musisz wykonać, jeśli chcesz wdrożyć w swoją firmę kampanię cold mailingową.
Aby coś działało, to musi mieć to pewną wartość. Dlatego w cold mailingu musisz podchodzić do odbiorcy, jakby był kimś wyjątkowym. Najgorsze cold mailingi proszą o wiele bez wyjaśnienia, co jest oferowane w zamian. Z pewnością sam nie zareagowałbyś na takiego maila.
Dlatego ważne jest, aby upewnić się, że Twój e-mail wyjaśnia, co robisz i jaki ma to związek z tym, co robi klient. Staraj się również nie umieszczać w wiadomości zbyt dużej ilości linków, czy grafik, ponieważ taki mail również traci na wartości. Nawet może być zaliczony, jako spam!
Musisz pamiętać o tym, aby otwarcie i szczerze pisać, dlaczego wysłałeś tę wiadomość i zrobić małą prośbę lub coś, obok czego odbiorca nie przejdzie obojętnie.
Musisz zadać sobie pytanie, co chcesz uzyskać od potencjalnego klienta.
Musisz pamiętać, że prawie 80% sukcesu cold mailingu znajduje się w tytule. Jeżeli zainteresuje on odbiorcę, to z pewnością kliknie w maila, a to już połowa sukcesu.
Zazwyczaj odbiorcy mają w zwyczaju oceniać wiadomość po tytule maila. Możesz tworzyć tytuły na różne sposoby, na przykład pochlebiające, czy konkretne pytania. Jednak cokolwiek chcesz zrobić, najpierw poświęć trochę czasu, aby stworzyć dobry tytuł maila, który zaangażuje potencjalnego klienta.
Staraj się być bezpośredni, entuzjastyczny i pisać zwięźle i na temat. Pamiętaj, że nikt nie chce marnować czasu.
Użytkownicy internetu nie zainteresują się Twoim mailem ani firmą, jeśli nie podasz im konkretnego powodu, dla którego mieliby to zrobić… Dlatego spróbuj rozwiązywać ich problemy. Pokaż im, że dzięki Twoim produktom lub usługom możesz im pomóc.
Z drugiej strony powinieneś również wspomnieć o dokładnych zaletach swojego produktu, może w ten sposób zainteresujesz potencjalnego klienta?
Sprawdź swoje wszystkie maile, które stworzyłeś i zobacz, co ci się w nich najbardziej podobało. Próbuj zmieniać swoje cold mailingi i dostosowywać je do odbiorców, tylko i wyłącznie w ten sposób jesteś w stanie do nich trafić.
Pomyśl również o personalizacji swojego podpisu. Postaw na coś kreatywnego, nie może być to nudne i przewidywalne. Pamiętaj, żeby nigdy nie zostawiać pustego miejsca przy podpisie.
Musisz wiedzieć, że ułatwienie kontaktu z Twoją firmą jest równie ważną cechą personalizacji. Musisz pokazać potencjalnemu klientowi, co ma zrobić, gdy przeczyta Twoją wiadomość i sprawić, by zwrotny kontakt z Tobą był naprawdę prosty.
Kolejnym ważnym czynnikiem jest zamieszczenie imienia w tytule maila. Może to zwiększyć współczynnik otwarcia maila o prawie 22%.
Nie zapomnij o dodawaniu emotikonów w treści maila lub już w samym tytule. Emotikony można używać w bardzo konkretnym celu. Pamiętaj, że one przyciągają wzrok i wyróżniają się pośród wszystkich innych wiadomości! Jeśli umieścisz emotikonę w temacie maila, to z pewnością zostanie to zauważone przez potencjalnych klientów.
Możesz wysyłać maile uzupełniające do swoich poprzednich wiadomości. Może to zwiększyć współczynnik otwarć wiadomości.
Dużo przedsiębiorców nie myśli o tym, ale musisz wiedzieć, że czas oraz dzień ma znaczenie podczas kampanii cold mailingowych. Jeśli chcesz wysłać wiadomość do zapracowanych kierowników, to z pewnością po południu ich skrzynki odbiorcze już będą pełne, dlatego wysyłaj wiadomości z samego rana.
Pamiętaj, że czas może się różnić w zależności od branży i rodzaju odbiorców, na które kierujesz swoją strategię mailingową.
Pamiętaj, żeby nie używać swojego osobistego adresu e-mail, ani podejrzanego adresu, który utworzyłeś przed chwilą. Upewnij się, że Twój adres e-mail jest profesjonalny i nie ma żadnych błędów. Odbiorca nie może zastanawiać się, czy jest to kolejna wiadomość, która powinna trafić do spamu. Klient nie może wątpić w Twoją autentyczność!
Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.